broń ignoruje 135 % obrony przeciwnika - jak to działa? |
KINTARO2
Triple Ace
Data rejestracji: 02-06-2010
Postów: 211
Kraina: Necropolia VI
|
|
broń ignoruje 135 % obrony przeciwnika - jak to działa? |
|
Mam na myśli te zabawkę:
Epicki Karabin myśliwski
Broń palna dwuręczna
Obrażenia: 34 - 68
Cechy: SPOSTRZEGAWCZOŚĆ +7, ilość ataków na rundę: 7, szansa trafienia krytycznego +68 %, broń ignoruje 135 % obrony przeciwnika
Wymagania: POZIOM: 25 (32), Postać musi być w akcie: 3
Cena sprzedaży: 290 000 PLN
Czy te ignorowanie ponad 100% ma jakieś odzwierciedlenie w grze? W sensie, że nie jest to tylko cyferka w opisie broni a jest jakoś konkretnie zaimplementowane i daje dodatkowy dmg?
Na mój rozum wyglądałoby to tak. (okrągłe cyferki dla wygody liczenia):
Atakujący DMG = 100 v Atakowany odporność = 0 (obrona przed bronia palną oczywiście) czyli Dmg = 100 bo Nie ma co ignorować i z czego dostać bonusu do dmg
ale jeśli
Atakujący DMG = 100 v atakowany = 100 odporności to wychodzi 135 dmg. Ignoruje 100 odp + 35 (bo jest 135% na ignora czyli odporność =-135)
ale jeśli
Atak = 100 dmg v Atakowany 200 odp to już wychodzi 170 dmg
Ignoruje 200 odp + 70 tak jakby odp wyniosła -70
i jeśli
Atak = 100 dmg v atakowany 300 odp to atk = jest 205 dmg
bo ignor 300 od0 + bonus dodatkowych 35% od 300 czyli -105 odp a zatem atak większy o 105%.
Nie wiem czy moje rozważania maja ręce i nogi.
Czy ten ignor obrony-odporności jest swego rodzaju modyfikatorem zwiększającym obrażenia w zależności od wielkości odporności przeciwnika? Im wieksze ta odporność to tym mocniej bijemy czy też jest to tylko gola cyferka i nie działajacy parametr w ten sposób w jaki to opisałem.
Bo zasadniczo wydaje mi sie, że to chyba tak powinno działać.
__________________
Żyć jest bardzo niezdrowo. Kto żyje ten umiera.
R10 - KINTARO
Miszcz ciętej riposty
|
|
11-11-2015 14:53 |
|
|
Buc
Operator serwerów Moria i pralki automatycznej
Data rejestracji: 18-12-2006
Postów: 13.302
Klan: BW Team Rasa w grze: Władca Zwierząt Kraina: Moria; Moria VI; Moria S Skąd: Województwo łódzkie
|
|
Broń ignoruje 100% obrony przeciwnika, a nadmiar pozostaje na ewentualne bonusy ujemne. Niedawno był wątek na ten temat, gdzie ktoś proponował zwiększenie dmg z nadmiaru ignora:
propozycja. Ignor obrony powyżej 100%
__________________
Wielki, zły Buc
__________________
Oderint, dum metuant
__________________
,,Dorośli nie zasną bez setki, dzieci bez smoczka, a Buc bez bana"
__________________
cytat: |
Buc napisał(a)
cytat: |
MasterOfPuppets napisał(a)
Nie chciałbyś rozzłościć Konrada
|
Nikt by tego nie chciał. Konrad powinien być postacią w baśniach braci Grimm. |
|
|
11-11-2015 14:59 |
|
|
KINTARO2
Triple Ace
Data rejestracji: 02-06-2010
Postów: 211
Kraina: Necropolia VI
Autor tematu
|
|
A jakie są te bonusy ujemne przeciwko Km? Bo mże jeszcze nie spotkałem?
Ignorowanie ignorowania? ???
__________________
Żyć jest bardzo niezdrowo. Kto żyje ten umiera.
R10 - KINTARO
Miszcz ciętej riposty
|
|
11-11-2015 15:09 |
|
|
KINTARO2
Triple Ace
Data rejestracji: 02-06-2010
Postów: 211
Kraina: Necropolia VI
Autor tematu
|
|
Zatem wychodzi, że jest to bug w grze. Zbugowany i nie działający parametr nie porzeliczający wielkości dmg względem wielkości odporności.
Założeniem twórców gry było chyba nadanie broni rozpędu wraz z większymi przeciwnikami.
__________________
Żyć jest bardzo niezdrowo. Kto żyje ten umiera.
R10 - KINTARO
Miszcz ciętej riposty
|
|
11-11-2015 15:24 |
|
|
nithrom
Emperor
Data rejestracji: 19-05-2008
Postów: 1.130
Klan: Fajny :) Kraina: Necropolia V; Necropolia VII Skąd: Kłębkolandia
|
|
Nie jest to bug. Po prostu item na swojej podstawie ma taki bonus, że po przemnożeniu go przez jakość wychodzi powyżej 100%. To chyba nic złego, a na pewno szkoda czasu na wprowadzanie sztucznego ograniczenia "max= 100%"), bo tak czy siak czy będzie to setka, czy 135, to wychodzi na to samo
__________________ pokemony to złodzieje, przerasta ich znalezienie własnych avków
PS. Nazwij złodziejem złodzieja- w oczach kolorków z forum to zasługuje na warna, bo obraża to kogoś, kto ukradł. Nawet jak masz ku temu podstawy xD
|
|
11-11-2015 15:31 |
|
|
Buc
Operator serwerów Moria i pralki automatycznej
Data rejestracji: 18-12-2006
Postów: 13.302
Klan: BW Team Rasa w grze: Władca Zwierząt Kraina: Moria; Moria VI; Moria S Skąd: Województwo łódzkie
|
|
Wszystko jest w porządku, są wartości, które po osiągnięciu pewnego progu są bezużyteczne, np. 30% uniku, 75% 85% trafienia krytycznego czy wspomniane 100% ignorowania obrony.
W przyszłości może pojawić się parametr ujemny ignorowania i wtedy taki zapas punktów procentowych może być przydatny. Nie wiem czy już teraz nie ma ujemnego ignora w umagach.
__________________
Wielki, zły Buc
__________________
Oderint, dum metuant
__________________
,,Dorośli nie zasną bez setki, dzieci bez smoczka, a Buc bez bana"
__________________
cytat: |
Buc napisał(a)
cytat: |
MasterOfPuppets napisał(a)
Nie chciałbyś rozzłościć Konrada
|
Nikt by tego nie chciał. Konrad powinien być postacią w baśniach braci Grimm. |
|
|
11-11-2015 15:32 |
|
|
|
cytat: |
Buc napisał(a)
Wszystko jest w porządku, są wartości, które po osiągnięciu pewnego progu są bezużyteczne, np. 30% uniku, 75% trafienia krytycznego czy wspomniane 100% ignorowania obrony.
|
Dodam jeszcze że przy ewentualnym wprowadzeniu dmg za nadwyżkę przebicia
trzeba być bardzo ostrożnym, żeby nie doszło do patologii że broń mająca
w sumie z wszystkimi bonusami marne kilkanaście dmg nagle bije za setki
dmg bo natrafiła na pancerz z setkami odporności.
A do takiej patologii prowadziłoby obecne 1 dmg za 2 odporności
na opancerzonych mobach.
Matematyczny mechanizm spożytkowania tej % nadwyżki ignorowania obrony
musiałby by być dobrze przemyślany.
*
cytat: |
Buc napisał(a)
Nie wiem czy już teraz nie ma ujemnego ignora w umagach. |
Nie ma.
edit: *
np nadwyżka daje 1 dmg za każde 2 odporności nadwyżki
ale od maks 100 odporności przeciwnika.
Czyli np Moba na 250 odpor, my mamy 140% ignora i bazowe nasze dmg np 70
to wynik: nasze 70 dmg zostaje za 100% ignora a nadwyżka 40% ignora
tylko od 100 odp moba, a nie od 250, daje 40 /2 czyli +20, razem mamy 90 dmg.
Coś w tym stylu.
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez czepeknabakier: 11-11-2015 15:59.
|
|
11-11-2015 15:51 |
|
|
klogg123 Niezarejestrowany
|
|
cytat: |
Buc napisał(a)
Wszystko jest w porządku, są wartości, które po osiągnięciu pewnego progu są bezużyteczne, np. 30% uniku, 75% trafienia krytycznego czy wspomniane 100% ignorowania obrony.
W przyszłości może pojawić się parametr ujemny ignorowania i wtedy taki zapas punktów procentowych może być przydatny. Nie wiem czy już teraz nie ma ujemnego ignora w umagach. |
nie 75% krytyka a 85%
dodałbym do tego trafienie min. 10% i trafienie max 90-99% (zależnie od ilości szczęścia)
|
|
11-11-2015 16:15 |
|
|
Archael
King
Data rejestracji: 29-10-2008
Postów: 860
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria
|
|
Zaproponowalem w jednym temacie zeby powyzej 100% ignora brkn dostawala dopal dmg zalezny od jej dmg (nie odpornosci wlasnie dlatego, zeby sie nie okazalo, ze lepszy pancerz jest gorszy, patologia, nie?) Ale temat zostal zhejtowany z gory na dol, wiec coz poradzic? Potem powstaldrugi, taki sam, zastepujacy +x%dmg, wartoscia niezalezna +xdmg, czyli im slabsza bron tym bardziej skorzysta, autor myslal, ze jak da wiekszy bonus skorpionom z umagami zamiast ks to zostanie lepiej potraktowany.
Ale nic z tego
Wiec wracajac do tematu
Wartosc ignora jest ograniczona do 100%, z tego powodu nie ma potrzeby recznie balansowac epikow, ktorych ignor ze zmodyfikowanej podstawy automatycznie przekracza te wartosc. Nadwyzke ignora mozesz wykorzystac gdy w umagach dostaniesz -%ignor. Gdziez czytalem, ze ma byc blokowanie ignora za wysoka wartosc obrony... ale moglem po prostu nie doczytac.
Tak czy inaczej wartosc powyzej 100% nic nie daje (przynajmniej na chwile obecna)
|
|
11-11-2015 19:16 |
|
|
|