Kaagular
Forum Legend
Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III
|
|
Zanim przejdę do merituum kilka ogłoszeń parafialnych:
1. proszę się powstrzymać od komentarzy w stylu "administracja ma co robić". KAŻDY TO WIE!
2. Przedstawione wartości liczbowe służą tylko zobrazowaniu i uargumentowaniu merytoryki.
3. Gram na Necro i szczegóły są dopasowane pod jego realia, ale co najmniej kręgosłup pomysłu jest uniwersalny.
4. Tak, pomysł jest zerżnięty. Sam nie wiem skąd, ale wszystko jedno.
5. Nie wiem czy była podobna propozycja. Nie pamiętam, nie znalazłem.
Kolekcje
W BW, na ten moment, można robić (mechanicznie) ataki, wyprawki, oblegi, ekspy i kw. Z jednej strony mało, z drugiej naprawdę sporo. Sam ostatnio mam problem z wykorzystaniem wszystkich limitów. Nie zmienia to faktu, że gra polega na wałkowaniu tego czy tamtego w kółko. Jak gdzieś już pisałem odczuwa się brak powiewów świeżości. Powiewów, a nie wichur (areny itp.). Jednym z czynników, który to powoduje jest czas, zasoby ludzkie itd. Drugim, mam wrażenie ważniejszym, jest groźba rozpadu kruchego balansu (na wielu poziomach). Przydałoby się zatem coś co miałoby poniższe cechy:
- prostota
- neutralność względem balansu (walki, rynek, dropy etc.)
- świeżość
- rozwojowość!
- fun
Mając powyższe na uwadze pomyślałem o innych grach (niekoniecznie przeglądarkowych, ale też) i bingo: kolekcje. Kto grał w WoWa, MafiaWars (żeby nie było, że tylko gigantyczne gry) czy inne takie pewnie wie o co chodzi. Proponuje wprowadzić moduł kolekcji do BW.
Jednym z rozwiązań technicznych mogłoby być (bo ile ludzi tyle pomysłów):
podczas każdej wyprawy mamy szansę na wydropienie (dodatkowo) *kolekcji*. Najprościej sobie to wyobrazić jako Kartę (i tak to będę nazywał dla porządku), chociaż może to być cokolwiek innego. Kto grał w MtG czy Doom Trooper (
) ten wie o co chodzi.
Wypraw mamy 9, po 3 na każdy akt. Szanse na Kartę mogłyby wynosić:
I1 0,5%
I2 1%
I3 2%
II1 1%
II2 2%
II3 4%
III1 2%
III2 3,5%
III3 5%
Oczywiście od udanej wyprawy. Dla przykładu mogłoby (przy pewnych założeniach) to oznaczać wydropionych Kart:
0.45
0.8
1.4
0.8
1.3
2.36
1.6
1.365
0.9
Analogicznie tyle by sie wydropiło próbując zrobić 100 wyprawek. W każdym razie: lepszy sprzęt wyprawkowy - więcej kart.
Idąc dalej z duchem BW byłby drugi modyfikator. Karty byłyby podzielone na jakość: zwykłe, niezwykłe, rzadkie, unikatowe no i oczywiście: legendarne. W AI dropiłyby: zwykłe, niezwykłe i rzadkie, w A2 dodatkowo unikatowe i w A3 dodatkowo Legendarne. tutaj do końca nie wiem jak z tym radzi sobie silnik BW ale:
Zaznaczam, że do powyższego zostały zastosowane założenia:
- zero zmarnowanych (utraconych) wyprawek
- szanse na udaną wyprawę dopasowałem do moich szans ale nawet jak ktoś ma 50% na pielgi w A3 to przegięć nie ma.
Warto zaznaczyć, że sposób w jaki wypada Karta może być inny. Np. każda Karta może mieć z góry przypisany % (ze zróżnicowaniem od aktu i rodzaju wyprawy) i wtedy "zerojedynkowo" czy wydropiło czy nie.
Jak już % są jakoś tam przedstawione to czas na merytorykę. Wspomniane Karty podzieliłem na pięć rodzajów. Jest to zabieg oczywisty i sprawdzony w tego rodzaju pomysłach. Gracz chce wydropić brakujące do kolekcji karty i nie jest to łatwe. Zakładając, że byłoby 100 Kart (5 Leg., 10 Uni., 17 Rz., 23 Niez. i 45 zwykłych) i przy założeniu, że nie można wydropić dwa razy tej samej karty skompletowanie całej kolekcji zajęłoby przeciętnemu graczowi rok-dwa. Przy założeniu, że dropimy kilka razy tą samą Kartę... wieczność. A 100 Kart to mało. Wydaje mi się, że z kilku powodów lepiej móc dropić ponownie te same karty. W niczym to nie przeszkadza, gracze BW są do tego przyzwyczajeni (xD), dałoby to możliwości późniejszych ciekawych modyfikacji (np. handel).
Co to byłyby te Karty? Dobre pytanie
Dlatego używam słowa "karta" bo najłatwiej to sobie w głowie poukładać. Łatwo wymyślać Karty z nazwami postaci, miejsc, rzeczy. Np. najłatwiej stworzyć karty z nazwami przedmiotów. I tak np. kartą zwykłą byłaby Pałka, a Legendarną: Legendarny Doskonały Mściwy Pierścień Nietoperza. Oczywiście to jest pomysł troche na "odwal się", nie wiem czy dobrym pomysłem było by wkurzanie graczy Pałkami w kolejnym module
Nie ma żadnego problemu, żeby wziąć postacie z istniejącej już (lub przyszłej) fabuły BW, czy nawet legendarnych graczy (^^). Może być karta "Wampirzy Kieł", "Spojrzenie Wampira" czy "Pola Rozpaczy". Wszytko jedno, oby było jakoś sensownie. Czy coś więcej musiałoby być na takiej Karcie? W wersji prostej nie, sama nazwa powinna być ok. W kolekcjonerstwie nie musi chodzić o coś więcej. Grafika? Wiadomo, że byłoby super, ale...
Sposób wyświetlania:
W oknie udanej wyprawki byłaby informacja "znalazłeś kartę". Potem w odpowiedniej zakładce można by było ją otworzyć (tak jak skarb czy pamiątkę) i dowiedzieć się co dropnęło. Dalej byłaby strona niczym klaser/album i puste pola zapełniałyby się odblokowanymi kartami. FUN. Najlepiej jakby inni gracze mogli podglądać co kto ma, albo przynajmniej ile z ilu. Wszak nie chodzi o nic innego niż szpan. W późniejszym etapie taki "klaser" mógłby być podzielony na tematy (jak np. album Panini: tutaj stadiony, tutaj gracze, tam coś tam). I szpan na dzielni i +10cm do penisa za to, że ktoś ma kilka Legendarnych kart.
Wiem, że startowo to sporo roboty. Trudno, żeby było mało. Ale jednak potem dodanie np. 20 nowy kart to "chwila" a gracze mają "czym żyć". Co ważne taki moduł nie wpływa na nic innego, więc kompletnie nie trzeba tykać balansu i innych takich tematów. Już nie wspomnę o tym jak można się "intelektualnie wyżyć" tworząc nowe karty. A to komplet świąteczny, a to jakiś jajeczny, a to z okazji rocznicy takiej czy innej. I wszystko trzeba dropić! Jak spoglądam na moje albumy Panini, figurki kolekcjonerskie, monety to mi slinka cieknie. Na upartego mogłoby dropić tylko kontom premium (ale to niekoniecznie musi się długoterminowo opłacić).
W wersji utopijnej (tak na rok 2034) do kart można dodać właściwości, udostępnić opcje wymiany/handlu i... stworzyć karciankę. No i płatne (pln) paczki kart ;]]]] Lepiej już zakończę bo tak popłynę, że nie wrócę...
|
|
21-03-2014 17:07 |
|
|
aklats
Lord
Data rejestracji: 24-04-2013
Postów: 253
|
|
Jeśli dobrze rozumiem...
to oderwanie od mechaniki gry jest 100%-owe...
więc... po co mieć taką kolekcję?
Tylko na pokaz? Bez najmniejszego nawet wpływu na cokolwiek w grze?
W dodatku jest to 100% losowe, gracz nie ma wpływu na to w jakim kierunku będzie szło kompletowanie.
Te dwie sprawy warto by Autor uściślił choćby marginalnie.
__________________
cytat: |
Caen napisał(a)
@SosnaN - piszesz brednie,
Twoja propozycja jest kompletnie nierealna,
Tego się NIE DA zrobić.
|
|
|
21-03-2014 18:32 |
|
|
Łowca Smoków
Double Ace
Data rejestracji: 25-12-2013
Postów: 116
|
|
emm ujmę to tak: jest to zbędny duperel.
Balans gry leży (szczególnie po umagach z defem)
rebalans exp dla nekro nic nie pomógł z tego co wiem (beta)
runy ciągle gdzieś się ciągną
areny leżą, kwiczą i błagają o to by admini zrobili z nimi coś sensownego
nudzi Ci się po powiększ sobie do maxa zbrojownię i zacznij zbierać pałki we wszystkich możliwych kombinacjach, wyjdzie na to samo
|
|
21-03-2014 19:16 |
|
|
Kaagular
Forum Legend
Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III
Autor tematu
|
|
cytat: |
aklats napisał(a)
Jeśli dobrze rozumiem...
to oderwanie od mechaniki gry jest 100%-owe...
więc... po co mieć taką kolekcję?
Tylko na pokaz? Bez najmniejszego nawet wpływu na cokolwiek w grze?
W dodatku jest to 100% losowe, gracz nie ma wpływu na to w jakim kierunku będzie szło kompletowanie.
Te dwie sprawy warto by Autor uściślił choćby marginalnie.
|
Nie wiem czy można to nazwać oderwaniem od mechaniki. Drop technicznie byłby wyliczany tak jak sobie silnik BW wylicza inne itemki.
Tak, tylko na pokaz. Kluczem jest to, żeby nie miało na nic wpływu. Jak będzie miało wpływ, to nawet jak się administracja za to zabierze, to wprowadzi po dwóch latach. A nie zabierze się nigdy bo zaraz będzie płacz. Po co? Sporo ludzi coś kolekcjonuje i po co? Po nic. Kolekcjonerstwo ludzie mają we krwi bo lubią sobie coś pozbierać i mieć. Ja kolekcjonuje kilka rzeczy i chyba tylko po to, żeby mi żona cztery litery truła, że miejsca na nic nie ma
I tak: losowe. To tak jak kupowanie paczek kart do MTG. Nigdy nie wiadomo co będzie w środku (nie mówię o edycjach itd.).
cytat: |
Łowca Smoków napisał(a)
emm ujmę to tak: jest to zbędny duperel.
[...] |
Tak: duperel.
Nie: zbędny.
Cokolwiek co uatrakcyjnia grę nie jest zbędne.
Warto ogarniać taką prostą logikę zanim się napiszę durnego posta nabijającego licznik i nic więcej.
Za takie posty to warny powinni dawać. KAŻDY WIE ŻE ADMINISTRACJA MA DUŻO PRACY I BALANS MÓGŁBY BYĆ LEPSZY. Po wała to wypisywać w każdym temacie... to jest dział, w którym należy wypisywać propozycje i pomysły co powyższym uczyniłem.
PS. już uzbierałem wszystkie pałki jakie mogły być (oprócz tych wartościowych ofc) PRZEDMIOTÓW W ZBROJOWNI: 2862 / 80.
|
|
21-03-2014 22:56 |
|
|
|