Wadliwe działanie systemu dobierania aren klanowych. |
Akryn
Double Ace
Data rejestracji: 13-01-2015
Postów: 139
Kraina: Moria VI
|
|
|
27-06-2016 20:52 |
|
|
Shroud
Double Ace
Data rejestracji: 19-06-2010
Postów: 113
Kraina: Moria VI
|
|
Dokładnie tak. Już któryś raz wylosowało nam legoland. Na szczęście - jeśli się nie mylę - wcześniej za każdym razem byliśmy jako samar, tu podobnie, ale klan, który nam wylosowało w "nie-samarowej" walce, to jest śmiech na sali. Nie pamiętam, kiedy ostatnią arenę klanową wygraliśmy a na horyzoncie pojawiają się opcje +30% na kw za złote monety. A sezon aren klanowych trwa pół roku + bonusy są stosunkowo drogie. Świetnie
__________________
|
|
27-06-2016 20:54 |
|
|
Trova
Turbodoładowana spamiarka forumowa
Data rejestracji: 28-01-2009
Postów: 2.605
Kraina: Necropolia IV Skąd: Zgorzelec
|
|
W obu średnią macie bardzo zbliżoną ;d a to chyba ona się liczy tak?
__________________ Nick R6 Włóczykij
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Z uwagi na obecny stan kodu BW (jak by kupa trafiła w wentylator) |
|
|
27-06-2016 21:50 |
|
|
Akryn
Double Ace
Data rejestracji: 13-01-2015
Postów: 139
Kraina: Moria VI
Autor tematu
|
|
Co nie zmienia faktu, że jest to system wadliwy i należy to poprawić. Dodatkowo w tak rażącym uchybieniu jakie widać w zaprezentowanych linkach, dobrym obyczajem byłoby zrekompensowanie straty drużynie poszkodowanej.
|
|
27-06-2016 23:21 |
|
|
Trova
Turbodoładowana spamiarka forumowa
Data rejestracji: 28-01-2009
Postów: 2.605
Kraina: Necropolia IV Skąd: Zgorzelec
|
|
Ale co to ma do bugów? Jak ci sie nie podoba system dobierania, to nie wystawiaj tematu w bugach, bo buga tutaj nie ma (pod tym względem system działa perfekcyjnie)
Natomiast załóż temat w systemie i zaproponuj zmianę (bez zmian to ściana płaczu zaprasza)
__________________ Nick R6 Włóczykij
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Z uwagi na obecny stan kodu BW (jak by kupa trafiła w wentylator) |
|
|
27-06-2016 23:26 |
|
|
Konrad
Administrator ds. technicznych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 13.388
Klan: BW Team Skąd: localhost
|
|
cytat: |
Już któryś raz wylosowało nam legoland |
Przeciwnicy na arenie klanowej nie są dolosowywani, tylko dobierani na podstawie średniej i sumy klanu. Skoro nie dobrało Wam kogoś innego, to znaczy, że na arenie nie było klanu bardziej zbliżonej do Was niż ten, z którym walczyliście.
Oczywiście można kombinować z innym sposobem obliczania średniej i sumy klanu (pomysły?) ale obawiam się, że po wszystkich tych zmianach nadal najbliższy wam siłą byłby tamten dobrany klan, bo po prostu bliższych Wam siłą na arenie nie było.
Ewentualnym rozwiązaniem mogłoby być generowanie fikcyjnego klanu, który bardziej odpowiadałby sile Waszego klanu, ale wtedy to nie byłaby arena tylko jakaś odmiana ekspedycji.
Jedyne co Wam mogę doradzić, to zmieniać skład areny by wpłynąć na średnią i sumę (przy czym przy dobieraniu przeciwnika bardziej liczy się średnia niż suma). Wtedy jest szansa, że traficie w zakres, gdzie znajdzie się bliższy Waszej sile przeciwnik.
__________________
|
|
28-06-2016 08:20 |
|
|
Janca
Viking
Data rejestracji: 27-02-2009
Postów: 648
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria IV Skąd: Białystok
|
|
Konrad - nie było? Wylosowało dwa klany, oba całkowicie poza zasięgiem, o czym Ty piszesz? Na samym r17 jest kilka klanów, z którymi walczylibyśmy jak równy z równym, ten Wasz wzór jest po prostu błędem, więc temat w jak najbardziej odpowiednim dziale.
Poza tym - radzisz ograniczać skład, a złote monetki? Te, za które chcecie wprowadzić kolejny niezbędny do gry bonus? Skoro nie umiecie zrobić tej gry tak, że ciągle ktoś dostaje po tyłku w jakimś aspekcie, nie powiększajcie tych różnic bonusami, które trzeba wykupować za walutę, którą jednym jest zdobyć znacznie trudniej niż innym (jak srebro dla palniaków czy złoto dla hmmm wszystkich oprócz ścisłej topki?)
|
|
28-06-2016 09:42 |
|
|
Riper_Angel
Viking
Data rejestracji: 21-01-2011
Postów: 638
Kraina: Moria IV
|
|
Konrad,
a czy jest możliwość żebyś np. z tej areny lub z następnej wyciągnął wszystkie walki i wrzucił tutaj? tylko nazwy, serwery, średnie, sumy i kto samar, to pozwoli zobaczyć jak to działa i czy faktycznie trzeba zmian
|
|
28-06-2016 14:36 |
|
|
Szerlok
Etatowy animator spamu
Data rejestracji: 15-06-2015
Postów: 3.526
Klan: Fairy Tail Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia IV; Moria V; Necropolia X
|
|
mam jeszcze lepszy pomysl, niech kazdy klan walczy o zloto z najslabszym klanem na liscie. najslabszy klan bedzie zawsze na samarze i nic nie straci, a zeby nie byl poszkodowany to co arene dostanie free 20 zlota, 1500 srebra, 10Mpr i 150kd. a jesli ktos z tym najslabszym klanem jednak przegra, to dostanie rekompensate w takiej samej wysokosci, no bo jak to tak
wilk syty i owca cala, c'nie?
__________________ Tengel 13:04 -> sherlock jestes gorszy niz amfik
anth 13:45 -> szerlok nie myśli.. on trolluje
cytat: |
Originally posted by Desmodontidae
uciekać, co za Mongoł to balansował ? |
cytat: |
Originally posted by Kaagular
Idźcie sobie na izi morie. Tam można sobie z g. zrobić helikopter. |
Propozycje zmian w tutorialu można zgłaszać na pw lub w tym temacie.
exT-Mod działów Kupię, Sprzedam oraz Wycena sewerów handlowych.
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Szerlok: 28-06-2016 14:38.
|
|
28-06-2016 14:37 |
|
|
Konrad
Administrator ds. technicznych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 13.388
Klan: BW Team Skąd: localhost
|
|
cytat: |
Konrad - nie było? Wylosowało dwa klany, oba całkowicie poza zasięgiem, o czym Ty piszesz? Na samym r17 jest kilka klanów, z którymi walczylibyśmy jak równy z równym, ten Wasz wzór jest po prostu błędem, więc temat w jak najbardziej odpowiednim dziale. |
Przede wszystkim nazywajmy rzeczy po imieniu. Nie wylosowało, bo jak pisałem przeciwnicy nie są losowani.
Możesz podać numery id tych klanów? Uczestniczyły w arenie? Dołączyły w podobnej ilości?
Błędem jest działanie systemu niezgodne ze specyfikacją. To, że Tobie się coś nie podoba w specyfikacji nie oznacza, że jest to błąd gry.
Zmiana czegokolwiek z mojej strony jest możliwa tylko i wyłącznie jeśli zmieni się specyfikacja. Propozycje zmian w specyfikacji zgłasza się w dziale System gry. Prościej tego wytłumaczyć już naprawdę się nie da.
cytat: |
Czyli rozumiem, że to jest w porządku? Bo nie ma innego to dobierze klan ponad 20k punktów silniejszy i jest ok? |
20k punktów to w tym przypadku o 14% silniejszy.
cytat: |
Proponuje więc aby w takim przypadku dolosowywał na samarze klan słabszy i z głowy. Bedzię +10 monet a i klan słabszy nie będzie się denerwował bo był tylko na samarze, proste.
Reasumując jeśli system wylosuje klan o podobnej średniej ale dużo większej ilości punktów (ilość do ustalenie od 5k? 10k? w górę), to wtedy losuje jeszcze raz tym razem trochę słabszy na samarze. Wilk syty i owca cała. |
Sprowadzi się to do tego, że każdemu dobierze słabszy klan (w tym przypadku byłby to klan o 50k sumy słabszy) jako samarytanina. W ten sposób każdy będzie walczył z dużo słabszym klanem, który nie ma z nim szans. Pójdźmy jeszcze dalej - niech przeciwnikiem będzie zawsze 1 osobowy klan bez ekwipunku. Bo do tego się to sprowadza. Wszyscy będą wygrywać areny z palcem w nosie, monety będą się sypały strumieniami i każdy będzie szczęśliwy. Tylko po co te całe areny. Od razu dopiszmy każdemu po 10 złotych monet przyznawanych co tydzień.
cytat: |
Można też spróbować żeby losowało tylko po sumie, może tak będzie lepiej działać? |
Próbowaliśmy różnych sposobów. Było jeszcze gorzej. Nie twierdzę, że obecny wzór jest idealny, ale ten dawał najlepsze wyniki ze wszystkich, których próbowaliśmy.
cytat: |
Czy będzie rekompensata w postaci monet dla klanu za arenę z linku, który przedstawiłem? |
Oczywiście, że nie, bo nie ma ku temu żadnych podstaw.
__________________
|
|
28-06-2016 14:43 |
|
|
twardy
Tutorial Mod
Data rejestracji: 10-02-2008
Postów: 4.671
Kraina: Moria III
|
|
przeciez tutaj nie sa problemem punkty klanow czy dobieranie przeciwnikow... problemem jest przyrost lvli na r17 przy mniejszej ilosc zdobytych pr + mniej czasu na ogarniecie sprzetu (w porownaniu do poziomow)
wczoraj zobaczylem raport z 3v3...
http://r17.bloodwars.interia.pl/showmsg....&key=036b58c64b
cytat: |
heimdall (Phoenix_Obsessed - R2PL): 10539
Rubin (Lubimy Miętosić - R17PL): 10627 |
lol
przy poziomach: 128/124/124 vs 89/98/97
gdzie tu sens? r17 powinno miec osobno areny 3v3 i klanowe
__________________ W tutorialu czegoś nie ma? Trzeba cos zmienić? Napisz w tym temacie
|
|
28-06-2016 14:51 |
|
|
Akryn
Double Ace
Data rejestracji: 13-01-2015
Postów: 139
Kraina: Moria VI
Autor tematu
|
|
cytat: |
Konrad napisał(a)
Sprowadzi się to do tego, że każdemu dobierze słabszy klan (w tym przypadku byłby to klan o 50k sumy słabszy) jako samarytanina. |
No to jak już dobierze kogoś na samarze to niech dobiera w jakiś tam widełkach. Przecież nie trzeba tego puścić "samopas".
cytat: |
Konrad napisał(a)
W ten sposób każdy będzie walczył z dużo słabszym klanem, który nie ma z nim szans. Pójdźmy jeszcze dalej - niech przeciwnikiem będzie zawsze 1 osobowy klan bez ekwipunku. Bo do tego się to sprowadza. Wszyscy będą wygrywać areny z palcem w nosie, monety będą się sypały strumieniami i każdy będzie szczęśliwy. Tylko po co te całe areny. Od razu dopiszmy każdemu po 10 złotych monet przyznawanych co tydzień. |
No nie koniecznie, wydaje mi się, że dobierałoby tylko i wyłącznie w przypadku właśnie takich dużych dysproporcji. Dodatkowo piszesz, żeby od razu każdemu przypisać monety, czy odpalać 1 os. klan, po co ta skrajność? Wydawało mi się, że chociaż z Tobą można normalnie dyskutować. Zrozum, że co innego przegrać w mniej-więcej wyrównanej walce a co innego przegrać bez zadania ciosu praktycznie. W 1-szym przypadku nikt by nie miał pretensji.
I 14% to dużo jak widać, bardzo dużo.
Podsumowując: jeśli teraz dobiera silnemu klanowi słabszych to jest w porządku ale jeśli wg mojego pomysłu dobierałoby na samarze porównywalny klan albo troszkę słabszy to już jest źle, tak? Interesujące...
Dobra, nie ma co dalej rozmawiać widzę. Dla mnie temat można zamknąć.
Ten post był edytowany 2 raz(y), ostatnio edytowany przez Akryn: 28-06-2016 15:21.
|
|
28-06-2016 15:16 |
|
|
Konrad
Administrator ds. technicznych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 13.388
Klan: BW Team Skąd: localhost
|
|
Jak pisałem temat bardziej nadaje się do Systemu gry. Teoretycznie można by było obniżyć widełki z 20 do 10% i powyżej tego losować samarytanina, tylko już teraz sporo walk toczy się jako samarytanin (ok 50%). Dalsze obniżenie mogłoby spowodować to, że 85-90% walk to samarytanin.
Oprócz tego dochodzi problem z R17 poruszony przez twardego, który prawdopodobnie ma większy wpływ na przebieg wklejonych walk niż sam algorytm dobierania przeciwnika. Tutaj możliwe opcje to wykluczenie R17 z aren globalnych lub jakiś sensowny handicap (a to może być dość trudne do wyliczenia).
__________________
|
|
28-06-2016 15:23 |
|
|
Askarianh
Bug Killer Mod
Data rejestracji: 08-05-2009
Postów: 642
Klan: Lux ex Tenebris Rasa w grze: Kultysta Kraina: Necropolia III Skąd: Wrocław
|
|
|
28-06-2016 20:01 |
|
|
Akryn
Double Ace
Data rejestracji: 13-01-2015
Postów: 139
Kraina: Moria VI
Autor tematu
|
|
Satyna masz rację zgadzam się, można się lepiej przygotować ale czy wg. Ciebie wyglądało by to inaczej w tym przypadku? Wg mnie nie i jedyne co by się zmieniło to to, że może ze 2 dodatkowe osoby by zdążyły zaatakować co i tak by kompletnie nic nie dało. Problem jest i tyle. Nie tylko ja o tym pisałem.
|
|
28-06-2016 20:55 |
|
|
Satyna
Triple Ace
Data rejestracji: 10-08-2009
Postów: 206
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria III
|
|
w obu wypadkach wylosowaliscie silniejszych przeciwnikow, zgadzam sie. ale bardzo trudno powiedziec, jak sprawy by sie mialy, gdyby osoby z Twojego klanu nieco rozsadniej zagospodarowaly krew. patrzac na te linki, podejrzewam, ze moglibyscie miec problemy nawet z graczami na rownym poziomie, ktorzy zainwestowali w sume. i teraz nei wiem, czy przegrywacie "zawsze", bo "zawsze'"losujecie przeciwnikow o znacznie wyzszych lvlach niz Wasze, czy przegrywacie "zawsze', bo przegrywacie z kazdym
nie wiem tez, jaka byla Wasza frekwencja a jaka przeciwnikow. nie macie w klanie jakichs spiochow na 130+lvlu? moze oni Wam psuja interes? nieobecni chyba tez sa doliczani na arenie do sumy klanu. przynajmniej tak cos kojarze
no, w kazdym razie na podstawie tych dwoch linkow nie zglaszalabym bledow w systemie gry
__________________ r9 - nick: Kamea
|
|
28-06-2016 21:37 |
|
|
Satyna
Triple Ace
Data rejestracji: 10-08-2009
Postów: 206
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria III
|
|
aha, dzieki za sciage.
ten opis troche jest zagmatwany, bo nie wiadomo jak sa typowani "wyraźnie słabsi członkowie klanu". a z tego "Klany z wyraźnie słabszymi poziomowo graczami będą pomijane w procesie wyszukiwania przeciwników." wynikaloby, ze klan Akryna powinien zostac pominiety przy losowaniu, bo gracze z jego klanu mieli wyraznie nizsze lvle. takze przyznaje, ze mozna miec zastrzezenia w tym przypadku. moze widelki, o ktorych wczesniej byla mowa powinny rzeczywiscie zostac zawezone? albo dodatkowo dorzucic progi na sume pktow? cos jak w systemie podatkowym - do 100k 21% powyzej 100k 33%
DD zaliczcie mi ten zart, pls
Akryn, wracajac do tematu, nadal nie wiem, czy Wasz klan zawsze losuje silniejszych przeciwnikow czy zdarza sie to od czasu do czasu. moglbys pokazac jak beda wygladac Wasze areny za tydzien i 2 tyg? niezaleznie od ich wyniku? dwa linki, i to wybrane jako przyklad negatywny, nie sa miarodajne, przynajmniej nei dla mnie
__________________ r9 - nick: Kamea
|
|
28-06-2016 22:33 |
|
|
Akryn
Double Ace
Data rejestracji: 13-01-2015
Postów: 139
Kraina: Moria VI
Autor tematu
|
|
Nie no, nie losuje zawsze silniejszych, bez przesady. Na ogół dobiera w porządku, raz się wygrywa raz się przegrywa, ok. Ale dosyć regularnie też zdarza się trafiać na taką ścianę jak teraz i nic się nie zrobi z czymś takim, o to głównie chodzi. Ale coś czuję, że będzie się chyba trzeba przyzwyczaić
|
|
28-06-2016 23:27 |
|
|
Archael
King
Data rejestracji: 29-10-2008
Postów: 860
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria
|
|
To ja rzuce propozycją zmiany:
- Przez godzinę po zakończeniu zapisów gracze będą widzieli listę klanów silniejszych i słabszych* od siebie (i siebie na środku tej listy, żeby móc łatwo porównać), pokolorowanych na zielono (w zasięgu do np +/-20% swojej siły*) i na czerwono.
- przez ów godzinę liderzy klanów wybierają do dwóch klanie na zielono.
- Jeżeli jakiś klan nie wybierze, to system wybiera sam.
- Najpierw rozgrywane by były walki, w których plany wybrały się nawzajem, a następnie jednostronnie.
- Jeżeli klan walczył już otrzymując lub tracąc punkty, lub na liście przeciwnika na czerwony kolor, to uczestniczy w walce jako samarytanin.
- Jeżeli po rozegraniu walk, jakiś klan wciąż nie będzie miał zmiany punktowej na swoim koncie, będzie walczył z klanie posiadającym bajbardziej zbliżoną do niego siłę* i w tej walce nie będzie samarytaninem.
* - średnia / suma / czy jak tam będzie sprawiedliwie.
|
|
29-06-2016 02:14 |
|
|
Riper_Angel
Viking
Data rejestracji: 21-01-2011
Postów: 638
Kraina: Moria IV
|
|
|
17-07-2016 21:38 |
|
|
Riper_Angel
Viking
Data rejestracji: 21-01-2011
Postów: 638
Kraina: Moria IV
|
|
|
07-08-2016 21:30 |
|
|
Ahanaell
Emperor
Data rejestracji: 01-07-2007
Postów: 1.238
Klan: Zakon prastarych Kraina: Moria II Skąd: Anwnn
|
|
A nie można zrobić tak, by w przypadku dolosowania, czy jak to tam zwał, dużo silniejszego klanu, dostawał on karę, albo ten słabszy boosta?
W granicach rozsądku oczywiście, by jako tako zrównać szanse.
Albo chociaż bonus do inicjatywy dla słabszego klanu, by przy odrobinie szczęścia przetrzebił on trochę liczebność tego silniejszego.
Albo niech silniejszy klan straci kilku losowych graczy na początku starcia, albo wszystkiego po trochu, i wyjdzie w praniu co by to dało.
__________________ [
|
|
08-08-2016 00:27 |
|
|
|