złoto a areny klan VS klan |
jaroufo_1
Member
Data rejestracji: 13-10-2013
Postów: 35
|
|
|
01-01-2015 17:15 |
|
|
Riper_Angel
Viking
Data rejestracji: 21-01-2011
Postów: 638
Kraina: Moria IV
|
|
Nie mają znaczenia wygrane, ma znaczenie ile max osób może mieć klan, ile faktycznie ma i ile regularnie wbijalo
|
|
01-01-2015 17:19 |
|
|
Trova
Turbodoładowana spamiarka forumowa
Data rejestracji: 28-01-2009
Postów: 2.605
Kraina: Necropolia IV Skąd: Zgorzelec
|
|
Nie ogarniasz wzoru przyznawania pkt. sezonowych ;p
Złote monety na koniec sezonu nie dostaje się za wygrane czy przegrane areny czy ranking
Po każdej arenie klan dostaje odpowiednią ilość PKT sezonowych, na koniec sezonu pkt te są zliczane i dzielone przez 2, wynik to złote monety
0 oznacza, że nie dostawaliście pkt sezonowych po arenach, prawdopodobnie dlatego, że zbyt mało osób wbijało w areny
wzór działa dobrze, promuje aktywność całych klanów, nie grupki ludzi
__________________ Nick R6 Włóczykij
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Z uwagi na obecny stan kodu BW (jak by kupa trafiła w wentylator) |
|
|
01-01-2015 17:21 |
|
|
kfiecio
Lord
Data rejestracji: 17-10-2007
Postów: 463
Rasa w grze: Ssak Skąd: inąd
|
|
Bo system promuje klany duze pelne i aktywne.
Trzeba wywalic niaktywnych i zmienic lidera, inaczej mozesz pomazyc o monetach na koniec sezonu,
Zapodasz Trova ten wzor skoro go tak bardzo "ogarniasz"?
__________________ Zbieram na wino
|
|
01-01-2015 17:26 |
|
|
jaroufo_1
Member
Data rejestracji: 13-10-2013
Postów: 35
Autor tematu
|
|
no właśnie dlaczego nie promowane są mniejsze klany, tylko top5 ??
nasz klan nie powstał z myślą o złotych monetach po wprowadzeniu aren, istniał wcześniej...
dla mnie to jest chore...
__________________ jaroufo z forum
r1/r3/r4 - jaroufo
r11 - seximen
r12 - banditen
|
|
01-01-2015 17:44 |
|
|
Riper_Angel
Viking
Data rejestracji: 21-01-2011
Postów: 638
Kraina: Moria IV
|
|
A ilu ludzi ma twój klan i ilu może przyjąć?
Wypełnij klan na max, niech wbijaja wszyscy, to będzie złoto na koniec.
|
|
01-01-2015 18:23 |
|
|
Trova
Turbodoładowana spamiarka forumowa
Data rejestracji: 28-01-2009
Postów: 2.605
Kraina: Necropolia IV Skąd: Zgorzelec
|
|
Wzór podał sam Konrad w dziale Bety, nie chce mi się szukać ;p
Dla przykładu weźmy klan, który posiada 40/45 członków i do areny wbije 35
(50 - 45) + (35 - 10) = 5 + 25 = 30 co daje 15 złotych monet na koniec sezonu
(50-a) + (b-c) = d
50 - wartość stała
a - max liczba członków w klanie
b - liczba osób dołączonych do areny
c - liczba osób nie dołączonych do areny (liczona od max liczby osób w klanie, a nie od liczby obecnych osób w klanie)
d - liczba pkt sezonowych
Jeżeli się nie mylę, to klan posiadający max liczbe 50 musi mieć w arenie minimum 26 osób, żeby zarobić jakikolwiek pkt sezonowy ;p
__________________ Nick R6 Włóczykij
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Z uwagi na obecny stan kodu BW (jak by kupa trafiła w wentylator) |
|
|
01-01-2015 19:24 |
|
|
kfiecio
Lord
Data rejestracji: 17-10-2007
Postów: 463
Rasa w grze: Ssak Skąd: inąd
|
|
Skopiuje to co napisalem w innym temacie bo w tym to jest bardziej na temat. tam sie juz w tej sprawie nie bede udzielal
Aktualnie wzor wyglada tak
50-2*m+2*d=p
Gdzie m to max czlonkow klanu a d liczba osob ktore wbily (uproscilem wzor podany przez Trova).
Na wiele sposobow mozna go poprawic chociazby tak
50-m-c+2*d=p
Gdzie c to rzeczywista liczba czlonkow klanu
ale optowal bym za daniem:
50-2*c+2*d=p (kazdy 100% aktywny klan zgarnia 50pkt)
a jezeli sie boimy 1 osobowych klanow:
50-2*max(25,c)+2*d=p
Bedzie to karac klany z mniej niz 25 czlonkami (samotnik zgarnie na arenie 2 punkty sezonowe)
Mozna by to nawet wzmocnic i zamiast 2 dac wiekszy mnoznik (jezeli boimy sie klanow kilkuosobowych) oczywiscie bedzie to tez mocniej karac mniejaktywne klany. Ale to chyba nie jest konieczne?
50-3*max(25,c)+3*d=p
Albo karac klany np ponizej 35 czlonkow
50-2*max(35,c)+2*d=p (dopiero klan 11 osobowy zgarnie 2 punkciki)
lub poprostu mocniej za kazdego brakujacego czlonka do 25
50-2*max(25,c)-2*max(25-c,0)+2*d=p
Sprawa do przemyslenia
Nikt nie odpisuje to sobie jeszcze raz zedytuje
mysle ze najbardziej przejrzysty bedzie wzor postaci 50 pkt - kara za nieaktywnych - kara za puste miejsca w klanie
obecnie jest 50 -2*ilosc nieaktywnych minus -2*ilosc wolnych miejsc ogolny wzor moglby wygladac tak
50 -k*n -l*max(w-m,0)
gdzie
n-ilosc osob ktore nie wbily
w-ilosc wolnych miejsc w klanie
k,l,m to parametry do ustalenia
k-punkty odjete za 1 nieobecnego (obecnie 2)
m-ilosc wolnych miejsc w klanie za ktore klan nie jest karany (obecnie 0)
l-punkty odjete za 1 wolne miejsce powyrzej limitu (obecnie 2)
Mysle ze mozna by zezwolic na okolo 10 miejsc wolnych zwiekszajac l do powiedzmy 3 lub 4, albo dodac dodatkowe czlony zeby karac za bardzo duza ilosc miejsc wolnych np
50 -2*n -2*max(w-10,0) -2*max(w-15,0) -2*max(w-20,0) -2*max(w-25,0)
Za wolne miejsca powyrzej 10 odejmujemy 2 punkty, powyrzej 15 odejmujemy 4, powyrzej 20 odejmujemy 6 i powyrzej 25 odejmujemy 8,
Jezeli nie wchodzi w gre bezkarne posiadanie wolnych miejsc w klanie to moze zmniejszyc kare za mala ich ilosc?
50 -2*n -0,5*w -0,5*max(w-5,0) -1*max(w-10,0) -1*max(w-15,0) i ew tak dalej
Wtedy pierwsze 5 miejsc karane jest strata 0.5 pkt kazde, nastepne 5 strata 1 pkt, nastepne 5 strata 2 pkt, nastepne 5 kara 3 pkt i ew tak dalej.
Napewno zniecheci to do wywlania osob tylko na areny bo sie bedzie tracic (troche mniej niz teraz ale zawsze a wygranej nigdy sie nie ma pewnej) a klany niekombinujace nie beda tracily az tyle jak teraz gdzie 10 miejsc wolnych w klanie=20pkt mniej przy ostatnim przytoczonym wzorze bylo by to 7,5 pkt
__________________ Zbieram na wino
Ten post był edytowany 6 raz(y), ostatnio edytowany przez kfiecio: 03-01-2015 20:46.
|
|
01-01-2015 21:05 |
|
|
kfiecio
Lord
Data rejestracji: 17-10-2007
Postów: 463
Rasa w grze: Ssak Skąd: inąd
|
|
Opcja o wiele lepsza od obecnej (bedzie wiecej zlotych money na koniec sezonu) tylko ze nadal nie rozrozniamy wolnych miejsc w klanie od nieaktywnych czyli terz bedzie presja na zmiane lidera zeby klan byl pelny. Wzor przekladajac na moj zapis przedstawial by sie tak:
50 -(m/50)*n -(m/50)*w
m-max miejsc w klanie
n-ilosc nie wbitych osob
w-ilosc wolnych miejsc
Placzow raczej nie bedzie bo kara za niewbitego i wolne miejsce spadnie z obecnych 2 do m/50 (wlasciwie to spadnie dla klanow z maksem powyrzej 25, czyli prawie wszystkich)
Ale mozna rozwazyc slabsze karanie za wolne miejsce
50 -(m/50)*n -0.5*(m/50)*w
albo nie karanie kilku wolnych miejsc w klanie (powiedzmy 5)
50 -(m/50)*n -(m/50)*max(w-5,0)
__________________ Zbieram na wino
|
|
16-01-2015 09:55 |
|
|
|