Przejdź do strony głównej Zarejestruj się Kalendarz Lista użytkowników Członkowie Teamu Szukaj Często Zadawane Pytania
Oficjalne Forum Blood Wars » Blood Wars » System gry » OGÓLNY Deterministyczny system umagów » Witamy gościa [Zaloguj się|Zarejestruj się]
Ostatni Post | Pierwszy Nieczytany Post Drukuj | Dodaj Temat do Ulubionych
Zamieść nowy temat Odpowiedz na Post
Przeskocz na dół strony Deterministyczny system umagów 6 Ankieta - średnia ocena: 8,506 Ankieta - średnia ocena: 8,506 Ankieta - średnia ocena: 8,506 Ankieta - średnia ocena: 8,50
Autor
Post « Poprzedni Temat | Następny Temat »
squerty0
Newbie


Data rejestracji: 25-11-2021
Postów: 4

Text Deterministyczny system umagów Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Zacznę od tego że piszę z perspektywy Speed Morii. Nie wiem czy poniższe będzie miało przełożenie na pozostałe serwery.

Obecny system umagów to chyba najbardziej niesprawiedliwa część gry ze względu na jego losowość. Owszem progi ŁPC pozwalają na zawężenie puli losowania dla pierwszego umagu, ale w gruncie rzeczy niewiele to zmienia. Pojedyncze umagi poza może samym początkiem gry są bezużyteczne. Dodatkowo mamy taki paradoks żęeim NIŻEJ dane umagicznienie znajduje się w tabeli tym trudniej je zdobyć (np. na morii na dodatkowy atak w ostatnim możliwym progu mamy 25% szansy, a na życia które są wyżej już 50%). Doprowadza to do sytuacji że przykładowo gdy ktoś z jakiegoś powodu na gwałt porzebuje umagu do krytyka to ma na to niecałe... 7%.

Rozwiązaniem byłoby wprowadzenie deterministycznego systemu. Na czym miałoby to polegać?

Każdy gracz mógłby mieć możliwość ustawienie własnej kolejności umagów od najbardziej pożądanego do najmniej chcianego. Progi zostałyby jak są, ale ktoś szukając np. zwinności można by było ustawić ją na pierwszej pozycji i przy 22500 łpc mieć pewność jej wylosowania.

Dodatkowo drugi i trzeci umag również podlegałyby progom przy czym dla nich pula ŁPC byłaby kolejno 25% i 10%.

Przykłądowo gracz grający bronią białą ustaliłby sobie priorytet umagów:

1. 2/6 dmg (22500+ ŁPC)
2. Dodatkowy atak (do 20000 ŁPC)
3. HP (do 15000 ŁPC)
4. 35 Zwinność (do 12500 ŁPC)
5. 35 Siła (do 10000 ŁPC)
6. 20 Szczęście (do 10000 ŁPC)
(...)

Posiadanie 25 000 ŁPC w tej lokacji gwarantowałoby pierwszy umag z listy (tak jak jest to teraz). Dodatkowo drugi umag łapałby się do progu 6 250 ŁPC co dałoby mu możliwość wylosowania pierwszych czternastu umagów z listy. Trzeci umag pozwalałby na wylosowanie powyżej progu 2500 (pierwsze 20 w kolejności).

Osiągnięcie 40 000 ŁPC w danej lokacji dawałoby pewność dobrego podwójnego umagu (drugi parametr byłby na 100% jednym z pierwszych 4 na liście). Trzeci byłby jednym z pierwszych 17 na liście.

Osiągnięcie 100 000 ŁPC pozwalałoby na zdobycie praktycznie idealnego umagu. Dając 2/6 + 2/6 + (2/6 lub atak lub hp lub zwinność)

Powyższy system ma dodatkową zaletę w postaci możliwości ustawienia kilku tierów tego samego umagu na szczycie listy. Przykładowo:

1. 2000 HP
2. 1000 HP
3. 250 HP
4. 50 HP

Umożliwiałoby to znaczące zwiększenie szansy na zdobycie umagu z hp (przy względnie niewielkiej inwestycji ŁPC) ale kosztem konieczności jego późniejszego ulepszania.

Zaletą tego rozwiązania byłoby zachowanie większości bieżącej mechaniki, a wprowadzenie go (w zależności od stanu kodu) nie byłoby tak kosztowne jeżeli chodzi o nakłady pracy.

Podsumowując gracze przy odpowiedniej inwestycji ŁPC w lokacji uzyskiwaliby dostęp do pożądanych umagów (także tych bardziej niszowych) i nie byliby zdani na pastwę losowatora. Jednocześnie nadal można by było liczyć na dobry umag zdając się jedynie na szczęście więc obecna charakterystyka byłaby w pewnym stopniu zachowana.
07-12-2021 17:34 squerty0 jest offline Szukaj postów użytkownika: squerty0 Dodaj squerty0 do Listy kontaktów
WinaBańki
Member


Data rejestracji: 12-06-2021
Postów: 33

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Jakikolwiek wpływ na losowość umagicznień zawsze na +. Na szybkich nie mamy lat aby uzbierać to czego potrzebujemy więc każda taka inicjatywa ma moje poparcie.
07-12-2021 18:50 WinaBańki jest offline Szukaj postów użytkownika: WinaBańki Dodaj WinaBańki do Listy kontaktów
Struktura drzewiasta | Struktura tablicy
Przejdź do:
Zamieść nowy temat Odpowiedz na Post
Oficjalne Forum Blood Wars » Blood Wars » System gry » OGÓLNY Deterministyczny system umagów

Oprogramowanie Forum: Burning Board 2.3.6, Opracowane przez WoltLab GmbH