Miss_Fortune
Double Ace
Data rejestracji: 11-04-2012
Postów: 135
Kraina: Necropolia IX
|
|
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, jeżeli nie wyniknie nic konstruktywnego z dyskusji, będą pojawiać się tylko kąśliwe komentarze, z góry proszę Moderatora o zamknięcie tematu. Nie ten wiek i nie ta mentalność aby wdawać się w słowne przepychanki.
Ponieważ mam chwilę i wenę aby poruszyć temat, chciałbym podyskutować, zadać pytanie,
czy aktualny algorytm na powodzenie ataku, obliczanie jego szansy powodzenia - jest słuszny.
Atrakcyjność ataków spadła do minimum czego dowodem jest codzienny wygląd rankingu graczy.
Praktycznie same zielone "kropki" pojedyncze jednostki zaatakowane przez jednego, może dwóch aktywnie grających.
Pytanie - Dlaczego?
Pierwszy wniosek jest taki - brak konieczności dalszego gromadzenia pkt evo. Wszystkie opłacalne ewolucje rozwinięte w 100%
Drugi wniosek - surowce przelewające się w miliardach które nie są wykorzystywane w takich ilościach więc również nie ma potrzeby ich gromadzenia.
Trzeci wniosek - dla mnie - szansa na udany atak.
Pozwolę sobie przytoczyć linki z dzisiejszych 13 ataków jakie przeprowadziłem:
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=61803526bb
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=3303c54287
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=a99c008431
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=fbc6cc5a6f
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=5030889a51
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=26a0aedc0f
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=8bdacc8215
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=b4ec1b9bbd
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=433517233a
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=6b313e0567
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=a3e5f921f3
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=388840d6a9
https://r14.bloodwars.interia.pl/showmsg...&key=fac4648b85
Po naprawdę długim czasie wykupiłem skrócenie czasu ataków i bardzo szybko tego pożałowałem.
Wcześniej również korzystałem z usługi jednak na długi okres odpuściłem sobie aktywowanie jej z powyższego względu - jeżeli ataki nie wchodzą mi z przedmiotem jednorazowym do szczęścia, jeżeli ataki nie wchodzą mi na w miarę konkretnym kwadracie, mając wpływów 300+ - zadaję sobie pytanie - jaki sens jest robić te ataki?
Szukam inspiracji, natchnienia do aktywnej gry natomiast przeglądając takie raporty najzwyczajniej w świecie - odechciewa się wszystkiego.
Kiedyś gromadziło się bojowy building aby przewyższyć przeciwnika w statach.
Dzisiaj okazuje się, że jedynym możliwym rozwiązaniem problemu jest atakowanie w lucku.
Czy to naprawdę zmierza we właściwym kierunku?
Czy jest szansa, aby w jakiś sposób uatrakcyjnić te ataki? Co najmniej sprawić, aby one wchodziły?
__________________ Co ja gram?
|
|
21-04-2021 09:48 |
|
|
syjan
Member
Data rejestracji: 12-10-2010
Postów: 31
Klan: Hung Kraina: Necropolia VII; Necropolia IX
|
|
"jeżeli ataki nie wchodzą mi z przedmiotem jednorazowym do szczęścia, jeżeli ataki nie wchodzą mi na w miarę konkretnym kwadracie, mając wpływów 300+ - zadaję sobie pytanie - jaki sens jest robić te ataki?"
Obawiam się, że tu jest błąd, którego szukasz. Na 13 ataków masz udanych 4, co daje w przybliżeniu 30% udanych. Jak sobie zerkniesz, to w praktycznie każdym z tych ataków dokładnie taka szansa jest na to, że Ci się on uda - linkami potwierdziłeś, że statystyka działa poprawnie.
Powód - masz za mało wpływów.
'Szansa to 80% +/- 2% za każdy punkt różnicy między wpływami atakującego (powiększonymi o % wynikający ze szczęścia) a spostrzegawczością obrońcy. Budynki są uwzględniane tylko pośrednio tzn. ich wpływ ogranicza się do zwiększania statystyk (schronisko i dziennik zwiększające wpływy i policja zwiększająca spostrzegawczość).'
Wzór matematyczny:
Procentowa szansa powodzenia zasadzki = 80 + 2 × (wpływy atakującego × modyfikator szczęścia - spostrzegawczość obrońcy)
Nie wiem do końca, jak ma się do tego spost pochodzący np. z evo, ale bezpiecznie szacując, powinieneś mieć co najmniej 500 wpływów, żeby na tych atakach, z przeciwnikami, którzy mają około 600 sposta, było 90% szansy na udaną zasadzkę. Sety typu zdradziecki/mściwy/czarny, znacząco ułatwiają sprawę.
|
|
21-04-2021 10:53 |
|
|
Miss_Fortune
Double Ace
Data rejestracji: 11-04-2012
Postów: 135
Kraina: Necropolia IX
Autor tematu
|
|
Syjan,
dziękuję za konstruktywną odpowiedź.
Nie mogę jednak zgodzić się z twierdzeniem że "statystyka działa poprawnie". Dlaczego.
Wielokrotnie, od wielu lat powtarzano na forum, że ów statystyka nie działa w odniesieniu tak jak tutaj, 1 do 13 czy 1 do 1000 a nawet 1 do 100000.
Te linki to wycinek ataków z jednego dnia, wielokrotnie zdarzało się tak, że na 16 ataków wchodził 1 albo 2 i tutaj ta statystyka już nie ma odzwierciedlenia.
Bardziej pije do tego, że ilość zasadzek, gdzie szansa powodzenia jest na poziomie 30% jest zatrważająca i szansa, że taki atak dojdzie do skutku zaczyna się robić wprost proporcjonalna do znalezienia przedmiotu jednego na miesiąc, który uda się za byle jaki grosz sprzedać na aukcji - to tak żeby zobrazować w jakiś sposób skalę.
Co do wartości wpływów - nie wiem czy jakikolwiek gracz z poziomem w zakresie 300-315 lvl osiąga poziom 500 wpływów w zasadzce (wykluczając z grona łapaczy)
Oczywiście w dzisiejszych czasach nie posiadanie setu z wpływami do ataków byłoby ewenementem więc nie będę opisywał jakiego rodzaju mam zdradziecki set.
Idąc tropem wpływów, zauważam co się dzieje.
Skoro dany poziom wpływów jest nie do osiągnięcia gracze idą w lucka który tak naprawdę nie wiem jak powodzeniu zasadzki działa, w sensie czy niweluje te różnice o których wspominałeś czy po prostu wpływa na szansę wejścia zasadzki od strony czysto "fartownej"
I to właśnie ten kierunek rozwoju mnie martwi bo zaczynamy szukać przedmiotów niby jeszcze bojowych ale żeby miały w sobie szczęście tylko po to żeby
A: te zasadzki udały się i B: żeby tych zasadzek unikać.
Miło było by zatem żeby ten "system" ataków nie był tak bardzo uzależniony od szczęścia lub po prostu, skoro Gracze idą w unikanie zasadzek, żeby zmodernizować go tak, aby ów zasadzki znów wchodziły z taką częstotliwością jak przed tymi modyfikacjami i zależnościami
__________________ Co ja gram?
|
|
21-04-2021 13:32 |
|
|
Miss_Fortune
Double Ace
Data rejestracji: 11-04-2012
Postów: 135
Kraina: Necropolia IX
Autor tematu
|
|
|
21-04-2021 14:45 |
|
|
MasterOfPuppets
Community Manager
Data rejestracji: 07-03-2008
Postów: 3.082
Klan: SunSet Nr666-2 Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria
|
|
Jeśli w sprzęcie pod ataki masz tak często 30%, to znaczy że źle zrobiłeś swój sprzęt pod ataki. Wynika to najprawdopodobniej z Twojej niewiedzy jeśli chodzi o wpływ szczęścia na test zasadzki. Rozwiązaniem w tym przypadku jest zapoznanie się z tutorialem i zmiana sprzętu na bardziej skuteczny, a nie zmiana systemu gry tak aby Twój obecny sprzęt był bardziej skuteczny.
https://wiki.bloodwars.interia.pl/index.php?title=Szczęście
cytat: |
Zwiększa szansę na udaną zasadzkę w postaci bonusu +1% do wpływów za każdy punkt szczęścia. Przykładowo: jeżeli mamy 10 szczęścia i 100 wpływów, to przy teście powodzenia zasadzki będziemy mieli w sumie 110 wpływów. Efekt jest naliczany po zsumowaniu wszystkich efektów budynków, arkan i przedmiotów.
Uwaga: bonus ten jest uwzględniany JEDYNIE przy teście powodzenia zasadzki, osiągnięte w ten sposób wpływy nie zwiększają punktów życia podczas ataku i nie są pokazane w raporcie. |
__________________
Community Manager
Moderator: Ogłoszenia, Nowości
|
|
21-04-2021 14:55 |
|
|
|