!!!MORIA!!! Tajemna wiedza spawacza, czyli jak z kilku pałek zrobić szałas !!!MORIA!!! |
groszekZpuszki Niezarejestrowany
|
|
!!!MORIA!!! Tajemna wiedza spawacza, czyli jak z kilku pałek zrobić szałas !!!MORIA!!! |
|
Zacznijmy od tego jaki w ogóle jest sens spawania, po co tworzyć przedmioty. Nie lepiej je po prostu wydropić jak na Nekropolii? Otóż nie. Najłatwiejszym, najszybszym, najefektywniejszym etc. sposobem na posiadanie wymarzonego ekwipunku na morii jest jego sklejenie.
Wiedza ta jest skrzętnie ukrywana przez starszych graczy, chcących w pojedynkę spijać całą śmietankę, jaką jest kontrola rynku na serwerze.
Ale koniec tego biadolenia, przejdźmy do rzeczy
Na początek będą nam potrzebne te oto strony:
Statystyki przedmiotów jakie chcemy stworzyć
Jakość przedmiotów
Spawarka
Kilka pytań które każdemu niewtajemniczonemu przychodzą do głowy już na samym początku kariery.
1.Jak działa system spawania?
System spawania został stworzony w myśl "mam dwa słabe przedmioty, łącząc je, mogę otrzymać jeden silniejszy". Przedmioty które można ze sobą łączyć muszą być tego samego rodzaju tzn. połączenie dwóch broni białych dwuręcznych to żaden problem, ale połączenie broni białej jednoręcznej i nakrycia głowy jest już niemożliwe.
2.Jakie wyróżniamy rodzaje przedmiotów i ile ich jest?
Wyróżniamy następujące rodzaje przedmiotów:
Bronie białe 1h
Bronie białe 2h
Bronie palne 1h
Bronie palne 2h
Broń dystansową
Nakrycia głowy
Zbroje
Spodnie
Pierścienie
Amulety
Czyli razem 10 rodzajów. Jak wspominałam, różne rodzaje nie mogą się łączyć ze sobą, ale każde połączenie między np. zbroja-zbroja, spodnie-spodnie, amulet-amulet etc. są możliwe.
WYJĄTKIEM JEST łączenie przedmiotu legendarnego ze zwykłym, którego w żaden sposób nie da się uzyskać (tzn. leg. koszulka + koszulka => połączyć się nie da)
3. Co potrzebujemy do pierwszego (i każdego kolejnego) spawania (prócz pomysłu)?
Do połączenia przedmiotów potrzebujemy: many, nanitów i kamieni przemiany i oczywiście dwóch przedmiotów tego samego rodzaju na poziomie ulepszenia minimum +1.
4.Skąd się bierze manę i nanity i jak zredukować ich koszt podczas spawania?
Nanity i manę uzyskujemy przez niszczenie przedmiotów w studni dusz, jednak przedmioty sklepowe (bez ulepszeń) nie dadzą nam ich nic (są warte 0 many/nanitów). Najniższy koszt spawanych przedmiotów jest na poziomie +1. Śmiało obniżamy w studni dusz wszystkie przedmioty jakie chcemy ze sobą zespawać na +1, później łączymy, a jak mamy już gotowy przedmiot, ulepszamy go również w studni do poziomu jaki chcemy i możemy nosić.
5.Skąd się bierze kamienie przemiany?
Kamienie przemiany można zyskać na kilka sposobów:
Co 25pkt dostajemy jeden.
Możemy je znaleźć na wyprawach.
Możemy je dostać jako zapłatę za przedmioty (handel).
Możemy je stworzyć przez "rozbicie" kamienia dusz w studni dusz, bądź poprzez połączenie trzech kamieni życia razem ze sobą.
6.Jakie są różnice (poza nazwą i właściwościami) między przedmiotami/afiksami? Jak system je rozróżnia?
Każdy przedmiot, jak i jego afiks ma przypisany numer w tabeli. Im jesteśmy w niej wyżej, tym lepsze są to przedmioty i afiksy. Jakość przedmiotów została już dawno temu odkryta i jest tutaj.
Cała esencja spawania polega na zrozumieniu właśnie tych cyferek i widzeniu przedmiotów jako ciąg cyfr, które można łączyć z innymi, tworząc nowe, wspaniałe przedmioty.
ZROZUMIENIE CYFEREK, CZYLI "MÓJ PIERWSZY SPAW"
Przyjrzyjmy się jakości przedmiotów TUTAJ. Będziemy analizować broń białą 1h, ale zasada ta tyczy się każdego rodzaju przedmiotów, od biżuterii, po nakrycia głowy i spodnie, jak i wszystkie afiksy.
W podanej wyżej stronie mamy informację że:
1=Pałka
2=Nóż
3=Sztylet
4=Kastet
5=Miecz
6=Rapier
7=Kama
8=Topór
9=Wakizashi
10=Pięść Niebios
Łącząc:
pałkę (1) + palkę (1) = pałka (1)
nóż (2) + nóż (2) = nóż (2)
pałkę (1) + nóż (2) = sztylet (3)
pałkę (1) + sztylet (3) = sztylet (3)
nóż (2) + sztylet (3) = kastet (4)
pałkę (1) + kastet (4) = kastet (4)
nóż (2) + kastet (4) = kastet (4)
sztylet (3) + kastet (4) = miecz (5)
pałka (1) + miecz (5) = kastet (4)
ZASADY ŁĄCZENIA PRZEDMIOTÓW
Co z tego wynika?
1.Łącząc dwa identyczne przedmioty (np. dwie pałki) zawsze otrzymamy przedmioty identyczny (w tym przyp. pałkę)
2.Łącząc dwa występujące po sobie przedmioty (np. pałkę, nóż) otrzymamy przedmiot o poziom wyżej (w tym przyp. sztylet)
3. Łącząc dwa przedmioty różniące się od 2 do 3 miejsc po sobie (np. pałka(1) i sztylet(3) =>dwa miejsca różnicy) otrzymamy przedmiot wyższego poziomu (w tym przyp. sztylet)
4. Łącząc dwa przedmioty różniące się od siebie o 4 miejsca (np. pałkę (1) i miecz (5) ) otrzymamy przedmiot o poziom niższy od przedmiotu najwyższego (w tym przyp. kastet (4) )
Jak to wygląda w cyferkach?
PUNKT 1
1+1=1
2+2=2
3+3=3
Czyli odpowiednio:
pałka + pałka = pałka
nóż + nóż = nóż
sztylet + sztylet = sztylet
PUNKT 2
1+2=3
2+3=4
3+4=5
Czyli odpowiednio:
pałka + nóż = sztylet
nóż + sztylet = kastet
sztylet + kastet = miecz
PUNKT 3
1+3=3
1+4=4
2+4=4
2+5=5
Czyli odpowiednio:
pałka + sztylet = sztylet
pałka + kastet = kastet
nóż + kastet = kastet
nóż + miecz = miecz
PUNKT 4
1+5=4
2+6=5
3+7=6
Czyli odpowiednio:
pałka + miecz = kastet
nóż + rapier = miecz
sztylet + kama = rapier
I TO JEST CAŁA WIEDZA JAKA NAM JEST POTRZEBNA DO SPAWANIA!!!
To wszystko i nic więcej
Łatwe, prawda?
Kilka ćwiczeń dla nauki i lepszego zrozumienia całego zjawiska
Ćwiczenie I
Stwórz KARABIN SNAJPERSKI mając:
karabin myśliwski
karabin myśliwski
półautomat snajperski
Ćwiczenie II
Stwórz BANDANĘ mając:
obręcz
obręcz
maskę
kominiarkę
kapelusz
Ćwiczenie III
Stwórz HEŁM ADRENALINY mając:
czapkę adrenaliny
kask kary
kask gladiatora
Ćwiczenie IV
Stwórz ELFIĄ PELERYNĘ mając:
płytową koszulkę
bojową marynarkę
łowiecką marynarkę
krwawą koszulkę
krwawą kurtkę
elfi gorset
jeśli czegoś nie jesteście pewni, użyjcie spawarki do sprawdzenia połączenia
ROZWIĄZANIA PONIŻEJ, ale spróbujcie sami do tego dojść
Ćwiczenie I
karabin myśliwski (1) + półautomat snajperski (2) = KARABIN SNAJPERSKI (3)
Ćwiczenie II
obręcz (5) + maska (4) = kominiarka (6)
obręcz (5) + kominiarka (6) = kapelusz (7)
kominiarka (6) + kapelusz (7) = opaska (8)
kapelusz (7) + opaska (8) = BANDANA (9)
Ćwiczenie III
kark kary (2;9) + kask gladiatora (2;10) = kask krwi (2;11)
czapka adrenaliny (1;14) + kask krwi (2;11) = HEŁM ADRENALINY (3;14)
Ćwiczenie IV
łowiecka marynarka (10;3) + krwawa kurtka (9;2) = szamańska kamizelka (11;4)
szamańska kamizelka (11;4) + elfi gorset (14;5) = ELFIA PELERYNA (14;6)
Ten post był edytowany 6 raz(y), ostatnio edytowany przez groszekZpuszki: 03-06-2014 19:11.
|
|
03-06-2014 18:49 |
|
|
_KING_
Viking
Data rejestracji: 04-07-2011
Postów: 639
Kraina: Moria III; Moria IV
|
|
Lepiej to usuń
|
|
03-06-2014 18:52 |
|
|
Arius
Debeściak BW
Data rejestracji: 04-09-2006
Postów: 4.593
Kraina: Moria III Skąd: Wa-wa
|
|
RE: !!!MORIA!!! Tajemna wiedza spawacza, czyli jak z kilku pałek zrobić szałas !!!MORIA!!! |
|
cytat: |
groszekZpuszki napisał(a)
1.Łącząc dwa identyczne przedmioty (np. dwie pałki) zawsze otrzymamy przedmioty identyczny (w tym przyp. pałkę)
2.Łącząc dwa występujące po sobie przedmioty (np. pałkę, nóż) otrzymamy przedmiot o poziom wyżej (w tym przyp. sztylet)
3. Łącząc dwa przedmioty różniące się od 2 do 3 miejsc po sobie (np. pałka(1) i sztylet(3) =>dwa miejsca różnicy) otrzymamy przedmiot wyższego poziomu (w tym przyp. sztylet)
4. Łącząc dwa przedmioty różniące się od siebie o 4 miejsca (np. pałkę (1) i miecz (5) ) [COLOR=red]otrzymamy przedmiot o poziom niższy od |
A jaka jest zasada łączenia przedmiotów różniących się od siebie o 5,6,7 miejsc?
Zaskoczę Cię, ale zasady łączenia można ująć znacznie zgrabniej w matematyczny sposób ogarniając wszystkie możliwości (plus wyjątek dwóch spawu dwóch ostatnich przedmiotów).
__________________ Pierwszy licencjonowany pielgrzym i zabójca króla wilków na R1 i R3.
Nick R3 Allise BYŁY TOP_1
|
|
03-06-2014 19:02 |
|
|
milan109 Niezarejestrowany
|
|
cytat: |
_KING_ napisał(a)
Lepiej to usuń
|
co Ty chcesz.. nawet są ćwiczenia do samodzielnego rozwiązania
|
|
03-06-2014 19:03 |
|
|
groszekZpuszki Niezarejestrowany
|
|
RE: !!!MORIA!!! Tajemna wiedza spawacza, czyli jak z kilku pałek zrobić szałas !!!MORIA!!! |
|
cytat: |
Arius napisał(a)
A jaka jest zasada łączenia przedmiotów różniących się od siebie o 5,6,7 miejsc?
Zaskoczę Cię, ale zasady łączenia można ująć znacznie zgrabniej w matematyczny sposób ogarniając wszystkie możliwości (plus wyjątek dwóch spawu dwóch ostatnich przedmiotów). |
Spaw dwóch ostatnich przedmiotów:
np. pięść niebios (10) + wakazashi (9) = topór (8)
czyli spowoduje spadek o 1 poziom względem niższego z przedmiotów
dla miejsca 5/6 jest dokładnie tak samo, a dla miejsca 7/8 poziom najwyższego przedmiotu spada o dwa oczka
osobiście nie miałam pomysłu jak to opisać w zgrabny, jasny sposób - wydaje mi się że ten który tu zawarłam nie jest znowu tak zagmatwany
|
|
03-06-2014 19:09 |
|
|
Arius
Debeściak BW
Data rejestracji: 04-09-2006
Postów: 4.593
Kraina: Moria III Skąd: Wa-wa
|
|
RE: !!!MORIA!!! Tajemna wiedza spawacza, czyli jak z kilku pałek zrobić szałas !!!MORIA!!! |
|
cytat: |
groszekZpuszki napisał(a)
osobiście nie miałam pomysłu jak to opisać w zgrabny, jasny sposób - wydaje mi się że ten który tu zawarłam nie jest znowu tak zagmatwany
|
A jak wyjasnijsz dla suf/pre spawanie przy różnicy 10, 13, 15, 21?
Jak to kompletnie rozpiszesz, to już będzie dłuższa litania do wielkiego spawacza.
__________________ Pierwszy licencjonowany pielgrzym i zabójca króla wilków na R1 i R3.
Nick R3 Allise BYŁY TOP_1
|
|
03-06-2014 19:12 |
|
|
Songolooz
Newbie
Data rejestracji: 26-05-2014
Postów: 8
Klan: BTK Kraina: Moria V Skąd: Sky
|
|
|
03-06-2014 19:12 |
|
|
Czerwony_Aniol
Triple Ace
Data rejestracji: 18-10-2008
Postów: 213
Klan: -EQ- Kraina: Moria Skąd: z brzucha
|
|
"Tajemna wiedza spawacza"
|
|
03-06-2014 19:24 |
|
|
Darkshu
Forum Legend
Data rejestracji: 25-01-2008
Postów: 1.527
|
|
właściwie opłacalne są tylko 3 rodzaje łączeń
podbicie
neutral
przesunięcie
podbicie - gdy pref i suf różnią się o 1 od siebie i otrzymujemy efekt gdzie zarówno pref i suf po łączeniu wzrastają o 1
neutral - łączenie gdy pomiędzy prefami , sufami występuje różnica o 3 przy czym naprzemienna
czyli jeśli pref przedmiotu A jest o 3 wyższy od prefa przedmiotu B to suf przedmiotu A powinien być o 3 niższy od sufa przedmiotu B - efektem jest przedmiot z najwyższym prefem i sufem
Przesunięcie - analogicznie jak w punkcie z neutralem ale różnica powinna wynosić 5
otrzymujemy przedmiot z o 1 prefem i sufem niższym niż najwyższe wartości łączenia
Stosując inne łączenia - zawsze jesteś stratny i z handlowego punktu widzenia są one nieopłacalne
( wyjątkiem jest znalezienie ŁOSIA który pokryje nam straty kupując item o zawyżonej cenie - ale przy tym ryzykujesz że Op będzie się znał na łączeniach i będzie wstanie poprawnie uciąć kamienie )
__________________ Nick W grze: Darkshu
Kupiłeś coś ode mnie- złóż ofkę
Kt=CM+24h - wojna trwa, jesteś trollem masz niepowtarzalną szansę mnie zbanować - nie poddam się cenzurze
|
|
03-06-2014 19:28 |
|
|
_KING_
Viking
Data rejestracji: 04-07-2011
Postów: 639
Kraina: Moria III; Moria IV
|
|
Ćwiczenie 5, ułóż zwinną/szybką/demoniczną pięść samobójcy xDD
Dobra Przyjacielska Pałka Zemsty (+2)
Doskonała Antyczna Pałka Zdobywcy (+3)
Dobra Zabójcza Pałka Przodków (+1)
Dobra Przyjacielska Pałka Zarazy (+3)
Dobry Zabójczy Nóż Przodków (+3)
Dobry Okrutny Sztylet Męstwa (+2)
Dobry Świecący Nóż Mocy (+3)
Dobry Antyczny Nóż Zarazy (+4)
Dobry Opiekuńczy Miecz Mocy (+1)
Opiekuńczy Sztylet Władzy (+1)
Zabójcza Pałka Władzy (+1)
Kryształowa Pałka Podkowy (+1)
Dobry Zabójczy Miecz Klanu (+3)
Zabójczy Sztylet Zwinności (+2)
Antyczny Nóż Precyzji (+1)
Okrutny Sztylet Biegłości (+3)
Opiekuńcze Wakizashi Zwinności (+1)
Dobry Antyczny Nóż Władzy (+3)
Dobry Kryształowy Nóż Zdobywcy (+2)
Kościana Pałka Precyzji (+5)
Lekki Nóż Trafienia (+1)
Dobra Lekka Pięść Niebios Bólu
Kryształowy Miecz Władzy (+1)
Mistyczne Wakizashi Sekty (+5)
Dobry Okrutny Nóż Samobójcy (+2)
Okrutna Pałka Zdobywcy (+1)
Dobra Jadowita Pięść Niebios Kontuzji (+3)
Dobry Okrutny Kastet Władzy
Dobry Demoniczny Topór Kontuzji (+4)
Dobra Antyczna Pałka Mocy (+2)
Dobra Jadowita Pałka Zwinności (+3)
Dobra Okrutna Pałka Przodków
Dobry Zabójczy Sztylet Trafienia (+2)
Dobra Przeklęta Pałka Zwinności (+1)
Dobra Kąsająca Pięść Niebios Zwinności (+3)
Dobry Opiekuńczy Kastet Władzy (+3)
Dobry Świecący Nóż Mocy
Dobra Przyjacielska Pałka Trafienia (+3)
Dobry Kryształowy Miecz Kontuzji (+2)
Dobra Zabójcza Pałka Trafienia (+2)
Dobry Zabójczy Sztylet Sekty
Dobry Jadowity Kastet Dowódcy (+1)
Dobra Jadowita Pałka Zemsty (+2)
Dobry Opiekuńczy Nóż Odwagi (+4)
Przeklęta Pałka Mocy (+4)
Dobra Opiekuńcza Kama Zemsty (+1)
Dobry Przyjacielski Rapier Trafienia (+4)
Dobry Zabójczy Sztylet Zdobywcy (+2)
Dobry Przyjacielski Topór Mocy
Dobry Jadowity Sztylet Zwinności (+3)
Dobry Okrutny Kastet Krwi
Dobra Jadowita Pałka Trafienia (+1)
|
|
03-06-2014 19:36 |
|
|
Gangnam.muzg
Lord
Data rejestracji: 16-08-2012
Postów: 455
Kraina: Moria IV Skąd: Stalowa Wola
|
|
Podobno na r9 jest gracz ktory ma 10k kd rocznego zysku, może on by sie wypowiedział @General.
|
|
03-06-2014 19:37 |
|
|
Exorcist
King
Data rejestracji: 22-04-2007
Postów: 766
Kraina: Moria Skąd: Mroczne Lasy Wielkopolski
|
|
Ja mogę powrzucać moje.
Klejone były już rzeczy ze 150++ przedmiotów.
Rocznie wychodzi bardzo dużo przedmiotów. Sukcesem dobra kontrola aukcji i duplikatów do szybkiego dojścia do wysokiego eq. Wyjątkiem jest sprzęt leg. chociaż w przykładzie spodenek na UK, nikt ich prawie nie kupował i cena w leg była dużo mniejsza niż nawet kopiując przedmioty. Mówię teraz o śmierć inkach.
Oczywiście możemy wydać np. 250 kd na przedmioty i stworzyć tytana lewitacji, ale idzie go zrobić znacznie szybciej i mniejszym kosztem.
Jedyny koszt to mana, dlatego jest ona najważniejsza dla TOP.
Zależy od przedmiotu, ale czasami jest lepiej sprzedać niepełne końcowe łączenie, bo jest to już wtedy rare item, a cena pomiędzy końcowym różni się o 40%, więc sprzedając dwa mamy 120% ceny końcowego.
Już nie wspomnę o akcjach zróbmy np. śmierć speeda, ale w dwóch częściach gotowych. I dwie części gotowe idzie sprzedać za cenę 2x speeda na serwerze obumarłym.
Koniec biadolenia. Gra ta to nie jest ten bezsensowne klikanie. Liczmy liczmy liczmy.
__________________
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Mam wrażenie, że kółko i krzyżyk to dla Ciebie wyzwanie intelektualne. |
|
|
03-06-2014 21:25 |
|
|
gb95
Viking
Data rejestracji: 12-07-2010
Postów: 504
Kraina: Moria V
|
|
Trzeba jeszcze dodac, ze jest wyjatek w podstawach pierscieni.
dwie takie same dzialaja normalnie, ale dwie rozne daja ta trzecia
Co do affixow o roznicy wiekszej niz 3, to co 2 affixy w dol tabelki mocniejszy affix spadnie nam o dodatkowy szczebelek. Ja akurat zawsze patrze graficznie, tzn mam rozpisane jakosci itemow i patrze
__________________ Kiedyś r15 pilniczekowr
Teraz r5 pilniczekowr
cytat: |
General napisał(a)
CR'a do TOP może wprowadzić na typowym sprzęcie nawet regularnie podlewana paprotka. |
|
|
06-06-2014 01:48 |
|
|
Pieczka xD
Lord
Data rejestracji: 04-09-2009
Postów: 487
|
|
poukladac spawy to pryszcz , gorzej z dopilnowaniem aukcji
no i czasami pojawia sie problem z natretem ,ktory dalej przebija choc za chiny mu sie to nie oplaca ;S
|
|
06-06-2014 07:05 |
|
|
Sephiroth
Mroczna Bestyjka - Operatorka Serwera R1
Data rejestracji: 29-01-2007
Postów: 3.687
Klan: Templars, The Cursed Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia; Moria V Skąd: nieistotne
|
|
Dodatkowo jest jeszcze coś takiego jak itemy, które się klonują, kopiowanie itemów i cała reszta, o której powszechna wiedza decyduje o całym sensie i opłacalności sklejania (lub ich braku) ;P
Do samego sklejania jak i wiedzy o nim wystarczają z reguły http://laczenia.amberit.pl/ oraz wiedza o kolejności przedmiotu i affiksu w tabeli. (Jakby co r17 jest wyjątkiem i ma inną tabelę kolejności itemów niż reszta morii)
__________________ ____________
Operator R1
"Bydlatko srednio poczciwe i podle"
Dyskusje odnosnie
Skarg i Pręgierza:
R1
"When you stare into the abyss, the abyss stares back into you"
|
|
18-06-2014 16:22 |
|
|
Morgotheron
Triple Ace
Data rejestracji: 06-01-2011
Postów: 191
Kraina: Moria III
|
|
|
19-06-2014 16:13 |
|
|
t0s93
Newbie
Data rejestracji: 05-05-2014
Postów: 6
|
|
Dzieki, swietnie zrobione.
Przynajmniej w lekkim stopniu rozjasnilo mi to jak mam kleic przedmioty.
Teraz tylko przygotowac skladniki na tygrysia adre
|
|
01-07-2014 22:03 |
|
|
|