Esej o stanie BW i rozważania o przyszłości naszego świata. |
Cerbin
Forum Legend
Data rejestracji: 30-03-2007
Postów: 1.975
Skąd: Gród Kraka
|
|
Esej o stanie BW i rozważania o przyszłości naszego świata. |
|
Zastanawia mnie mocno przyszłość BW - zarówno Necro jak i Morii (pomijając R1 jako twór szczególny), chociaż odnosić się będę mocniej do M, jako, że N już niemal nie pamiętam, za co z góry przepraszam necro-graczy.
Gramy w tą grę już całe lata.
Nie widać końca, nie widać nowych wyzwań, nie widać nowych rozwiązań.
Ktoś powie - hej, przecież wiele się zmieniło!
Niby tak. Ale czy na pewno i czy na lepsze?
Wprowadzenie KAPLICY było teoretycznie koniecznością, jeśli chcieliśmy dalej się rozwijać. Ale sposób ulepszania przedmiotów pozostał bez zmian, więc jeden wbije coś na dsk5 na 20kż, drugi za 200 a trzeci za 2000. A to "coś" to często item, który dodaje postaci olbrzymiej siły, na zdobycie której statystycznie ludzie poświęcają kilka poziomów czy kilka miesięcy gry.
Nie są rzadkie przypadki, gdy ktoś wbił 12, 15 czy 17 - przedmiotów na dsk5 a inny ktoś takim samym zasobem kamieni wbił ich 5....
Różnica w sile postaci robi się dramatycznie duża a nawet na tak banalną rzecz jak wprowadzenie rytuału na dsk5 czekamy rok, bo administracja nie uważa tego za konieczne.
No i EWOLUCJE. Druga z nowości w ostatnich 5 bodajże latach... Znowu teoretycznie rzecz dobra z punktu widzenia graczy, bo zwiększająca siłę postaci i umożliwiająca trochę bardziej różnorodne buildy. A w praktyce wyszło oczywiście jak zwykle - przeważająca większość losowań z KW to śmieci po parę czy paręnaście do statystyk. Losowania dobre i bardzo dobre trafiają w ręce osób, które dzięki nim ulepszają postać o 30 czy więcej procent. Każdy chyba zna u siebie na serwerze szczęśliwców, którzy chociażby po wylosowaniu +2000hp nagle zamiast chodzić na expy w 5 zmniejszyli skład do 3 i wystrzelili w rankingu. Którzy mają plus do hp, ataku i dmg jednocześnie - znamy ich, bo są tak pierońsko rzadko spotykani i z zawiścią pokazywani palcem. Znamy ich, bo jako przedstawiciele 90% większości mamy z KW jakieś drobne śmieci. Posłużę się swoim przykładem (22% krytyka, 12% uniku, 10 zwinki, 20 siły z 7 lokacji) i klanowicza (30 ignora, 10dmg, 35 int, def 3/4, hp 2000, spost 20, dmg 2/4 z 7 lokacji). I ani moje nie są najgorsze ani jego najlepsze.
Rozwiązaniem pewnym było uzależnienie umaga od dotychczas zdobytych w lokacji, by kumulacja szrotu pomogła wreszcie wylosować coś konkretnego. Łaskawe oko Administracji pomysł nawet chyba doceniło i obiecało się nad nim pochylić. Tak z rok już się pochyla, bo przecież pośpiech jest dobry tylko przy łapaniu pcheł...
To są dwie nowości, które dostaliśmy.
Czekamy od ponad roku na trzecią. Z marnym entuzjazmem, serio nie widzę żadnej fali wyczekiwania na to co przyniosą RUNY i jak nasze nie-życie się wtedy zmieni. Coś tam się dzieje, ale częstsze jest pytanie nie co dobrego będzie, tylko co zostanie spieprzone.
Oczekiwanie na runy ma jeszcze tą jedną wadę, że od wielu miesięcy każdy projekt, pomysł, propozycja zmian jest zbywana pod hasłem - dopiero jak wejdą runy to się będzie myśleć. No faktycznie, po co zasypywać dziurę w jezdni, prościej walnąć przy niej znak "Uwaga. Dziuraaaaaa". Tatuaże, bonusy broni, bonusy ubrań, zmiany w mobach - na nic nie można liczyć od roku i przez następne pół roku, bo pichcą się runy... Może ktoś ich doczeka...
I tu dochodzimy do powodu tego postu. Nie piszę, bo mi źle. Piszę, bo podobno w jakimś tam konkursie na jakimś tam fb mój serwer zajął 4 miejsce. Na wieść o tym opadły mi witki i zrobiło się smutno... Aktywnych graczy tego serwa zapewne zmieściłbym wszystkich w domu, posiłkując się tarasem, ale by wleźli. W dodatku większość z nich znam od lat a nowe nicki są rzadsze niż dziewice w gimnazjum. To znaczy, że albo ludzie z serwa mają zajedużą liczbę znajomych, których zaprosili do jakiegoś tam eventu, albo że inne serwery są w jeszcze gorszej kondycji.
Znaczy - zdychają.
Mnóstwo osób jakie znam, gra tylko z powodów socjalnych - lubi ludzi z klanu, pospamować na SB, pogadać o dupie Maryni. Bo cóż robić więcej?
Expy są formalnością, zabija się kolejno te same moby przez całe miesiące i lata, zmieniając może co jakiś czas skład na jednego ludzia mniej.
Drop jak to drop, czasem jest, zazwyczaj go nie ma, ale to chyba najbardziej dopracowany element gry i nie ma nań tak naprawdę co narzekać.
Wojny, które są jak sama nazwa wskazuje, nieodłącznym elementem BloodWars i nawet krwawe być powinny są... Cóż, w zasadzie nie są. Średnio na serwerze po pierwszych 2-3 latach wojna zdarza się raz na rok lub 2. Bo nie ma o co walczyć.
Dla wielu po prostu BW jest jak małżeństwo. Przyjemność zmienia się w rutynę, uczucie niby wypalone ale nic lepszego na oku nie ma, prościej się męczyć z tym co znane niż szukać nowego.
Może chociaż więcej różnorodności w sprzęcie, jakieś zmiany raz na rok, sprawdzenie nowych tatuaży, nowego rodzaju broni? System daje nam teoretycznie dużo możliwości, czemuż by nie korzystać z nich?
Ano temuż, że wiele możliwości jest na papierze. W rzeczywistości każdy tatuaż ma góra 2 sensowne buildy, na necro pod każdą broń może ze 3 ustawienia eq.
W dodatku na moriach połowa z dostępnych tatuaży staje się nieopłacalna bardzo szybko. Obecnie od midleveli jakieś 70% graczy jest lub planuje być CR, gangsterem lub mnichem. I nie ma się im co dziwić, bo są to najskuteczniejsze drogi nie-życia. A że obiecywano nam na początku gry 10 tatuaży? Nie kłamano przecież - możemy grać czym chcemy, najwyżej będziemy do dupy. Ktoś musi być, takie jest prawo świata.
Teoretycznie w grach RPG mamy wiele klas i ścieżek rozwoju, każda z nich posiadająca plusy i minusy ale zawsze mniej więcej taką samą przydatność. Czy pójdziesz przez świat wojownikiem czy magiem, shadowem czy thiefem czy wieloma innymi drogami - będziesz dobrze się bawił. A jeśli nie będziesz, jeśli odstajesz od pozostałych profesji nadchodzi PATCH. Gry online obecnie patchowane są regularnie, bazując na statystykach serwerów, forach i uwagach graczy, testerach i planowanym rozwoju świata. W BW w patchu dodaje się sortowanie po imionach klanowiczów...
Zarządzanie projektem jakim jest BW najeżone jest mnóstwem błędów i wypaczeń. Najważniejsze z nich to zupełny brak wyobraźni i realiów gry którą się stworzyło, wśród administracji.
Wymyślona 10 lat temu bazowa skorupa w wielu aspektach stoi w miejscu, nic a nic się nie zmieniając, chociaż zmienia się i świat i użytkownik.
Tworzona bez wyobraźni na temat przyszłości gra oferuje nam na 10 lat zabawy tuzin tych samych mobów, te same bonusy setowe wymyslane w czasach, gdy administracji zdawało się, że nikt ich chyba nigdy nie założy i tych samych graczy na kolejnych serwerach...
Jak to wygląda w praktyce dowodnie pokazuje forum/System.
Rok, dwa, trzy temu każdy temat, nieważne czy durny, czy spam czy faktycznie fajny wywoływał oddźwięk i odpowiedzi graczy. Teraz odezwie się kilka cały czas tych samych osób i to jest koniec. Nawet temat administracji dotyczący run nie wyłamał się z tej tendencji - zainteresowanie delikatnie mówiąc mierne, jak na zapowiadaną od 2 lat rewolucję...
Niestety, to właśnie administracji zawdzięczamy wszystko, co w tej grze jest zniechęcające. I to administracja mogłaby wszystko naprawiać i poprawiać - wszak nikt nie jest nieomylny - ale nie wykazuje ku temu chęci albo tak marną, jak pozycja rankingowa polskiej reprezentacji piłki kopanej.
Nie wiem czy mamy tu do czynienia z niezrozumieniem czy też brakiem akceptacji dla faktu, że BW nie jest ósmym cudem świata - jest po prostu produktem, jednym z setek i tysięcy produktów dostępnych na rynku i targetowanych na tą samą grupę... Musi walczyć nie tylko z innymi grami ale też z innymi formami spędzania czasu w internecie oraz z innymi formami spędzania czasu ogólnie.
Konkuruje zaś zupełnie bez ładu, składu, wyobraźni.
Błąd popełniono już na początku - stworzono grę, która nie ma końca. Ani czasowego, ani w postaci jakiegoś wyzwania, które należałoby pokonać.
Od tego zaczęła się większość problemów...
Wymyślone na potrzeby A1 moby, przedmioty, sety, lokacje, cały świat nie podlegają ewolucji. Przez ostatnie lata doczekaliśmy się wspomnianych powyżej KW, Kaplicy, Evo ale są to zmiany minimalne. I każda z nich ukierunkowana na ten sam cel - zwiększyć siłę postaci. Po co? Po to, by po ubijaniu na expedycjach przez rok bazyliszka w 4-3-2 osoby przejść na wendigo w 6-5-4-3 i robić to przez kolejne 2 lata. A czasem odpalić Kronosa, by usłyszeć pełen zachwytu jęk publiki na SB "Ale Ty to jesteś kreatywny...." (na Necro nie pamiętam co się teraz bije, ale zasada jest analogiczna tylko moby bodaj poziom niższe).
Nie modyfikowano w trakcie gry statystyk przedmiotów (poza paroma przypadkami - reakcja, samobójca afair, później ogólnie bronie), dzięki czemu używa się w zasadzie 1 nakrycia głowy i tyłka na płeć, 1 kapoty na obie, 1-2 broni na build, nie dodawano nowych, nie zmieniano lokacji, nie wprowadzano nowych przeciwników. Tak, jakby administracja uważała swoje dzieło albo za twór niemal idealny i nie wymagający poprawek (nawet pewien mityczny i wszechmogący Kreator popełniał błędy a gdy mu nie spasowało jego dzieło po prostu zesłał na ziemię potop).
Nie jestem na bieżąco w online RPG, może zmieniły się trendy, podpowiedzcie zatem, czy w innych grach są takie kurioza:
- jedna z 5 ras jest uważana przez 90% populacji za OP, ale nigdy nie doczekała się nerfa
- w ankiecie 70% graczy wskazuje, że gdyby dać im możliwość zmiany rasy wybraliby właśnie tą, ale nadal nie jest to wskazówką dla administracji, że istnieje jakiś brak balansu
- powszechnie uważana za najsłabszą rasa (kultysta, moria) czekała na zmiany przez 2 lata, przy czym administracja oficjalnie wypowiadała się, że chce ją wzmocnić, ale nie za bardzo i nadal jest najsłabsza, bo ktoś musi być
- jeden z trzech rodzajów broni jest dużo słabszy od pozostałych dwóch (dystans na necro, wysokopoziomowy dystans na morii)
- każda w zasadzie propozycja zmiany rzucana przez graczy dostaje odpowiedź "zobaczymy, pomyślimy", po czym proces myślenia i patrzenia trwa minimum pół roku
- w tytule nosi się słowo WOJNA a nie ma żadnego powodu, by wojować (idea zmian tego aspektu wykluła mi się dziś, w wolnej chwili ją rozpiszę)
- niektóre arkana (skóra bestii) są nieużyteczne od 7 bodaj lat, ale administracji to nie przeszkadza, inne (żar krwi) pomyślano tak, że nigdy nie wiadomo czy zadziałają, a jeszcze inne (majestat) dają graczowi o 100% więcej hp niż w innych rasach, dorzucając dmg na otarcie łez (że nie 200%)
- najsłabsze ścieżki mają w nagrodę najmniej doświadczenia za swoje osiągnięcia (berserker) a inne przez całe lata niegrywalne nagle stają się jednymi z 3 najpopularniejszych (mnich) i również 3 tylko z 10 mogą nas interesować na wysokich poziomach, jeśli nie chcemy odstawać od współgraczy (gang, cr, mnich)
[i nie, nie płaczę nad tym jako kultysta berserker i były top1 r5 - gdybym był parę lat gry młodszy i grał jeszcze dla ranku nadal byłbym topką, jako potępiony CR]
I wreszcie w której firmie właściciel mówi klientowi - panie, nie podoba się to s..padaj.
Powie ktoś - no ale przecież ludzie nadal w to grają. Pewnie, że grają. Ale ilu z nich gra, bo uważa grę za zajefajną, a ilu bo się przyzwyczaiło? Ilu jest aktywnych na każdym serwerze? Dlaczego na każdym serwie w topce spotkam kogoś, kogo znam, albo kto zna mnie, ze słyszenia albo z innego serwera? Dlaczego nie zalewają nas pytania nubów a nowi gracze są zjawiskiem sporadycznym?
Zastanówmy się bowiem dla kogo to ma być gra? Dla takich starych dziadów jak ja, co klikają w to ustrojstwo 10 lat życia i nadal nie odkryli końca gry? Kto normalny poświęci grze lata swojego życia, dostając w zamiast możliwość bicia pół tuzina mobów, emocjonujące eventy w stylu dłuższa budowa albo +50 lucka, obojętność administracji, niemożliwość jakiegokolwiek nadgonienia graczy z dłuższym stażem, losowość (studnia, KW) odstręczającą wręcz i budującą ogromne dysproporcje?
A jeśli już pojawi się jakiś nowy, jeśli chciałby sobie coś pokombinować, pobawić się tym nieznanym światem i spyta starszych o poradę usłyszy [dla morii] jakżeby inaczej - bierz łapacza, najpierw rewo, potem gang, nie męcz się w kombinowanie, chłopie.
Były oczywiście pomysły swoistego boostowania nowych graczy, np. uzależnienia zdobywanego na niskich poziomach expa od ogólnej populacji niskich leveli albo od wieku serwera. Były - lat temu z pięć. Oczywiście ze strony graczy, nie administracji, i oczywiście przez administrację zignorowane.
BW staje się światem geriatyków, staruszków przywiązanych do niego i brak mu młodej, świeżej krwi. Nie dziwię się. Gdybym miał dzisiaj zacząć grę na r5 pewnie bym ją skończył szybko, z korzyścią zresztą dla nerwów, portfela i oczu. Nie skończyłem niestety ani 7 lat temu ani 3 ani rok, gdy usiłowałem zerwać z nałogiem. Nie udało się, jestem BWholikiem, ale jest to nałóg smutny, rutynowy, nie sprawiający niestety takiej przyjemności jak pozostałe dwa, czyli alkohol i nikotyna, a zabierający nawet więcej niż one czasu...
I nie jestem jedyny przecież
Na SB klanowym czy ogólnym co i ruch przewija się ktoś deklarujący, że gra z przyzwyczajenia, bez premki, z nudów, sam nie wie po co, czekając na runy. Albo, że kasuje/odda konto...
BW zdycha, bo formuła gry rozłożonej na lata i nie oferującej przez ten czas nowych wyzwań jest przeżytkiem. Miałaby sens, gdyby na świecie nie było innych gier, telewizji, serwisów społecznościowych, piwa, dziewczyn, chłopców, pracy, dzieci... Jeszcze 200 lat temu grywano w szachy listownie i rozgrywki faktycznie trwały latami. Ale to było 200 lat temu, obecnie żyjemy w świecie interaktywnym, pospiesznym i jeszcze przyspieszającym...
Zbliżam się zatem do konkluzji, informuje wszystkie 3 osoby, które dotrwały do tego momentu mej epistoły... Dwie z nich to modzi, zastanawiający się czy zamknąć czy przykleić znaczek płaczu...
George R.R. Martin na długie lata przed GoT popełnił cykl o Havilandzie Tufie. Podróżującym po kosmosie genetyku, wizjonerze, dysponującym technologią umożliwiającą leczenia albo niszczenie całych planet. Na jednej z nich problemem był przyrost naturalny i nieuchronnie zbliżająca się katastrofa demograficzna. Świat miał przed sobą kilka lat do tragedii. Po symulacji wszelkich możliwych rozwiązań, genetycznych modyfikacji żywności i nowych jej odmian, maksymalizacji plonów i rezygnacji z wszelkich fanaberii typu atrakcyjny smak i zapach okazało się, że katastrofa nie nastąpi za kilka lat a kilkanaście...
Tu mamy analogiczną sytuację. Nawet gdy wejdą runy za ten miesiąc czy kwartał wystarczą nam na pół roku. Otworzone zostaną dwa nowe serwery - moria i necro - na których pojawią się nowi starzy gracze i zapewne garstka nowych nowych. Nadal BW będzie światem, który albo zwiąże cię na całe lata albo nie masz szans na skończenie buildów, losowanie atrakcyjnych umagów z każdej lokacji, zdobycie wszystkich odznak, jego pełną i emocjonującą eksplorację. Nawet jeśli zostaną zbalansowane bronie, tatuaże, przedmioty i sety, rasy i moby to nastąpi to za jakiś rok.
Cały czas więc będziemy mieć do czynienia z grą, która wymaga lat i my w grze rozwijamy się wolniej niż my w realu. Ilość ludzi, którzy mogą i chcą poświęcić lata życia na tą grę nie będzie się zwiększać, będzie spadać, w najlepszym razie oscylować wokół stałego poziomu (acz wątpię, by udało się powstrzymać regres liczby klientów).
Istnieje bardzo niewiele gier, które utrzymują gracz przez tak długi czas, jednocześnie nie dając nowym graczom motywacji do zaczynania na nich i oferując tak niewiele rozwiązań i tak mało rozbudowany świat. W obecnej formie BW będzie dla obecnych graczy BW, a przecież każda gra bez nowych graczy musi umrzeć. Szczególnie jeśli jest przedsięwzięciem biznesowym, to znaczy, że musi przynosić zysk właścicielom, na tyle duży, by zapewnić godziwe wynagrodzenie i pozwolić koncentrować na niej czas i wysiłek.
Czy ten długaśny wywód ma jakieś inne podsumowanie, prócz tego, że BW musi umrzeć? Otóż tak. Ma.
Gdy już doczekamy się run, gdy już administracja otworzy nowe serwery proponuję zupełnie zmienić formułę gry - od następnych, po tych dwóch, które otworzą się po runach w standardzie necro/moria. Stare niech zostanie, bo szkoda zamknąć, a połączyć serwerów się nie da.
NATOMIAST NA KOLEJNYCH - KOLEJNYCH - otwieranych serwerach postuluję zmianę.
Nowa formuła to gra dostosowana do realiów świata - krótsza.
Oparta najlepiej na silniku morii, bo oferuje większe możliwości i większą różnorodność.
Z poprawionymi tatuażami, setami, bardziej zbalansowanymi rasami.
Z dużo większą i dużo bardziej różnorodną gamą eventów, które nie tylko będą zbywane wzruszeniem ramion ale wymagały faktycznej mobilizacji i chęci uczestniczenia w nich, z rozbudowaną pulą zadań strefowych by na wzór questów faktycznie było po co je robić i nie były tylko formalnością "zburz budynek, postaw budynek, idź do kasy".
Ze zmienionym systemem wbijania przedmiotów, by odchylenie od średniej nie było tak potwornie wielkie i by (bo jak rozumiem tak to działa obecnie, "natężenie ruchu po tablicy zdarzeń"?) fakt, że ktoś coś wbije nie powodował spadku naszej szansy.
By z potępionego można było wrócić na rasę bazową.
By tatuaże silniejsze nie były jednocześnie bardziej opłacalne niż słabsze.
By właściwą rasą nie była wg 70% graczy jedna jedyna, a mniej więcej 1 z 5.
By w razie sygnalizowania przez graczy jakiegoś problemu administracja uruchamiała symulację, kopiując graczy na serwer testowy i przeprowadzając choćby tylko tysiąc prób a nie czekała pół roku, aż te próby zgromadzą się w sposób naturalny.
By w grze był wyznaczony cel i istniał sposób jej ukończenia.
By rozgrywki były zrobione na zasadzie er, a po ich skończeniu zaczynały się następne, z możliwie nowym wyzwaniem, modyfikacją przeciwników expowych, tasowaniem tabeli łączeń, wprowadzaniem nowych pref i suff.
By era trwała 6 miesięcy.
By gracze dołączający w połowie ery mogli nadgonić topkę dzięki systemowi premiowania nowych nabytków.
By odpowiednio dostosować do tego opłacalność PvP i rasy wyraźnie mocniejsze w PvP były słabsze w expach a inni z kolei mogli specjalizować się w pielgrzymkach i poszukiwaniu na nich przedmiotów.
By przy którejś kolejnej erze weszły nowe rasy i tatuaże.
Dużo jest zrobione, dużo jest do zrobienia, ale moim zdaniem tylko jeśli BW pójdzie tą drogą ma szansę przetrwać i się rozwijać. W przeciwnym razie pozostanie tworem skazanym na stałą klientelę i bez możliwości ekspansji oraz rozwoju.
Zostawiam to do przemyślenia administracji, graczy proszę o posty w miarę pozbawione wtrętów osobistych i przedstawienie swoich zapatrywań.
Dziękuję za uwagę, Cerbin BWholic mimo wszystko.
__________________ WEGE Blood Wars (copyright Vilku)
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Cerbin: 03-04-2014 13:21.
|
|
03-04-2014 10:42 |
|
|
Okrutnik
King
Data rejestracji: 30-11-2006
Postów: 849
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria II
|
|
dobry post - Cerb tym razem stanął na wysokości zadania i celnie podsumował wielokrotnie wskazywane braki gry w jednym tęgim poście.
Daje łapkę w górę.
__________________ Okrutnik r5
|
|
03-04-2014 10:57 |
|
|
Wladek_P.
Forum Ace
Data rejestracji: 10-02-2009
Postów: 85
Klan: RTS Kraina: Moria III
|
|
Przysięgam, że doczytałem do samego końca!
Gdzie jest nagroda!?
Co do meritum - 100% racji i 3,7% nadziei na to, że ten głos spowoduje "trzęsienie ziemi"... :/
|
|
03-04-2014 11:10 |
|
|
JamLasica
Newbie
Data rejestracji: 30-06-2012
Postów: 9
Klan: Demony Nocy Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria II
|
|
|
03-04-2014 11:11 |
|
|
Archon
Triple Ace
Data rejestracji: 26-09-2010
Postów: 153
Klan: ex Troll Kraina: Moria V Skąd: Gdynia
|
|
Podpisuję się pod tym wszystkimi moimi ręcoma
Niestety masz rację i 70% populacji na serwerach gra tylko dla innych graczy w celach towarzyskich.
|
|
03-04-2014 11:25 |
|
|
Dybal
Full Member
Data rejestracji: 07-11-2007
Postów: 69
Klan: MUZG Kraina: Moria IV Skąd: Śródmieście Południowe
|
|
no przeczytałem, uff.
trochę racji masz, ale też trochę nie
np. debesciak rasa i top dmg miał właśnie kultek berek, na r13 przynajmniej
co do run, mogloby ich nie być
co do blaszek, fakt, sporo z top50 ma już blaszke za Kronosa, przydałoby się dalej coś wymyślać, lub jakieś pośrednie mobki
co do umagów... można by za EWO np. wyłaczać +10 xxx, -2 xxx, bo to aż się odechciewa KW stawiać momentami
co do tatków, jak bardzo bym chciał, żeby dali do każdej broni po jednym nowych chociaż, dystans, biała, palna, chętnie bym wydał premke na przetestowanie chociażby czegoś między mnichem, a zabójcą
no i co do nowych graczy, na r13 w tym roku widziałem chyba 2, a kasacji z 5 (nie licząc parunastu stałek) trochę lipa
jak Ci się nudzi BW, to zrób sobie przerwę, ogarnij sobie bana na miesiąc i zaraz wrócisz, wiem co mówie
__________________ KrwawiąceWędzidłoZła zadaje cios krytyczny z broni Doskonała Szybka Pięść Niebios Zemsty (+5), Dusiciel Dzieci 2 zostaje zraniony za 1337 PKT ŻYCIA.
|
|
03-04-2014 11:31 |
|
|
JamLasica
Newbie
Data rejestracji: 30-06-2012
Postów: 9
Klan: Demony Nocy Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria II
|
|
cytat: |
Dybal napisał(a)
jak Ci się nudzi BW, to zrób sobie przerwę, ogarnij sobie bana na miesiąc i zaraz wrócisz, wiem co mówie
|
Ten tekst zabrzmial w stylu adminow ;-) Nie podoba sie to sie skasuj ;-) a co da takiemu Cerbowi??
Ma wszystkie blaszki cale eq obstawiam ze tez ma i co wroci taki czlowiek po miesiacu pogra zadowolony miesiac iiii coo?? znowu to samo ;/ wiec to nic nie da jak nic nowego sie nie pojawi ;-)
|
|
03-04-2014 11:36 |
|
|
lancuch
Double Ace
Data rejestracji: 21-03-2008
Postów: 134
Kraina: Moria
|
|
w zupełności zgadzam się z tym co zostało zawarte w poście...
Gram w ta grę o parę lat za długo i coraz częściej myślę o kasacji, sęk w tym, że za bardzo się przyzwyczaiłem do gry a zwłaszcza do ludzi w klanie
(co drugi w klanie pisze o kasacji bądź oddaniu postaci bo szkoda tylu lat pracy. Bardzo wielu już nawet okres ochronny przebyło wiec na pewno o czymś to świadczy...)
Nie będę się rozkręcał jak Cerbin ale w 100% popieram wypowiedź...
Pozdrawiam
|
|
03-04-2014 11:53 |
|
|
Harrus
Full Member
Data rejestracji: 01-06-2012
Postów: 67
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria II
|
|
Cerb odwalil kawal dobrej roboty daje lapke w gore.
Przeczytalem calosc, choc nie wiem jak dalem rade, ale jak kazda dobra ksiazka jest dluga ale wciaga i chcesz wiecej
Dac mu skrzynke piwa !!!!
|
|
03-04-2014 11:56 |
|
|
trusekpl
Lord
Data rejestracji: 30-12-2009
Postów: 346
Klan: Public Enemies Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia VI
|
|
Temat dotyczy z tego co widzę po odpowiedziach mori a niżeli necro.
Na necro nie ma problemu z mobami (bo zanim kronos padnie to jeszcze z kilka lat dropienia sprzętu który na to nam pozwoli). O ile się nie mylę na serwerze BETA z eq z wszystkich necro udało się pokonać Kronosa (jeżeli się mylę poprawcie mnie). Więc można to uznać za ostateczne wyzwanie.
Co do EQ ile osób na Necro posiada end game build? Sądzę że może kilka się znajdzie ale założę się że zawsze mogą mieć lepiej ale taki item "jeszcze" na żadnym serwerze nie istnieje.
__________________ Trusekpl
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Kastracje ma przeprowadzić wprawny weterynarz czy wolisz opłacić szpital? |
|
|
03-04-2014 11:58 |
|
|
Desmodontidae
Lord
Data rejestracji: 22-07-2007
Postów: 439
Kraina: Necropolia IV
|
|
Jako gracz necro również zgadzam się ze wszystkim o czym piszesz aczkolwiek u nas 1 dobre umagicznienie typu 6/4 deffa robi z gracza kozaka i diametralnie zmienia jego położenie. Podobnie mamy z losowością dropa, która jest chyba jeszcze większa niż przy Waszym wbijaniu, tutaj 1-2 dropy robią z dnia na dzień gracza kozakiem a inni kolejnymi latami klikają i nic z tego nie mają, u Was można coś wbić polepszyć, u nas w skrajnych przypadkach przy braku szczęscie do dropa jesteś mega zerem nawet gracz pro z kąsajacych pałek nic nie ukręci.
Dodam także, że niestety nie wygrałem tych 23 mln w totka i nie mogłem złożyć oferty kupna BWu aczkolwiek jak tylko jakimś dziwnym cudem tak będzie, To drogi Cerbinie będziesz pierwsza osobą, którą postaram się zatrudnić.
__________________ R7 - Desmodontidae
|
|
03-04-2014 11:58 |
|
|
Shandril
Lord
Data rejestracji: 11-05-2008
Postów: 271
Klan: Dimmuborgir Kraina: Moria II Skąd: wziąć na wódkę??:P
|
|
Rzadko mi się zdarza komentować cerbowe wynurzenia, najczęściej przeczytam, przyklepuje łapkę i idę dalej coś robić - dzisiaj usiadłam, przeczytałam, pomyślałam i generalnie się zgadzam. Wiele osób odeszło od forum, bo napinki - albo brak konstruktywych odpowiedzi na temat - on jest z wrogiego klanu, więc go zhejtuje i tego typu bzdury; ale dzisiaj OSOBY, KTÓRE JUŻ WBIŁYŚCIE NA TEN TEMAT - poświęćcie chwilę na przeczytanie i skomentowanie, a nie tylko podbijcie lub obniżcie łapki, temat jest ważny i trafnie ujęty - a że długi? To tylko pozytyw.
I wracając do tematu; co jest potrzebne? Chęci, sporo chęci ze strony administracji. Dużo kreatywności i znów - chęci, może na sprawdzenie różnych już istniejących rozwiązań do tego typu gier, dialog i ankiety w grze niepozostawione bez echa. Ja jak wielu już graczy, klikam z przyzwyczajenia, przy okazji robienia czegoś innego - nie pilnuje aukcji, jednak premium nadal kupuje, bo mi się rep kończy na expy, lubie popielgować 24x i co jakiś czas zostać zhejtowaną na głównym sb. Obmyślenie i wprowadzenie w życie celów wbrew może Waszym obawom nie równałoby się końca. Owszem Gothica kupiliśmy lub ukradliśmy, żeby go przejść, pare razy - czasem się kurzy na półce, innym razem się do niego wraca. A w BW gramy od lat bezcelowo po jakimś czasie i dalej nie kończymy - to właśnie daje potencjał i nadzieję na ożywienie gry. Gramy bo? Ludzie. Wymuszając ciekawe zmiany, dodanie celów, robienie testów zachęcacie tych stetryczałych dinozaurów do dalszego kupowania premki, przy większych zmianach sprowadzicie też nowych, a starych niekupujących premki zmusicie do powrotu do kupowania - bo coś się dzieję, chce być tego uczestnikiem, to coś nowego itp.
Kończąc jeśli powstanie wątek o takich właśnie pomysłach, już chętnie wtrące swoje 3 grosze, nie spamując tego tematu. To tyle na razie
__________________
Kiedy jestem dobra, jestem bardzo dobra, ale kiedy jestem zua, jestem jeszcze lepsza
|
|
03-04-2014 12:01 |
|
|
specjalista Niezarejestrowany
|
|
Wszytko, lub prawie wszystko, co najważniejsze zostało w tym poście ujęte, będzie dycha.
Tylko co teraz? Pewnie dalej to samo, czyli nic. A chciałoby się usłyszeć coś w stylu "przydługie, ale z sensem, zrobimy tak"...
|
|
03-04-2014 12:09 |
|
|
Lides
King
Data rejestracji: 15-10-2008
Postów: 850
Kraina: Necropolia III
|
|
cytat: |
u Was można coś wbić polepszyć, u nas w skrajnych przypadkach przy braku szczęscie do dropa jesteś mega zerem nawet gracz pro z kąsajacych pałek nic nie ukręci. |
Prawda jest taka, że i Necro i Moria jest uzależnione od szczęścia (tego prawdziwego).
Jak masz farta to:
Necro -> dropisz coś i siła postaci rośnie
Moria -> Wbijasz coś z palca, za pierwszym podejściem.
Jak masz pecha to:
Necro -> przez 5 lat biegasz w tym samym EQ, robiąc wyprawki, czekając na dropa, i oszczędzając PR z eksp.
Moria -> Marnujesz mnóstwo czasu i kamieni na wbicie jednego przedmiotu na jakiś poziom.. Jeśli zdecydujesz się podbijać neutralami, takowych nie ma na aukcjach, a Tobie nie wpadają żadne ciekawe składniki.
Co do łączenia serwerów (powtórze się..) dało się zrobić betę? Zróbmy na podobnej zasadzie połączenie (Na początek, dwa najstarsze necro, potem kolejne).
Minimalizacja kosztów (utrzymujemy jedną maszynę serwerową zamiast dwóch), Większy fun tymczasowo dla graczy, większe możliwości.
Co do ogólnego Eseju, jak tak dalej pójdzie to BW po prostu padnie, z braku graczy..
__________________ Fioletowy T-Mod, od działu Wycen.
Regulamin Wycen, czyli dlaczego mam zamknięty temat, najczęstsze przewinienia
cytat: |
10. Zabronione jest:
- edytowanie pierwszego postu.
- dodawanie kolejnych przedmiotów do wyceny (nawet do zestawu) w trakcie jej trwania.
11. Minimalny czas trwania wyceny (czyli otwarty temat) to 48h. W celu zamknięcia tematu należy wysłać zgłoszenie do trade moderatora działu. Po 10 dniach od założenia, temat zostanie zamknięty przez trade moderatora. |
cytat: |
Cerbin napisał
dlaczego?
czy szansa na zaliczenie wyprawek albo pani od polskiego też ma rosnąć? |
|
|
03-04-2014 12:12 |
|
|
cius
Double Ace
Data rejestracji: 10-12-2007
Postów: 113
Klan: DimmuBorgir Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria; Moria II
|
|
nonono !!
Szacun CerB za nowelę na temat BW.
nic dodać , nic ująć , przyklasnąć wypada bo w 90%tach oddaje fustracje większości , a na dodatek zarzuca całkiem sensowne pomysły .
Respect
__________________
|
|
03-04-2014 12:19 |
|
|
Khallayne
Lord
Data rejestracji: 25-02-2009
Postów: 354
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria II Skąd: z lasu
|
|
Temat super, w pełni się zgadzam z tym co napisał Cerbin.
Tylko ze admini maja to gdzieś, jeżeli byloby inaczej to już by coś w tym kierunku ruszyło a runy to już żałosna wymówka (3 akt mamy od konca 2011 roku).
__________________
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Mam propozycję, jak Wam tak bardzo wszystko nie pasuje to SKASUJCIE SIĘ albo zamilknijcie, bo czytać się tego nie chce! |
1 przedmiot - 2000kz i nawet nie ds4? Zapomnijcie o premce, za bubel nie płace
|
|
03-04-2014 12:19 |
|
|
Bac^
King
Data rejestracji: 09-11-2008
Postów: 992
Klan: Night Blood Hunters Kraina: Moria Skąd: Łódź
|
|
ah , przeczytalem cale 8 rok na bw mi leci juz ;-) gram od poczatku od samego istnienia bw i gra losowa byla i bedzie , ostatnio mi troche przyfarcila czy to w dropie czy w ulepszeniu itemow przez 6 lat na r2 wbilem 1 item na dsk +5 a w tym msc juz 2 na dsk +5 ! drop rzadki spadl x 4 co bylo szokiem .
Chce poruszyc kw mecze juz ze 4 msc sklad paliwa i nudzi mnie ze non stop spada cos slabego gdzie zajmuje to 10 dni zeby dostac 10 dmgu albo co lepsze +3% uniku co mialem 4 razy !! zrobcie chociaz zeby mozna bylo kw odpalac codziennie ! co zmniejszy ten czas wyczekiwania z 10 dni do 5 dni chociaz...
__________________ Ex Trade Moderator
R2 - Bac - Emerytura
R9 - Bac - NBH
Zbanowany za rozmowki na Sb klanowym
|
|
03-04-2014 12:24 |
|
|
Nosferek
Forum Legend
Data rejestracji: 03-01-2008
Postów: 1.527
Klan: Khorn/Mass Kraina: Necropolia III Skąd: inąd
|
|
kwintesencja, to mi dałeś chłopie czas na refleksję teraz, co ja bym miał gdybym w to nie grał, albo co straciłem.
Faktycznie konkluzja jest smutna - gra nie ma celu, podąża donikąd. Szkoda też, że sprawa zostanie zignorowana jak pozostałe tego typu wołanie o pomoc dl BW.
__________________ Wróciłem na stare śmieci
ID59984 KTT
Chociaż nie wiem czy na długo:
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Wiem, że chciał byś mieć wszystko za darmo, ale moje dzieci lubią owoce. |
|
|
03-04-2014 12:26 |
|
|
nóóp
Double Ace
Data rejestracji: 05-11-2013
Postów: 124
|
|
i tym sposobem przedluzyles o miesiac kolejan aktualizacje
wstydzilbys sie zamieszczac tak dlugie posty ktore oddaja realia tej gry
|
|
03-04-2014 12:32 |
|
|
5piff
Newbie
Data rejestracji: 23-01-2010
Postów: 2
Klan: brak Kraina: Moria VI
|
|
Celowość gry to podstawa. Bardzo mi sie spodobała opcja przetasowania połączeń co ere/okres zwał jak zwał.
Niestety wydaje mi się, że struktura/wizja twórców gry jest tak skostniała, że nie ma na co liczyć.
Ogólne stwierdzenie jest takie, że gry powinny ewoluować - a nasze bw zaczyna być neandertalczykiem, który zaraz wyginie.
__________________ 5piff reaktywacja R17
|
|
03-04-2014 12:35 |
|
|
Amsa
Junior Member
Data rejestracji: 06-01-2011
Postów: 13
Kraina: Moria IV; Necropolia IX
|
|
Bardzo ładnie napisane, no i oczywiście masz rację.
Ale administracja nic sobie z tego nie zrobi. Jak zawsze.
Proponuję poszukać czegoś fajniejszego. Jest tego masa na rynku.
|
|
03-04-2014 12:37 |
|
|
Darkshu
Forum Legend
Data rejestracji: 25-01-2008
Postów: 1.527
|
|
wyrażę się dosadnie - ale w dupie mam twój koniec gry
jakbym chciał sezonowość i wieczny pogoń - to bym w taką grę grał
nie odpowiada ci to bye bye - ale nie próbuj teraz zmieniać rozgrywki - zaczynając wiedziałeś na co sie piszesz - przez 7 lat mogłeś się nauczyć zasad panujących w grze - więc nowicjuszem nie jesteś
wyprodukowałeś wielkie nic - opisałeś się jak głupi - no i co z tego ?
wielkie nic bo w większości to pieprzenie głupot
tylko z jednym się zgodzę - za długu trwa wprowadzanie z góry zapowiadanych modyfikacji
ale do tego mieliśmy już okazję się przyzwyczaić mając w pamięci a1, a2, niedokończone a3, areny o nowej mapie ekspedycyjnej i runach nie wspominająć
+1 za offence
__________________ Nick W grze: Darkshu
Kupiłeś coś ode mnie- złóż ofkę
Kt=CM+24h - wojna trwa, jesteś trollem masz niepowtarzalną szansę mnie zbanować - nie poddam się cenzurze
|
|
03-04-2014 12:44 |
|
|
SamSabat
Triple Ace
Data rejestracji: 21-11-2006
Postów: 168
Klan: Krwawy Zwierzyniec Kraina: Necropolia II Skąd: Szczecin
|
|
Wiesz cerbin, dziś miałem się kasować na r15 , ale nie zrobiłem tego, bo na wieść o tym dwoje graczy stwierdziło, że on tez się skasują bo sa tylko dla tego żeby pogadać i posiedzieć.
I tak siedzimy w tym marazmie i pewnie będziemy jeszcze siedzieć.
Wymieniłeś wszystkie bolączki na które cierpi bw i wszystkie zalety które z niej pozostały
__________________ r3:Sabat/Duszek Kasacja r10: Dalvin - Kasacja r13/r15:Sabat -Kasacja
Krwawy Zwierzyniec mym domem i jego będe bronił.........
Losowator i ciągłe bany za pierdoły obrzydziły tą grę skutecznie.
|
|
03-04-2014 12:47 |
|
|
Surem
King
Data rejestracji: 05-12-2006
Postów: 856
Kraina: Moria V
|
|
Przeczytałem i niestety muszę się zgodzić.
Nie da się ukryć, że serwery stają się coraz bardziej opustoszałe, a forum ma podobnie. Tutaj wycinek z forum:
Aktualnie forum przegląda 113 użytkowników (22 ukrytych) i 114 gości. Rekord: 1.556 użytkowników dnia 07-02-2010 o godzinie 13:14.
Jak widać rekord padł dawno temu i nie zapowiada się, żeby był pobity.
Ja gram z przerwami dłuższymi czy krótszymi od początku - zaczynałem miesiąc po premierze. I niestety muszę stwierdzić, iż jestem na końcówce. Postać, która aktualnie posiadam będzie moja ostatnią - przerabiałem wszystko co możliwe już w tej grze i nie ma już nic nowego przede mną.
Cerbin dobrze zauważył, iż pracę nad bw okrutnie zwalniają. Kiedyś łatki i terminy wydania patchów były na czas, później coraz gorzej i gorzej i aktualnie na łatki czy mini-patch musimy czekać z pół roku czy tam rok. Jeszcze mnie krew zalewa jak czytam odpowiedzi Sushiego w systemie gry. Na pewno widzieliście nie jedną odzywkę nie na miejscu.
Dużo nie mogę dodać, ponieważ Cerbin dobrze rzecz ujął.
Chciałbym jeszcze poczytać odpowiedź od adminów jak to widzą. Chciałbym zobaczyć solidy post z konkretami, a nie lanie wody jak zwykle. Kiedyś, coś, może, zalani robotą i takie tam.
|
|
03-04-2014 12:52 |
|
|
syterius
Member
Data rejestracji: 15-11-2011
Postów: 30
Kraina: Necropolia IX Skąd: pieklo:)
|
|
zmiany sa konieczne gram dopiero 3 lata
i juz mi sie nudzi
r14 syterius
r15 Valeriana
__________________ Syterius - Demon, władca wszelkich ostrości, szpikulców, sztyletów, brzytew. Jest specem od szatkowania ludzkiego ciała . nieprzyjaciel pomiotu ludzkiego, bardziej podstępny, pyszny i złośliwy niż Szatan.
|
|
03-04-2014 13:06 |
|
|
st_padre
Newbie
Data rejestracji: 02-12-2013
Postów: 3
Kraina: Necropolia; Moria VI Skąd: FALUBAZ
|
|
Okrutne, lecz prawdziwe zaczynałem grę 6 lat temu na r1 po 2 zrezygnowałem i wróciłem w zeszłym roku na r17. Wiedziałem że na necro nic sie nie zmieniło próbuje sił na morii i w sumie więcej możliwości ale i tak monotonia postępuje.
łapka w górę.
__________________
|
|
03-04-2014 13:09 |
|
|
nienawisc
Newbie
Data rejestracji: 01-06-2009
Postów: 1
Kraina: Necropolia III Skąd: Twierdza Wrocław
|
|
Nic dodać Nic ująć. Palec w górę!!! |
|
nienawisc R4
spam
|
|
03-04-2014 13:35 |
|
|
|