Go to the Main Page Register Calendar Members List Team Members Search Frequently Asked Questions
Oficjalne Forum Blood Wars » Nowości i ogłoszenia » Zasady i regulamin » Poradnik forumowicza » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Thread is closed
Go to the bottom of this page Poradnik forumowicza 38 Votes - Average Rating: 8.7438 Votes - Average Rating: 8.7438 Votes - Average Rating: 8.7438 Votes - Average Rating: 8.74
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Xzar
Kozioł Zagłady


images/avatars/avatar-24905.jpg

Registration Date: 22-08-2006
Posts: 2,010
Klan: Perwersi
Rasa w grze: Ssak
Kraina: Necropolia X

Poradnik forumowicza Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Poradnik początkującego forumowicza.


Poradnik ten chciałbym zadedykować przede wszystkim osobom które stawiają swoje pierwsze kroki na naszym forum. Przez lata gra ewoluowała, zmieniała się, dostosowywała do potrzeb użytkowników. Spowodowało to nagromadzenie się różnych regulaminów i zasad. Dla starych wyjadaczy to nie problem. Byli oni bowiem ze wszystkim na bieżąco. Natomiast jest to rzecz problematyczna dla nowych użytkowników. Są stawiani przed masą informacji które muszą sobie przyswoić. W przypadku łamania zasad są stosowane sankcje wobec takich osób. O ile w przypadku nowych użytkowników stosujemy taryfę ulgową, to jednak zdecydowanie lepszym byłoby danie możliwości szybkiego i bezbolesnego przyswojenia sobie tych zasad. Taką właśnie możliwość chciałbym dać poprzez napisanie tego poradnika.

RZECZY KTÓRE WARTO WIEDZIEĆ:


1. Edytowanie postów

Jeżeli w trakcie dyskusji chcemy coś dodać do naszej wypowiedzi, albo w trakcie pisania przez nas posta pojawił się jakiś nowy, do którego się chcemy odnieść - nie piszemy następnego posta. Należy wtedy użyć opcji "EDYTUJ". Aby to zrobić, klikamy na przycisk "EDYTUJ" który się znajduje przy poście który chcemy edytować. Następnie dowolnie zmieniamy treść naszego posta i klikamy na "ZAPISZ POST"



2. Zgłaszanie przypadków łamania regulaminu przez inne osoby

Jeżeli jesteśmy świadkami tego, że jakiś post łamie regulamin - na przykład użytkownik nas obraża, należy zgłosić ten fakt do moderatora. Aby to zrobić, klikamy ikonkę "ZGŁOŚ" która znajduje się przy poście osoby którą zgłaszamy. Następnie w okienku które się nam pokaże wybieramy odpowiedniego moderatora z listy, oraz krótko opisujemy nasze zastrzeżenia do danego posta.



3. Wysyłanie i odbieranie prywatnych wiadomości

Czasami może zaistnieć potrzeba napisania wiadomości która nie nadaje się do publikacji na forum. Może również zaistnieć potrzeba kontaktu z moderatorem, albo on sam może do nas napisać w jakiejś ważnej sprawie. Niestety nie każdy czytuje tego typu wiadomości a czasami może to być coś istotnego.

Każdy z użytkowników ma swoją prywatną skrzynkę na wiadomości. Żeby w nią wejść, klikamy przycisk "PW SKRZYNKA" na samej górze strony.



Tam mamy podgląd wiadomości które otrzymaliśmy. Żeby napisać nową wiadomość, musimy na samym dole kliknąć przycisk "NEW PM". Następnie w oknie wiadomości należy wpisać nick odbiorcy, temat, oraz krótko (albo długo) opisać naszą sprawę. W samym oknie wiadomości mamy również przydatne przyciski "FORWARD" i "REPLY".

Pierwszy służy do przesłania kopii wiadomości innej osobie. Drugi natomiast pozwala szybko odpisać nadawcy wiadomości - automatycznie jest wpisany jego nick w pole odbiorcy.

Dodatkowo warto zapamiętać, szczególnie przy rozmowie z administracją, że jeśli odpisujemy na wiadomość (używamy przycisku "REPLY") to:

a) Nie usuwamy treści rozmowy. Administracja dostaje dużo wiadomości i po prostu łatwiej i szybciej jest się odbiorcy zorientować czego dotyczyła dana sprawa jeżeli jest zachowana treść całej rozmowy.
b) Nową wiadomość wpisujemy na górze.
c) Jeżeli nie otrzymujemy odpowiedzi na zadane pytanie, to najpierw sprawdźmy czy wiadomość została przeczytana (jak to zrobić, można przeczytać poniżej).

Dopiero gdy się upewnimy, że odbiorca przeczytał wiadomość i nie odpisuje, to można ewentualnie próbować napisać wiadomość z przypomnieniem. Jesteśmy tylko ludźmi i czasami może nam coś zwyczajnie umknąć.

Aby sprawdzić czy ktoś przeczytał wiadomość należy:

1) Wejść w naszą skrzynkę wiadomości.
2) Kliknąć po lewej stronie "ŚLEDZONE WIADOMOŚCI"
3) Wtedy widzimy jak na poniższym obrazku - wiadomości przeczytane i nieprzeczytane (jeżeli jakieś są). Dodatkowo jeżeli ktoś nie przeczytał wiadomości, to możemy ją usunąć (wtedy naturalnie odbiorca jej nie zdoła przeczytać)



Warto również dodatkowo przeczytać ten temat: Zasady wysyłania Prywatnych Wiadomości (PW)

4. Ignorowanie niepożądanych wiadomości od użytkowników.

Kolejną przydatną informacją o której zapewne nie każdy wie jest możliwość ignorowania otrzymywania wiadomości od wybranych użytkowników. Czasami niestety zdarzają się indywidua które uprzykrzają nam funkcjonowanie na forum obraźliwymi, wulgarnymi czy zwyczajnie głupimi wiadomościami.

Jest jednak wyjście z tej sytuacji. Mianowicie wystarczy dodać tę osobę do listy ignorowanych w naszym profilu. Aby to zrobić, klikamy na samej górze strony "PROFIL". Następnie odnajdujemy odnośnik "LISTA IGNOROWANYCH". Po kliknięciu, pojawia się nam pole po prawej stronie, gdzie wpisujemy nick osoby od której nie chcemy dostawać wiadomości, a następnie naciskamy "DODAJ".

5. Zamykanie tematów (tylko działy handlowe)

W niektórych działach handlowych należy czasami zamykać swoje tematy. Jest już opublikowany poradnik na ten temat, w związku z czym nie będę się powtarzał. Zamieszczę jedynie link do niego: Zamykanie tematu, zmiana tematu, UP, multipost i podobne

6. Używanie opcji SZUKAJ

W tym podpunkcie chciałbym zwrócić uwagę na to, żeby zanim założymy nowy temat, zrobić dwie podstawowe rzeczy. Po pierwsze, zapoznać się z tym: FAQ - najczęściej zadawane pytania tematem. Jest to lista pytań które pojawiały się najczęściej. Są tam również zamieszczone odpowiedzi na nie. Drugą rzeczą jest użycie magicznej opcji "SZUKAJ". Jako, że forum istnieje już dość długi czas, to bardzo wiele tematów było już po prostu poruszanych. Dlatego warto najpierw sprawdzić - być może odpowiedź na nurtujące nas pytanie już kiedyś padła. Aby skorzystać z opcji "SZUKAJ" należy kliknąć odpowiednią ikonkę na górze strony. Następnie możemy sobie dowolnie ustalić parametry wyszukiwania. Należy jednak mieć na uwadze, że możemy na raz przeszukać tylko jedno podforum (jest to wymagane aby forum nie miało problemów ze stabilnością)



7. Zgłaszanie zastrzeżeń odnośnie pracy moderatorów.

Jeżeli uważamy, że dostaliśmy niesłusznie ostrzeżenie albo mamy jakiekolwiek zastrzeżenia odnośnie pracy jakiegoś moderatora (np. widzimy, że moderator złamał gdzieś regulamin). Mamy możliwość zgłosić to do odpowiedniej osoby. Dokładne informacje na ten temat są tutaj: Kto jest kim i co komu zgłaszać

8. Ostrzeżenia

Za przypadki łamania regulaminów przyznawane są ostrzeżenia. Użytkownik może mieć na koncie trzy ostrzeżenia. Czwarte jest równoznaczne blokadzie konta na forum. Jeśli jednak się zapomnimy i dostaniemy ostrzeżenie - nie należy rozpaczać.

Ostrzeżenia są bowiem automatycznie usuwane po 30 dniach od otrzymania ostatniego. Czyli jeśli np. 1 marca otrzymamy ostrzeżenie, to zniknie nam ono 31 marca. Jednak jeżeli w międzyczasie otrzymamy drugie ostrzeżenie np. 16 marca, to wtedy musimy czekać do 15 kwietnia - tego dnia znikną nam obydwa ostrzeżenia.

Jeżeli zaś uważamy, że otrzymaliśmy ostrzeżenie niesłusznie - warto porozmawiać z moderatorem który je nadał i wyjaśnić sytuację. Jeśli natomiast po rozmowie wciąż uważamy, że jest ono niesłuszne - możemy to zgłosić do Super Moderatora. W poprzednim punkcie jest odnośnik, gdzie znajdziemy informacje kto aktualnie jest tą osobą.

Jeżeli zdarzy się, że nasze konto na forum zostanie zablokowane - możemy założyć nowe. Pierwsza blokada nie rodzi żadnych konsekwencji. Należy jednak uważać, ponieważ kolejne blokowane konta na forum powodują, że nakładana jest również blokada czasowa na konto w grze ; im więcej zablokowanych kont na forum - tym dłuższy wymiar kary (ma to na celu zniechęcenie do notorycznego łamania zasad i ignorowania regulaminów)

RZECZY ZABRONIONE:


Tutaj wymienię kilka podstawowych rzeczy które są zabronione właściwie na łamach całego forum a o których nie każdy może zdawać sobie sprawę:

1. Wulgaryzmy

Zabronione jest używanie wulgaryzmów w jakimkolwiek celu. Nie używamy ich nawet nie odnosząc wypowiedzi do innych osób. Nie używamy ich również w cytatach. (np. cytujemy wypowiedź poprzedniego użytkownika który użył wulgaryzmu - należy wtedy go usunąć). Zabronione jest również używanie ich w wersji wykropkowanej, bowiem najczęściej z kontekstu wypowiedzi jasno wiemy jakiego słowa chciał ktoś użyć. Język polski jest na tyle bogatym językiem, że naprawdę każdy wulgaryzm można zastąpić innym słowem.

2. Multipost

Zakazany jest tzw. multiposting (poza wyjątkowymi przypadkami w działach handlowych - opisane w odpowiednich regulaminach). Czym jest w ogóle multiposting ? Otóż jest to napisanie kolejnego posta tuż pod swoim. Żeby to łatwiej sobie uzmysłowić poniżej ilustruję jak to wygląda:



Uwaga - zasada ta nie dotyczy operatorów w działach "skargi" i "pręgierz". Są to "miejsca pracy" operatorów i czasami napisanie nowego posta tuż pod pierwszym jest wygodniejsze i efektywniejsze. Jednak w pozostałych działach operatorzy multipostów robić nie powinni.

Dodatkowo - jeżeli już zdarzy się nam zrobić multipost (bywa, że ktoś kliknie np. "cytuj" zamiast "edytuj", albo internet spłata figla i wyślą się dwa identyczne posty) Należy zgłosić ten fakt do moderatora działu. Unikniemy wtedy ostrzeżenia.

3. Reklamy

Zabronione jest publikowanie jakichkolwiek postów których celem jest reklamowanie czegokolwiek. Nie ma znaczenia czy reklamujemy grę, cudowny system zarabiania pieniędzy, czy może chcemy sprzedać rower. W rzadkich i wyjątkowych przypadkach (np. jakiegoś rodzaju cele charytatywne) zgodę taką można próbować uzyskać od administracji forum.

4. Zbyt duża sygnatura

Maksymalne rozmiary sygnatury w przypadku pliku graficznego to 150 pikseli wysokości, oraz "waga"; 300 kb. Jeśli chodzi o tekst to można napisać maksymalnie 11 linijek tekstu czcionką o standardowej wielkości. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że wartości te się łączą. Nie można zatem wstawić obrazka o wysokości 150 pikseli i napisać 11 linijek tekstu.

5. Zakładanie i używanie wielu kont na forum

Na forum można mieć tylko jedno aktywne konto z którego korzystamy.

6. Obrażanie innych osób

W dyskusji zawsze odnosimy się z szacunkiem do drugiej osoby. Zabronione jest jakiekolwiek umniejszanie wartości czy inteligencji drugiej osoby. Nie ma znaczenia tutaj fakt, że ktoś może używać zwrotów które nie są wulgarne. Jeśli ktoś nas obraża - nie wdajemy się w "pyskówki". Zgłaszamy taką osobę do moderatora działu w którym toczy się rozmowa aby zareagował.

7. Zamieszczanie tego samego wątku lub tematu w kilku miejscach.

Określane ogólnie jako "spamowanie". Jeżeli mamy jakikolwiek problem, propozycję czy inną myśl którą chcemy się podzielić na łamach forum, to zakładamy tylko JEDEN temat, w odpowiednim dziale. Może się zdarzyć, że temat trafi do złego działu. Jednak wtedy moderator po prostu go przeniesie w odpowiednie miejsce. Dodatkowo staramy się nie podejmować tematów które przewijały się często przez forum. Również nie odkopujemy STARYCH I NIEAKTUALNYCH tematów.

REGULAMINY


Prawie każdy z działów ma swój oddzielny regulamin. Poniżej zamieszczam link do listy wszystkich regulaminów poszczególnych for. Przed udzielaniem się w tych działach należy zapoznać się z odpowiednim regulaminem.

Regulaminy Forum i poszczególnych działów

P.S. Na obrazkach widnieją przyciski "Vervarnen", "IP" oraz "Mod CP". Są to opcje dostępne tylko dla moderatorów i/lub administratorów. Ich brak więc nie jest błędem.
02-03-2014 17:31 Xzar is offline Search for Posts by Xzar Add Xzar to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Thread is closed
Oficjalne Forum Blood Wars » Nowości i ogłoszenia » Zasady i regulamin » Poradnik forumowicza

Forum Software: Burning Board 2.3.6, Developed by WoltLab GmbH