Aukcje - propozycja zmian. |
Toxic
King
Data rejestracji: 23-09-2006
Postów: 936
|
|
Aukcje - propozycja zmian. |
|
Ciągle słyszymy, o tym że OP źle ocenił przebieg licytacji, że się nie zgadzamy z jego wyceną itp. Ostatnio coś było w związku z sufowanym czarnym na palec. Tak więc wychodzę z propozycją, aby dodać nowe funkcje w aukcjach, podobne jak w pewnym portalu aukcyjnym.
1) Dodać, oprócz CM cenę za którą właściciel przedmiotu chce sprzedać przedmiot.
- Często nie zgadzamy się z zbyt niskim CM zasugerowanym przez operatora. Opcja ta zabezpieczy nas przed sprzedaniem przedmiotu poniżej oczekiwanej ceny.
- Czasem, jeśli przedmiot nie zejdzie poniżej pewnej ceny, bardziej nam się opłaca go przekleić w coś innego. Opcja ta pozwoli nam zweryfikować rynek.
- Można ustalić pewne restrykcji, np. Cena ta, to maksimum 200% CM. Kwestia do omówienia pomiędzy trzema stronami, graczami, adminami, operatorami.
2) Dodać możliwość podczas licytacji wprowadzenia maksymalnej ceny, którą chcemy za przedmiot zaoferować.
- Np. Licytuję przedmiot za 1KD i zaznaczam, że jestem w stanie zapłacić za niego maks 10KD. Podczas gdy inne osoby licytują przedmiot, licytacja automatycznie sama się podbija. (Tj. ktoś daje 2KD, a z mojej strony system podbija do następnej możliwej ceny minimalnej/optymalnej. W przypadku, gdy ktoś jako drugi wprowadzi cenę maksymalną 10KD, automatycznie podbija do 10KD i aukcję wygrywa osoba, która jako pierwsza wprowadziła takie CMax
- Pozwoli to na ucięcie argumentu o złej godzinie zakończenia licytacji. Czyli nikt już nie powie, że akurat o tej godzinie nikogo nie było.
- Opcje te nie ingerowałyby w dostępne opcje, czyli jeśli ktoś by chciał licytować w czasie rzeczywistym to czemu nie?
__________________ NA WIECZNYM URLOPIE
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Toxic: 06-04-2016 15:55.
|
|
06-04-2016 15:55 |
|
|
Melodrama
Lord
Data rejestracji: 14-03-2016
Postów: 254
|
|
Problem jest wtedy taki ,że maluchy nadrabiają siedząc na aukcjach godzinami i wyłapują często dobre itemki za pół ceny bo poszły bez CW albo ludzie ejszcze w robocie. W tym momencie jak wejdzie twoja opcja zawsze wygrywać będzie stary wyjadacz co ma miliard kamieni wiecej ale czasu już na gre nie ma. Opcja twoją widze tylko jedynie w momencie kiedy nowe serwery są stawiane raz na pół roku, o czym z resztą możemy tylko pomażyć.
Pamiętaj ,że Opcja musi być dla koxów i dla maluchów taka sama.
__________________
|
|
06-04-2016 15:59 |
|
|
|
RE: Aukcje - propozycja zmian. |
|
cytat: |
Toxic napisał(a)
...
1) Dodać, oprócz CM cenę za którą właściciel przedmiotu chce sprzedać przedmiot.
...
2) Dodać możliwość podczas licytacji wprowadzenia maksymalnej ceny, którą chcemy za przedmiot zaoferować.
...
|
Pkt 1 ok ale nie przeszkodzi on zachowywać się OP-om tak jak dotychczas...
Więc niestety w BW nic nie rozwiąże.
Pkt 2 też ok ale tylko tam gdzie jakiś balans pozwala na istnienie wolnego rynku...
Więc znowu w BW nic nie rozwiąże.
Koksy będą dla jaj ustawiały wysoką wartość "jaką jestem gotowy zaoferować"
żeby blokować aukcje po prostu z nudów.
Więc niestety ale dopóki Twórcy nie naprawią tego co sami skopali to te dwa punkty niczego nie naprawią.
Przede wszystkim potrzebny jest balans podaży waluty vs podaży dropa
a to Twórcy mają gdzieś bo problem istnieje od prawie dziesięciu lat...
Zmiany tego typu nie rozwiążą problemu, bo OP-y nie akceptują rzeczywistości,
czyli tego że cena aktualna rzadkiego itemu powinna być mnożona z jakimś
modyfikatorem razy lata stażu serwera...
A gracze z kolei nie potrafią tego nazwać słowami...
I mamy kłótnię, gdzie OP twardo stoi przy cenie itemu sprzed dwóch lat,
a gracze twardo walczą o swoje prawo do całkowicie dowolnego
ustalenia ceny tego itemu dzisiaj...
Na marginesie tematy-klony powinny być zamykane na bieżąco bo się tylko mętlik na forum robi.
|
|
06-04-2016 16:27 |
|
|
Toxic
King
Data rejestracji: 23-09-2006
Postów: 936
Autor tematu
|
|
RE: Aukcje - propozycja zmian. |
|
cytat: |
Melodrama napisał(a)
Problem jest wtedy taki ,że maluchy nadrabiają siedząc na aukcjach godzinami i wyłapują często dobre itemki za pół ceny bo poszły bez CW albo ludzie ejszcze w robocie. W tym momencie jak wejdzie twoja opcja zawsze wygrywać będzie stary wyjadacz co ma miliard kamieni wiecej ale czasu już na gre nie ma. Opcja twoją widze tylko jedynie w momencie kiedy nowe serwery są stawiane raz na pół roku, o czym z resztą możemy tylko pomażyć.
Pamiętaj ,że Opcja musi być dla koxów i dla maluchów taka sama. |
Czyli dalej zasada, siedź cały dzień przed grą? Jeśli ktoś chce mieć pewność, że coś sprzeda w dobrej cenie daje wysokie CM -> opowi się nie podoba -> cofanie aukcji -> ponowne wystawianie -> ktoś kto to kupił wcześniej i tak to zalicytuje, a przy niskim CM znajdzie się więcej chętnych, cena często przekracza poprzednie CM.
Zakupiony przedmiot nie bardzo może zostać sprzedany drożej, bo to przez wielu operatorów ewidentny push.
A "stary wyjadacz" da miliard kamieni, kupi syf za miliard kamieni i dostanie bana za push? Chyba nie. Max cena oferowana też może być do monitorowania i będzie po kłopocie. Do tego nikt nikomu nie broni normalnej licytacji.
Do tego uważam, że:
Wystawianie przedmiotu tak by się kończyło o godzinie 6 rano lub w godzinach, gdy jest mniej graczy także może być traktowane za formę pushu. Sam jak chcę by aukcja się toczyła, było dużo przebitek i otrzymana cena znajdzie się w górnej granicy "średniej ceny rynkowej" wystawiam przedmiot tak, by koniec był między 19 a 22. Wtedy gra najwięcej osób.
cytat: |
czepeknabakier napisał(a)
Pkt 1 ok ale nie przeszkodzi on zachowywać się OP-om tak jak dotychczas...
Więc niestety w BW nic nie rozwiąże.
|
Myślę, że rozwiąże. Np. z takimi głupimi sytuacjami, gdy gracz uważa że ca coś dostanie więcej, a op, że mniej. Gdy w aukcji jest dużo przebić aukcja jest traktowana bardziej rzeczowo niż taka, w której padło tylko CM.
cytat: |
czepeknabakier napisał(a)
Pkt 2 też ok ale tylko tam gdzie jakiś balans pozwala na istnienie wolnego rynku...
Więc znowu w BW nic nie rozwiąże.
Koksy będą dla jaj ustawiały wysoką wartość "jaką jestem gotowy zaoferować"
żeby blokować aukcje po prostu z nudów.
|
Jaki problem banować za takie zachowania? Już były bana za za wysokie CM.
Do tego będzie push, gdy będzie bawiło się w to "2ch" koksów.
Nawet można napisać prosty skrypt wyłapujący takie zachowania.
cytat: |
czepeknabakier napisał(a)
Więc niestety ale dopóki Twórcy nie naprawią tego co sami skopali to te dwa punkty niczego nie naprawią.
Przede wszystkim potrzebny jest balans podaży waluty vs podaży dropa
a to Twórcy mają gdzieś bo problem istnieje od prawie dziesięciu lat...
|
Niewiele to da. By zwiększać drop, trzeba ustabilizować najpierw sytuację na rynku.
cytat: |
czepeknabakier napisał(a)
Zmiany tego typu nie rozwiążą problemu, bo OP-y nie akceptują rzeczywistości,
czyli tego że cena aktualna rzadkiego itemu powinna być mnożona z jakimś
modyfikatorem razy lata stażu serwera...
A gracze z kolei nie potrafią tego nazwać słowami...
|
Z Bucem ludzie się jakoś dogadują. Wystarczy PW z wyjaśnieniem lub prośbą o akceptację ceny, ocenienie czy się nie dostało za dużo. Zawsze można dyskutować.
cytat: |
czepeknabakier napisał(a)
I mamy kłótnię, gdzie OP twardo stoi przy cenie itemu sprzed dwóch lat,
a gracze twardo walczą o swoje prawo do całkowicie dowolnego
ustalenia ceny tego itemu dzisiaj...
Na marginesie tematy-klony powinny być zamykane na bieżąco bo się tylko mętlik na forum robi.
|
Trzeci raz - chodzi o to by rozwiązywanie problemów w takich kwestiach ułatwić.
A że temat klon? Ja dawno nie pamiętam konkretnej propozycji. Do tego jak już ktoś napisał, z czasem problemy się zmieniają więc stare pomysły mogą powracać w różnych, bardziej lub mniej podobnych formach.
Twoja wypowiedź brzmi tak:
Nie chcę aukcji, tylko dropa.
A chyba nie o to chodzi, by każdy wszystko sobie w tydzień wydropił.
__________________ NA WIECZNYM URLOPIE
|
|
06-04-2016 18:33 |
|
|
|
RE: Aukcje - propozycja zmian. |
|
cytat: |
Toxic napisał(a)
cytat: |
czepeknabakier napisał(a)
Więc niestety ale dopóki Twórcy nie naprawią tego co sami skopali to te dwa punkty niczego nie naprawią.
Przede wszystkim potrzebny jest balans podaży waluty vs podaży dropa
a to Twórcy mają gdzieś bo problem istnieje od prawie dziesięciu lat...
|
Niewiele to da. By zwiększać drop, trzeba ustabilizować najpierw sytuację na rynku.
cytat: |
czepeknabakier napisał(a)
Zmiany tego typu nie rozwiążą problemu, bo OP-y nie akceptują rzeczywistości,
czyli tego że cena aktualna rzadkiego itemu powinna być mnożona z jakimś
modyfikatorem razy lata stażu serwera...
A gracze z kolei nie potrafią tego nazwać słowami...
|
Twoja wypowiedź brzmi tak:
Nie chcę aukcji, tylko dropa.
A chyba nie o to chodzi, by każdy wszystko sobie w tydzień wydropił. |
Przedziwnie zrozumiałeś wyrażenie:
cytat: |
czepeknabakier napisał(a)
balans podaży waluty vs podaży dropa
|
Tutaj nie chodzi osobno ani o walutę ani o drop, tutaj chodzi o relacje między nimi.
I to relacje w długim okresie czasu, kilku lat a nie jednego tygodnia.
I jak to naprawią to właśnie da to wiele.
|
|
06-04-2016 21:15 |
|
|
Riper_Angel
Viking
Data rejestracji: 21-01-2011
Postów: 638
Kraina: Moria IV
|
|
wygląda jakby to miało być allegro
|
|
07-04-2016 09:04 |
|
|
Tiezq
Member
Data rejestracji: 14-05-2010
Postów: 43
Kraina: Necropolia II
|
|
2 pkt. Jak najbardziej na nie!
Po to jest wprowadzone przedłużenie aukcji by można się licytowac w ostatnich sekundach z nadzieją na błąd ludzki. Nie raz nie dwa udaje sie mniejszym kupić coś lepszego za mniejszą cenę bo akurat ktoś zaspał lub musiał się zająć inną aukcja i nie zdarzył przebić. Twój pomysł stwarzał by mniejsze szanse małych graczy jak i strasznie podbijal ceny itemow.
__________________ r4/r15 Tiezq
|
|
10-04-2016 13:05 |
|
|
Toxic
King
Data rejestracji: 23-09-2006
Postów: 936
Autor tematu
|
|
cytat: |
Tiezq napisał(a)
2 pkt. Jak najbardziej na nie!
Po to jest wprowadzone przedłużenie aukcji by można się licytowac w ostatnich sekundach z nadzieją na błąd ludzki. Nie raz nie dwa udaje sie mniejszym kupić coś lepszego za mniejszą cenę bo akurat ktoś zaspał lub musiał się zająć inną aukcja i nie zdarzył przebić. Twój pomysł stwarzał by mniejsze szanse małych graczy jak i strasznie podbijal ceny itemow. |
Mali gracze są dlatego mali, bo nie siedzą przy grze, tyle co inni. Na błąd ludzki i kupienie czegoś po kosztach liczą Ci, którzy siedzą po 20 godzin dziennie przed grą. A takie "pijawy" czy jak to nazwać, (nie wskazuję na nikogo, więc nikt nie powinien się obrazić) sprawiają, że ludzie nie chcą wystawiać przedmiotów, bo zamiast zaoferować normalną cenę, jaką ktoś jest w stanie dać za przedmiot, siedzą przy aukcji do końca i podbijają oferty o 1kk przez godzinę, licząc na to, że albo ktoś walnie od razu podbicie grożące banem, albo się podda, bo za drugim kompem siedzi jakiś trollobot i podbija za każdym razem tą minimalną cenę.
P.S.
Jak na razie w moich oczach padły dwa argumenty przeciw:
- Bo maluchy (których nikt nigdy nie widział).
- Bo chcę kupować rzeczy poniżej ceny rynkowej o 3 nad ranem.
__________________ NA WIECZNYM URLOPIE
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Toxic: 11-04-2016 17:50.
|
|
11-04-2016 17:45 |
|
|
Tiezq
Member
Data rejestracji: 14-05-2010
Postów: 43
Kraina: Necropolia II
|
|
Ad1.
Mali mogą być mniejsi bo nie zaczęli również gry dwa lata a dwa miesiące temu (na r17 nawet trochę takich widziałem , z resztą w klanie mamy sporo takich).
Ad2.
Nie mówię tu nawet taniej o 3 nad ranem a normalnych godzinach dziennych. Nie chcę Ci się siedzieć to nie kupisz, proste. Jeśli chcesz kupować coś łatwiej bo masz więcej kamieni i nie masz czasu pilnować serwer handlowy byłby dla Ciebie lepszy. Tam spokojnie dasz sobie ofke i kupisz.
__________________ r4/r15 Tiezq
|
|
12-04-2016 13:04 |
|
|
Toxic
King
Data rejestracji: 23-09-2006
Postów: 936
Autor tematu
|
|
cytat: |
Tiezq napisał(a)
Ad1.
Mali mogą być mniejsi bo nie zaczęli również gry dwa lata a dwa miesiące temu (na r17 nawet trochę takich widziałem , z resztą w klanie mamy sporo takich).
Ad2.
Nie mówię tu nawet taniej o 3 nad ranem a normalnych godzinach dziennych. Nie chcę Ci się siedzieć to nie kupisz, proste. Jeśli chcesz kupować coś łatwiej bo masz więcej kamieni i nie masz czasu pilnować serwer handlowy byłby dla Ciebie lepszy. Tam spokojnie dasz sobie ofke i kupisz. |
Serwer Handlowy? Chyba pomyliłeś tematy.
Ja nie widzę, nikogo takiego, jak ktoś zaczyna po 3 latach grać to da radę dając za coś 10% więcej, bo ma większą szansę na kupienie czegoś szybciej, nie musi się męczyć z siedzeniem, ja rozumiem, że płaczków będzie wiele, bo są tacy, którzy przeżyć bez gry 20 minut nie mogą, ale zróbmy grę dla ludzi, a nie dla no-lifów...
Wydaje mi się, że opcja jest dobra zarówno dla starych jak i nowych graczy. Starzy - wygoda, nowi - ludzie się po prostu poddają, jak muszą pół dnia przy aukcji siedzieć i pilnować.
Z tymi opcjami chętnie bym powrócił na stare serwery do gry, tak to nie ma mowy o robieniu postaci od nowa.
Ewo, wyprawki, aukcje, za dużo siedzenia! Chcecie więcej siedzieć przy aukcjach? Te opcje wam tego nie blokują.
Ja wam nie każę wychodzić z domu, siedźcie sobie choćby i cały rok.
cytat: |
pewalker92 napisał(a)
Zarówno pierwsza jak i druga propozycja na nie.
Przedmówcy dobrze do posumowali. |
Czyli spam? Powinny być warny za puste wiadomości. Po za tym, też jestem przedmówcą, więc? Nikt się nie odniesie do tego co piszę, tylko "że maluchy będą mieli trudniej". Pisane przez tych, którzy słyną z siedzenia całą dobę przed BW. I, że tak się wyrażę "zarabiają na aukcjach".
Moim zdaniem pusty i bezsensowny argument.
__________________ NA WIECZNYM URLOPIE
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Toxic: 16-04-2016 17:07.
|
|
16-04-2016 17:03 |
|
|
|