Wieksze znaczenie szczescia i treningu |
pieczarr
Lord
Data rejestracji: 11-09-2014
Postów: 425
Kraina: Necropolia VIII
|
|
Wieksze znaczenie szczescia i treningu |
|
Odnosnie lucka:
Ostatnimi czasy mamy do czynienia z niesamowitymi dropami maluchow na 100-150 lucka -
tu byl link ale zostal skasowany
Szczescie na wyprawach ma marginalne znaczenie. Epiki leca lub wymusza je system - i jest to jak najbardziej ok.
W nie-tylko-mojej opini 0.4% wiecej na epika za kazde 100 lucka jest zbyt mala iloscia, zwlaszcza stracilo na tym siedzenie na s3. Doliczajac bonus ze zwyklego s4, standardowy gracz wyciaga 300+lucka, obecny max.
300 lucka to 3.2% na epika zamiast 2.4%. Duzej roznicy nie ma, zwlaszcza przy fakcie czestego dropienia przez duuuzo mniejszych epik demon korbaczy, epik speedow itp.
Proponuje aby ustawic podstawowa szanse dropu epika na 1.5%
a ponadto za kazde zgromadzone 50 lucka podnosic ja o 0.4%.
W ten sposob gracz bedacy na s3 (+100 szczescia), wyciagajacy na wypkach "czystego" 201 lucka uzyska lacznie 301 lucka czyli:
6x0.4% + 1.5% = 3.9% szansy na epika. - zwiekszenie maksymalnej szansy jest nieduze, natomiast zalezy w wiekszej mierze od naszego lucka.
W powyzszym przypadku event +50 lucka owocowalby zwiekszeniem szansy na 4.3%.
TL: DR - Zmniejszyc bazowy % na znalezienie epika i zwiekszyc jego maksymalna wartosc w oparciu o ilosc zgromadzonego lucka
Trening:
Sama wartosc treningu juz dawno stracila na znaczeniu. Nie mamy co robic z PR'ami przez upadly handel wiec go podnosimy, ale bez wiekszych nadziei na spore roznice.
Proponuje aby bardziej oplacalo sie trenowac wartosc parametrow powyzej 50
W jaki sposob:
kazdy parametr powyzej 50 podnosi statystyki na ekspedycjach o 1.5 punkta.
kazdy parametr powyzej 60 podnosi statystyki na eksepdycjach o 1.8 punkta.
Np:
W przypadku gracza z treningiem 70, uzyskujemy 50 + 1.5x10 + 1.8 x 10 = 83 zwinnosci
(niby 13 zwiny, a cieszy i zacheci graczy 120+ na wydania reszty prkow na trening)
TL: DR - Zwiekszac wplyw statystyk z treningu na ogolne statystyki w miare ich rozwoju. Im wyzszy poziom statystyki tym wiekszy wplyw.
Są to tylko propozycje, nad którymi sie ostatnio zastanawialem.
Kolory uzyte tylko i wylacznie dla zwiekszenia czytelnosci, nie dla bycia Czepkiem.
Edit: link wygasl
Ten post był edytowany 3 raz(y), ostatnio edytowany przez pieczarr: 24-03-2016 22:40.
|
|
24-03-2016 21:56 |
|
|
Szerlok
Etatowy animator spamu
Data rejestracji: 15-06-2015
Postów: 3.526
Klan: Fairy Tail Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia IV; Moria V; Necropolia X
|
|
jak do pierwszej części postu odnoszę się raczej neutralnie (w bw jest zbyt malo uzytecznych afixow, zeby to mialo znaczenie - nic sie nie zmieni w kwestii "farciarz i tak będzie mial, a pechowiec i tak nie bedzie mial"), tak część o treningu bardzo mi się podoba - ba, ja bym dał więcej stopni:
od 45 -> 1,2
od 60 -> 1,5
od 70 -> 1,7
od 75 -> 1,8
od 80 -> 2,0
__________________ Tengel 13:04 -> sherlock jestes gorszy niz amfik
anth 13:45 -> szerlok nie myśli.. on trolluje
cytat: |
Originally posted by Desmodontidae
uciekać, co za Mongoł to balansował ? |
cytat: |
Originally posted by Kaagular
Idźcie sobie na izi morie. Tam można sobie z g. zrobić helikopter. |
Propozycje zmian w tutorialu można zgłaszać na pw lub w tym temacie.
exT-Mod działów Kupię, Sprzedam oraz Wycena sewerów handlowych.
|
|
24-03-2016 22:02 |
|
|
conduktor
Newbie
Data rejestracji: 21-04-2014
Postów: 1
Kraina: Necropolia
|
|
RE: Wieksze znaczenie szczescia i treningu |
|
jak dla mnie nie ma wiekszego Znaczenia bo to jest i tak jedna sciema porownajac lvl i jego sprzet takze epicka sciemA JEST
|
|
24-03-2016 22:11 |
|
|
pieczarr
Lord
Data rejestracji: 11-09-2014
Postów: 425
Kraina: Necropolia VIII
Autor tematu
|
|
cytat: |
Szerlok napisał(a)
jak do pierwszej części postu odnoszę się raczej neutralnie (w bw jest zbyt malo uzytecznych afixow, zeby to mialo znaczenie - nic sie nie zmieni w kwestii "farciarz i tak będzie mial, a pechowiec i tak nie bedzie mial"), tak część o treningu bardzo mi się podoba - ba, ja bym dał więcej stopni:
od 45 -> 1,2
od 60 -> 1,5
od 70 -> 1,7
od 75 -> 1,8
od 80 -> 2,0 |
Baaardzo fajne, do dyskusji i balansu sie nadaje
malo kto ma tren 80+ (nie slyszalem jeszcze o kims takim) ale staty x2 bardzo by motywowaly zeby wbijac zwinke/sposta wyzej
Mozna by dorzucic zeby tez taki wplyw mialy na budynki.
75 intela = 86.5 - HB 2 lvle wyzej.
|
|
24-03-2016 22:39 |
|
|
|
RE: Wieksze znaczenie szczescia i treningu |
|
Co do pierwszej propozycji,
Tylko i wyłącznie jeśli dotyczy ona wyprawek robionych tylko i wyłącznie własnym sprzętem.
...
Na handlowych necro dodatkowy warunek: sprzętem leżącym na koncie min 24 godziny.
Bo taki dopał na klanowym lucku dla wszystkich gołych pupci zdecydowanie na nie.
Co do drugiej propozycji,
już bezwarunkowo na nie.
Są evo, są talizmany, są umagi,
więc taki zwiększony dopał od statystyk po co?
Po co? Skoro "nie ma co robić z pr"????
Skoro tak pływacie w pr "bo handel umarł" to co za problem
podnieść trening x2 zamiast te pr oszczędzać?
Niestety ale moja opinia jest taka że ktoś znowu chce czegoś zdecydowanie za dużo.
|
|
24-03-2016 23:05 |
|
|
kasss
Junior Member
Data rejestracji: 25-02-2015
Postów: 21
Kraina: Necropolia
|
|
Bez sensu zmniejszać szanse maluchom bo i oni zaczną sie kasować
co za zwiększeniem szansy na konkretny lepszy drop dla ludzi którzy nie mają nic wraz z lv?
jestem na tak
więc jak ktoś nic nie dropi jego szansa mogłaby rosnąć wraz z lv czy wg lucka
|
|
25-03-2016 01:43 |
|
|
Janca
Viking
Data rejestracji: 27-02-2009
Postów: 648
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria IV Skąd: Białystok
|
|
Ja bym do tego dorzucił bonus do lucka (tylko na wyprawkach) w wysokości średniej z treningu.
|
|
25-03-2016 08:38 |
|
|
Szerlok
Etatowy animator spamu
Data rejestracji: 15-06-2015
Postów: 3.526
Klan: Fairy Tail Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia IV; Moria V; Necropolia X
|
|
cytat: |
Originally posted by Janca
Ja bym do tego dorzucił bonus do lucka (tylko na wyprawkach) w wysokości średniej z treningu. |
tylko przede wszystkim, najpierw trzeba uwolnic szanse na afix i w drobnym stopniu uzaleznic jakosc afixu od lucka, bo obecnie im wiecej masz lucka, tym bardziej nic on nie daje
__________________ Tengel 13:04 -> sherlock jestes gorszy niz amfik
anth 13:45 -> szerlok nie myśli.. on trolluje
cytat: |
Originally posted by Desmodontidae
uciekać, co za Mongoł to balansował ? |
cytat: |
Originally posted by Kaagular
Idźcie sobie na izi morie. Tam można sobie z g. zrobić helikopter. |
Propozycje zmian w tutorialu można zgłaszać na pw lub w tym temacie.
exT-Mod działów Kupię, Sprzedam oraz Wycena sewerów handlowych.
|
|
25-03-2016 09:08 |
|
|
Kaagular
Forum Legend
Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III
|
|
RE: Wieksze znaczenie szczescia i treningu |
|
Dobry temat.
cytat: |
pieczarr napisał(a)
Szczescie na wyprawach ma marginalne znaczenie. |
Problem z luckiem jest. Nie ma mbladego pojęcia czemu tak sformułowali wpływ lucka na drop epików, a nie inaczej. KAŻDY jeden punkt szczęścia powinien robić różnicę, a nie ich 100. Dalej, każdy następny punkt lucka powinien dawać więcej niż poprzedni (stosowny algorytm). Dla mnie to oczywiste, logiczne i zasadne. Mamy przedmioty, które różnią się od siebie jedynie kilkoma punktami szczęścia i gracz powinien być wyraźnie motywowany do ulepszania sprzętu. A nie demotywowany tym, że "i tak nie przeskoczę setki".
Już pisałem, że lucek powinien odgrywać większą rolę i się tego oczywiście trzymam.
cytat: |
Trening:
Sama wartosc treningu juz dawno stracila na znaczeniu. |
Sprawa treningu jest dużo trudniejsza. Ogólnie dawno doszliśmy do punktu "beznadziejności" w treningu. Najmniejszą mam siłę (55) i nie mam absolutnie żadnej motywacji, żeby ją podwyższyć. Wynika to z tego, że jeden siły "nic" nie zmieni (nie wygra mi żadnej walki, nie wykona mi żadnej wypki), kosztuje 226k PR w sytuacji kiedy tygodniowy przyrost PR cofnął się do czasu kiedy miałem 20 lvl mniej (druga mapa).
Ktoś kto musi wydać miliony na tren (bo miał farta i nasprzedawał frajerom gratów) osiągnął w gruncie rzeczy taki sam szczyt: zero motywacji.
cytat: |
Szerlok napisał(a)
jak do pierwszej części postu odnoszę się raczej neutralnie (w bw jest zbyt malo uzytecznych afixow, zeby to mialo znaczenie - nic sie nie zmieni w kwestii "farciarz i tak będzie mial, a pechowiec i tak nie bedzie mial"), tak część o treningu bardzo mi się podoba - ba, ja bym dał więcej stopni:
od 45 -> 1,2
od 60 -> 1,5
od 70 -> 1,7
od 75 -> 1,8
od 80 -> 2,0 |
Nie podoba mi się to. Nie dlatego, że jestem przeciwny wzmocnieniu rangi treningu (jestem za), ale dlatego, że to nie naprawia "martwicy" treningu. Ten sam efekt można by osiągnąć zmniejszeniem kosztów treningu (korekty algorytmu). Zamiast wbijać statu wartego 2x, można wbić dwa staty warte 1x. Efekt taki sam, ale więcej funu, dynamizmu, sensu. Ja już nie pamiętam kiedy coś wytrenowałem...
Problem wspólny oby tematów to brak motywacji. Lucka nie warto (albo nie wiadomo, że warto) wzmacniać o "1 punkt", treningu nie warto wzmacniać "o 1 punkt". Tak mi się wydaje przynajmniej. Prosta kalkulacja i wychodzi, że inwestowanie PR w tren czy lucka może się nie opłacić bo zysku nie widać, a zasoby znikają.
Zresztą z motywacją na BW nigdy dobrze nie było. Dwie minuty liczenia i ni wuja na razie nie opłaca się przejść z torturownicy wyżej bo pr mniej, run mniej - paranoja. Budynków też nie opłaca się budować (bo zwrócą się naszym wnukom, albo ktoś ukranie). I tak dalej.
|
|
25-03-2016 09:57 |
|
|
Albano
Emperor
Data rejestracji: 03-02-2011
Postów: 1.348
Klan: Legion_Immortal Kraina: Necropolia IX Skąd: Waszawa
|
|
Kiedyś trening miał znaczenie! Dlaczego tak było? Dlaczego zostało to zgubione?
Otóż banda krzykaczy traktuje forum jak bolszewicki wiec i wszystkie błędy które popełnili w grze próbują naprawiać krzykiem na forum w celu wymuszenia kolejnych ułatwień!
Czekam z niecierpliwością aż ktoś założy temat z krytyką epickiego tytanowego lucka lucka który nie maksuje stat na wyprawach więc trzeba go wzmocnić.
Kiedyś jedynie najlepsi zbliżali się do 40-50% na pielgrzymkach. Kiedyś kombinowano w taki sposób żeby chociaż 3 staty wymaksować kosztem reszty i liczyć na to że na wyprawach częściej będzie nam te staty losowało. Czy ktoś pamięta jeszcze jakie ceny osiągały prefowane imperatory które maksowały charkę i zwinkę? Komu to teraz potrzebne jak wszyscy "towarzysze" mają jednakowe szanse na wyprawach? Po co inwestować w tren skoro czy się stało czy leżało, czy maksowało tren czy olewało to i tak wszyscy mają max na wyprawach?
Trening kiedyś był kluczowym elementem i powinno mu się przywrócić dawne znaczenie.
Sposób jest banalny: KOLEJNY POZIOM TRUDNOŚCI WYPRAW!
Pielgi dzisiaj to nie jest nawet odpowiednik okolic miasta sprzed lat.
Czy ktoś w ogóle klika jeszcze okolice miasta? Jeżeli tak to chyba tylko po to żeby zadania zaliczyć
Gdyby pojawiły się trudniejsze wyprawy które nawet w połączeniu z dopałkami(epiki,ewolucje, jednorazy, runy i talizmany, bonusy za złoto i umagi) nie byłby dla każdego czymś co łatwo wymaksować to gracze szukaliby w treninu sposobu na podbicie %.
Co do propozycji autora czyli mnożnika wartości treningu na ekspach to się zgadzam że powinno być coś takiego. W otoczeniu tak wielu dopałek na ekspach to czy ktoś ma nawet 10 zwinki czy sposta więcej nic nie zmienia. Przy wartościach dochodzących do 400 zwiny u gracza co znaczy te 10 do przodu czy do tyłu?
__________________ R14 : Brzydall
|
|
25-03-2016 12:21 |
|
|
Kaagular
Forum Legend
Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III
|
|
cytat: |
Albano napisał(a)
Kiedyś trening miał znaczenie! Dlaczego tak było? Dlaczego zostało to zgubione? |
Bo był "tylko" trening? Trening stanowił duży % siły postaci (na początku to nawet większość). Dziś, po wprowadzeniu nowych "źródeł siły" trening, co naturalne, to niewielki % siły. Dlatego warto tchnąć w niego nowe życie.
cytat: |
Trening kiedyś był kluczowym elementem i powinno mu się przywrócić dawne znaczenie.
Sposób jest banalny: KOLEJNY POZIOM TRUDNOŚCI WYPRAW! |
Gdzie sens, gdzie logika. Jakim cudem kolejne wyprawy wzmocnią rangę treningu? Chyba zmniejszą jeszcze bardziej bo z trenu nie osiągnie się tyle co upgradem pierwszego lepszego przedmiotu, ewo czy talizmanu.
Już nie mówiąc o tym, że kolejne wyprawy to czysta matematyka. Albo ktoś więcej osiągnie na pielgach, albo na nowych i nie będzie to żadna czarna magia ani fart tylko zwykła statystyka. No i co szanowny kolega chciałby znajdować na tych wyprawach, żeby coś z tego było sensownego? Tygrysie speedy i jastrzębie nietoperze?
Trenu nie wzmocni się suchym zwiększeniem wartości. Tren trzeba wskrzesić zmianą jego kosztów od mid do high lvl. Tren musi żyć, żeby funkcjonował w świadomości graczy. Ja 90% trenu wbiłem do 40 czy 50 poziomu. Potem, średnio, nawet nie ma jednego punktu na poziom! Nie żebym miał dropa średnio co poziom (ahahah) ale jednak coś tam się dzieje. W trenie nic i to jest najgorsze.
|
|
25-03-2016 13:45 |
|
|
misio86
Double Ace
Data rejestracji: 14-08-2011
Postów: 146
Kraina: Necropolia V Skąd: Hell
|
|
cytat: |
Janca napisał(a)
Ja bym do tego dorzucił bonus do lucka (tylko na wyprawkach) w wysokości średniej z treningu. |
Dobry pomysł.
|
|
25-03-2016 16:11 |
|
|
Kaagular
Forum Legend
Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III
|
|
cytat: |
misio86 napisał(a)
cytat: |
Janca napisał(a)
Ja bym do tego dorzucił bonus do lucka (tylko na wyprawkach) w wysokości średniej z treningu. |
Dobry pomysł. |
Przeciw jak stąd do Amsterdamu. Nie ma w tym żadnego celu oprócz darmowego lucka. Taka forma lucka nie będzie żadnym motywatorem do wbijania treningu bo jeden lvl-up nic nie zmieni. Nawet pierdyliard milionów PR "nic" nie zmieni. Bez sensu.
Sensowniejsze byłoby dodanie nowej statystyki, ale też nawbijamy tyle ile nas stać, odczujemy różnice raz a potem znowu zapomnimy o treningu z tych samych powodów: profity nie wyrównają kosztów.
|
|
25-03-2016 16:30 |
|
|
pieczarr
Lord
Data rejestracji: 11-09-2014
Postów: 425
Kraina: Necropolia VIII
Autor tematu
|
|
Jest konstruktywna opinia, jest objasniony problem - pozostaje nam czekac na reakcje administracji.
SushiMaker - czekamy
|
|
29-03-2016 09:51 |
|
|
Carnivor
King
Data rejestracji: 12-02-2008
Postów: 754
Klan: [-RUNE-] Kraina: Necropolia III
|
|
A może po prostu za każde X leveli, +Y% na epika? Np. +0.1% za każde 10 lvli? Albo zamiast tego, +1 lucka za każdy level, działające tylko i wyłącznie w taki sposób w jaki działa luck ze strefy?
A co do punktów rozwoju - to może jakieś inwestowanie ich na poczet dropu, coś na podobieństwo ŁPC?
Przykładowo 1k pr = 1 PLN wartości itemu. Więc jak "złożysz w ofierze" 10kk pr, to masz gwarancję że na najbliższej karawanie (czy tam na wyprawach, przez określoną ilość czasu) nie wypadnie ci nic co jest warte mniej niż 10k PLN.
Co do treningu z kolei - a na co innego możesz wydać obecnie punkty rozwoju, niż na kupowanie przedmiotów lub trening? Kwestia jedynie zdecydowania czy bardziej opłaca ci się wydać tyle punktów na przedmiot, czy na +1 do statystyki. Kiedyś, w odległych czasach, gdy twój prawnuk przejmie twoje obecne konto w spadku po twoim wnuku, i dorobi się na nim end-game'owych itemów, tak że nic lepszego już nie kupisz, to wszystkie pr będą leciały właśnie w trening, i to on będzie decydował o przewadze
__________________ r2: Carnivor
r4: Carnivor
Ten post był edytowany 3 raz(y), ostatnio edytowany przez Carnivor: 29-03-2016 18:06.
|
|
29-03-2016 17:38 |
|
|
Szerlok
Etatowy animator spamu
Data rejestracji: 15-06-2015
Postów: 3.526
Klan: Fairy Tail Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia IV; Moria V; Necropolia X
|
|
cytat: |
Originally posted by Carnivor
A co do punktów rozwoju - to może jakieś inwestowanie ich na poczet dropu, coś na podobieństwo ŁPC?
Przykładowo 1k pr = 1 PLN wartości itemu. Więc jak "złożysz w ofierze" 10kk pr, to masz gwarancję że na najbliższej karawanie (czy tam na wyprawach, przez określoną ilość czasu) nie wypadnie ci nic co jest warte mniej niż 10k PLN. |
czyli masz dropa = bedziesz miec jeszcze wiecej dropa?
nie
__________________ Tengel 13:04 -> sherlock jestes gorszy niz amfik
anth 13:45 -> szerlok nie myśli.. on trolluje
cytat: |
Originally posted by Desmodontidae
uciekać, co za Mongoł to balansował ? |
cytat: |
Originally posted by Kaagular
Idźcie sobie na izi morie. Tam można sobie z g. zrobić helikopter. |
Propozycje zmian w tutorialu można zgłaszać na pw lub w tym temacie.
exT-Mod działów Kupię, Sprzedam oraz Wycena sewerów handlowych.
|
|
29-03-2016 18:06 |
|
|
Albano
Emperor
Data rejestracji: 03-02-2011
Postów: 1.348
Klan: Legion_Immortal Kraina: Necropolia IX Skąd: Waszawa
|
|
cytat: |
Kaagular napisał(a)
cytat: |
Albano napisał(a)
Kiedyś trening miał znaczenie! Dlaczego tak było? Dlaczego zostało to zgubione? |
Bo był "tylko" trening? Trening stanowił duży % siły postaci (na początku to nawet większość). Dziś, po wprowadzeniu nowych "źródeł siły" trening, co naturalne, to niewielki % siły. Dlatego warto tchnąć w niego nowe życie. |
No i cała moja poprzednia wypowiedź się do tego sprowadza. Zauważam że znaczenie treningu stało się marginalne i jestem za tym by " tchnąć w niego nowe życie" tak jak to sam określiłeś.
cytat: |
Kaagular napisał(a)Gdzie sens, gdzie logika. Jakim cudem kolejne wyprawy wzmocnią rangę treningu? Chyba zmniejszą jeszcze bardziej bo z trenu nie osiągnie się tyle co upgradem pierwszego lepszego przedmiotu, ewo czy talizmanu.
Już nie mówiąc o tym, że kolejne wyprawy to czysta matematyka. Albo ktoś więcej osiągnie na pielgach, albo na nowych i nie będzie to żadna czarna magia ani fart tylko zwykła statystyka. No i co szanowny kolega chciałby znajdować na tych wyprawach, żeby coś z tego było sensownego? Tygrysie speedy i jastrzębie nietoperze?
|
Takie parametry jak zwinność, wpływy charyzma nigdy nie były najtrudniejszymi do "wymaksowania" na wyprawach. Najtrudniej było zawsze podbić wiedzę, siłę, odporność, inteligencję i sposta. Talizmanem można sobie podbić sposta ale już z resztą będzie problem i tutaj znajduję pole dla nowych wypraw. Zresztą to jest kwestia balansu i przecież można ustawić że max na wpływach będzie przy wartości 150 (dla danego poziomu postaci) a wiedzy 80 (dla tego samego poziomu).
Co do tego co chciałbym znajdywać na wyprawach to już jest inna para kaloszy.
Epiki tak wypaczyły rozgrywkę że nawet szkoda klawiatury żeby to 101 raz opisywać. Na początku zasypali ludzi epickimi demonami i speedami a teraz kurek został wyraźnie przykręcony. Ci którzy się nachapali na początku dzisiaj są na szczycie a Ci którzy latami zbierali leg dsk eq tonąc w długach zostali z niczym (ot taka rewolucja). Mimo przykręcenia kurka drop epików jest nadal nieporównywalie większy niż leg dsk przedmiotów. (Wystarczy policzyć ile jest na każdym serwerze leg dsk speedów i ile epików. Pewnie gdyby ktoś to przeanalizował to więcej wpadło epickich speedów niż leg dsk przez te wszystkie lata
). Zapowiadane były też epiki 2.0 i pewnie do tego dojdzie że zostaną wprowadzone. Tutaj właśnie kolejne wyprawy mogłyby gwarantować większą szansę na epika 2.0.
cytat: |
Kaagular napisał(a)Trenu nie wzmocni się suchym zwiększeniem wartości. Tren trzeba wskrzesić zmianą jego kosztów od mid do high lvl. Tren musi żyć, żeby funkcjonował w świadomości graczy. Ja 90% trenu wbiłem do 40 czy 50 poziomu. Potem, średnio, nawet nie ma jednego punktu na poziom! Nie żebym miał dropa średnio co poziom (ahahah) ale jednak coś tam się dzieje. W trenie nic i to jest najgorsze. |
A cóż kryje się pod "zmianą wartości kosztów trenu od mid do high lvl"?
Jeżeli chodzi o to żeby zwyczajnie zmniejszyć koszt podbicia kolejnego parametru to jak to sobie wyobrażasz? Ktoś podbił sobie zwinkę z 60 na 70 za prawie 15mln PR a później następuje zmiana kosztów i inna osoba robi ten sam zabieg o połowę taniej? A co z z tymi 15 mln władowanymi przez pierwszego gracza? Jego strata? (Sorki jeśli źle rozszyfrowałem zmianę wartości kosztów)
__________________ R14 : Brzydall
|
|
30-03-2016 10:46 |
|
|
Kaagular
Forum Legend
Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III
|
|
cytat: |
Albano napisał(a)
Co do tego co chciałbym znajdywać na wyprawach to już jest inna para kaloszy.
Epiki tak wypaczyły rozgrywkę że nawet szkoda klawiatury żeby to 101 raz opisywać. |
Nie wypaczyły tym co grali z głową. A przynajmniej taki wniosek można wysnuć :d
cytat: |
Mimo przykręcenia kurka drop epików jest nadal nieporównywalnie większy niż leg dsk przedmiotów. |
I nie było innej opcji. Epiki 2.0 też będą musiały dropić co najmniej tak jak epiki 1.0 (mam nadzieję, że częściej). Zresztą nie zauważyłem żadnego zalania. W takim tempie w jakim dropimy to zostaniemy epikami zalani za jakieś 2500 lat.
cytat: |
Zapowiadane były też epiki 2.0 i pewnie do tego dojdzie że zostaną wprowadzone. Tutaj właśnie kolejne wyprawy mogłyby gwarantować większą szansę na epika 2.0. |
Ale o tym pisałem właśnie. Ta twoja "większa szansa" mogłaby być mniejsza. I to jest główny problem z wprowadzaniem nowych wypraw. Większa szansa na epika 2.0 na wyprawach na których mamy mniejszą szansę na zaliczenie wyprawy w praktyce oznaczy, że na pielgach mamy większą szansę na epika 2.0. Załóż się o co chcesz. Dokładnie tak mają ludzie z druga mapą. Większa szansa na runę na kolejnej ekspie przez długi (za długi) czas oznacza, że run gracz zdobędzie... mniej.
Innymi słowy szanse na epika 2.0 na nowej wyprawie byś musiał ustawić taką, że zaraz byś płakał, że "serwery zostały zalane". Dlatego na dziś jestem przeciwny kolejnym wyprawom. Nie mają one żadnego sensu.
cytat: |
A cóż kryje się pod "zmianą wartości kosztów trenu od mid do high lvl"? |
A wszystko mi jedno co się kryje. Koszty treningu zabijają trening. Z drugiej strony przyrost treningu "nic" nie zmienia w postaci. Ergo: trening powinien być tańszy (od mid lvl) i powinniśmy go "częściej" wbijać. Najlepiej dość jednostajnie, cyklicznie.
Oczywiście można to załatwić od sprawy zarabiania PR, którego dziś jest żenująco mało (w stosunku do kosztów treningu, handlu już nie ma).
No a z drugiej strony nie mam nic przeciwko zmianie kosztów treningu od jakiegoś tam poziomu i udostępnienie graczom (albo ręczne poprawki adminów) odzyskanych PR. Liczby służą nam, a nie odwrotnie.
cytat: |
czepeknabakier napisał(a)
Jeśli na tych nowych wyprawach będzie "ścieżka zdrowia",...
tylko w sukience z trawy?...
Nie będą na nich działały żadne przedmioty, evo czy talizmany?...
Mi by się podobało
jakby
najpotężniejsze itemy dało się zdobywać
tylko tam, gdzie... żadne itemy nie działają...
Musisz zostawić przed jaskinią miecz, zbroję, buty,
wleźć między potwory na golasa i dopiero zasłużysz,
by wynieść z jaskini coś wartościowego...
|
Podobało będzie ci się to, że ktoś kto idzie na standardowe pielgi rozwija się, a ty stoisz w miejscu? Nie sądzę.
|
|
30-03-2016 16:24 |
|
|
|
cytat: |
Kaagular napisał(a)
cytat: |
czepeknabakier napisał(a)
Jeśli na tych nowych wyprawach będzie "ścieżka zdrowia",...
tylko w sukience z trawy?...
Nie będą na nich działały żadne przedmioty, evo czy talizmany?...
Mi by się podobało
jakby
najpotężniejsze itemy dało się zdobywać
tylko tam, gdzie... żadne itemy nie działają...
Musisz zostawić przed jaskinią miecz, zbroję, buty,
wleźć między potwory na golasa i dopiero zasłużysz,
by wynieść z jaskini coś wartościowego...
|
Podobało będzie ci się to, że ktoś kto idzie na standardowe pielgi rozwija się, a ty stoisz w miejscu? Nie sądzę. |
Jeśli te nowe wyprawy miałyby monopol na najlepsze itemy... np epiki II
Można to skonstruować z głową,
Liczyłby się tylko trening plus ewentualnie coś co można uzbierać tylko na np arenach3v3,
jakieś miedziane monety np.
Ktoś z super treningiem na swój lev zbierałby miedziaki np tydzień by sobie odpalić
karawanę nowych wypraw z sensownym %,
a ktoś z treningiem mocno w plecy na swoj lev zbierałby miedziaki np przez miesiąc,
by puścić karawnę nowych wypraw z tym samym %.
Taka konstrukcja mniej więcej...
edit:
Oczywiście umagi też by nie działały.
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez czepeknabakier: 30-03-2016 21:45.
|
|
30-03-2016 16:48 |
|
|
Midas-grala
Turbo Moderator
Data rejestracji: 23-08-2006
Postów: 1.800
Klan: B.K. Kraina: Necropolia Skąd: Pabianice
|
|
cytat: |
Albano napisał(a)
Kiedyś trening miał znaczenie! Dlaczego tak było? Dlaczego zostało to zgubione?
Otóż banda krzykaczy traktuje forum jak bolszewicki wiec i wszystkie błędy które popełnili w grze próbują naprawiać krzykiem na forum w celu wymuszenia kolejnych ułatwień!
Czekam z niecierpliwością aż ktoś założy temat z krytyką epickiego tytanowego lucka lucka który nie maksuje stat na wyprawach więc trzeba go wzmocnić.
Kiedyś jedynie najlepsi zbliżali się do 40-50% na pielgrzymkach. Kiedyś kombinowano w taki sposób żeby chociaż 3 staty wymaksować kosztem reszty i liczyć na to że na wyprawach częściej będzie nam te staty losowało. Czy ktoś pamięta jeszcze jakie ceny osiągały prefowane imperatory które maksowały charkę i zwinkę? Komu to teraz potrzebne jak wszyscy "towarzysze" mają jednakowe szanse na wyprawach? Po co inwestować w tren skoro czy się stało czy leżało, czy maksowało tren czy olewało to i tak wszyscy mają max na wyprawach?
Trening kiedyś był kluczowym elementem i powinno mu się przywrócić dawne znaczenie.
Sposób jest banalny: KOLEJNY POZIOM TRUDNOŚCI WYPRAW!
Pielgi dzisiaj to nie jest nawet odpowiednik okolic miasta sprzed lat.
Czy ktoś w ogóle klika jeszcze okolice miasta? Jeżeli tak to chyba tylko po to żeby zadania zaliczyć
Gdyby pojawiły się trudniejsze wyprawy które nawet w połączeniu z dopałkami(epiki,ewolucje, jednorazy, runy i talizmany, bonusy za złoto i umagi) nie byłby dla każdego czymś co łatwo wymaksować to gracze szukaliby w treninu sposobu na podbicie %.
Co do propozycji autora czyli mnożnika wartości treningu na ekspach to się zgadzam że powinno być coś takiego. W otoczeniu tak wielu dopałek na ekspach to czy ktoś ma nawet 10 zwinki czy sposta więcej nic nie zmienia. Przy wartościach dochodzących do 400 zwiny u gracza co znaczy te 10 do przodu czy do tyłu? |
Albano coś jest w tym co piszesz.
Ale z żeby trening miał sens, to musiłyby przestać działąć na kolejnym rodzaju wypraw przedmioty i bonusy klanowe/evo.
Bo mając np. 63 wiedzy, ładujemy 1 mln punktów w trening i absolutnie nic nam to nie zmieni. 64 wiedzy a 63?
To tak samo można poklikać KW i poczeka na ummag + 10 wiedzy.
A treningiem juz tego nie podniesiemy.
Ogólnie od czasu epików trening przestał cokolwiek znaczyć.
Kiedyś bojowa statystyka zwinnosci nic nie dje.
Bo mogę wyrzucić w błoto 20 mln, a wysttarczy, że ktoś dropnie epickiego demona precyzji i mnie wyyprzedzi o lata świetlne
__________________ Jak wygram licytację, pisać na priv
R1 Midas
|
|
30-03-2016 19:07 |
|
|
Pathogen
Triple Ace
Data rejestracji: 12-09-2010
Postów: 193
Kraina: Necropolia II; Necropolia IX
|
|
Cały ten temat jest bez większego sensu.
Prawda jest taka, że admini dążą do(jak to oni określają) casualizacji gry.
Ma być lekka i przyjemna. Ci, którzy kiedyś inwestowali w trening, stali z lvlem i klepali pielgi po to, żeby mieć możliwie dużo procentów na 2-3 rodzajach pielg(zwinka,charyzma, wygląd szło dość łatwo podbić, no i arkana rasowe), gracze, którzy teraz mają po MINIMUM 10 tysięcy udanych(a raczej standard wśród takich to 15k+), którzy mają wysokie treningi, bo ładowali pr w trening kosztem bojowego, nie mają prawa bytu.
Teraz gra ma wyglądać tak, że przychodzi xmietek99xxxpl, który nie wie co się dzieje, nawet nie bawi się w złomiarza na początku, puszcza pielgi na niekompletnym, albo badziewnym lucku, dropi speeda,nocki, demony 2h(nie wie co prawda sam, co to daje, ale tłumaczą mu to klanowicze, którzy pokazują mu jak się ubrać) wygrywa wszystko i "hehe spoko gierka fajnie sie gra
)))))))))))))))))))" i tego typu kancerogenne rzeczy.
Oczywiście, banda tych świeżaków albo innych mega farciarzy będzie zaraz krytykować, ale zauważyłem pewną zależność, od DAWNA nie widuję dropów na karawanach.
Gram na jednym serwerze tylko, ale zarówno w klanie, jak i na ogólnym(ludzie dość często chwalą się dropami), po prostu nie widać dropów z karawan, w dużej ilości lucka.
Dropią teraz ci, ekwipujący jakiś żenujący zestaw, nie mający wymaksowanych procentów(co teraz jest dziecinnie proste), nie kupujący jednorazów, mający gdzies 160-220 lucka(gdzie te 220 lucka to jakieś 100 lvle)
Widać to też na moim przykładzie, robię karawany na 270 szczęścia ponad, od 2,5k pielg nie mam przydatnego epika(tylko mówię o byle jakim przydatnym, bo spotkałem się z polackimi zachowaniami, że hurr epik siewca nieprzydatne bo musi być speed i tak dalej), dropa za pr miałem co prawda 500k temu, ale żeby było zabawniej - na 4s, próbowałem robić w wyżej opisanym gównianym stylu(230 lucka, bez jednoraza, pojedyncze wyprawki), wcześniej też ze 3k pielg nic.
Od razu napisze droga młodzieży - to nie jest, jak to wy bardzo młodzieżowo określacie "płacz" Sygnalizuję pewien problem, mianowicie nieoficjalne narzucenei jednej ścieżki rozwoju - eksp, graj jak ostatni nieogar i drop, albo stój z lvlem, klep kolejne tysiące pielg, nie drop i się skasuj albo dalej tak wegetuj.
W klanie mam dziesięć albo jedenaście gości z epickimi speedami, i tylko jeden z nich ma teraz ponad 10k udanych(i żaden z nich nie miał tyle w chwili znalezienia, większość miała 5-6-7k)
Przez te wszystkie sytuacje, dochodzi do anomalii gdzie świeżaki grające około roku, mają znacznie mocniejsze postacie. Administracja zadowolona, bo hehecasualizacja mocno, nowi gracze przychodzą i szekle się zgadzają, a przecież ci głupcy co grają kilka lat i mają po 15k pielg i ataków nadal będą grać z przyzwyczajenia, i fajnie jest wtedy.
Co do treningu, 93 lvl, ponad 50kk mam - nie jest to dużo, ale i tak obiektywnie patrząc wiecej niż większość serwera na podobnym lvl. Nie daje mi on już kompletnie żadnej przewagi w żadnej sytuacji(no, może budowa handlarzy czy innych garnizonów, ale skąd na to pr zebrać), ale inwestuję bo tak po prostu chcę.
Rozwiązaniem wydaje się być tak jak pisał Brzydall 4 poziom pielg, z naprawde niskimi procentami(dajmy na to, 70% na obecnej pieldze, to byłoby 10% na tym nowym rodzaju). Oprócz tego, by wreszcie wrócić do dawnego, lepszego bw, należałoby wrzucić 4 rodzaj itemów:
- możliwość handlu
-do 15% mocniejsze od epików - do przedyskutowania wartość, chodzi o to, żeby tym majętnym opłacałoby się je kupić nawet mając epicki wariant, ale żeby nie dawały te itemy wielkiego kopa w stosunku do epików
Wtedy, chociaż w lekkim stopniu, byłoby szanse na przywrócenie bw dawnej świetności, choć tak jak pisałem, takie rozwiązanie przeczy taktyce bw teamu zakładającego casualizację gry połączoną z jednoczesnym uwaleniem pielgrzymów.
__________________ śp. gen. Prezydent Wojciech Jaruzelski, świeć Panie nad jego duszą
|
|
30-03-2016 21:53 |
|
|
Freeya
Lord
Data rejestracji: 06-04-2012
Postów: 456
Klan: halo odbjur Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria V; Necropolia XI
|
|
cytat: |
Pathogen napisał(a)
Cały ten temat jest bez większego sensu.
Prawda jest taka, że admini dążą do(jak to oni określają) casualizacji gry.
Ma być lekka i przyjemna. Ci, którzy kiedyś inwestowali w trening, stali z lvlem i klepali pielgi po to, żeby mieć możliwie dużo procentów na 2-3 rodzajach pielg(zwinka,charyzma, wygląd szło dość łatwo podbić, no i arkana rasowe), gracze, którzy teraz mają po MINIMUM 10 tysięcy udanych(a raczej standard wśród takich to 15k+), którzy mają wysokie treningi, bo ładowali pr w trening kosztem bojowego, nie mają prawa bytu.
Teraz gra ma wyglądać tak, że przychodzi xmietek99xxxpl, który nie wie co się dzieje, nawet nie bawi się w złomiarza na początku, puszcza pielgi na niekompletnym, albo badziewnym lucku, dropi speeda,nocki, demony 2h(nie wie co prawda sam, co to daje, ale tłumaczą mu to klanowicze, którzy pokazują mu jak się ubrać) wygrywa wszystko i "hehe spoko gierka fajnie sie gra
)))))))))))))))))))" i tego typu kancerogenne rzeczy.
Oczywiście, banda tych świeżaków albo innych mega farciarzy będzie zaraz krytykować, ale zauważyłem pewną zależność, od DAWNA nie widuję dropów na karawanach.
Gram na jednym serwerze tylko, ale zarówno w klanie, jak i na ogólnym(ludzie dość często chwalą się dropami), po prostu nie widać dropów z karawan, w dużej ilości lucka.
Dropią teraz ci, ekwipujący jakiś żenujący zestaw, nie mający wymaksowanych procentów(co teraz jest dziecinnie proste), nie kupujący jednorazów, mający gdzies 160-220 lucka(gdzie te 220 lucka to jakieś 100 lvle)
Widać to też na moim przykładzie, robię karawany na 270 szczęścia ponad, od 2,5k pielg nie mam przydatnego epika(tylko mówię o byle jakim przydatnym, bo spotkałem się z polackimi zachowaniami, że hurr epik siewca nieprzydatne bo musi być speed i tak dalej), dropa za pr miałem co prawda 500k temu, ale żeby było zabawniej - na 4s, próbowałem robić w wyżej opisanym gównianym stylu(230 lucka, bez jednoraza, pojedyncze wyprawki), wcześniej też ze 3k pielg nic.
Od razu napisze droga młodzieży - to nie jest, jak to wy bardzo młodzieżowo określacie "płacz" Sygnalizuję pewien problem, mianowicie nieoficjalne narzucenei jednej ścieżki rozwoju - eksp, graj jak ostatni nieogar i drop, albo stój z lvlem, klep kolejne tysiące pielg, nie drop i się skasuj albo dalej tak wegetuj.
W klanie mam dziesięć albo jedenaście gości z epickimi speedami, i tylko jeden z nich ma teraz ponad 10k udanych(i żaden z nich nie miał tyle w chwili znalezienia, większość miała 5-6-7k)
Przez te wszystkie sytuacje, dochodzi do anomalii gdzie świeżaki grające około roku, mają znacznie mocniejsze postacie. Administracja zadowolona, bo hehecasualizacja mocno, nowi gracze przychodzą i szekle się zgadzają, a przecież ci głupcy co grają kilka lat i mają po 15k pielg i ataków nadal będą grać z przyzwyczajenia, i fajnie jest wtedy.
Co do treningu, 93 lvl, ponad 50kk mam - nie jest to dużo, ale i tak obiektywnie patrząc wiecej niż większość serwera na podobnym lvl. Nie daje mi on już kompletnie żadnej przewagi w żadnej sytuacji(no, może budowa handlarzy czy innych garnizonów, ale skąd na to pr zebrać), ale inwestuję bo tak po prostu chcę.
Rozwiązaniem wydaje się być tak jak pisał Brzydall 4 poziom pielg, z naprawde niskimi procentami(dajmy na to, 70% na obecnej pieldze, to byłoby 10% na tym nowym rodzaju). Oprócz tego, by wreszcie wrócić do dawnego, lepszego bw, należałoby wrzucić 4 rodzaj itemów:
- możliwość handlu
-do 15% mocniejsze od epików - do przedyskutowania wartość, chodzi o to, żeby tym majętnym opłacałoby się je kupić nawet mając epicki wariant, ale żeby nie dawały te itemy wielkiego kopa w stosunku do epików
Wtedy, chociaż w lekkim stopniu, byłoby szanse na przywrócenie bw dawnej świetności, choć tak jak pisałem, takie rozwiązanie przeczy taktyce bw teamu zakładającego casualizację gry połączoną z jednoczesnym uwaleniem pielgrzymów. |
Te, mniej wypoku i czanmowy na forum proszę, od kiedy to się wywleka to poza środowisko?
Ogólne to wygląda tak niestety jak opisales, puscilem sobie karawane 12 wypraw i otrzymałem:
W trakcie wyprawy znalazłaś przedmioty: Doskonały Wzmacniający Sztylet, Doskonała Kominiarka, Dobra Strzelba.
W trakcie wyprawy znalazłaś przedmioty: Doskonały Glock, Dobra Kurtka, Dobra Pałka, Dobry Glock.
W trakcie wyprawy znalazłaś przedmioty: Dobra Zbroja warstwowa, Doskonały Krótki łuk, Dobra Kominiarka, Doskonała Pałka.
W trakcie wyprawy znalazłaś przedmioty: Doskonałe Magnum, Dobry Smoking, Dobry Elegancki Kask.
S3. 102 poziom. Okolice 200 lucka (całkiem ok jak na r18) i od 4 miesięcy wypada mniej więcej takie coś. Epiki spadają raz na milion i to są beznadziejne (oprócz preko, 2 skorpow i przekletego sztyletu biegłości nie mam nic, nawet super op dystansu). To jest dramat panowie. Jestem za 4 poziomem wypraw bo na ten teatrzyk nie da się patrzeć więcej. Niech wpada 20% wypraw ale z jednoczesnym zwiększeniem droprate.
__________________
IGN: Dynia/TheLoneDeranger (R18)
TheLoneDeranger zadaje cios krytyczny z broni Epicka Demoniczna Kama, Sadystyczny Nadzorca zostaje zraniony za 3097 PKT ŻYCIA.
|
|
31-03-2016 13:27 |
|
|
|
cytat: |
Pathogen napisał(a)
Prawda jest taka, że admini dążą do(jak to oni określają) casualizacji gry.
Ma być lekka i przyjemna.
...
Co do treningu, 93 lvl, ponad 50kk mam - nie jest to dużo, ale i tak obiektywnie patrząc wiecej niż większość serwera na podobnym lvl. Nie daje mi on już kompletnie żadnej przewagi w żadnej sytuacji |
Problem w tym że dostrzegasz tylko dwie skrajności i chwalisz jedną z nich.
Nie liczy się dla Ciebie "trening na dany lev",
tylko chciałbyś by liczył się wyłącznie "trening i jak najwyższy level".
Bo zwyczajnie pogardzasz 40 lev który ma trening jak 50 lev
bo według Ciebie ma się liczyć tylko top lev.
Niestety ale dla Ciebie i dla większości weteranów jedyna droga to łączenie starych serwerów.
Bo konflikt między starymi a nowymi graczami jest nie do rozwiązania skoro jedyne,
co rozumieją weterani, to skrajność "najlepiej było, kiedy nowy znał swoje miejsce".
Zresztą na starych serwerach jest to nadal aktualne, bo prawdziwy nowy gracz
wymięka w perspektywie ponad roku pogoni za topką.
cytat: |
Freeya napisał(a)
Jestem za 4 poziomem wypraw bo na ten teatrzyk nie da się patrzeć więcej. Niech wpada 20% wypraw ale z jednoczesnym zwiększeniem droprate. |
Nieskromnie powiem, co do nowych wypraw, mój pomysł z postu wyżej uważam za najlepszy.
Tylko dobrać z głową cyferki.
Ale jak znam to forum pewnie i tak utonie w spamie albo zostanie,
w najlepszym razie, pod błahym pretekstem odrzucony.
|
|
31-03-2016 17:15 |
|
|
pieczarr
Lord
Data rejestracji: 11-09-2014
Postów: 425
Kraina: Necropolia VIII
Autor tematu
|
|
Przedstawiony zostal problem, przedstawione zostaly rozwiazania i pomysly.
Uprzejmie prosze o wypowiedz Sushiego.
|
|
04-04-2016 13:26 |
|
|
-Vexix-
Lord
Data rejestracji: 16-11-2012
Postów: 335
Klan: ML Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia VII Skąd: Osiedle Kontenerów
|
|
Czytałem wyłącznie 1 post
jestem jak najbardziej za pierwszą propozycją, druga trochę przesadzona ale też ciekawa ;D
__________________
cytat: |
Jestem fajny napisał(a)
Klekcjonerski przedmiot jak admin utnie to kupujacemu powino sie dac stalke z powodu pushingu |
|
|
12-04-2016 21:09 |
|
|
|