Przejdź do strony głównej Zarejestruj się Kalendarz Lista użytkowników Członkowie Teamu Szukaj Często Zadawane Pytania
Oficjalne Forum Blood Wars » Blood Wars » System gry » MORIA Zbroje i ich przydatność, może rebalans » Witamy gościa [Zaloguj się|Zarejestruj się]
Ostatni Post | Pierwszy Nieczytany Post Drukuj | Dodaj Temat do Ulubionych
Zamieść nowy temat Wątek jest zamknięty
Przeskocz na dół strony Zbroje i ich przydatność, może rebalans 3 Ankieta - średnia ocena: 4,003 Ankieta - średnia ocena: 4,00
Autor
Post « Poprzedni Temat | Następny Temat »
leonet
Full Member


Data rejestracji: 25-11-2006
Postów: 61

Zbroje i ich przydatność, może rebalans Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Pozwolę sobie napisać mały post odnośnie możliwego do przemyślenia przez Administracje re balansu czegoś co chyba kompletnie zostało zapomniane w planach przy rozwoju gry.
Dzięki ostatnio udostępnionym przez administracje informacją na stronie można zobaczyć jakie bonusy dają nam zbroje na odpowiednich poziomach.
Link do tego co można tam znaleść.

http://r2.bloodwars.interia.pl/test_items.php

Co widzimy w zbrojach. Jest ich sporo ale co nam dają. Zaczynając od najniższych i najsłabszych

Doskonała Koszulka (+5) - (no i nic nie daje) i tu dobrze bo najsłabsza, i od niej prawie wszyscy startowali
Obrona: 21
Cechy: -

Doskonała Kurtka (+5) - (no i też nic nie daje) ale już było lepiej bo jak się zaczynało to def był ważny a i po spełnieniu wymagań nawet te kilka defa jednak chroniło
Obrona: 35
Cechy: -

Doskonała Marynarka (+5) - (no tu już się coś pojawiało) i dobrze bo na samym początku nadawała się na uzupełnienie statów do wyprawek. Chyba większość biegała w Władczych Marynarkach na początku na wyprawki. No ale potem już do niczego się nie nadawała. Raczej nie spotkałem kogokolwiek w Marynarce siedzącego. Ale był wyjątek ale o tym później. W podsumowaniu zbroi poniżej.
Obrona: 29
Cechy: CHARYZMA +11, WYGLĄD +26

Doskonały Gorset (+5) - jako następny ale niestety tylko dla płci pięknej pokazywał się gorset. I tu już ciekawiej. Bo po pierwsze wpływy się pokazały co było dobre w atakach. Był tańszy w kupowaniu bo niewiast aż tyle nie gra na serwerach. I potem na wyższych poziomach pozwała na dodanie 1/4 obrony.
Typ: Zbroja
Obrona: 57
Cechy: WPŁYWY +12, WYGLĄD +29, obrona przedmiotu zwiększona o 1 na każde 4 poziomy postaci

Doskonały Smoking (+5) - i zgodnie z oczekiwaniami coś dla mężczyzn. Ale niestety kompletnie nie grywalny przedmiot. Daje wpływy i wygląd ale zabiera zwinność. Jeden z parametrów uwielbianych przez większość broni.
Typ: Zbroja
Obrona: 37
Cechy: WPŁYWY +28, WYGLĄD +33, ZWINNOŚĆ -4

Doskonała Peleryna (+5) - i tu się pojawia rodzynek z szeregu zbroi jakie powstały. nie ma znaczenia dla kogo. Za to co daje Wpływy ,zwinność, odporność i obrażenia 1/4. No czego więcej chcieć. W tym biega każdy szanujący się wampir.
Typ: Zbroja
Obrona: 27
Cechy: WPŁYWY +29, ZWINNOŚĆ +12, ODPORNOŚĆ +29, obrażenia wszystkich broni +1 na każde 4 poziomy postac

Doskonała Kolczuga (+5) - o i pojawia się coś bardziej wymagającego - a tu niespodzianka. Żadnego bonusu. No tak obrona niby większa w stosunku do poprzednich zbroi ale nic więcej.
Typ: Zbroja
Obrona: 55
Cechy: -

Doskonała Kolczuga (+5) - następna zbroja z wyższej półki. I niespodzianka nawet obrona nie wyższa jak dla Kolczugi.
Typ: Zbroja
Obrona: 55
Cechy: -

Doskonała Pełna zbroja (+5) - no i najwyższy poziom czego można mażyć. Na obrazku jak dla husarii z skrzydełkami z tyłu ale rozczarowanie bo poza obroną na doskonałym +5 rzędu 80 nic nie daje.
Typ: Zbroja
Obrona: 80

TO TAK W SKRÓCIE

Teraz zabierzemy się za coś co było na początku (czego administracja) nie chciała zmieniać.
Czyli jaki poziom gracza musi być aby założyć coś sensownego. Przykład w czym chciałby biegać każdy wampirek. No może nie każdy ale większość.
Elfia Zbroja Szybkości
Zobaczymy co wychodzi w wymaganiach poziomów.
Doskonała Elfia Koszulka Szybkości (+5) - Wymagania: POZIOM: 154
Doskonała Elfia Kurtka Szybkości (+5) - Wymagania: POZIOM: 161
Doskonała Elfia Marynarka Szybkości (+5) - Wymagania: POZIOM: 169
Doskonały Elfi Gorset Szybkości (+5) - Wymagania: POZIOM: 172
Doskonały Elfi Smoking Szybkości (+5) - Wymagania: POZIOM: 173
Doskonała Elfia Peleryna Szybkości (+5) - Wymagania: POZIOM: 179
Doskonała Elfia Kolczuga Szybkości (+5) - Wymagania: POZIOM: 184
Doskonała Elfia Zbroja warstwowa Szybkości (+5) - Wymagania: POZIOM: 203
Doskonała Elfia Pełna zbroja Szybkości (+5) - Wymagania: POZIOM: 213

No to mamy małe podstawy do przejrzenia historii BloodWars. Jak sporo osób pamięta jakiś czas na początku Morii nie było mowy o jakiejś łatwości za poziomy gracza. I administracja złożyła że niektóre z przedmiotów bez tej łatwości założy się na poziomie 213-stym.
Więc dla najlepszych zbroi, czyli Doskonała Śmiercionośna Pełna zbroja Orchidei (+5) mamy już poziom wymagany 225.
Więc nie było najmniejszej możliwości aby to ubrać. W związku z tym podczas wprowadzanie Aktu 2 w grze dokonano wprowadzenia łatwości i możliwości ubierania tych rzeczy.
Tak że przy maksymalnej łatwości dla postaci na 115 lvl i łatwości 50% można wreszcie założyć wymarzoną zbroję. A dokładnie można ją założyć z łatwością 47 już na lvl 114.
Ale to dopiero po wprowadzeniu Aktu 2-go.

Jedzmy dalej.
Rozumiałem że każda zbroja powinna coś dawać. Czyli jak peleryna. No ale mamy coś ciekawego. Wprowadzenie Aktu 3-go gdzie znika cały def na ekspedycjach. Moby które biły graczy po 1 dmg dostają dopałkę do ignorowania obrony. Tak że już nie da się a w zasadzie nie opłaca ładować w obronę.
Czyli Pełne Zbroje idą w zapomnienie chociaż i tak nie wiem aby ktoś je używał. No i w akcie 3-cim mamy wreszcie możliwość sprawdzenia co się kryje pod doskonałymi przedmiotami. Bo do wprowadzenia A3 chyba pojedyncze osoby były na tyle odważne aby podnosić cokolwiek na doskonały +1. Tu raczej przez łączenie.
Bo ja osobiście nie połakomiłem się na to aby wymarzony grat jakimś dziwnym trafem znikał w przestworzach przy 30% szansie na ulepszenie. Poza tym nikt przy zdrowych zmysłach nawet nie sprawdzał jakie bonusy mogą dać inne zbroje niż Peleryna.
No ale teraz mamy piękne narzędzie i możemy popatrzeć a tu nic. ZERO - dokładnie tyle mają lepsze zbroje. No i po co nam def w nich jak nie ma żadnych innych bonusów. DEF już na Morii kompletnie nic nie daje.

Można by rozważać jeszcze sporo innych rzeczy. No i tu wpada jedno.

Połączeń możliwych na stworzenie grywalnej Peleryny
Gorset + Kamizelka, Kolczuga + Koszulka,Kolczuga + Kurtka, Koszulka + Zbroja warstwowa, Kurtka + Smoking, Marynarka + Peleryna, Marynarka + Smoking, Peleryna + Kamizelka, Peleryna + Peleryna

Połaczeń na zrobienie niegrywalnej wysoko wymagającej Pełnej Zbroi
Kolczuga + Zbroja warstwowa, Pełna zbroja + Pełna zbroja, Pełna zbroja + Smoking


SZANOWNA ADMINISTRACJO - ZRÓBCIE COŚ Z RE-BALANSEM ZBROI. Niech te graty których się nie da praktycznie poskładać będą grywalne.

Przynajmniej mi się wydaje że powinno być stopniowo ponad pelerynę. Czyli Peleryna - potem Kolczuga lepszy bonus niż Peleryna potem ..... I na koniec Bardzo dobry dopał do Pełnej Zbroi.

No to jeszcze pokuszę się coś zaproponować odniśnie PEŁNA ZBROJA

Na poziomie doskoałym zaczyna ona wyglądać jak zbroja Husarii
Tu mały cytat z Wiki odnośnie taktyki walki takiej formacji

TAKTYKA
Sukcesy husarii były efektem taktyki wypracowanej i przyjętej dla tej formacji, a stosowanej tylko w Polsce (chociaż husarii używano w Siedmiogrodzie i w Rosji).
Siłę husarii stanowiły elementy walki, naturalne dla jazdy wschodniej (impet i ruchliwość), połączone z elementami właściwymi jeździe zachodniej (zwartość formacji),
a także pewne elementy przynależne tylko tej formacji (najdłuższe kopie, umiejętność rozluźniania i zacieśniania szyków w trakcie szarży).

No i w tym przypadku bym się zastanowił czy takaż to pełna zbroja nie powinna mieć bonusów jak niżej

Wygląd - bonus coś w okolicy kiltu i Wpływy - bonus coś w okolicy peleryny - za samo to jak zbroje wyglądały i jak wpływała taka formacja na inne wojska.
Siła - 1/4 dmg od poziomu powiedzmy Doskonały +2 - to za impet uderzenia
Atak - dodatkowy atak na poziomie Doskonały +4 lub +5 - to za szybkość Husarii

To by tłumaczyło powiązanie takiej Zbroi z obrazka BW. No i zaczęły by się te przedmioty stawać grywalne.

Pewnie gracze dorzucą jakieś pomysły zarówno dla tej zbroi jak i dla innych wymienionych powyżej aby wreszcie zbalansować nieprzemyślane 6 czy 7 lat temu graty.

Czekam na odzew.
15-04-2013 20:52 leonet jest offline Szukaj postów użytkownika: leonet Dodaj leonet do Listy kontaktów
niekochany
Forum Ace


Data rejestracji: 06-08-2011
Postów: 99
Klan: Memento Mori
Kraina: Moria II
Skąd: Wejherowo

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Istnieje coś takiego jak opcja szukaj...

Opłacalność składania baz wyższych niż peleryna?
15-04-2013 22:34 niekochany jest offline Szukaj postów użytkownika: niekochany Dodaj niekochany do Listy kontaktów
Ptyś
Ex-Team


images/avatars/avatar-24007.jpg

Data rejestracji: 02-10-2010
Postów: 2.765
Kraina: Necropolia IV

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

jw.

__________________
Regulamin Handlu


15-04-2013 23:05 Ptyś jest offline Szukaj postów użytkownika: Ptyś Dodaj Ptyś do Listy kontaktów
Struktura drzewiasta | Struktura tablicy
Przejdź do:
Zamieść nowy temat Wątek jest zamknięty
Oficjalne Forum Blood Wars » Blood Wars » System gry » MORIA Zbroje i ich przydatność, może rebalans

Oprogramowanie Forum: Burning Board 2.3.6, Opracowane przez WoltLab GmbH