Przejdź do strony głównej Zarejestruj się Kalendarz Lista użytkowników Członkowie Teamu Szukaj Często Zadawane Pytania
Oficjalne Forum Blood Wars » Blood Wars » System gry » OGÓLNY Arkana AIII » Witamy gościa [Zaloguj się|Zarejestruj się]
Ostatni Post | Pierwszy Nieczytany Post Drukuj | Dodaj Temat do Ulubionych
Zamieść nowy temat Wątek jest zamknięty
Przeskocz na dół strony Arkana AIII 9 Ankieta - średnia ocena: 6,00
Autor
Post « Poprzedni Temat | Następny Temat »
Shadowswalker
Member


images/avatars/avatar-20871.jpg

Data rejestracji: 25-02-2009
Postów: 46
Klan: TM2
Rasa w grze: Ssak
Kraina: Necropolia V

Arkana AIII Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Drugi akt wprowadza dodatkowy czar dla każdej rasy, dlaczego więc nie wprowadzić po jednym dodatkowym arkanie w akcie 3? Wprawdzie akt trzeci wprowadza całkiem nową jakość do Bloodwars, można by rzec lepszą, czyli ewolucje, ale ... zauważmy, że ewolucje to nie arkana. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby akt 3 dodawał dodatkowy czar dla każdej rasy. Można by to uczynić tradycją i regułą, że każdy nowy akt wprowadza nowe arkana dla każdej z ras. Moim zdaniem warto. Domyślam się, że pewnie nie tylko moim.


Mam kilka ciekawych pomysłów. Nieco odbiegną od koncepcji arkan poszczególnych ras (oddziaływania, rytuały, magia krwi, ścieżka bestii, klątwy) ale istniejące arkana nie bardzo się tego trzymają moim zdaniem (nie znam zamierzeń twórców, być może wszystko jest jak należy).

Łapacz Myśli - Oddziaływanie (czyli wzmocnienie postaci czyli urok)
Maska Adonisa (urok)
Maska Kaliguli (urok)
Majestat (urok)

Kultysta - Rytuały
Krew Życia (leczenie)
Kocie Ścieżki (urok)
Żar krwi (czar ofensywny, biorąc pod uwagę mechanikę czaru czyli doprowadzenie do wrzenia krwi przeciwnika to bardziej klątwa... ofensywana... aczkolwiek klątwa)

Ssak - Magia Krwi
Cisza Krwi (kontrczarowanie)
Wyssanie mocy (kontrczarowanie)
Moc krwi (urok)

Władca Zwierząt - Ścieżka Bestii
Dziki Szał (bardziej stan umysłu niż czar, powiedzmy, że urok)
Skóra Bestii (urok? właściwość organizmu?)
Cień bestii (urok)

Potępiony - Klątwy
Nocny Łowca (urok)
Tchnienie Śmierci (urok)
Groza (urok ofensywny czyli klątwa)

Pomijając dysproporcje w istniejących czarach (2 czary ofensywne, 2 kontrczarowania, 1 leczenie, 12 dopalaczy postaci) całkowicie pominięto ciekawe i potężne poddziedziny czarnej magii magii takie jak przyzywanie i nekromancja. Nie znam dokładnej koncepcji magii w Universum Bloodwars. Wydaje się, że arkana mają być w jakiś sposób powiązane z wampirzą krwią. Nie wszystkie poniższe pomysły wprost się do tego odnoszą, ale nie jest to chyba problem nie do
przeskoczenia, poza tym nie uprzedzajmy faktów.


Oto moje pomysły:

Nazwa: Przyzwanie piekielnego ogara ()
Rasa: Potępiony (najbardziej odpowiednia rasa do przyzywania PIEKIELNEGO ogara)
Efekt:Jak sama nazwa wskazuje przyzywa piekielnego ogara do pomocy. Sama dziedzina przyzywania nie jest zabroniona przez twórców gry w Universum Bloodwarsa o czym wskazuje fakt, że jakaś tam menda z KW przyzywa sobie do pomocy pieski. Pytanie tylko czy administracja się na to zgodzi ponieważ może to być niewskazane pod względem fabularnym, żeby wampiry przyzywały pomioty
piekielne z którymi walczą na KW.
Koszt:? (kwestia balansu, wydaje mi się, że albo tak jak cień bestii albo tak ustawić żeby wysokopoziomowcy z bydlackim szamanem mogli przywołać nie więcej niż 2, no maksymalnie 3)
Zalety:potencjalna łatwość implementacji (prawdopodobnie wystarczy wywołać tę samą funkcje/metodę, która robi to na KW u przeciwników), nie trzeba tworzyć nowego stwora, gdyż czar bazuje na już istniejącym.
Wady:odbiega od koncepcji arkan rasy, bo nie jest to klątwa.

Można też przetworzyć powyższy czar na dowolne inne przywołanie, choćby z dziedziny nekromancji: ghule, zombie i dać dowolnej rasie. Nie wierzę, że nieśmiertelny Nosferatu, który może się wskrzesić 68 razy w ciągu doby (48 przegranych obron w S2, 16 przegranych ataków, 2 ekspy i 2 KW) nie umie władać do pewnego stopnia życiem i śmiercią śmiertelników. Przecież powszechnie wiadomo, że wampirza krew pod dostaniu się do krwiobiegu śmiertelnej istoty ma
specyficzne efekty takie jak np. zarażenie wampiryzmem lub ghulizmem. Czemu więc za pomocą tego samego procesu nie wywołać efektu na martwym ciele śmiertelnika wskrzeszając go jako bezmyślne zombie posłuszne swemu panu?


Nazwa:żelazna dziewica (lub inna adekwatna)
Rasa: ?
Efekt: Odbija % otrzymanych obrażeń w przeciwnika, % zależy od poziomu arkana.
wersja 1:Klątwa
Dotknięty tym czarem przeciwnik otrzymuje obrażenia, gdy atakuje kogoś. Problematyczna kwestia to który przeciwnik? Wybrać się nie da, więc zapewne losowy.
wersja 2:Urok
Dotknięta tym urokiem postać gracza odbija % otrzymanych obrażeń w przeciwników którzy go atakują.
Koszt:? (najlepiej taki, żeby dało się dociągnąć do 20-30% przy wysokim szamanie)
zalety:?, pewnie jakieś są, na razie nie widzę... pewnie prosty algorytm, bo obliczenie % z obrażeń i odjęcie tej liczby od atakującego to pewnie nie problem
Wady:tworzenie czaru całkowicie od podstaw, może odbiegać od koncepcji arkan dla rasy
Kontrowersje: jak to wpłynie na balans? who knows? Tak wiem, ściągnięte z D2, ale po zmianie nazwy na inną adekwatną nie ma problemu, bo Blizzard nie ma monopolu i praw autorskich do efektu odbijania obrażeń.


Nazwa:Wir krwi
Rasa:Kultysta
Efekt:Zadaje, powiedzmy 2 obrażenia na poziom arkana we wszystkich przeciwników. Koszt arkana taki sam jak dla żaru krwi. Co to daje? No daje tyle, że jest to pierwszy (miejmy nadzieję nie ostatni) czar zasięgowy w Bloodwars dostępny dla postaci i przy tym samym poziomie arkana, powiedzmy 50, zadaje sumarycznie większe obrażenia niż Żar krwi już dla 6 przeciwników.
Koszt:tak jak żar krwi
Zalety:przystaje chyba do koncepcji arkan Kultysty, bo bazuje na Żarze krwi.
Wady: tworzenie od podstaw
Kontrowersje: Zaburza balans gry (na pewno nie w większym stopniu niż niektóre umagicznienia z KW, ci którzy je mają i ci którzy je widzieli wiedzą o co chodzi) np. robiąc masakrę na oblegach gdzie jest 20-tu przeciwników. Cóż, masakra masakrą, ale balansu moim zdaniem nie zaburza, bo Kultyści są (lub powinni być po obydwu stronach) oraz są także ci jakże upierdliwi ssacze. Tak więc oblegi tak jak zawsze były zależne od bardzo wielu czynników tak i dalej będą, a dobór odpowiednich ras do oblegu i w ogóle do klanu to sprawa taktyki tak jak zawsze, mimo że prawie
wszyscy mają to gdzieś. (PS. Nie gram i nigdy nie grałem Kultystą, nawet nie wiem jak to jest nim grać, to tak apropro lobbingu dla swojej rasy, ten zarzut może się pojawić co najwyżej niżej)


Nazwa:Homunkulus
Rasa:Ssak (bo ssak ma podobno Magię Krwi... mimo że Kultysta ma Żar Krwi i moją propozycje rozszerzenia go o multipodmiotowość w nowym arkanie)
Efekt:Sssacz używa swojej krwi do stworzenia przywołańca, który wspiera go w walce. No i tutaj moja propozycja, żeby nie było tak sztywno, oprzeć jego staty na statach ssacza (w jakiś tam sposób) co zresztą ma wytłumaczenie, bo jest ta więź krwi pomiędzy stworzeniem, a twórcą.
Koszt:? (coś koło 200 pewnie, dodatkowo musi być możliwość wbicia tylko raz, tak jak cień bestii)
Zalety:?
Wady:czar od zera, stworek od zera, wiązanie jego statów ze statami gracza także jest prawdopodobnie lekko trudniejsze niż sztywne ramy.
Kontrowersje: Blizzard nie był pierwszy Tongue , homunkulus występuje też w D&D, a alchemicy średniowieczni próbowali tworzyć stworka o tej nazwie.

Dobra, podzieliłem się z wami moimi przymyśleniami. Czekam na opinie graczy i administracji, oraz konstruktywną krytykę.



deviljin84
Czaje. Ale to szkoda, że nie będzie żadnych nowych arkan. Jeśli chodzi o balans, to moim zdaniem niektóre umagicznienia nadszarpnęły go w wystarczającym stopniu.

Ten post był edytowany 3 raz(y), ostatnio edytowany przez Shadowswalker: 24-08-2012 23:13.

24-08-2012 22:11 Shadowswalker jest offline Szukaj postów użytkownika: Shadowswalker Dodaj Shadowswalker do Listy kontaktów
deviljin84
Forum Legend


images/avatars/avatar-14176.jpg

Data rejestracji: 24-09-2008
Postów: 1.544
Kraina: Necropolia II
Skąd: wiesz?

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

biedaku napracowales sie naglowiles... napisales... mimo ze nie do konca dopracowane i spojne to i tak poswieciles na to swoj czas...
i co?

i nie bedzie...
a czemu?bo administracja pisala juz dawno ze zadnych dodatkowych arkan wiecej nie bedzie...
po drugie i najwazniejsze to balans twoja propozycja go burzy... nawet moj pomysl z synergiami ktore by go mysle nie nadszarpnely moze po 10 latach gry spotkal sie z dezaprobata... wlasnie ze wzgledu na balans...

a twoj pomysl bardzo w nim miesza... a do tego nie jest do konca sprecyzowany...

w misz maszu ktos juz zapodal dawno temu pomysl ktory mialby duzo wieksze szanse na wejscie od twojej propozycji...
byl on na temat bonusow do uzywanej broni ktore by sie otrzymywalo po spelnieniu wygorowanych wymagan...

tez przeszedl bez echa...

kazda inicjatywe ulepszenia popieram tak samo twoja jednak realnie patrzac twoj pomysl nie ma szans by zaistniec...

__________________


nick: Deviljin

R3 Smile
24-08-2012 23:07 deviljin84 jest offline Szukaj postów użytkownika: deviljin84 Dodaj deviljin84 do Listy kontaktów
Ptyś
Ex-Team


images/avatars/avatar-24007.jpg

Data rejestracji: 02-10-2010
Postów: 2.765
Kraina: Necropolia IV

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

1. nie będzie zamykam.
2. te arkana są kompletnie nie przemyslane (na pvp na pewno nie) byłoby strasznie ciężko zrobić żeby to byłó grywalne i jednocześnie nie przegięte.

odbijanie obrażeń (30%) wystarczy władować max w hp obronę tak żeby mieć o 70% hp wiecej d przeciwnika (ewentualnie mniej ale dużo większą obronę) i przeciwnik sam siebie zabija.

Przywania- albo przegięte bo by walczyło się z 2 przeciwnikami zamiast jednego albo niegrywalne bo przeciwnik byłby na tyle słaby że lepiej by wychodziły pozostałe arkana.

wir krwii- użytyeczne jedynie na oblach (ewentualnie kw). Oba przypadki- 5 kultystów zabija wszystko wystarczy żeby mieli wysoką sumę

__________________
Regulamin Handlu


26-08-2012 23:10 Ptyś jest offline Szukaj postów użytkownika: Ptyś Dodaj Ptyś do Listy kontaktów
SushiMaker
Administrator ds. koncepcyjnych


Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 8.743

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

O ile ciekawe o tyle tak przegięte, że praktycznie nie do implementacji.

__________________
Regulamin forum | Regulamin gry

FAQ - najczęściej zadawane pytania!

cytat:
skryhull2 napisał(a)
Sushi- Ot cwaniak, jakkolwiek to zabrzmi. Mistrz wykrętów, obracania kota ogonem, i udowadniania czegoś, co nie ma racji bytu ni też logicznego uzasadnienia. Potrafi się kłócić że białe jest czarne i vice versa.


cytat:
Sege napisał(a)
Sushi - to Tusk który się wypowiada jak trzeba tylko i wyłącznie


UWAGA! Zanim wyślesz wiadomość prywatną, przeczytaj kto jest kim i co komu zgłaszać.
Zaoszczędzisz w ten sposób mnóstwo czasu!

Wyłączona możliwość otrzymywania prywatnych wiadomości - proszę pisać do MasterOfPuppets


27-08-2012 13:40 SushiMaker jest offline Szukaj postów użytkownika: SushiMaker Dodaj SushiMaker do Listy kontaktów
Struktura drzewiasta | Struktura tablicy
Przejdź do:
Zamieść nowy temat Wątek jest zamknięty
Oficjalne Forum Blood Wars » Blood Wars » System gry » OGÓLNY Arkana AIII

Oprogramowanie Forum: Burning Board 2.3.6, Opracowane przez WoltLab GmbH