Sezówka - zadania strefowe, czyli ogromna dysproporcja |
Bau
Lord
Data rejestracji: 17-05-2014
Postów: 340
Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria S
|
|
Sezówka - zadania strefowe, czyli ogromna dysproporcja |
|
Witam. Z Racji nowego sezonu R21 pojawiła się ogromna dyskusja, przynajmniej u mnie w klanie, o sprawiedliwość w dalszej grze spowodowana tym patchem:
cytat: |
v. 2.6.1
Zwiększono punkty rozwoju oraz dodano runy i punkty ewolucji jako nagrodę w niektórych zadaniach strefowych. Gracze, którzy wykonali już zadania wcześniej otrzymają wyrównanie do aktualnej wysokości nagród. |
Innymi słowy, zadania strefa 3, nagrody:
1x runa ognia, ziemi, wody, duszy poziomu 2
Strefa 2:
2x runa ognia, ziemi, wody, duszy poziomu 3
Strefa 1:
1x runa ognia, ziemi, wody, duszy poziomu 4, 1x runa duszy poziomu 4
Do zdobycia masa run, do tego ewo - ale problem z ewo jest mniejszy bo przez dłuższym czas lvl i tak będzie blokować rozwijane ewo. O ile stref 3 w klanie jest 9, a osób 30 i idzie to rozplanować aby w miarę "równo" każda osoba mogła zdobyć runy poziomu 2, o tyle stref 2 w klanie jest 1, a osób 30, to samo z s1.
I tu nasuwa się pytanie.
Co mieliście w głowie tworząc ten patch z runami za zadania? Wzięliście pod uwagę sezonówkę czy standardowo palnęliście nagrody z dupy i jakoś to będzie, bo w głowie były przede wszystkim starsze serwery lub trwający wówczas sezon? O ile nagrody na prawdę są w porządku dla starszych serwerów, o tyle przez możliwość wymieniania się kwadratami RAZ NA 24H jedni gracze odbiorą zadania szybko, a inni są zmuszeni czekać niemal 30 dni. Tworzy to ogromną dysproporcję, miesiąc różnicy z talizmanami poziomu 3, a zaraz ten sam fakt zrobi się z talizmanami poziomu 4. MIESIĄC!!!! 1/6 sezonu i na starcie osoby mające pecha które w kolejce nie są pierwsze, są ogromnie do tyłu. Mowa oczywiście o serwerze sezonowym.
Rozwiązania tego są trzy, przynajmniej z mojego punktu siedzenia:
1. Na serwerze sezonowym usunąć runy za zadania ze strefy 2 i 1. Strefa 3 jest w miarę sprawiedliwa, bo dostęp do niej ma jednocześnie 9 osób, a nie 1. Po upływie 3 dni niemal cały klan ma możliwość odebrania nagrody w postaci run.
2. Na serwerze sezonowym usunąć limit wymiany kwadratów przez archiwa bądź zmniejszyć go co najmniej o połowę bądź o 1/3. Obecnie kwadratem wymieniać się można co 24h, po zmniejszeniu limitu wymieniać byśmy się mogli albo co 12h albo co 8h albo co 6h albo znieść całkiem ten limit - do ustalenia, to tylko propozycja więc należy rozpatrzyć sytuację by nie dochodziło też do nadużyć. Osobiście uważam że 1 wymiana co 6h byłaby jak najbardziej sprawiedliwa, zwłaszcza że zadaniowe oblężenie trwa 4 godziny.
3. Wprowadzić możliwość posiadania więcej niż jednej s2 - proponuję 2x s2 na jeden klan. Kwadratów jest 12, na sezonówce zwykle aktywnych jest początkiem 6-7 klanów, a końcowo liczą się 3 bądź 2.
Poprawka do rozpatrzenia w trybie natychmiastowym. Weszliśmy na etap robienia zadań s2 i wkrótce stworzy się ogromna dysproporcja między osobami co weszły na s2 jako jedne z pierwszy, a tymi co wejdą na kwadrat jako ostatnie.
Będąc ambitnym graczem w topowym klanie nie wyobrażam sobie sytuacji, że przez Wasz idiotyzm jestem zmuszony czekać 30 dni na swoją kolej s2 i być miesiąc do tyłu z runami z samych zadań.
Zapraszam graczy do dyskusji, do dzielenia się swoimi przemyśleniami. Być może widzicie inne kroki odnoszące się do rozwiązania tego problemu.
Rozumiem że należy boostować topkę, ale jako lider klanu mam pod sobą nie tylko topkę ale też innych graczy którym chciałbym zapewnić równym start, a nie jestem w stanie przez Wasze durne nagrody z zadań.
Pozdrawiam
|
|
06-10-2022 17:53 |
|
|
Ki3ry3
Junior Member
Data rejestracji: 06-09-2017
Postów: 11
|
|
Jak najbardziej się zgadzam z usunięciem run za zadania w S1 i S2.
Tworzy to tylko większą dysproporcje między topką a mniejszymi graczami.
Dla przykładu:
S1 jest jedno na serwer i jak to zwykle bywa trafi do klanu top 1.
Kiedy osoby z klanu top 1 dostaną runy 4 za zadania to S1 będzie nie do zdobycia już nigdy więcej.
O ile Evo można sobie nadrobić tak runy 3 i 4 tworzą straszną dysproporcje między graczami.
Gracze wyżsi lvlem będą nie do doścignięcia przez mniejszych a w rezultacie granie po za top 30 straci całkowicie sens
|
|
06-10-2022 18:05 |
|
|
kacik
Forum Legend
Data rejestracji: 10-11-2006
Postów: 1.836
Klan: @@@ B. I. G. @@@ Rasa w grze: Ssak Skąd: z mroków ciemności z męstwa i złości
|
|
rowniez sie zgadzam
juz 2 trefa zrobi duza dyproporcje u graczy a trefa 1 pomiedzy graczami i klanami
bedzie tylko klan top 1, putka i dopiero rezta
dopalka z run 4 poz jet za duza na tym etapie gry
__________________ R1 "VENTRUE" ...:: B I G ::... $$$ eXtreme $$$
kacik kacik1 vuko
moria sezonowa
Nie odpowiadam za bledy
|
|
06-10-2022 18:11 |
|
|
GreatXX
Lord
Data rejestracji: 23-03-2010
Postów: 394
Kraina: Moria IV; Necropolia X
|
|
|
06-10-2022 18:45 |
|
|
Bau
Lord
Data rejestracji: 17-05-2014
Postów: 340
Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria S
Autor tematu
|
|
Tak jeszcze dodam w kwestii ewentualnych rozwiązań.
Jak tak bardzo nie chcecie wywalać tych run na sezonówce to rozważcie proszę opcję, w której w strefie drugiej zamiast run poziomu 3 jako nagroda są runy poziomu 2. Poziom 2 nie wprowadzi aż takiej dysproporcji.
Z kolei na s1 można dać 1x runy ognia, ziemi, wody, duszy lv3 + 1x lv4 runy duszy.
To już nie rozwali tak serwera. Obecna sytuacja zniechęca sporą część graczy do dalszej gry.
Lv3 na s2 i lv4 na s1 to cyrk
|
|
06-10-2022 20:43 |
|
|
gipsongipson
Junior Member
Data rejestracji: 04-05-2022
Postów: 16
Kraina: Moria S
|
|
Te runy za zadania jeszcze bardziej pogłębiają przepaść pomiędzy dropiącymi w a2 karabiny a tymi co ich nie wydropili- jestem wsród tych drugich. Nie dość, że ekspy idą ciężej, ataki ciężej, to jeszcze na s2 dostane się za 2-3 tygodnie, jak pół serwera będzie robiło bazyle/roboty między innymi dlatego, że dostali runy z zadań, do których odpowiednio szybko nie miałem dostępu.
Innym rozwiązaniem jest możliwość rolowania s2 co 6h, a s1 co 12h, na zasadzie zrób zadania i oddawaj dalej, mimo wszystko nie uważam tego za rozwiązanie problemu.
Runy za zadania powinny być max lv2, a to i tak spory dopał dla tych, co wejdą w ich posiadanie jako pierwsi.
|
|
07-10-2022 09:27 |
|
|
safan
Junior Member
Data rejestracji: 20-07-2021
Postów: 18
Kraina: Moria S
|
|
runy za s2 są okej, może faktycznie by się przydało zmniejszenie limitu czasowego na wymiane klocka
runy za s1 natomiast powinny zniknąć.
|
|
08-10-2022 00:30 |
|
|
adzi4n
Viking
Data rejestracji: 04-02-2009
Postów: 642
Kraina: Necropolia
|
|
Sami stwierdziliście, że to nie same runy za zadanie są problemem, tylko że otrzymuje się ja za wcześnie. Dodać misje gap przed jej otwarciem ilvl200, lub tak naboostowac moobki żeby nie było do zrobienia wcześniej. Tudzież opcja 3, żeby otworzyć tą misje, trzeba mieć wykonane wszystkie poprzednie zadania na wszystkich strefach i wtedy się otwiera jako specjalny quest.
|
|
08-10-2022 09:29 |
|
|
Thlantyr
Forum Ace
Data rejestracji: 24-08-2008
Postów: 93
|
|
w którym miejscu ktoś stwierdził, że problemem jest dostawanie tych run za wcześnie?
PROBLEMEM JEST, ZE NAWET W TYM SAMYM KLANIE RÓŻNICA MIEDZY 1 A OSTATNIM GRACZEM KTÓRY JE DOSTANIE TO 29 DNI!!!
29 dni na speed serwerze to cholernie długi okres czasu który wykluczy gracza z dołu kolejki w równej rywalizacji z graczami z góry kolejki. Doprowadzi to do wzajemnych kółek adoracji w klanach i cholernie napiętych atmosfer i niepotrzebnych kłótni i spin
|
|
08-10-2022 13:18 |
|
|
Bau
Lord
Data rejestracji: 17-05-2014
Postów: 340
Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria S
Autor tematu
|
|
Gratuluję.
Wasz durny patch z runami za zadania i jeszcze głupszy z "sezonem łowów' rozpieprzył sezon do góry nogami.
Poleciały pierwsze kasacje i to wśród osób, które od pierwszego sezonu nie wypadały spoza top10, w tym jeden sezon były kolejno top1 i top2. Bonusy do broni wprowadziliście bez jakiegokolwiek liczenia przez co byle noob trafia wszystko od białego smoka aż po hastura. Skończyła się era sumowania i zwinkowania mobów i kombinowania sprzętowego przez to, że wprowadzacie tyle hp, tyle dmg i teraz tyle trafienia, że na byle podstawowym sprzęcie trafiasz wszystko.
Gratuluję, jesteście i.. którzy zarządzają tą grą bez jakiegokolwiek obeznania się, jak rozgrywka w praktyce wygląda.
Jedyne co potraficie obecnie zrobić to pewnie dać mi warna za rzekomy offence, bo "odważyłem się" wytknąć waszą głupotę, a zatrudniony przez Wasz człowiek do kontaktu z graczami albo odważy się w temacie wypowiedzieć za 2 tygodnie jak nerwy się trochę uspokoją, albo standardowo olejecie temat.
Tyle jesteście warci. Jeszcze raz dzięki za rozpieprzenie sezonu do góry nogami ostatnim patchem z sezonem łowów i runami z zadań.
Kij wam w oko
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Bau: 08-10-2022 14:27.
|
|
08-10-2022 13:57 |
|
|
Leito82
Newbie
Data rejestracji: 27-10-2018
Postów: 1
|
|
Ja jestem ogolnie w szoku, ze osoby ktore niby od tylu lat tworza ta gre wpadaja na nad beznadziejnie glupie i nieprzemyslane pomysly z dupy. I jak juz sa takimi amebami umyslowymi to chociaz dali by temat na forum kilka dni przed startem serwa, zeby wyjadacze spojrzeli na to wszystko i mogli wypatrzec bledy i rzeczy, ktore totalnie wypatrza rozgrywke. Teraz jak kolega wyzej napisal, kazdy trafia, kazdy bije. Piastki wala wiecej na hicie jak 2h dystans, majac przy tym 2x wiecej atakow. Ten sezon to porazka jakich malo. Rzygac sie chce, bo macie mala ale aktywna grupe ludzi, ktorzy placa wam za to a wy od tylu lat nie umiecie uszanowac nas jako graczy. Moze jak zostanie 20 osob na serwie to sie obudzicie id... , bo inaczej was nazwac nie mozna.
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Leito82: 08-10-2022 14:15.
|
|
08-10-2022 14:15 |
|
|
Xerter
Zbanowany
Data rejestracji: 21-11-2010
Postów: 413
Klan: Tak Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria V Skąd: Z dobrego domu
|
|
Jesteście wspaniali.
Nie zmieniajcie się.
|
|
08-10-2022 14:20 |
|
|
Ki3ry3
Junior Member
Data rejestracji: 06-09-2017
Postów: 11
|
|
Ludzi coraz mniej aktywnych na serwerze. Żeby w tym etapie gry wolne S3 i S2 były to nie pamiętam takich czasów, a jeszcze więcej się skasuje jak ludzie dostaną runy z S1. Już teraz atakuje gościa i ma na s2 2 aktywne talizmany lvl 3 i 1 lvl 2. Na pewno da się grać
|
|
08-10-2022 14:21 |
|
|
safan
Junior Member
Data rejestracji: 20-07-2021
Postów: 18
Kraina: Moria S
|
|
cytat: |
Bau napisał(a)
Skończyła się era sumowania i zwinkowania mobów i kombinowania sprzętowego przez to, że wprowadzacie tyle hp, tyle dmg i teraz tyle trafienia, że na byle podstawowym sprzęcie trafiasz wszystko.
|
era sumowania i liczenia skończyła się gdy ktoś przeczytał co robi leg nóż wilka/driady. To że wilk dostał teraz jeszcze większy (120%) bonus do trafienia to nieporozumienie ale imo, ten sezon jest ciekawszy niż poprzednie. Pytanie tylko czy skończy się na farmieniu zeparó duo po 3-4 miesiącach czy będzie jazda z malphasami.
Jak na moje trzeba skrócić czas między wymianą kwadratów do 6-12h, skrócić sezonówke do pewnie 4 miesięcy i dać lucka/hp snajperowi. Reszta wydaje się grywalna, ale to jeszcze się zobaczy
|
|
09-10-2022 21:28 |
|
|
Thlantyr
Forum Ace
Data rejestracji: 24-08-2008
Postów: 93
|
|
co ma wilk/driada do skończonej ery sumowania/zwinkowania to ja nie wnikam. A stwierdzenia, że ten sezon jest ciekawszy niż poprzednie to już kompletnie nie kupuje bo ten sezon wygląda jakby każdy grał na kodach jak sie ogląda te padające moby w 1-2 rundy z byle czego przez byle kogo xD no ale może dla graczy którzy lubią w grach wybierać very easy to fajne doświadczenie.
Nie wiem nie grałem we wszystkie gry na rynku ale w te co grałem i co mają system sezonowy robią tak, że nowy sezonowy content jest trudniejszy niż podstawowy lub daje mozliwosc modyfikowania/utrudniania podstawowego contentu za dodatkowe nagrody a co robi bw team? dodaje milion wszystkiego wszedzie zeby grało sie jak na kodach
|
|
10-10-2022 17:16 |
|
|
safan
Junior Member
Data rejestracji: 20-07-2021
Postów: 18
Kraina: Moria S
|
|
cytat: |
Thlantyr napisał(a)
co ma wilk/driada do skończonej ery sumowania/zwinkowania to ja nie wnikam |
Pewnie to, że szukałeś w umagach tylko hp i klepałeś co sie dało
cytat: |
A stwierdzenia, że ten sezon jest ciekawszy niż poprzednie to już kompletnie nie kupuje bo ten sezon wygląda jakby każdy grał na kodach jak sie ogląda te padające moby w 1-2 rundy z byle czego przez byle kogo xD no ale może dla graczy którzy lubią w grach wybierać very easy to fajne doświadczenie. |
Tak jest ciekawszy, bo optymalny gear szukałeś w zależności od poziomu i moba. Beretty na białym/czarnym, szybsze przejście na białą/dystans niż w poprzednich sezonach. Jedynym sposobem grania palną 2h nie jest już tylko snajper ze snajperką, ale też zabójca na kmie. Biała 2h nagle bije na równi z innymi top broniami. Na ten moment (środek pierwszej mapy) biała 2h, biała 1h, dystans, palna 2h, wszystkie biją w miare na równi, meta jest dużo ciekawsza.
cytat: |
Nie wiem nie grałem we wszystkie gry na rynku ale w te co grałem i co mają system sezonowy robią tak, że nowy sezonowy content jest trudniejszy niż podstawowy lub daje mozliwosc modyfikowania/utrudniania podstawowego contentu za dodatkowe nagrody a co robi bw team? dodaje milion wszystkiego wszedzie zeby grało sie jak na kodach
|
No i widzisz, inne gry sezonowe dają ci szanse na dojście do end gejmu. W Bw poprzedni sezon skończył się na zeparach (pare par klepało duo) ale leciały wymuszone blachy za malphasa/hastura, wcześniej sezon sie kończył na klepaniu zeparów na jednej gwiazdce. Teraz sezon może się skończyć na farmieniu malphasów? nie wiem, ale chętnie zobacze. Czyli de facto robiąc gre łatwiejszą robią gre trudniejszą.
Aha i to co pisałem tyczyło się z grubsza topki, teraz więcej ludzi będzie mogło dojść do duo boków/zeparów. Jeżeli chcesz żeby gra była trudniejsza i żebyś po pół roku mógł w końcu zblaszyć kronosa to zawsze jest serwer niesezonowy. Nie bez powodu ten serwer nazywa się speed
|
|
10-10-2022 23:43 |
|
|
|