Go to the Main Page Register Calendar Members List Team Members Search Frequently Asked Questions
Oficjalne Forum Blood Wars » Blood Wars » System gry » MORIA Sezon 3. Co poprawić. » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Sezon 3. Co poprawić. 12 Votes - Average Rating: 8.4212 Votes - Average Rating: 8.4212 Votes - Average Rating: 8.42
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
WinaBańki
Newbie


Registration Date: 12-06-2021
Posts: 3

Sezon 3. Co poprawić. Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Drugi sezon w trakcie ale już kilka bolączek wyszło. Więc krótko zwięźle i na temat.


1. KW.

Kw tworzą największą dysproporcje pomiędzy wampirami, przedmioty zeszły na drugi plan przy tym więc należy coś z tym zrobić. Mam dwie propozycje, które pozwolą w jakiś sposób wyrównać zdobywanie odpowiednich pod postać umagicznień.

1. Dobowy limit KW ustawić na 4. Z regeneracją co 6 godzin lub raz po północy. Tutaj należy wrócić do normalnej ilości zdobywanych punktów łaski(obecnie x4).

2. Podczas KW zdobywasz 4 umagicznienia. Zwiększyć sloty na wolny umag x 4 i niech ta wiszą aż gracz wybierze, oczywiście zastępuje się 4 na raz.


Co te zmiany pozwolą osiągnąć? Po pierwsze pozwolą Ci iść bardziej w to co chcesz nie w to co Ci dają umagicznienia(sam musiałem na tym sezonie się przerobić z racji braków umagicznień pod moją broń). Po drugie pozwoli to trochę zbalansować ilość tatuaży gdyż obecny system jest tak naprawdę stworzony pod dystans(z racji uniwersalności dystansu).


2. Ekspedycje.

Dysproporcje przy unikach przed odpowiednim rodzajem broni niszczą jeszcze bardziej kruchy balans. Tutaj też mam dwie propozycje.

1. Usunąć uniki pod określony rodzaj broni. Tutaj dam przykład bokruga jakie Tworzą dysproporcje te uniki. Bokrug o ile się nie mylę ma 30% szans na unik przed bronią białą, 10% przed bronią palną i nie ma uniku przed bronią dystansową.
To kolejna z wielu małych rzeczy, która sprawia iż dystansów jest najwięcej na serwerze...
Ucięcie teoretycznie 30% obrażeń broni białej skreśla tak naprawdę ten rodzaj broni w ściganiu się o topkę w late game(nie licząc mutantów mających nieziemskie umagi).
O ile zabójca jeszcze zniweluje to do 15% to dla broni 2h białej nie ma możliwości nadrobienia tego. 10% na palnej też swoje robi aczkolwiek nie boli to tak bardzo jak bicie białą tego moba.


2. Stworzyć nową ewolucje o kosztach potęgi odejmującą przeciwnikowi maksymalną szansę na unik.

1 poziom - 5%
2 poziom - 10%
3 poziom - 15%
4 poziom - 20%
5 poziom - 30%

Oczywiście działałoby to także w pvp.


3. Balans dystansu.

O ile zmiana KW pozwoli innym rodzajom broni łatwiej dopierać pod siebie umagi(pod dystans też to działa aczkolwiek). To jednak dystans jest zbyt uniwersalny pod ekspedycje i zbyt słaby podczas oblężeń.

1. Usunięcie stackowanego trafienia z broni.

Weźmy na warsztat Legendarny Doskonały Nóż do rzucania Driady (+5)

trafienie +89
trafienie zwiększone o wartość WIEDZY
szansa trafienia bronią zwiększona o 30 %

Jest tego po prostu zbyt dużo.

2. Usunięcie Lub drastyczne zmniejszenie kary do kryta w legendarnych broniach dystansowych.
Obecnie mamy szansa trafienia krytycznego -30 %, proponuję to usunąć lub obniżyć do -10%. O ile dystans w atakach sobie radzi bez problemu, w expach jest wyśmienity(tam akurat nie boli ten minus kryt) to podczas oblężeń 100 skóry bestii praktycznie niweluje ich całego kryta przez 3/4 czasu trwania sezonu, co sprawia iż od momentu używania skóry oblegowo tracą najwięcej.


4. Zmiany w TR/Usunięcie TR

Proponuję dwie zmiany w TR. Które zniwelują kombinowanie z TR i przywrócą TR tak naprawdę to co powinno robić czyli szansę dla słabszych klanów.

1. TR działa tylko i wyłącznie gdy obecni są WSZYSCY członkowie klanu(w oblężeniu).

2. Zwiększenie bonusów z różnicy poziomów.

3. Ewentualnie usunąć TR. Obecnie na sezonowym TR jest niezbalansowana więc jeżeli proponowane wyżej zmiany miałyby nie przejść to po prostu usunąć TR.


5. Zmiana liczby członków w klanie.

30 graczy w klanie to był strzał w dziesiątkę na sezonowym aczkolwiek nie zmieniło to sytuacji z pierwszego sezonu. I tak gdzie liczyły się tylko dwa pierwsze klany tak i w drugim sezonie liczą się tylko pierwsze dwa. Co tak naprawdę sprawia iż jakakolwiek dyplomacja nie ma sensu.

Zmniejszenie liczby graczy w klanie do 15/18 (cała top 50 będzie praktycznie w stanie stworzyć 3 klany) pozwoli dać szansę stworzenia "trzeciej siły"


6. Skrócenie czasu sezonu/Bonusy z oblężeń/Przywrócenie PUSTAKOWANIA.

Obecna sytuacja na drugim sezonie pokazuje iż nie ma co na nim robić, pozostaje jedynie expienie postaci pod bonusy startowe na następny sezon. Wojny znaczące już się pokończyły dlatego mam 3 propozycje aby jednak trzeci sezon był inny.

1. Skrócenie sezonowego do 4 miesięcy, gra będzie przez ten czas aktywniejsza, mniej graczy skończy grać podczas trwania sezonu.


2. Dodatkowe bonusy z oblężeń. Tutaj nie mam zbytnio pomysłu aczkolwiek na forum było wiele ciekawych propozycji.

3. Przywrócenie możliwości pustakowania. Pustakowanie było koniem napędowym większości wojen. Chociaż na serwerowym prosimy o przywrócenie tej mechaniki.



7. Boost broni palnej 1 ręcznej.

Tutaj nie ma o czym mówić broń palna 1h praktycznie nie istnieje na serwerze.


To tyle zapraszam do dyskusji jak jeszcze mamy trochę czasu zanim skończy się drugi serwer. Być może administracja coś z tego wykorzysta aby uczynić nas serwer lepszym.
12-06-2021 20:28 WinaBańki is offline Search for Posts by WinaBańki Add WinaBańki to your Buddy List
adzi4n
Viking


Registration Date: 04-02-2009
Posts: 525
Kraina: Necropolia

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

quote:
1. Dobowy limit KW ustawić na 4. Z regeneracją co 6 godzin lub raz po północy. Tutaj należy wrócić do normalnej ilości zdobywanych punktów łaski(obecnie x4).


bez przesady nikt nie ma na to czasu ani chęci, więcej umagów mógłby losować, ale do tego trzeba by więcej slotów tymczasowych.

quote:
2. Dodatkowe bonusy z oblężeń. Tutaj nie mam zbytnio pomysłu aczkolwiek na forum było wiele ciekawych propozycji.


Punkty reputacji zamienić na coś ala punkty honoru, specjalny sklepik za te punkty, punkty przyznawane tylko za obleg o przejęcie kwadratu + jakieś antypushowe zabezpieczenia.

8. Dorzuciłbym jeszcze koszty epikowania, w 6 miesięcy nikt nie jest w stanie zrobić całego jednego setu ep 5. Nie mówiąc już o paru rożnych buildach.
12-06-2021 20:45 adzi4n is offline Search for Posts by adzi4n Add adzi4n to your Buddy List
WinaBańki
Newbie


Registration Date: 12-06-2021
Posts: 3

Thread Starter Thread Started by WinaBańki
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

@up

"2. Podczas KW zdobywasz 4 umagicznienia. Zwiększyć sloty na wolny umag x 4 i niech ta wiszą aż gracz wybierze, oczywiście zastępuje się 4 na raz."

druga propozycja dotycząca KW to właśnie to o czym napisałeś.

Co do epikowania tutaj chyba nawet pomogłoby to co ma necro.

Bazowe +50% na runę co na szybkim daje 2 runy dziennie.
12-06-2021 20:51 WinaBańki is offline Search for Posts by WinaBańki Add WinaBańki to your Buddy List
Bau
Lord


images/avatars/avatar-25600.jpeg

Registration Date: 17-05-2014
Posts: 316
Rasa w grze: Łapacz Myśli
Kraina: Moria S

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Parę rzeczy był zmodyfikował nieco inaczej.

1. KW - na serwerze sezonowym umożliwić stawianie lokacji Króla Wzgórz co 12h, nie co 24h. System umagicznień, łpc itd. bez zmian, jedyna zmiana to stawianie kw co 12h, a nie 24. W moim odczuciu 4 umagi z 1 kw to przesada, mimo że stawiając nowe kw resetujesz te 4 zdobyte umagi zaproponowane przez Ciebie. 4 kw przez 24h to również duża ilość, tym bardziej że proponujesz klany 15 osobowe, to by te osoby musiały być niemal cały czas online żeby obstawiać tyle kw w ciągu dnia.

2. W kwestii exp to jedyne co bym zmienił to albo usunął całkowicie unik na daną broń w mobie, albo unik rozszerzył na unik na każdą broń. Aczkolwiek tak jak glaaki jest problematyczny dla dystansu a białas go bije jak chce, tak unik na boku jest nieco problematyczny dla białej, zwłaszcza dwuręcznej. Mimo wszystko w jakimś stopniu to ze sobą współgra i jeśli nie zostanie nic zmienione to również to zaakceptuję.

3. W kwestii balansu to jedyne co bym zmienił to wzmocnił palną jednoręczną i ewentualnie białą dwuręczną. Zarówno dystans, białas 1h jak i palniak 2h jest dobrze zbalansowany na sezonówce. Fakt faktem, że dystans ma problem z krytem na oblegach przy skórze, ale po to jest bardzo mocny w pvp i pve by na oblegach już motorem napędowym nie być, przynajmniej w dalszej części gry, bo na początku jest na oblężeniach bardzo mocny gdy nie ma jeszcze wspomnianej skóry.

4. TR to jeden wielki niewypał w tej grze i tyle. Albo usunąć całkowicie by oblężenia miały sens, albo tak jak mówisz - niech działa z większym dopałem niż obecnie, ale tylko przy 100% frekwencji. Pytanie czy będą klany które w oblegach będą miały 100% frekwencji? Bo jest z tym problem jak sam dobrze wiesz.

5. Szczerze to jestem przeciwny zmianie liczby osób w klanie. 30 osób jest jak najbardziej ok. Na s1 było 51 osób co okazało się strzałem w stopę, bo pod koniec top1 klan miał 40 osób, top2 nieco ponad 30, top3 około 25. Teraz przy 30 osobach jest około 5-6 aktywnych klanów z blisko pełną frekwencją. 15 osób zabije życie klanu, 30 jest w sam raz. Tak na prawdę to i tak wszystko znów sprowadzi się do rywalizacji między top1 a top2 bo w obu klanach zbierzesz skład "bardziej ogarnięty" przez co szybciej zapełnisz zk topowymi itemami i zaczniesz bić moby. Już 30 osób na sezonówce miały zwiększyć rywalizację, a obecnie to znów rywalizacja między top1 a top2, w sumie na dzień dzisiejszy top1 rywalizuje już tylko z samym sobą, bo top2 przestało się liczyć w tej walce, z wiadomych przyczyn.

6. Nie mam zdania, pustakowanie może przywróciło by sens oblężeń, ale na jak długo? Ciągłe pustakowanie tych samych osób to wciąż griefing, do tego przebywanie na pustaku to jednak powód do kasacji dla słabych psychicznie graczy. Mi to obojętnie, ale z doświadczenia wiem, że nie skończy się to dobrze dla słabszych klanów, zwłaszcza tych mniejszych które nie będą miały gdzie zrzucać klocków.
14-06-2021 09:04 Bau is offline Search for Posts by Bau Add Bau to your Buddy List
repe
Lord


Registration Date: 13-05-2007
Posts: 440
Kraina: Moria VI

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

KW
KW i jeszcze raz KW

System KW / umagicznień wymaga reworku. Nie może być tak, że gracz buduję całą postać i wybiera tatuaż w oparciu o zdobyte umagi, powinniśmy mieć możliwość zdobywania umagów pod postać i tatuaż.

Można by tu rzucić kilka pomysłów jak by to miało działać, ale to bez sensu.
Każdy nasz pomysł będzie nawałem pracy, niemożliwym do ogarnięcia dla dev'sów.

Także wydaję mi się, że jedynym rozwiązaniem który choć trochę rozluźni napięta sytuację jest zwiększenie limitu stawiania KW do 2 albo i nawet 3 dziennie. Takie coś już było na serwerze testowym, także domyślam się, że wdrożenie tego nie powinno przysporzyć BW TEAM'owi wiele pracy.

Balans.
Palna 1h to must be do wzmocnienia.
Cała reszta radzi sobie lepiej lub gorzej, ale sobie radzi, tymczasem palna 1h na sezonówce po prostu nie istnieje.
Rework Gangstera i Rewolwerowca niewiele tu zmieni, bo to broń którymi się te tatki posługują wymaga wzmocnienia.
Tutaj zaproponowałbym jakieś proste modyfikatory typu 1/4 dmg/lvl, 2/4 dmg/lvl na odpowiednich poziomach, zapewne epickich, lub tak jak w przypadku reworku broni 2h - dodatkowe modyfikatory pod pve.
15-06-2021 11:17 repe is offline Search for Posts by repe Add repe to your Buddy List
gihad
Viking


images/avatars/avatar-5619.gif

Registration Date: 10-08-2007
Posts: 740
Kraina: Moria IV
Skąd: Krk

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Nie będę się odnosił do pomysłów autora ale skoro temat brzmi co poprawić to zwróciłbym uwagę na jedną rzecz która chyba trochę umkneła BW team.

Chodzi mi mianowicie o zadania strefowe, bo obecnie nie ma absolutnie żadnego sensu ich robić, a niektóre wręcz lepiej pominąć. Exp z zadań powinien być zboostowany tak samo jak z innych aktywności.
Ilość kamieni bym raczej zostawił bez zmian, żeby jednak trzeba było kilka dni pozbierać na wbicie tatka.

Nie wiem czy temat był już poruszany, ale jeśli tak to ciekaw jestem argumentów za i przeciw.

__________________
R13:Gihad
quote:
SushiMaker napisał:
Nie da się.

15-06-2021 22:09 gihad is offline Search for Posts by gihad Add gihad to your Buddy List
repe
Lord


Registration Date: 13-05-2007
Posts: 440
Kraina: Moria VI

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Temat jak zwykle bez odzewu.

Nie wiem po co te całe pucowanie się administracji ich nowym specjalistą do kontaktu z konsumentami - Master of Puppets, skoro człowiek ma jeszcze większe wywalone niż oni.

Cóż panowie, trzeci sezon raczej niczym się różnić nie będzie od drugiego.
Będziemy zbierali umagi z dupy i pod nie układać całą resztę Smile
19-06-2021 12:52 repe is offline Search for Posts by repe Add repe to your Buddy List
Lucrotholicious
Newbie


Registration Date: 09-07-2020
Posts: 8

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Nie zwiększałbym limitu KW, ale zrobił coś w stylu, że wyskakują nam 4 zestawy umagicznień i wybieramy spośród nich 1.

A co do kierunkowania umagów pod tatuaż jaki gramy to może zablokowanie powiedzmy 3 typów umagów np. gramy białasem to blokujemy umagi do wiedzy/sposta/inteligencji zwiększając tym swoją szansę na np. umag do siły.
20-06-2021 20:31 Lucrotholicious is offline Search for Posts by Lucrotholicious Add Lucrotholicious to your Buddy List
turlacz1
King


Registration Date: 09-03-2009
Posts: 782
Klan: Saint/PUB...oraz w mej pamięci Plusz
Skąd: Ślesin...Bydgoszcz

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

quote:
Lucrotholicious napisał(a)
Nie zwiększałbym limitu KW, ale zrobił coś w stylu, że wyskakują nam 4 zestawy umagicznień i wybieramy spośród nich 1.

A co do kierunkowania umagów pod tatuaż jaki gramy to może zablokowanie powiedzmy 3 typów umagów np. gramy białasem to blokujemy umagi do wiedzy/sposta/inteligencji zwiększając tym swoją szansę na np. umag do siły.


co do umagow to faktycznie trzeba cos zmienic


Ja bym dodał na pewno opcje resetu evo !!!

__________________
Tonąca_rybka
04-07-2021 19:15 turlacz1 is offline Search for Posts by turlacz1 Add turlacz1 to your Buddy List
Bau
Lord


images/avatars/avatar-25600.jpeg

Registration Date: 17-05-2014
Posts: 316
Rasa w grze: Łapacz Myśli
Kraina: Moria S

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Warto dodać, na serwerze sezonowym:

1. Z aren 3v3 zamiast śmiesznych 25 ewo dać minimum te 100 ewo za udział, obecnie to nie opłaca się odpalać. Monet po 1000 + bonusy wszystkie do sierpnia, a ewo zawsze w cenie.

2. Najważniejsze - możliwość zrolowania podróży, powiedzmy na zasadzie że masz premke = 1 zrolowanie, brak premki - bez możliwości. Lub premka = 2 losy, brak = 1.

3. Warto zastanowić się nad wprowadzeniem możliwości resetu ewo + zmiany płci, tak jak wspomniałem - stricte na sezonówce. Dla Was dodatkowy zarobek z premium z racji zmiany płci (powiedzmy 1 zmiana na sezon lub 2 zmiany na sezon, koszt 180 (?) dni premium).

4. Warto może byłoby wprowadzić jakieś odznaki/nagrody dla zwycięskiego klanu? Lub ewentualnie dla wszystkich członków powstałych klanów z odpowiednią drabinką odznak/nagród? Nie ewo,pkt skarbu, a na przykład dodatkowe młotki/monety które przeszłyby na klan w kolejnym sezonie? Temat do dyskusji, jakoś dałoby się to zakodować wg mnie.

5. Wdrożyć dodatkowe odznaki za sezon + ewentualnie zmienić obecne. Trochę śmieszy mnie to, że mam najlepszy bilans walk na serwerze, a nie mam z tego powodu nic, nie jestem nawet w top3 odznaki "zabójca". Zmieniłbym tą nagrodę nie za największą liczbę wygranych zasadzek, a po prostu za najlepszy stosunek wygranych do przegranych walk. Ewentualnie wprowadził dodatkową odznakę za taki efekt.
U mnie jest ten problem ze dziennie nabijam po te 32 walki, bo mnie po prostu nikt nie atakuje i nie mam jak tej różnicy nadrobić do "podium" Smile

Reszta propozycji opisana we wcześniejszych postach.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Bau: 04-07-2021 22:29.

04-07-2021 22:01 Bau is offline Search for Posts by Bau Add Bau to your Buddy List
gihad
Viking


images/avatars/avatar-5619.gif

Registration Date: 10-08-2007
Posts: 740
Kraina: Moria IV
Skąd: Krk

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ktoś wie kiedy dokładnie kończy się sezon? Wydawałoby się że 16 Sierpnia, ale nikt tej daty jeszcze nie potwierdził chyba.

__________________
R13:Gihad
quote:
SushiMaker napisał:
Nie da się.

26-07-2021 12:51 gihad is offline Search for Posts by gihad Add gihad to your Buddy List
_Trucha
Member


Registration Date: 26-05-2020
Posts: 24

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Pomyłka, temat dotyczy Morii, a nie Necro.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by _Trucha: 26-07-2021 14:22.

26-07-2021 14:21 _Trucha is offline Search for Posts by _Trucha Add _Trucha to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
Oficjalne Forum Blood Wars » Blood Wars » System gry » MORIA Sezon 3. Co poprawić.

Forum Software: Burning Board 2.3.6, Developed by WoltLab GmbH