Moria - zmiana przeliczników rozbijania/łączenia kamieni - propozycja przewalutowania kamieni |
Konrad
Administrator ds. technicznych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 13.388
Klan: BW Team Skąd: localhost
|
|
Moria - zmiana przeliczników rozbijania/łączenia kamieni - propozycja przewalutowania kamieni |
|
Podstawowe informacje o nowych przelicznikach: Moria - zmiana przeliczników rozbijania/łączenia kamieni + aukcje.
Zmiana terminu wprowadzenia patcha - aktualny termin: czwartek, 1 września 2016 ok godziny 12:00
Uznaliśmy, że w obliczu tylu kontrowersji i niejasności, jakie budzi zmiana, warto opóźnić wprowadzenie patcha o 24h.
Przeanalizowaliśmy jeszcze raz dane ze wszystkich Morii specyficznie pod kątem skali występowania przywoływanych przez Was sytuacji i stwierdziliśmy, że:
1) Rozbieżności w zmianie wartości majątków graczy w kamieniach są bardzo duże i sięgają od 20% do 80% zmiany wartości po wprowadzeniu patcha.
2) Przy czym nie jest też regułą, że bogatsi stracą więcej, a biedniejsi mniej.
3) Porównując ze sobą poszczególne aspekty gry pod kątem wejścia patcha bez przeliczania kamieni graczy:
- ulepszanie przedmiotów: tutaj nie byłoby różnicy - każdy miał tyle kamieni ile miałby wcześniej
- aukcje: 4-krotny spadek wartości KD, wartość KK bez zmian
- rozbijanie/łączenie: 4-krotny wzrost wartości KD ale również 4-krotny wzrost wartości KK (z 500 KK można zrobić 4 KD, a nie jak wcześniej 1 KD),
oraz biorąc pod uwagę, że
1) zależy nam na wprowadzeniu tej zmiany, z powodów o których pisał SushiMaker w temacie z dyskusją nt patcha,
2) nie mamy żadnego interesu w tym, by zmniejszać wartość kamieni osób posiadających wyższe kamienie w stosunku do osób posiadających niższe kamienie
3) zależy nam na tym, by wszyscy gracze czuli się traktowani równo
4) właściwie nie ma znaczenia, czy sprowadzimy wszystkie kamienie do KD czy do KK po cenach tworzenia. Przy czym sprowadzanie do wyższych ma 2 wady:
- problem zaokrągleń kamieni, których nie da się sprowadzić do wyższych kamieni
- dużo większy nakład pracy (bardziej skomplikowany algorytm, konieczność wykonania większej ilości testów)
postanowiliśmy, że użyjemy rozwiązania zaproponowanego przez Ariusa, które jest uważane za sprawiedliwe dla zdecydowanej większości wypowiadających się w temacie graczy:
1) wszystkie kamienie zostaną sprowadzone do KK po przelicznikach tworzenia/aukcyjnych (np KD = 500 KK, KP = 150 KK itd),
2) zsumowane w ten sposób KK zostaną podzielone przez 4, z zaokrągleniem w górę,
3) przez pierwszy miesiąc łączenie/rozbijanie kamienie nie będzie kosztowało w ogóle nanitów (będzie można swobodnie je zamieniać w obie strony),
4) po tym okresie zostanie wprowadzona cena nanitów przy łączeniu rozbijaniu, natomiast prośby o przeliczenie kamieni bez tych kosztów będą rozpatrywane odmownie,
5) ponieważ chcemy ograniczyć dotkliwość dewaluacji dla mniejszych graczy, wprowadzimy kwotę wolną od dewaluacji wynoszącą 50 KK (łącznej wartości kamieni po zsumowaniu ale jeszcze przed dewaluacją) * poziom gracza. Kwota będzie dotyczyła wszystkich graczy, choć wiadomo, że największe znaczenie będzie miała dla tych z niższym poziomem. Np
- dla 10 poziomu będzie to 500 KK
- dla 35 poziomu będzie to 1750 KK
- dla 100 poziomu będzie to 5000 KK
Przykład:
- gracz na poziomie 40 posiada łącznie 6000 KK (wartości aukcyjnej)
- po dewaluacji będzie miał 2000 + 4000/4 = 3000 KK.
Zalety powyższego rozwiązania:
1) nie powstanie nagle na serwerze 4 razy więcej kamieni duszy, niż było na nim wcześniej,
2) nie będzie nierówności w spadku wartości kamieni lub nierówności te będą zmniejszone do minimum,
3) zmniejszy się ilość KK, ale za to dzięki patchowi wzrośnie ich wartość:
- możemy z nich uzyskać 4 razy więcej kamieni duszy,
- do przebicia oferty wynoszącej 1 KD na aukcji wystarczy 126 KK, wcześniej potrzebne było 525 KK (uwzględniając minimalne przebicie 5%).
Mamy nadzieję, że ta propozycja usatysfakcjonuje większość z Was i zmniejszy poczucie niesprawiedliwości przy tej naszym zdaniem potrzebnej, a nawet koniecznej do wprowadzenia zmianie.
__________________
|
|
31-08-2016 11:54 |
|
|
Slepyns
Newbie
Data rejestracji: 18-12-2015
Postów: 5
|
|
Jak dla mnie jedyna sensowana zemiana skoro i tak wprowadzacie patch
|
|
31-08-2016 12:05 |
|
|
blooderror
Triple Ace
Data rejestracji: 30-08-2008
Postów: 150
|
|
RE: Moria - zmiana przeliczników rozbijania/łączenia kamieni - propozycja przewalutowania kamieni |
|
Tak, w końcu jakas sensowna propozycja.
De facto, na szybko licząc, dzięki temu algorytmowi, po dewaluacji każdy będzie mógł z grubsza odtworzyć liczbowy stan swoich kamieni.
Np. 20kd -> 10000kk dzielonko -> 2500kk -> około 20kd
Jestem za.
|
|
31-08-2016 12:14 |
|
|
pewalker92
Lord
Data rejestracji: 21-10-2011
Postów: 389
Kraina: Moria VI
|
|
W tej formie ten patch jest przyjazny dla gracza. Kazdy zostanie potraktowany rowno. Kwota wolna od dewaluacji nie jest przesadzona. Zapewni ona malym graczom lub tym biednym mozliwosc udzialu w aukcjach. Ten patch ich nie dobije w tej formie.
Dzieki przeliczeniu kamieni nie bedzie balaganu na aukcji (tzn az takiego). Nie bedzie manewrowania, zeby oszukać albo dorobic sie na dewaluacji. Bez tego przelicznika ludzie mogliby sprzedac kupione przed patchem za kd przedmioty po patchu drozej i to moim zdaniem sporo. Teraz tego nie powinno byc. Ceny powinny byc w miare rowne.
Co to przeliczenia na kk i obciecie zamiast przeliczenia na kd jest usprawiedliwione w sposob wlasciwy i wg mnie jest najsprawiedliwsze.
A co do samego patcha to jest potrzebny jak nic innego. Po prostu forma byla nie do zaakceptowania.
Mam nadzieję, ze wyrobicie sie do jutra z tym wszystkim.
Btw. Oczywiscie potrzebna byla interwencja graczy, bo byscie ladnego sajgonu narobili.
__________________
|
|
31-08-2016 12:18 |
|
|
lega
Double Ace
Data rejestracji: 01-02-2010
Postów: 102
Klan: PRX Kraina: Moria Skąd: (L)
|
|
a jednak można?
W końcu sensowna propozycja, jestem za
__________________ r9 lega
|
|
31-08-2016 12:18 |
|
|
lothain
Member
Data rejestracji: 06-01-2015
Postów: 48
|
|
Mam jeszcze pytanko: Czemu denominacji ulegaja kk i ks, skoro przelicznik bedzie taki sam przed i po? Zwlaszcza ze obecnie sa one wiecej warte niz "nadmuchane" kd, wiec nie maja po co ulegac tej denominacji?
|
|
31-08-2016 12:22 |
|
|
Slepyns
Newbie
Data rejestracji: 18-12-2015
Postów: 5
|
|
@lothain
Prosta sprawa jak obnizać wartość to wszystkich kamieni a nie tylko KD i KP bo znowu zacznie się awantura że ten kto zbierał kk będzie mial wiecej niz ten co KD, jak wszyscy to wszyscy babacia też.
Więc jestem za takim przelicznikiem
|
|
31-08-2016 12:25 |
|
|
Shadow 7
Double Ace
Data rejestracji: 15-04-2010
Postów: 100
|
|
cytat: |
- do przebicia oferty wynoszącej 1 KD na aukcji wystarczy 121 KK, wcześniej potrzebne było 501 KK. |
Zapomnieliście, że przebicie jest o minimum 5% ceny (chyba, że coś źle zrozumiałem), ale to taki mały szkopuł.
Bardziej boli mnie to, że wartość kamieni diametralnie spadnie (co zaboli szczególnie tych którzy mają ich dużo, czyli mnie
). Dlaczego?
Przeanalizujmy np. expę za którą zyskujemy np 100pkt czyli (100kk, 20ks, 10kż, 4kp i 2kd)
Przy starym przeliczniku łącząc w górę mamy niespełna 5kd
A przy nowym przeliczeniu mamy już niespełna 10kd.
Co to oznacza?
Oznacza to 2x więcej zdobywanych kamieni więc zapewne (nie od razu) wzrost cen dwukrotnie.
Czyli reasumując wartość kamieni które obecnie mamy spadnie dwukrotnie (więc poco było je zbierać
).
aFe JA
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Shadow 7: 31-08-2016 12:42.
|
|
31-08-2016 12:41 |
|
|
Konrad
Administrator ds. technicznych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 13.388
Klan: BW Team Skąd: localhost
Autor tematu
|
|
cytat: |
twardy napisał(a)
K. krwi
79949
z tego co rozumiem... kupie sobie teraz 40000zlomu, a jak wejdzie patch to sprzedam to za 40000 kamieni krwi i 'strace' tylko 40000 zamiast 60000 kk ?
|
Dzięki za zwrócenie na to uwagi. Zablokowałem tę możliwość do jutra. Nie żeby to było jakoś bardzo wywracające system, ale po co tworzyć w ten sposób niepotrzebne napięcia
__________________
|
|
31-08-2016 12:42 |
|
|
Acedia
Junior Member
Data rejestracji: 28-08-2016
Postów: 13
Kraina: Moria VI
|
|
Akurat do budowy zabrakło i niespodzianka
Kupowanie złomu za KK zostało zablokowane do momentu wprowadzenia patcha 1.7.12. Przepraszamy za utrudnienia.
Pomyśleli i o tym
|
|
31-08-2016 12:44 |
|
|
lothain
Member
Data rejestracji: 06-01-2015
Postów: 48
|
|
|
31-08-2016 12:45 |
|
|
Rumci
Triple Ace
Data rejestracji: 02-05-2010
Postów: 176
Klan: Night Blood Hunters Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria III Skąd: R9
|
|
A co z rytuałem KRWI? Obecnie stac mnie na rytek 3 lub 4 przedmiotów. gdy utniecie mi drobne o taką kwotę to nie wiem czy na 1 rytuał mi będzie starczyło.
Koszt rytuału też podzielicie na 4?? :/
|
|
31-08-2016 12:46 |
|
|
TorreadorTM
Forum Ace
Data rejestracji: 05-05-2016
Postów: 77
|
|
Oby nie było znikających sum poprzez sprowadzenie wszystkiego do KK.
Zalecam zrobienie screenshota
w przypadku zasypania działu "bugi".
Wygląda to bardziej sprawiedliwie ; )
|
|
31-08-2016 12:46 |
|
|
Konrad
Administrator ds. technicznych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 13.388
Klan: BW Team Skąd: localhost
Autor tematu
|
|
TorreadorTM, spokojna głowa - przed rozpoczęciem konwersji zrzucę dump całej tabeli kamieni do pliku. Zresztą każdy gracz dostanie wiadomość z wyliczeniem (a raczej tylko ci, u których się coś zmieniło).
__________________
|
|
31-08-2016 12:49 |
|
|
Konrad
Administrator ds. technicznych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 13.388
Klan: BW Team Skąd: localhost
Autor tematu
|
|
janu, nie mieliśmy wyboru. Inaczej znowu będzie podnoszone, że jedni stracili więcej drudzy mniej, bo schowali KK.
Jak zaczniesz budowę jutro a nie dzisiaj, to chyba świat się nie zawali.
Rumci, przelicz to jeszcze raz. Na niższych poziomach rytuału możesz być faktycznie stratny, na wyższych będziesz do przodu.
__________________
|
|
31-08-2016 13:02 |
|
|
Rumci
Triple Ace
Data rejestracji: 02-05-2010
Postów: 176
Klan: Night Blood Hunters Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria III Skąd: R9
|
|
Jednym poprawili ego tą zmianę, a co innego rozwalili. To normalne u nich. Nic normalnego i spójnego nie potrafią wymyślić. Wszystko robione w pośpiechu i zmieniane o 360 stopni.
Teraz Ci co kisi robne na rytuały i rozbudowę stracą. Ja się pytam - jak mi zrekompensujecie stratę możliwości wbicia 3-4 itemów rytuałem krwi ?? !!
|
|
31-08-2016 13:03 |
|
|
olipo
Triple Ace
Data rejestracji: 22-02-2008
Postów: 241
|
|
Zamiast blokować kupowanie złomu za KK, nie lepiej by było lepiej zostawić same KK bez przeliczania ich /4?? podkreślę że chodzi o zostawienie tylko OBECNEGO stanu KK a nie stanu po przemieleniu KD itd.
|
|
31-08-2016 13:06 |
|
|
Acedia
Junior Member
Data rejestracji: 28-08-2016
Postów: 13
Kraina: Moria VI
|
|
cytat: |
Rumci napisał(a)
Jednym poprawili ego tą zmianę, a co innego rozwalili. To normalne u nich. Nic normalnego i spójnego nie potrafią wymyślić. Wszystko robione w pośpiechu i zmieniane o 360 stopni.
Teraz Ci co kisi robne na rytuały i rozbudowę stracą. Ja się pytam - jak mi zrekompensujecie stratę możliwości wbicia 3-4 itemów rytuałem krwi ?? !! |
Wbij dzisiaj, bo jutro będzie za późno!
A jak kd obcinali to radochę miałeś?
===============
Żeby nie było spamu, koszt rytka przeliczony na kk
168635 --> 86575
|
|
31-08-2016 13:09 |
|
|
78dyzio
King
Data rejestracji: 28-05-2007
Postów: 951
Klan: PARAD0X Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria III Skąd: 3city
|
|
I z tych kk będziesz mieć 4,1(6) kd
__________________ r259:78dyzio
r3:78dyzio - oddane
|
|
31-08-2016 13:09 |
|
|
janu
Lord
Data rejestracji: 17-01-2008
Postów: 289
Kraina: Moria III
|
|
Konrad co chwilę wprowadzacie nieprzemyślane posunięcia!!!!!
Daliście teraz rozwiązanie dobre dla tych co mają dużo grubych kamieni, a uwalicie tych z dużą ilością drobnych.
Zbierałem kk na budowę kwadratu jak się wojna skończy. I nie wydawałem kk przez 2 lata. A teraz jednym ruchem zabieracie mi 75% wartości PLN w kk, które mógłbym poświęcić na budowę.
Drugi negatywny skutek - koszt wbijania rytkiem będzie o wiele droższy w drobnych. Czy coś z tym zrobicie????
Z dyskusji w ciągu kilku ostatnich dni i szczególnie z dzisiaj widać, że zmiana nie jest jest dopracowana.
Proponuję więc żebyście wstrzymali wprowadzenie zmian i przemyśleli wszystkie aspekty i konsekwencje (pozytywne i negatywne) wprowadzenia zmian.
Bo jak na razie to co robicie przypomina operację na żywym organizmie.
|
|
31-08-2016 13:10 |
|
|
olipo
Triple Ace
Data rejestracji: 22-02-2008
Postów: 241
|
|
wiem dyzio że teraz by se mogli kupić w ciul KD za to no ale tak to osoby z duża ilością drobnych zostaną najbardziej wyd...
osobiście wole to rozwiązanie co jest od poprzedniego znacznie wiecej jest ludzi co mają gruba walutę a nie drobną( tak wiem że są ludzie z kupą drobniaków ale jest ich mniej)
a czy próbował ktoś zrobić/wyliczyć hybryde tych 2 propozycji? np. zamieniamy najpierw KK KS i KŻ na KK -> i dzielimy innym współczynnikiem np 2? a później zamieniamy KP i KD i /4 i tak wiem wiem Konrad miałby wtedy roboty z algorytmem ale może wyszło by to lepiej ?
|
|
31-08-2016 13:16 |
|
|
Rumci
Triple Ace
Data rejestracji: 02-05-2010
Postów: 176
Klan: Night Blood Hunters Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria III Skąd: R9
|
|
cytat: |
Konrad napisał(a)
janu, nie mieliśmy wyboru. Inaczej znowu będzie podnoszone, że jedni stracili więcej drudzy mniej, bo schowali KK.
Jak zaczniesz budowę jutro a nie dzisiaj, to chyba świat się nie zawali.
Rumci, przelicz to jeszcze raz. Na niższych poziomach rytuału możesz być faktycznie stratny, na wyższych będziesz do przodu. |
Koszt w drobnych z wbicia rytkiem przedmiotu od dsk do dsk +5
kk 4279
ks 1906
kz 1318
Moje kamienie:
kk 59129
ks 8935
kż 3885
łącznie obecnie przeliczajac na kk: 342729 kk
możliwość zrobienia rytków: 3 , a zamieniajac kk moze i nawet zostanie na czwarty rytek i to widac gołym okiem, nie trzeba nic przeliczać nawet.
po patchu:
342729kk : 4 = 85 682
na zrobienie jednego KŻ potrzeba będzie 30kk.
85682 - 4279 = 81 403 kk
na 1906 potrzebnych do rytka bd musiał użyc po patchu 19060 kk
81403 - 19060 = 62343 kk
na kżty będe musiał zmarnować 39540 kk
62343 - 39540 = 22803 kk
czyli przeliczając same drobne po patchu będzie mnie stać na jeden rytek z małym okładem podczas gdy przed patchem stać mnie na prawie 4.
PARANOJA!!!
A nie wziąłem jeszcze pod uwage KP i KD gdzie też będę po patchu na nich stratny.
ZNOWU NIE WZIELIŚCIE CZEGOŚ POD UWAGĘ.
DAJCIE SPOKÓJ SOBIE Z TYM PATCHEM BO WPROWADZACIE WSZYSTKO NA SIŁE
Najbogatsze płaczki wypłakały zmiane systemu , bo kisza KD w studni, a teraz krzywdzicie garczy , którzy ciułali drobne miesiącami albo i latami.
Z resztą pisaliście o tym w poczatkowych kontrargumentach na płacz bogatych co mają KD.
Obecnie drobne kamienie mają większą wartość ,a po patchu sprowadzicie wszystko do jednego wora. Sami o tym pisaliście a teraz znowu temu zaprzeczacie. SZOK I NIEDOWIERZANIE
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Rumci: 31-08-2016 13:27.
|
|
31-08-2016 13:26 |
|
|
|