Arena klan vs klan - zmiana systemu |
V A L L E R
Lord
Data rejestracji: 04-01-2010
Postów: 280
|
|
Arena klan vs klan - zmiana systemu |
|
Opis:
Jeżeli chodzi o wstępny ranking.
Opcja 1 - pozostawiłbym kolejność taką jaka jest teraz, liczbę punktów zmieniłbym np tak, żeby maksymalnie było ich 10000, każdy klan wystartowałby proporcjonalnie z daną wielkością.
Np. klan nr 1 - 9 500
kaln nr 2 - 9 450
.
.
.
Opcja 2 - przeprowadziłbym próbę wstępnego przyporządkowania klanu do odpowiadającej mu pozycji biorąc pod uwagę wygrane/przegrane z przeciwnikami z danej grupy klanów i segregacji ich w odpowiednim miejscu.
Np. Jeżeli klan A walczył dotychczas z 10 klanami, z każdym przegrywał ale w tej dziesiątce znajdował się na 2 miejscu, to jego pozycję startową obniżyłbym do pozycji 10 klanu [dotychczasowo najniższej].
Opcja 3 - start identyczny jak w momencie wprowadzenia aren klan vs klan
Rozgrywka:
- Każdy klan ma możliwość walki z 4 innymi klanami - 2 znajdującymi się nad nim w rankingu i 2 znajdującymi się pod nim.
- Walki przeciwko graczom z serwera hardcore (R8) będą prowadzone w trybie "samarytanin".
- Walki na arenie rozgrywają się w trybie oblężeniowym jak dotychczas.
- Wynik areny zmienia pozycję w rankingu podobnie do rozgrywki areny 1 v 1. W przypadku zwycięstwa klan otrzymuje x punktów rankingowych dzięki czemu zmienia swoją pozycję w rankingu o y.
- System rozdawania złotych monet 10 monet za zwycięstwo, 0 za przegraną i remis.
- Rozliczenie sezonu - podobny system do tego który jest obecnie, nagradzający klany aktywnie uczestniczące w rozgrywkach z wykorzystaniem jak największej ilości klanowiczów.
- Pozycja klanu po zakończeniu sezonu nie ulega zmianie.
Zabezpieczenie przed klanem 1 osobowym: nie widzę problemu, jak ktoś chce walczyć 1 vs 50 nie widzę problemu przegra 100 aren z rzędu to będzie walczył 1 vs 1 - oczywiście zakładając, że jest w klanie 50 osobowym, w którym dobija jedynie 1 osoba.
W moim algorytmie nie widzę możliwości cwaniactwa, jest to całkowita zmiana, która jest konieczna.
Propozycja eliminuje również problem z "kombinowaniem" polegającym na wywalaniu ludzi z klanu na czas areny.
Inna propozycja:
- Zastosowanie opcji identycznej jak w obronie 1 vs 1, a mianowicie zapisanie ekwipunku i arkan [arkan jak wcześniej w arenie 3 vs 3 z możliwością zastosowania szamana]. W przypadku nie zapisania ekwipunku oraz arkan i evo gracz szedłby w eq, którym obecnie jest, z arkanami i evo zapisanymi w obronie.
Taka automatyzacja ma swoje plusy: - nie ma problemu z nagłym przebieraniem się z eq wyprawkowego - bo arena, szansa lepszego modyfikowania i dostrajania arkan do areny klan vs klan [wybacza błędy], nie wiem dokładnie jak to wpływa na obciążenie serwera, ale wydaje mi się, że powinno być ok. Eliminuje problem z nieuczestniczeniem klanu w arenie klanowej - bo każdy klan uczestniczy czy tego chce czy też nie. Eliminuje śpiochów, bo każdy śpioch uczestniczy w arenie, chyba że zostanie usunięty z klanu.
Minusy: - kolejne uproszczenie rozgrywki, - mniejszy wpływ do klanowego budżetu za kary, - mniejszy fun(?).
__________________ R6- Victoria Seras
R10- Valler
R14- ElVa
R16 - Valler
R17 - Valler
Ten post był edytowany 5 raz(y), ostatnio edytowany przez V A L L E R: 02-01-2015 00:57.
|
|
01-01-2015 20:19 |
|
|
Darkshu
Forum Legend
Data rejestracji: 25-01-2008
Postów: 1.527
|
|
"twój pomysł" jest mocno niedopracowany w szczegółach - a biorąc pod uwagę ilość hatu w maju-czerwcu a obecnie to niebo a ziemia = fakt jakieś niewielkie zmiany zawsze by się przydały = zwłaszcza że powtórzę: implementacja trochę się różni od mojego oryginalnego pomysłu - bo jest zmodyfikowana przez sushiego-konrada ale jak gram na 4 serwerach, to całkiem nieźle się sprawdza - dużo lepiej niż wersja poprzednia i biorąc pod uwagę marność opisu na pewno lepiej niż sortowanie bombelkowe przy użyciu ~30 prób na sezon ( bo do tego sprowadzałaby się twoja propozycja )
__________________ Nick W grze: Darkshu
Kupiłeś coś ode mnie- złóż ofkę
Kt=CM+24h - wojna trwa, jesteś trollem masz niepowtarzalną szansę mnie zbanować - nie poddam się cenzurze
|
|
01-01-2015 22:29 |
|
|
V A L L E R
Lord
Data rejestracji: 04-01-2010
Postów: 280
Autor tematu
|
|
cytat: |
Darkshu napisał(a)
"twój pomysł" jest mocno niedopracowany w szczegółach - a biorąc pod uwagę ilość hatu w maju-czerwcu a obecnie to niebo a ziemia = fakt jakieś niewielkie zmiany zawsze by się przydały = zwłaszcza że powtórzę: implementacja trochę się różni od mojego oryginalnego pomysłu - bo jest zmodyfikowana przez sushiego-konrada ale jak gram na 4 serwerach, to całkiem nieźle się sprawdza - dużo lepiej niż wersja poprzednia i biorąc pod uwagę marność opisu na pewno lepiej niż sortowanie bombelkowe przy użyciu ~30 prób na sezon ( bo do tego sprowadzałaby się twoja propozycja ) |
Twoja wersja jest fajna, skomplikowana, ambitna, ale wg mnie się nie sprawdza. W kółko losuje klany, z którymi notorycznie się przegrywa. Nie ma dynamiki rozgrywki, jest jedynie zniechęcenie.
Nie krytykuję twojej osoby, bo to nie o to chodzi i proszę tego tak nie odbierać.
Sortowanie bąbelkowe w 30 próbach? Jeżeli zastosowano by opcję 2 - prawdopodobnie ustaliłoby się swoje miejsca rankingowe w jakieś 2-3 areny, w przypadku opcji 1 - 5-7 aren.
W przypadku twojego po 10 nie było różnicy. Tu różnica po każdej przegranej będzie odczuwalna. Praktyczna eliminacja kombinowania [wbijanie połową klanu nic nie da, wbijanie 1 lvl nic nie da]. Jak dla mnie same plusy.
Obecnie jest to już mój pomysł, inspirowałem się jedynie czyjąś wypowiedzią.
Interesują mnie wasze opinie, najlepiej konstruktywne.
Pożeracz, nie widziałem tego tematu, a szukałem podobnego ;p
__________________ R6- Victoria Seras
R10- Valler
R14- ElVa
R16 - Valler
R17 - Valler
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez V A L L E R: 02-01-2015 00:39.
|
|
02-01-2015 00:11 |
|
|
V A L L E R
Lord
Data rejestracji: 04-01-2010
Postów: 280
Autor tematu
|
|
Mały up, na świeżo po arenie klanowej.
http://r6.bloodwars.interia.pl/showmsg.p...&key=a69e2f93ac
Pięknie losuje ;p Klan top 1 r6 przegrał praktycznie w 1 rundzie =]
SCREAM - R6PL -420
SCREAM - R6PL: 150136 (średnia: 3850)
420 punktów zostanie odjęte od 150 135? Jeżeli tak to jeszcze z 100 przegranych i może zacznie nam normalnie losować. 17,1% różnicy w punktach rankingowych to lekka przesada =]
__________________ R6- Victoria Seras
R10- Valler
R14- ElVa
R16 - Valler
R17 - Valler
|
|
04-01-2015 21:32 |
|
|
profes79 Niezarejestrowany
|
|
I do tego wcale nie trafiliście na klan top 1 R10 - w pierwszej trójce chyba są, ale dawno na ten serwer nie zaglądałem, to nie wiem co się pozmieniało.
|
|
04-01-2015 21:37 |
|
|
V A L L E R
Lord
Data rejestracji: 04-01-2010
Postów: 280
Autor tematu
|
|
cytat: |
bajabongo napisał(a)
tutaj jest o wiele lepsza sytuacja
http://r7.bloodwars.interia.pl/showmsg.p...&key=bbac777d3a
sytuacja po arenie w rankingu
1. The Best Warriors [T_B_W] R12PL Błajo 50 / 50 188542 0 / 1 / 0
2. Banlieue13 [B13] R16PL Ryuuzaki_L 49 / 50 180454 1 / 0 / 0
3. nOObki [NOOBy] R7PL Mimka 50 / 50 178998 0 / 1 / 0
4. Blue Dragon [B_D] R12PL Dalmar 49 / 50 175170 0 / 1 / 0
5. Public Enemies [PuB] R16PL Sandromex 48 / 49 171976 1 / 0 / 0
6. Zbieracze Złomu [Zlomrex] R11PL Pani Ciemności 47 / 50 169600 1 / 0 / 0
7. Ostry Dyżur [-ER-] R7PL ratman 50 / 50 169436 0 / 1 / 0
8. DROPSY [-DropS-] R7PL Wild_Beetch 49 / 50 166766 1 / 0 / 0
no przeciez to juz sa calkowite jaja do nie wiem ktorej potegi nawet.... |
Tu sytuacja jest jasna klan top 1 zakombinował i wbił w niepełnym składzie. Dzięki temu złapał na was zasięg.
Przeczytajcie moje propozycje, bo z tego co widzę, to do końca sezonu znowu nie spadniemy na tyle, żeby coś wygrać. Widoczny jest brak dynamiki rankingu...
__________________ R6- Victoria Seras
R10- Valler
R14- ElVa
R16 - Valler
R17 - Valler
|
|
04-01-2015 21:47 |
|
|
groszekZpuszki Niezarejestrowany
|
|
cytat: |
V A L L E R napisał(a)
cytat: |
bajabongo napisał(a)
tutaj jest o wiele lepsza sytuacja
http://r7.bloodwars.interia.pl/showmsg.p...&key=bbac777d3a
sytuacja po arenie w rankingu
1. The Best Warriors [T_B_W] R12PL Błajo 50 / 50 188542 0 / 1 / 0
2. Banlieue13 [B13] R16PL Ryuuzaki_L 49 / 50 180454 1 / 0 / 0
3. nOObki [NOOBy] R7PL Mimka 50 / 50 178998 0 / 1 / 0
4. Blue Dragon [B_D] R12PL Dalmar 49 / 50 175170 0 / 1 / 0
5. Public Enemies [PuB] R16PL Sandromex 48 / 49 171976 1 / 0 / 0
6. Zbieracze Złomu [Zlomrex] R11PL Pani Ciemności 47 / 50 169600 1 / 0 / 0
7. Ostry Dyżur [-ER-] R7PL ratman 50 / 50 169436 0 / 1 / 0
8. DROPSY [-DropS-] R7PL Wild_Beetch 49 / 50 166766 1 / 0 / 0
no przeciez to juz sa calkowite jaja do nie wiem ktorej potegi nawet.... |
Tu sytuacja jest jasna klan top 1 zakombinował i wbił w niepełnym składzie. Dzięki temu złapał na was zasięg.
Przeczytajcie moje propozycje, bo z tego co widzę, to do końca sezonu znowu nie spadniemy na tyle, żeby coś wygrać. Widoczny jest brak dynamiki rankingu... |
bo ranking powinien być liczony od wszystkich osób w klanie
bez znaczenia, czy do areny wbije 1 osoba czy 50
inaczej ZAWSZE będzie dało się kombinować, a tym samym łapać leszczy, których się ma na hita
|
|
04-01-2015 22:45 |
|
|
profes79 Niezarejestrowany
|
|
Ta, zakombinowali....wbiło 46 osób - nie wiem ilu im brakuje do pełnego składu - czy mają 50 luda czy mniej, ale trudno nazwać niewbicie czterech osób "kombinowaniem...
edit - sprawdziłem; Dropsy mają 49 graczy z czego 2*30 lvl i 1*45 lvl.
Nie wbiła postać nieaktywna od lipca; druga nieaktywna od początku grudnia i trzecia nieaktywna od końca grudnia.
Ustawka jak się patrzy. Akurat Dzika za niedołączanie do oblega urywa głowę przy samej....
|
|
04-01-2015 23:00 |
|
|
Darkshu
Forum Legend
Data rejestracji: 25-01-2008
Postów: 1.527
|
|
valler - to nie przewaga punktów ale sprzętu ty patrzyłeś czym walczy przeciwnik ?
2x demony autokraty wyciągnięte z loterii + przewaga liczebna i papa
bajabongo - bo w linku masz ranking aktualny osób co wbiły, a w rankingu klanowym masz teoretyczne wyliczenie ( jakby wszyscy wbili )
przy czym - klan teoretycznie słabszy z rankingu klanowego pokonuje teoretycznie silniejszy więc chyba jest ok ?
valler twoje szukanie bombelkowe a) nie posortowałoby się po tylu próbach
b) sprawiałoby że top klan miałby 95% walk wygranych, a najsłabsze klany miałyby tyle samo ale przegranych - i walki z przeciwnikami z którymi byliby bez szans
Przypomnę że choć obecne rozwiązanie jest wzorowane na moim pomyśle = nie jest ścisłą jego implementacja i w paru punktach się z nią różni ( jeśli ktoś chce niech sprawdzi sobie - mój pomysł jest opisany na forum, kto zechce poszukać znajdzie ), obecnie nie jest idealnie, ale bardziej sprawiedliwie niż było i o niebo lepiej niż to co proponujesz
__________________ Nick W grze: Darkshu
Kupiłeś coś ode mnie- złóż ofkę
Kt=CM+24h - wojna trwa, jesteś trollem masz niepowtarzalną szansę mnie zbanować - nie poddam się cenzurze
|
|
05-01-2015 02:59 |
|
|
V A L L E R
Lord
Data rejestracji: 04-01-2010
Postów: 280
Autor tematu
|
|
a) posortowałby się po 5-10 próbach przy wstępnym sortowaniu - bez wstępnego sortowania posortowałby się 20x szybciej niż obecnie...
b) Gdyby najsłabsi mieli tyle przegranych to trafialiby na najsłabszych przeciwnikw, jeżeli z nimi nadal by przegrywali, to w obecnym algorytmie mieliby nie 95% przegranych lecz 100%
Mój pomysł znacznie odbiega od obecnego algorytmu, gdyż polega na dynamicznym sortowaniu. Twoje punkty a) i b)świadczą o tym że nawet nie przeczytałeś mojego pomysłu.
Co do klanów z r10, r14, r16 no sory, jak tam gra po kilka tysięcy osób, a na r6 około 300, to jak mamy mieć dobry sprzęt? Prki są tylko eq nie ma. Obecny algorytm nie dość, że faworyzuje nowe serwery, to dodatkowo dąży do utrzymania łatwiutkich farm dla nich, "easy gold" dla nowych serwerów...
Gdyby ranking był bardziej dynamiczny, to stare serwery szybko by spadły w rankingu, a r14, r10, r16 walczyłyby między sobą. Dynamicznie zmieniając swoje pozycje, bo walka byłaby raczej wyrównana.
Powiedz mi jakie jest główne założenie obecnego algorytmu, bo ja widzę takie:
- Dać "easy gold" na nowych serwerach, niech kupują premkę i się rozwijają, stare niech się skasują bo szkoda na nich czasu.
- Niech walki będą powtarzalne, cały sezon przeciwko tym samym klanom.
- Jak stare serwery nie mają szans przeciwko nowym, to niech kombinują z wbijaniem miejszym składem, ale w zamian utniemy im bonusy...
- Wygrywa lepszy.
__________________ R6- Victoria Seras
R10- Valler
R14- ElVa
R16 - Valler
R17 - Valler
|
|
05-01-2015 12:05 |
|
|
Darkshu
Forum Legend
Data rejestracji: 25-01-2008
Postów: 1.527
|
|
główne założenie to żeby walki były fer - żeby decydował sprzęt a nie algorytm który sparuje topke z leszczami - to że nie masz sprzętu ( na serwerze na którym też gram ) - może na młodszych serwerach jest więcej sprzętu - ale ty na starszym miałeś więcej czasu na jego wydropienie - a jeśli nie posiadasz go to twój problem a nie administracji
__________________ Nick W grze: Darkshu
Kupiłeś coś ode mnie- złóż ofkę
Kt=CM+24h - wojna trwa, jesteś trollem masz niepowtarzalną szansę mnie zbanować - nie poddam się cenzurze
|
|
05-01-2015 12:26 |
|
|
V A L L E R
Lord
Data rejestracji: 04-01-2010
Postów: 280
Autor tematu
|
|
cytat: |
Darkshu napisał(a)
główne założenie to żeby walki były fer - żeby decydował sprzęt a nie algorytm który sparuje topke z leszczami - to że nie masz sprzętu ( na serwerze na którym też gram ) - może na młodszych serwerach jest więcej sprzętu - ale ty na starszym miałeś więcej czasu na jego wydropienie - a jeśli nie posiadasz go to twój problem a nie administracji |
No to pisz fair - lvl vs lvl. A nie fair - wyrównana walka. Prosiłbym jednak o spróbowanie przeczytania tematu. Bo taka dyskusja podbija pod ścianę płaczu.
__________________ R6- Victoria Seras
R10- Valler
R14- ElVa
R16 - Valler
R17 - Valler
|
|
05-01-2015 12:46 |
|
|
Regio90
Lord
Data rejestracji: 19-02-2011
Postów: 325
|
|
Obecny system jest smieszny poprostu. Areny wygladaj ciagle tak samo wpadamy ciagle na 2x klany.
http://r3.bloodwars.interia.pl/showmsg.p...&key=11f339c2f0
lub na inny gdzie wtedy wyglada to odwrotnie. Wczesniejszy system byl bardziej sprawiedliwy moim zdaniem bo obecny jest bezsensu. Tak samo obciecie monet o polowe za pkt sezonowe to gwozdz do trumny dla starych serwerow gdzie nie ma ludzi zeby zapelnic klan. Co mnie obchodzi ze mlode serwery maja za duzo zlotych monet?? lepiej upierdzielic zeby mlode serwery mialy mniej a stare wcale?? bez sensu....
__________________ r3 mrrr
r12 fififa
|
|
05-01-2015 13:46 |
|
|
syczybobr
Lord
Data rejestracji: 21-10-2007
Postów: 361
Kraina: Necropolia Skąd: rZEszÓw
|
|
a ja sie pytam na co po kazdym sezonie (pol roku) kasowac tabele i ukladac ja od poczatku?... nie lepiej naliczyc te zlotka i zostawic tabele taka jaka jest??? wtedy latwiej by wprowadzic system blizszy z aren 1v1... przegrany leci na dol wygrany leci do gory... ten z aren 1 vs 1 jest tak dobry ze nawet bym uzyl ctrlC ctrlV i TADAMM mamy kod do klanowek...
__________________ R3: Ponury Żniwiarz
|
|
05-01-2015 13:48 |
|
|
Kaagular
Forum Legend
Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III
|
|
cytat: |
Regio90 napisał(a)
Obecny system jest smieszny poprostu. Areny wygladaj ciagle tak samo wpadamy ciagle na 2x klany.
http://r3.bloodwars.interia.pl/showmsg.p...&key=11f339c2f0
lub na inny gdzie wtedy wyglada to odwrotnie. Wczesniejszy system byl bardziej sprawiedliwy moim zdaniem bo obecny jest bezsensu. Tak samo obciecie monet o polowe za pkt sezonowe to gwozdz do trumny dla starych serwerow gdzie nie ma ludzi zeby zapelnic klan. Co mnie obchodzi ze mlode serwery maja za duzo zlotych monet?? lepiej upierdzielic zeby mlode serwery mialy mniej a stare wcale?? bez sensu.... |
Tak to jest z bonusem za "aktywność". Wbiliście w mało osób to dlatego wygrywacie.
Oh wait.
No ale algorytm doboru nie jest taki zły. Może ciutek przekombinowany. Jak dla mnie to klany powinny być posortowane ilością punktów osób, które dobiły do oblega i walczyć z najbardziej zbliżonymi do siebie. Tyle w temacie. Tak działały spary i się sprawdzało. Nigdy nie będzie idealnie i zawsze znajdą możliwości kombinowania. A jak tak, to niech przynajmniej będzie prosto.
|
|
05-01-2015 13:58 |
|
|
Darkshu
Forum Legend
Data rejestracji: 25-01-2008
Postów: 1.527
|
|
cytat: |
Regio90 napisał(a)
Obecny system jest smieszny poprostu. Areny wygladaj ciagle tak samo wpadamy ciagle na 2x klany.
http://r3.bloodwars.interia.pl/showmsg.p...&key=11f339c2f0
lub na inny gdzie wtedy wyglada to odwrotnie. Wczesniejszy system byl bardziej sprawiedliwy moim zdaniem bo obecny jest bezsensu. Tak samo obciecie monet o polowe za pkt sezonowe to gwozdz do trumny dla starych serwerow gdzie nie ma ludzi zeby zapelnic klan. Co mnie obchodzi ze mlode serwery maja za duzo zlotych monet?? lepiej upierdzielic zeby mlode serwery mialy mniej a stare wcale?? bez sensu.... |
że jak ? walka r3 vs r3 - Bk zrobiło reorganizacje poskładało mocny dobrze zbalansowany skład i imho będzie teraz kosić - nawet młode serwery które nie będą miały woli się działać
PS. jak wiesz z kim będziesz walczył i nie potrafisz dobrać sprzętu w klanie tak aby wygrać ~ nawiązać wyrównaną walkę to zapraszam na ścianę płaczu
__________________ Nick W grze: Darkshu
Kupiłeś coś ode mnie- złóż ofkę
Kt=CM+24h - wojna trwa, jesteś trollem masz niepowtarzalną szansę mnie zbanować - nie poddam się cenzurze
|
|
05-01-2015 14:18 |
|
|
V A L L E R
Lord
Data rejestracji: 04-01-2010
Postów: 280
Autor tematu
|
|
cytat: |
syczybobr napisał(a)
a ja sie pytam na co po kazdym sezonie (pol roku) kasowac tabele i ukladac ja od poczatku?... nie lepiej naliczyc te zlotka i zostawic tabele taka jaka jest??? wtedy latwiej by wprowadzic system blizszy z aren 1v1... przegrany leci na dol wygrany leci do gory... ten z aren 1 vs 1 jest tak dobry ze nawet bym uzyl ctrlC ctrlV i TADAMM mamy kod do klanowek... |
Dokłanie i 30 razy trzeba znowu przegrać żeby walczyć z równym klanem, a wtedy nastąpi reset i tak w kółko.
Jedyna szansa na zwycięstwo jest taka, że jakiś inny klan ze starego R też wrzucą do rozgrywek topowych.
Darkshu w kółko pisałeś, że w systemie bąbelkowym dojście do wyrównanego sprawiedliwego poziomu będzie trwało zbyt długo, w obecnym algorytmie nigdy nie osiągnie się takiego poziomu zrozum to. No chyba, że wyrównana walka, to taka w której mocniejszy niszczy słabszego w połowie walki?
Problem jest i trzeba jakoś zainterweniować. Ja proponuję radykalną zmianę, która nie skrzywdzi ani jednego klanu. No może skrzywdzi tych, którzy mieli wygrane walki z automatu przed ich rozpoczęciem [ale czy to skrzywdzenie?].
Jeżeli poprzez zmodyfikowanie obecnego algorytmu osiągnie się prawdziwie wyrównane rozgrywki to będę jak najbardziej za.
Powtarzam rozgrywki, które przed otwarciem raportu są przegrane nie są wyrównane!
__________________ R6- Victoria Seras
R10- Valler
R14- ElVa
R16 - Valler
R17 - Valler
|
|
05-01-2015 14:32 |
|
|
Darkshu
Forum Legend
Data rejestracji: 25-01-2008
Postów: 1.527
|
|
Widzisz w tym problem bo widać nie rozumiesz o czym piszesz, ani nie rozumiesz logicznych argumentów - ja jedynie mam nadzieje że Konrad wie o czym ja piszę i dostrzeże bezsens tego co proponujesz
ps. W obecnej wersji:
a) można ją zmodyfikować aby bardziej przypominała mój oryginalny pomysł ;P
b) można zwiększyć wagę bonusów za wygranie/przegranie walki
__________________ Nick W grze: Darkshu
Kupiłeś coś ode mnie- złóż ofkę
Kt=CM+24h - wojna trwa, jesteś trollem masz niepowtarzalną szansę mnie zbanować - nie poddam się cenzurze
|
|
05-01-2015 18:16 |
|
|
Sherlock
Lord
Data rejestracji: 30-04-2014
Postów: 400
Klan: Fairy Tail r16, Black_Dragons r6 Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia IV; Necropolia X; Necropolia XI
|
|
darkshu, przeciez grasz na r6, jesli nie wiesz, jaki sprzet ma victoria to zaluj - jest na co patrzec
jak dla mnie obecny system dobierania przeciwnikow jest o kant krzesla - przez caly poprzedni sezon na r16 zobaczylem na arenie 5 (5!) roznych klanow, w tym 2 z nich zdecydowanie przez wiekszosc czasu (na r6 bylo ich jeszcze mniej) - i wez tu nie miej wrazenia, ze gra umiera, skoro poza naszym serwerem (a ile jest necro aukcyjnych?) spotkalismy "az" 3 inne klany (bo te dwa, ktore najczesciej widzielismy to byli nasi sasiedzi z rankingu r16 i czesto byla to jednostronna sieczka)
dodam, ze w poprzednim sezonie prawie potroilismy nasza liczbe punktow (doswiadczenia, 30k -> 82k) oraz w rankingu r16 doszlismy z 13 miejsca na 7, w przeciwienstwie do naszych owczesnych przeciwnikow. Ranking doswiadczenia dynamiczniejszy od rankingu aren?
teraz trafilismy na klan z r12, ktory w poprzednim sezonie rowniez widzielismy - nothing new, chyba 7 przeciwnikow ustalo 1 runde a to dlatego, ze wiele osob u nas sie nie przygotowalo
http://r16.bloodwars.interia.pl/showmsg....&key=08c8ae6de8
oddawaj literki edyta
druga edyta:
Pkt rankingowe drużyny:
Fairy Tail - R16PL: 90984 (średnia: 3137)
White Tower - R7PL: 94089 (średnia: 3136)
jak widac, system uznal WT za silniejsze od nas...
__________________ r6: Sherlock Holmes
r16: Sherlock Holmes
r18: Sherlock Holmes
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Zalewajka, mam wrażenie, że kółko i krzyżyk to dla Ciebie wyzwanie intelektualne.
|
Ten post był edytowany 2 raz(y), ostatnio edytowany przez Sherlock: 05-01-2015 19:20.
|
|
05-01-2015 19:16 |
|
|
Darkshu
Forum Legend
Data rejestracji: 25-01-2008
Postów: 1.527
|
|
system nie ocenia sprzętu a zdobyte doswiadczenie ew - sprzęt do posiadanego lvl'u
nie ma możliwości promowania jednych serwerów względem innych z założenia są to walki między serwerowe więc jeśli "na którymś serwerze grają ludzie z większym życiowym fartem" to jasne że będą mieli lepszy sprzęt = w końcu właśnie o to chodzi w arenach - porównanie sprzętu między serwerami ( i ustawień na nim )
Jak wiemy administracja już od dawna planuje wręcz nad czymś przeciwnym - włączeniu serwerów zagranicznych we wspólną rozgrywkę - więc pomysły rodem z r1 - to chyba nie ta bajka
Jeśli chcecie wygrywać zawsze możecie zrobić reorganizacje klanu na serwerze:
dobrać ludzi z odpowiednim lvl'em i sprzętem ( dogadać się - załagodzić waśnie etc. - albo dalej klepać wózek, ale proszę nie płakać )
__________________ Nick W grze: Darkshu
Kupiłeś coś ode mnie- złóż ofkę
Kt=CM+24h - wojna trwa, jesteś trollem masz niepowtarzalną szansę mnie zbanować - nie poddam się cenzurze
|
|
05-01-2015 22:42 |
|
|
V A L L E R
Lord
Data rejestracji: 04-01-2010
Postów: 280
Autor tematu
|
|
Jedyną osobą, która płacze i obraża jesteś ty darkshu [o mój boże mój algorytm jest taki genialny... ohy... ahy...].
Skoro zależy ci, żeby koksy walczyły z koksami, to zróbmy areny klan top 1 vs klan top 1, zobaczysz jakie wyrównane walki będą...
Przez 6 lat, z czego przez 2 lata tylko w akcie 1, później tylko w 2 akcie, natomiast r14 grało już odkąd powstał 3 akt [chyba tak było ;p]. Jeżeli tam gra x10 więcej ludzi, niż na r6, to skąd mamy mieć dobry sprzęt.
Dlaczego sugerujesz, że mamy modyfikować klany do aren? Przecież to kombinowanie któremu chcieliście zaradzić.
"Sprawdzenie się" w walce może ma sens, ale po co mamy walczyć z tymi samymi osobami od miesięcy, skoro regularnie dostajęmy od nich "bęcki".
Tak jak pisałem wcześniej jedynym powodem jest - "easy gold" dla młodych serwerów.
Nigdzie nie pisałem, że chce walczyć z leszczami i wygrywac wszystkie walki, bo to nie ma sensu. Chcę, żęby algorytm losował takich przeciwników z którymi o wygranej będzie decydował przypadek [wyrównana walka, decyduje kto dostanie kryta].
Jeżeli nie o to chodzi w arenach to chyba one nie mają najmniejszego sensu.
__________________ R6- Victoria Seras
R10- Valler
R14- ElVa
R16 - Valler
R17 - Valler
|
|
06-01-2015 14:05 |
|
|
Darkshu
Forum Legend
Data rejestracji: 25-01-2008
Postów: 1.527
|
|
Nic nie płączę - to ty nie czytasz ze zrozumieniem - Obecna implementacja BAZUJE na moim pomyśle ale go nie IMPLEMENTUJE - bo go SUSHI z KONRADEM zmodyfikowali dość znacząco.
wiecej graczy srata tata - i musieli by ci ten sprzęt sprzedać - bo nie przyjmujesz do wiadomości że siła klanu zależy od jego członków i sprzętu jaki posiadają. Patch epików jest od tych samych 3 miesiecy a epików też nie wykupicie nie widzisz możliwości zmian w klanie to sam sobie jesteś winien - skąd chcesz dropa ? Wydrop go, bo chyba nie sugerujesz że chcesz go kupić za premkę od Op'a ??
Jak nabijacie lvl'e jak szaleni nie patrząc na zrównoważony rozwój - to i bez aren było określenie na takich graczy "pustaki"
Tak nie chcesz by decydował lvl chcesz by o zwycięstwie decydował losowator który sparuje leszcza z topką - sr bo albo grasz głupa albo nie rozumiesz do czego sprowadza się algorytm który proponujesz
Na sezon wypada ok ~ 30 walk - nie ma możliwości aby z nieposortowanego zbioru walki były sprawiedliwe - albo jesteś laikiem i nie znasz się na algorytmach, albo nie robiłeś głębszej analizy jak przebiegałaby sortowanie rankingu.
Obecny algorytm określa posortowanie rankingu do walki ( uwzględniając modyfikacje zachodzące w trakcie, odchodzenie ludzi z klanu, przychodzenie nowych etc. )
Ty na ten temat powiedziałeś tylko jedno - weźmy wszystkich jak leci a wyniki posortuje walka wygrany/przegrany
__________________ Nick W grze: Darkshu
Kupiłeś coś ode mnie- złóż ofkę
Kt=CM+24h - wojna trwa, jesteś trollem masz niepowtarzalną szansę mnie zbanować - nie poddam się cenzurze
|
|
06-01-2015 19:14 |
|
|
Darkshu
Forum Legend
Data rejestracji: 25-01-2008
Postów: 1.527
|
|
cytat: |
calipso997 napisał(a)
Skoro topka jakiegoś necro starszego przegrywa z leszczami z r10 jak to nazwaleś to chyba nie powinna być nad nimi w rankingu
czy błędnym założeniem jest że klan przegrywający powinien być poniżej klanu wygrywającego z nim a nie powyżej??
dziś tak nie jest. |
Rozróżnij algorytm wybierania przeciwnika - a
wagę modyfikatora za wygraną - przegraną - zmieniającą pozycję w rankingu, bo chyba brakuje czytania ze zrozumieniem ( albo braku czytania postów wyżej z lenistwa ? ) - bo sam piszę że ta nawet powinna być zmieniona ( np. nie być jednakowa dla wszystkich (jak obecnie) a uzależniona od lvl'u gracza ( większa dla większych )
__________________ Nick W grze: Darkshu
Kupiłeś coś ode mnie- złóż ofkę
Kt=CM+24h - wojna trwa, jesteś trollem masz niepowtarzalną szansę mnie zbanować - nie poddam się cenzurze
|
|
06-01-2015 20:08 |
|
|
Darkshu
Forum Legend
Data rejestracji: 25-01-2008
Postów: 1.527
|
|
Jezus maria nie zaprzeczam rzeczom oczywistym - rozwój i ewolucja zawsze wymusza zmiany i dostosowanie się do nowych warunków,
TAK - ja tak zrobiłem - napisałem pseudo algorytm i przekazałem sushiemu, konradowi oni nanieśli poprawki ( zmiany ) i wprowadzili go obecnie - w moim systemie w ogóle nie poruszałem kwestii zmian rankingu w wyniku walk - imho nie była to dla mnie w tamtym momencie ważna sprawa
Jeśli nie chcecie podjąć takiego wysiłku to optujcie za wprowadzeniem MODYFIKACJI a nie całkowitych rewolucji rzuconych jednym zdaniem
Co do wyceny sprzętu - to nie IHMO przecież o to właśnie chodzi aby to sprzęt u ustawienia decydował o wyniku walk a nie rzut monetą
IMHO wprowadzenie większych modyfikatorów za przegraną / wygraną walkę - zależnych od lvl'u postaci powinno was w pewnym stopniu zadowolić ( a jest to raczej kodo prosta zmiana i jeśli ją odpowiednio umotywujecie i przekażecie wyżej - to macie szanse że wejdzie szybko )
__________________ Nick W grze: Darkshu
Kupiłeś coś ode mnie- złóż ofkę
Kt=CM+24h - wojna trwa, jesteś trollem masz niepowtarzalną szansę mnie zbanować - nie poddam się cenzurze
|
|
07-01-2015 11:39 |
|
|
|