Runy, czemu jeszcze ich nie ma? |
SushiMaker
Administrator ds. koncepcyjnych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 8.743
|
|
|
17-07-2013 11:42 |
|
|
SushiMaker
Administrator ds. koncepcyjnych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 8.743
Autor tematu
|
|
Witam,
wielu z Was z napięciem oczekuje na moment gdy pojawią się od dawna zapowiadane runy.
Czekacie, czekacie i doczekać się nie możecie...
UWAGA! W KOLEJNYM POŚCIE ZNAJDZIECIE OPIS OCZAMI GRACZA. ZALECAMY PRZECZYTANIE ŻEBY LEPIEJ WSZYSTKO ZROZUMIEĆ!!!
Runy 1.0
Pierwotnie na ekspedycjach miały wypadać runy, które potem można było składać w kamienie i słowa runiczne.
Zał.1
Oczywiście potem pomysł ewoluował, powstawały kolejne warianty ale wszystkie miały podstawowe problemy:
- brak miejsca na wyświetlanie dodatkowych informacji w przedmiotach i zbrojowni
- nasycenie rynku dropem run
- problem z poznaniem słów runicznych
Finalną koncepcję przedstawiać miał załącznik nr2 ale nie mogę się doszukać diagramu, który ciekawie to przedstawiał.
Niektóre, rzeczy zamiast naprawiać lepiej czasem zastąpić nowymi...
Runy 2.0
Tak, stary system nam się nie podobał. Miał wiele wad, a po wprowadzeniu evo i umagicznień był po prostu za "słaby".
Zamiast run powstała nowa grupa dropów roboczo nazwanych esencjami, każda z esencji podnosiła by atrybuty postaci lub zwiększała "podstawowe" parametry, np. obrażenia.
Esencje zdobywałyby kolejne poziomy wraz ze zdobywanymi przez gracza punktami ewolucji. (punkty zdobywał by gracz jak do tej pory oraz jednocześnie tyle samo dopisywane byłoby dla JEDNEJ "aktywnej" esencji).
Po wytrenowaniu danego poziomu można byłoby zdecydować czy chcemy kontynuować rozwijanie danej esencji czy trenować kolejną.
- brak miejsca na wyświetlanie dodatkowych informacji w przedmiotach i zbrojowni
- problem z poznaniem słów runicznych
- niektóre atrybuty byłyby raczej pomijane jako "zapchaj dziury" np wygląd, czy zwinność dla palniaka.
Tak powstała koncepcja Talizmanu, do którego będzie można wkładać esencje (runy), by odblokować bonus w ramach danego żywiołu.
Załącznik 4.
Jednak przypisanie konkretnych run do poszczególnych slotów w talizmanie sprawiało, że system ten nie pozwalał na prawdziwą różnorodność buildów.
Dlatego sloty run w ramach każdego żywiołu otrzymały swoje "kolory" (załącznik 5), a same runy podzielone zostały na grupy posiadające dany kolor. Gracz sam wybierze, którą z np. zielonych run włoży do slotu w danym żywiole.
Załącznik 6.
Powstało kilka nowych problemów:
- gracze na pewno będą chcieli handlować runami
- wyjmowanie run gdyż "zmienimy zdanie" i chcemy zwinkę zamiast siły itp
- monitorowanie poziomu run w zbrojowni i w handlu np. siła "poziom 2" 211/300 evo
- wycenianie run w zależności od zapełnienia evo
- "evo push"
Dlatego ustaliliśmy, że:
runę można wyjąć z danego slotu tylko jeżeli ma wymaksowany dany poziom np. siła "poziom2 300/300
ciągle w fazie koncepcji jest ustalenie czy podniesienie runy na wyższy poziom będzie kosztowało tylko "czyste" runy czy będzie trzeba np. trzech run poziom 2 by połączyć je w runę poziom 3.
Trochę oddzielną sprawą jest system zdobywania run oraz odblokowania 2 mapy ekspedycyjnej.
Oczywistą oczywistością było, że mapka nie może być tylko dla postaci powyżej Kronosa.
Dodatkowym problemem było to, iż dodanie "lepiej płatnych" lokacji automatycznie wyprze robienie lokacji podstawowych.
Załącznik 7. (ot tak żeby nie było, że nie ma do tego punktu ilustracji)
Dlatego na chwilę obecną by wejść na mapę 2 trzeba na mapie 1 pokonać odpowiedniego moba, co pozwala nam na jedną wizytę na mapie 2 w odpowiadającej mobowi lokacji.
By finalnie odblokować mapę 2 trzeba:
- mieć wszystkie medale z mapy 1
- mieć medale za wybrane moby z mapy 2.
A teraz UWAGA! Podane wartości, koszty i parametry są, w bardzo wczesnej fazie alfa i mają tylko obrazować działanie danej opcji.
Pozdrawiam
SM
PS. Załącznik nr7 w kolejnym poście. Przepraszam za jakość załącznika 1 ale papier wyblakł...
__________________
Regulamin forum | Regulamin gry
FAQ - najczęściej zadawane pytania!
cytat: |
skryhull2 napisał(a)
Sushi- Ot cwaniak, jakkolwiek to zabrzmi. Mistrz wykrętów, obracania kota ogonem, i udowadniania czegoś, co nie ma racji bytu ni też logicznego uzasadnienia. Potrafi się kłócić że białe jest czarne i vice versa. |
cytat: |
Sege napisał(a)
Sushi - to Tusk który się wypowiada jak trzeba tylko i wyłącznie |
UWAGA! Zanim wyślesz wiadomość prywatną, przeczytaj kto jest kim i co komu zgłaszać.
Zaoszczędzisz w ten sposób mnóstwo czasu!
Wyłączona możliwość otrzymywania prywatnych wiadomości - proszę pisać do MasterOfPuppets
|
|
17-07-2013 12:22 |
|
|
SushiMaker
Administrator ds. koncepcyjnych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 8.743
Autor tematu
|
|
Runy oczami jednego z graczy.
Dziękuję za pracę włożoną w zrozumienie tego co Ci opisałem i trudne zadanie jakim było opisanie tego w przystępny dla graczy sposób.
W związku z tym, iż obydwie powyższe koncepcje nie przyjęły się w pierwotnych założeniach pomysł rozwijał się dalej, aż dotarł do wizji TALIZMANU, który łączy opcję Run z możliwością kreatywnego i aktywnego budowania indywidualnego itemu specjalnego dla każdego z osobna poprzez szeroki wachlarz wyborów jaki otrzyma gracz.
Czym jest ten Talizman?
Przedmiot unikatowy będący w posiadaniu każdego z graczy. Dzieli on się na 4 części każda z części odpowiada jednemu z żywiołów: woda, powietrze, ogień oraz ziemia. Każda ćwiartka posiada pewną liczbę slotów na Runy, które możemy umieścić w Talizmanie (3 ćwiartki zawierają po 3 sloty zaś 4-ta zawiera ich 4-ry). Runy, które gracz może umieścić w Talizmanie podzielone będą również na 4 kategorie kolorystyczne które będą przypisane do poszczególnych slotów na Talizmanie. W każdym slocie gracz może umieścić Runy z różnymi efektami o ile kolor Runy będzie odpowiadał kolorowi gniazda, w jakie chcemy go wprawić. W ten sposób gracz już otrzymuje item, który staje się kompilacją nawet 13 różnych cech wzmacniających postać jednak to nie koniec możliwości.
Runy będą posiadać poziomy jakości, póki co planowane są 4-ry poziomy jakości Run. System zakłada wypełnianie Run mocą przez zdobywanie punktów EVO i tak np. 1-szo poziomowa Runa by napełnić się mocą będzie wymagać zebrania 100 punktów EVO. Kiedy to nastąpi gracz może podnieść Runę na 2-gi poziom jakości. Podnoszenie Run odbywać będzie się poprzez łączenie 3-ech IDENTYCZNYCH I PEŁNYCH RUN, w pojedynczą Runę wyższego poziomu itd. analogicznie podnosić będzie się każdy kolejny poziom. Czyli by podnieść wszystkie 13 run w Talizmanie na 4-ty ostateczny poziom gracz będzie potrzebował np. 351 pełnych 1-szo poziomowych PEŁNYCH Run.
Runy poza tym, że same w sobie będą dawać postaci jakieś drobne bonusy w zależności od aktualnej jakości będą również dawać bonus setowy jak prefixy w przedmiotach. Będzie to wyglądało następująco, jeśli gracz zapełni wszystkie sloty ćwiartki Talizmanu odpowiadającego żywiołowi Wody to poza bonusami z samych run otrzyma bonus żywiołu równy najniższej poziomowo Runie w tej ćwiartce. Czyli mając 2 runy na 2-gim poziomie i jedną na 1-szym poziomie bonus będzie naliczany od pierwszego poziomu.
Gdyby gracz zdecydował, że dany efekt powiedzmy +2 do Siły jednak nie jest mu potrzebny może wyjąć Runę z Talizmanu pod warunkiem, iż będzie ona PEŁNA i zastąpić ją inną np. +2 do Zwinności pod warunkiem oczywiście, że kolor Runy będzie zgadzał się z kolorem gniazda.
Ostatnim o czym warto wspomnieć w tej mechanice to możliwość handlu Runami. Każdy gracz będzie mógł sprzedać/kupić Runy na Aukcjach pod jednym warunkiem. Handlować można będzie JEDYNIE PEŁNYMI Runami przez co gracz, który zrezygnował z jakiegoś bonusu na rzecz innego nie będzie stratny sprzedając Runę, w którą zainwestował punkty EVO ponieważ będzie miał możliwość zakupu również PEŁNEJ Runy go interesującej.
Gdzie te Runy będzie można zdobyć ?
Runy będą zdobywane na nowych lokacjach ekspedycyjnych które zostaną wprowadzone do rozgrywki. By udać się na łowy na tych nowych terenach gracz będzie musiał najpierw zabić jednego z klasycznych przeciwników ekspedycyjnych, by następnie po jego pokonaniu móc udać się jeden raz na nową lokację jemu odpowiadającą i tam walczyć o zdobycie Runy. By ponownie udać się na wyprawę po Runę należy znów najpierw pokonać któregoś z przeciwników podstawowych.
Istnieć też będzie możliwość stałego odblokowania nowej mapy ekspedycyjnej. By to osiągnąć gracz musiał będzie zebrać wszystkie odznaki za podstawowych przeciwników (od Białego Smoka po Kronosa) oraz zdobyć wybrane odznaki za nowe moby.
__________________
Regulamin forum | Regulamin gry
FAQ - najczęściej zadawane pytania!
cytat: |
skryhull2 napisał(a)
Sushi- Ot cwaniak, jakkolwiek to zabrzmi. Mistrz wykrętów, obracania kota ogonem, i udowadniania czegoś, co nie ma racji bytu ni też logicznego uzasadnienia. Potrafi się kłócić że białe jest czarne i vice versa. |
cytat: |
Sege napisał(a)
Sushi - to Tusk który się wypowiada jak trzeba tylko i wyłącznie |
UWAGA! Zanim wyślesz wiadomość prywatną, przeczytaj kto jest kim i co komu zgłaszać.
Zaoszczędzisz w ten sposób mnóstwo czasu!
Wyłączona możliwość otrzymywania prywatnych wiadomości - proszę pisać do MasterOfPuppets
|
|
17-07-2013 12:28 |
|
|
SushiMaker
Administrator ds. koncepcyjnych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 8.743
Autor tematu
|
|
cytat: |
Voltarus napisał(a)
dobra, wszystko obraca się wokół evo, więc wraz z wprowadzniem run po prostu musicie albo zwiększyć zbieranie evo (4 zamiast 2 za jeden atak) albo dorzucić evo za samarycenie, kw czy cokolwiek.
Zdjęcie umaga - 1000 evo, runy - też evo, ewolucje, też evo.... wprowadźcie jeszcze te expy po runy, że koszt jest w evo a nie w reputacji |
Specjalnie dla Ciebie zaznaczyłem w 1 poście na zielono co powinieneś przeczytać.
__________________
Regulamin forum | Regulamin gry
FAQ - najczęściej zadawane pytania!
cytat: |
skryhull2 napisał(a)
Sushi- Ot cwaniak, jakkolwiek to zabrzmi. Mistrz wykrętów, obracania kota ogonem, i udowadniania czegoś, co nie ma racji bytu ni też logicznego uzasadnienia. Potrafi się kłócić że białe jest czarne i vice versa. |
cytat: |
Sege napisał(a)
Sushi - to Tusk który się wypowiada jak trzeba tylko i wyłącznie |
UWAGA! Zanim wyślesz wiadomość prywatną, przeczytaj kto jest kim i co komu zgłaszać.
Zaoszczędzisz w ten sposób mnóstwo czasu!
Wyłączona możliwość otrzymywania prywatnych wiadomości - proszę pisać do MasterOfPuppets
|
|
17-07-2013 12:37 |
|
|
WhiteDarknes
Viking
Data rejestracji: 05-08-2008
Postów: 560
Kraina: Necropolia; Necropolia III Skąd: Z Jasnej Ciemnosci
|
|
A ja mam pytanie odnośnie nowej mapy ekspedycyjnej.
Planujecie może jakiekolwiek inne wyjście dla necro V1, żeby móc w pełni odblokować 2 mapę??
Bo u nas Anubia jest nie do ubicia a co dopiero mówić o Wendigo czy Kronosie...no chyba, że owe runy dadzą takiego bosta postacią z Necro v1, że owe moby w końcu będą do ubicia.
__________________
|
|
17-07-2013 12:47 |
|
|
twardy
Tutorial Mod
Data rejestracji: 10-02-2008
Postów: 4.670
Kraina: Moria III
|
|
ja widze 2 problemy
1) stale odblokowanie lokacji 'runowych' tylko i wylacznie wtedy gdy mamy wszystkie blachy... zdajecie sobie sprawe ile to kombinowania by dostac blache za kronosa? ile ludzi z klanu musi byc w to zaangazowanych?
2) problem drugi jest pochodna problemu numer 1 - mam zrezygnowac z pr/pd/kamieni zeby zalozyc bialego smoka, a nastepnie isc na lokacje runowa i zlapac rune +2 wygladu?
oczekiwalem czegos innego, a widze, ze jesli pomysl wejdzie w zycie bedzie takim samym (jak nie wiekszym) gownem niz kw i umagi
__________________ W tutorialu czegoś nie ma? Trzeba cos zmienić? Napisz w tym temacie
|
|
17-07-2013 12:49 |
|
|
Bloodwarsowicz
Member
Data rejestracji: 02-12-2010
Postów: 33
Kraina: Necropolia IX Skąd: Kraków
|
|
No wlasnie...co z wiekszymi mobami (anub, wendiego, kronos) na necro ?
U nas ubicie czegos takiego jest praktycznie niemozliwe...moze kiedys anub ale smerf i kronos ?!?!?!
|
|
17-07-2013 12:51 |
|
|
masterofpapets
Lord
Data rejestracji: 06-10-2006
Postów: 479
Klan: Night Lords Kraina: Moria Skąd: R1, R2
|
|
Czy jeżeli pokonamy moba na nowej lokacji to będzie 100% szans na wypadnięcie runa, czy procent szans na wypadnięcia runa będzie zależał od poziomu moba??
__________________ R2 Nemesis83
R12 Nemesis83
|
|
17-07-2013 12:54 |
|
|
Adana
Lord
Data rejestracji: 22-11-2007
Postów: 255
Kraina: Necropolia III
|
|
Jeden pomysl do talizmanu:
cztery cwiartki - super.
Dodajcie jednak slot centralny, tzw. "filar talizmanu". Runa centralna bedzie miala charakter dzialajacy na caly talizman, np
(pradawna geoida) "efektywnosc cwiartki ziemi +25%"
(ognisty bursztyn) "efektywnosc cwiartki powietrza +12% i efektywnosc cwiartki ognia +12%"
(fiolka z wodą zycia) "efektywnosc cwiartki wody +50%, efektywność cwiartki ognia -25%".
sloty centralne moglyby dropic na wyprawkach :-) albo i nie.
Opcja filaru automatycznie zwiekszy to liczbe mozliwych permutacji efektow talizmanu, a im wiecej opcji, tym ciekawiej :-)
__________________ r4, r9: Adana
KUPIĘ r4:
Leg dsk msciwy pierscień szczęścia/szaleńca
leg dsk tytanowy pierscien/amulet lewitacji
dsk czarny lancuch lewitacji
KUPIĘ r9:
nic, biedny jestem
|
|
17-07-2013 12:59 |
|
|
TUROK
Viking
Data rejestracji: 10-08-2006
Postów: 537
Klan: PhOeNix Kraina: Necropolia Skąd: Polska
|
|
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Istnieć też będzie możliwość stałego odblokowania nowej mapy ekspedycyjnej. By to osiągnąć gracz musiał będzie zebrać wszystkie odznaki za podstawowych przeciwników (od Białego Smoka po Kronosa) oraz zdobyć wybrane odznaki za nowe moby. |
na r1 nie realne .. na tą chwilę 2 razy udało się po prawie 7 latach gry ubić całym "top" klanem bez blachy Anubisa
o Kronosie to pewnie można zapomnieć na kolejnych 7 lat
|
|
17-07-2013 13:00 |
|
|
MaTiuS
Triple Ace
Data rejestracji: 23-05-2009
Postów: 183
Klan: BloodyKingdom Rasa w grze: Kultysta Kraina: Necropolia; Necropolia II; Necropolia III; Moria III Skąd: Okolice Warszawy
|
|
Z lokacją za wszystkie moby to akurat przesada, ale może runy pozwolą w końcu sięgnąć smerfa i kronosa.
Runy można zdobywać ciągle np. za bazyla więc też nie ma tragedii.
A co do kosztu-evo to ja uważam, że jest ok,za repe wszystko poszło by za szybko bo w końcu każdemu praktycznie reputacja się przelewa a jeśli koszt jest w evo trzeba będzie się zastanowić czy chcemy wydać na runy czy podnieść kolejny poziom ewolucji.
A serwer beta to bardzo dobry pomysł, pokazał by wszystkie niedopracowania i błędy co pozwoliło by je usunąć przed wprowadzeniem do rozgrywki.
__________________ r3/r4 - Niedziak
|
|
17-07-2013 13:04 |
|
|
nithrom
Emperor
Data rejestracji: 19-05-2008
Postów: 1.130
Klan: Fajny :) Kraina: Necropolia V; Necropolia VII Skąd: Kłębkolandia
|
|
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
cytat: |
Bloodwarsowicz napisał(a)
No wlasnie...co z wiekszymi mobami (anub, wendiego, kronos) na necro ?
U nas ubicie czegos takiego jest praktycznie niemozliwe...moze kiedys anub ale smerf i kronos ?!?!?!
|
Nowa mapa jest docelowa dla postaci CONAJMNIEJ powyżej 100 lvl
Dla niższych jest to elitarna farma do zdobywania run. |
No tak, tylko chodzi tu raczej o to, że na necro obecnie można mieć i 200 poziom a wendigo, kronos oraz anuby są poza zasięgiem :/ No ok, anuby padają, ale albo na NB, albo malutkie
Ale samo rozwiązanie jest według mnie jest dobre
__________________ pokemony to złodzieje, przerasta ich znalezienie własnych avków
PS. Nazwij złodziejem złodzieja- w oczach kolorków z forum to zasługuje na warna, bo obraża to kogoś, kto ukradł. Nawet jak masz ku temu podstawy xD
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez nithrom: 17-07-2013 13:08.
|
|
17-07-2013 13:06 |
|
|
Guglus
Double Ace
Data rejestracji: 17-10-2009
Postów: 140
Klan: RoM Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia IV; Necropolia VII; Necropolia IX
|
|
Conajmniej powyżej 100lvl ?
Czyli dla nowych graczy zdobycie run będzie możliwe po ilu latach ? Na necro dla najstarszych graczy jeszcze jest niedostępne ubicie kronosa, a dla nowych to spokojnie może na starość coś im się uda zdobyć.
__________________ Guglus
gram online: http://www.zagraj.republika.pl
|
|
17-07-2013 13:07 |
|
|
twardy
Tutorial Mod
Data rejestracji: 10-02-2008
Postów: 4.670
Kraina: Moria III
|
|
dobra Sushi, jeszcze jedna sprawa... koszty w evo? no serio? zapomnieliscie, ze daliscie nam nowe sciezki evo wymagajace po 1000/2000/4000/5000 punktow?
takie na sile przeciaganie end gejmu...
__________________ W tutorialu czegoś nie ma? Trzeba cos zmienić? Napisz w tym temacie
|
|
17-07-2013 13:07 |
|
|
pUch4cz
Double Ace
Data rejestracji: 17-10-2008
Postów: 116
Klan: Saints Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia II Skąd: Szczecin
|
|
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
cytat: |
Bloodwarsowicz napisał(a)
No wlasnie...co z wiekszymi mobami (anub, wendiego, kronos) na necro ?
U nas ubicie czegos takiego jest praktycznie niemozliwe...moze kiedys anub ale smerf i kronos ?!?!?!
|
Nowa mapa jest docelowa dla postaci CONAJMNIEJ powyżej 100 lvl
Dla niższych jest to elitarna farma do zdobywania run. |
a no tak tylko dla AZ 10 osob z calego r3
oczywiscie jesli ubija kronosa :d
__________________ R3: pUch4cz
|
|
17-07-2013 13:08 |
|
|
Rayneven
Forum God
Data rejestracji: 30-01-2007
Postów: 3.949
Klan: PSD Kraina: Moria Skąd: Hula niczym wiatr po polu
|
|
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
2. a kto każe ci na lok1 chodzić, równie dobrze można iść na lok 10 |
CZytam z komórki, może nie zauważyłem czegoś, ale pozwole sobie zadać pytanie.
Mamy 17 blach do zdobycia na normalnych ekspach i w efekcie będzie 17 nowych mobów na mapie nr 2.
Teraz pytanie zasadnicze - wiadomo, że nie bede chodzil na białego smoka aby wejśc w odpowiednik jego na mapie 2
Czy drop "run" jest taki sam w każdej lokacji na mapie 2 czyli np. mogę zabijać anubisy na mapie 1 i chodzić na ich odpowiednik na mapie 2 po runy?
__________________ Nakarm wampira: http://r2.bloodwars.interia.pl/r.php?r=897
|
|
17-07-2013 13:09 |
|
|
WarsavVampire
Lord
Data rejestracji: 15-06-2007
Postów: 401
Klan: Odrodzony Phoenix Kraina: Necropolia III Skąd: WarsavCityVampire
|
|
koszt w evo bezsensu ,będzimy musieli wybierać miedzy tym a tym,więc w sumie nic nie zyskamy
|
|
17-07-2013 13:10 |
|
|
Szukam_dropa Niezarejestrowany
|
|
cytat: |
WarsavVampire napisał(a)
koszt w evo bezsensu ,będzimy musieli wybierać miedzy tym a tym,więc w sumie nic nie zyskamy |
Przecież napisał ci, że pewnie wszystko się zmieni- oni jeszcze nie wiedzą, może ten koszt będzie w ludziach
|
|
17-07-2013 13:12 |
|
|
|