Propozycja wprowadzenie dodatkowych przedmiotów na aukcjach |
Buc
Operator serwerów Moria i pralki automatycznej
Data rejestracji: 18-12-2006
Postów: 13.302
Klan: BW Team Rasa w grze: Władca Zwierząt Kraina: Moria; Moria VI; Moria S Skąd: Województwo łódzkie
|
|
Propozycja wprowadzenie dodatkowych przedmiotów na aukcjach |
|
UWAGA!
Poniższa propozycja to mój pomysł, o którym pisałem kilka lat temu, jeszcze zanim zacząłem piastować stanowisko Operatora gry. Została wtedy totalnie zignorowana, kilkoro graczy skrytykowało ją za ,,zmuszanie do pozbywania się itemów". Nie jest ona propozycją ze strony Administracji gry, nie była ona nawet z Administratorami konsultowana. Jest to pomysł przedstawiony przez gracza Morii dla innych userów.
Rynek Morii boryka się z wieloma problemami:
- słabą podażą itemów
- dużym popytem na dobre składniki
- ogromnym przyrostem kamieni u graczy z wysokim poziomem
- małym stanem kamieni u graczy z niskim i średnim poziomem
- brakiem możliwości złożenia pożądanego przedmiotu przez low i mid lvl
- stałą inflacją cen
- destabilizacją rynku po wprowadzeniu patcha zmieniającego wartość kamieni
Sytuacja jest poważna, ponieważ zniechęca mocno użytkowników do gry, a zmniejszająca się populacja pogłębia problem, rozciągając w czasie stabilizację cen na rynku.
Potrzebny jest pilnie instrument, który pozbawi graczy nadmiaru kamieni i zapewni ciągłą aktywność podczas aukcji.
Mając na uwadze kwestie poruszane w tym wątku:
Handel "pokamienny" - propozycja zmian
Chcę przedstawić swoją propozycję do przedyskutowania przez graczy w odrębnym wątku. Po przyjęciu Waszych uwag zamierzam przedstawić go pod rozwagę Administratorom gry.
Oto jej treść:
Każdy wystawiony na aukcję item powoduje automatyczne wygenerowanie dwóch kolejnych przedmiotów na aukcji. To wystawiony przez gracza item determinowałby jakość przedmiotów automatycznych:
- legendarny/prefix/sufix zależałby od tego czy wystawiony item miał takie cechy.
- jeśli brakuje którejś z tych cech, to przedmiot automatyczny również nie będzie jej miał.
- aukcja automatycznego przedmiotu będzie trwać tak samo długo jak przedmiotu wystawionego przez gracza
- przedmiot automatyczny powinien mieć CM=0
Np. wystawienie legendarnego zabójczego noża zarazy, spowoduje że na aukcji pokaże się inny legendarny przedmiot z prefiksem i sufiksem. Wystawienie zabójczej maczugi spowoduje że pojawi się przedmiot wyłącznie z prefem.
Zasada wystawiania przedmiotów będzie zbliżona do duplikatów. Nie wiem jak to jest możliwe do rozwiązania od strony programistycznej, ale system duplikatów narzuca CM przedmiotu głównego, jak również nie daje możliwości licytowania duplikatów przez konto wystawiające podstawowy przedmiot. Te dwie rzeczy w przypadku przedmiotów automatycznych nie powinny mieć miejsca.
Nie jestem programistą, nie znam się kompletnie na tym. Nie wiem jakie algorytmy są wykorzystywane przy generowaniu dropów oraz przy tworzeniu duplikatów, ale wydaje mi się, że duża część tego, co byłoby potrzebne przy tworzeniu dodatkowych przedmiotów już jest zaimplementowana. Mamy system tworzenia duplikatów, który trzeba byłoby rozbudować o system generowania nowych itemów. Do tego idealnie się nadaje to co jest wbudowane w system skarbów w postaci wykopywania przedmiotów:
- Szansa na prefiks, sufiks i przedmiot legendarny - 100% jeśli przedmiot wystawiony przez gracza ma takie cechy.
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie +3 do dobrego, to będzie to przedmiot jak z bliskiej wyprawy w strefie 3.
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie dobry +1 do doskonałego, to będzie to przedmiot jak z dalekiej wyprawy w strefie 2.
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie powyżej doskonałego, to będzie to przedmiot jak z pielgrzymki w strefie 1.
Dzięki temu na rynku będą pojawiać się głównie przedmioty kiepskie i średnie. Uniknie się sytuacji, że nagle pojawi się masa top itemów.
Kamienie wydane na wygranie aukcji przedmiotu automatycznego znikają z systemu, tak samo jak w przypadku wylicytowania duplikatu.
Jako autor propozycji nie patrzę na nią w sposób obiektywny, ale uważam że ma sporo zalet:
- mniejsza liczba itemów kiszonych w zbrojowniach
- potężny odpływ kamieni z serwera
- spadek cen
- łatwiejszy dostęp dla słabszych graczy do średniej klasy przedmiotów
- im więcej itemów wystawianych przez graczy, tym więcej składników dla wszystkich
- ułatwiony dostęp do przedmiotów podtrzyma na dłużej użytkowników w grze. Posucha na aukcji jest częstym powodem rezygnacji z danego serwera.
Zaproponowane rozwiązanie, aby być w pełni skuteczne wymagać będzie dużej mobilizacji ze strony graczy: zrobienie porządku w zbrojowni, ocenienie jaki składnik będzie przydatny, a który może pójść na aukcję. Zmaleje również liczba złomowanych itemów, przez co spadnie liczba posiadanej many i nanitów oraz paczek złomu. W mojej ocenie te wady nie dominują nad ogólnymi zaletami, dlatego można je zaakceptować.
W mojej ocenie propozycja jest kompletna, ale mogę się mylić. Proszę o przemyślenie jej, komentowanie, przedstawienie propozycji zmian. Po wspólnym wypracowaniu detali przedstawię gotową propozycję Administratorom, którzy ocenią czy jest ona wykonalna oraz czy nie kłóci się z ich wizją gry.
Czekam na Wasze posty, dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
Trzy Litery.
__________________
Wielki, zły Buc
__________________
Oderint, dum metuant
__________________
,,Dorośli nie zasną bez setki, dzieci bez smoczka, a Buc bez bana"
__________________
cytat: |
Buc napisał(a)
cytat: |
MasterOfPuppets napisał(a)
Nie chciałbyś rozzłościć Konrada
|
Nikt by tego nie chciał. Konrad powinien być postacią w baśniach braci Grimm. |
|
|
03-10-2016 20:30 |
|
|
Magico
Tap płacz 2014
Data rejestracji: 21-03-2008
Postów: 887
Kraina: Moria V Skąd: mam wiedzieć czego chcesz?
|
|
Łapka w górę, jak najbardziej. Każda inicjatywa mająca na celu poprawienie sytuacji na serwach - ogromny plus, a ta wydaje się naprawdę sensowna. Przynajmniej dopóki nie będzie fuzji.
Proszę bez warn'a - chcę wyrazić swoje gorące poparcie dla tej inicjatywy.
Dziękuję.
|
|
03-10-2016 20:39 |
|
|
Art8534
Member
Data rejestracji: 22-11-2015
Postów: 40
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria
|
|
Bardzo dobry pomysł
oby to przeszło i wylądowało w jakimś najbliższym patchu
|
|
03-10-2016 20:41 |
|
|
Bac^
King
Data rejestracji: 09-11-2008
Postów: 992
Klan: Night Blood Hunters Kraina: Moria Skąd: Łódź
|
|
Ja jestem na nie.
Top itemy sa dla top graczy - trudne do złozenia.
Nie moze byc tak, ze nagle kazdy bedzie mial endowy sprzet w 2 tygodnie.
__________________ Ex Trade Moderator
R2 - Bac - Emerytura
R9 - Bac - NBH
Zbanowany za rozmowki na Sb klanowym
|
|
03-10-2016 20:42 |
|
|
Padrezg22
Lord
Data rejestracji: 03-06-2015
Postów: 314
Klan: LEGO Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria VI
|
|
jestem na tak
trzeba coś zrobić z tym bałaganem co sushi zrobił
__________________ r17: Papa
r19: papa
|
|
03-10-2016 20:43 |
|
|
Xerter
Zbanowany
Data rejestracji: 21-11-2010
Postów: 413
Klan: Tak Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria V Skąd: Z dobrego domu
|
|
RE: Propozycja wprowadzenie dodatkowych przedmiotów na aukcjach |
|
cytat: |
Buc napisał(a)
UWAGA!
Poniższa propozycja to mój pomysł, o którym pisałem kilka lat temu, jeszcze zanim zacząłem piastować stanowisko Operatora gry. Została wtedy totalnie zignorowana, kilkoro graczy skrytykowało ją za ,,zmuszanie do pozbywania się itemów". Nie jest ona propozycją ze strony Administracji gry, nie była ona nawet z Administratorami konsultowana. Jest to pomysł przedstawiony przez gracza Morii dla innych userów.
Rynek Morii boryka się z wieloma problemami:
- słabą podażą itemów
- dużym popytem na dobre składniki
- ogromnym przyrostem kamieni u graczy z wysokim poziomem
- małym stanem kamieni u graczy z niskim i średnim poziomem
- brakiem możliwości złożenia pożądanego przedmiotu przez low i mid lvl
- stałą inflacją cen
- destabilizacją rynku po wprowadzeniu patcha zmieniającego wartość kamieni
Sytuacja jest poważna, ponieważ zniechęca mocno użytkowników do gry, a zmniejszająca się populacja pogłębia problem, rozciągając w czasie stabilizację cen na rynku.
Potrzebny jest pilnie instrument, który pozbawi graczy nadmiaru kamieni i zapewni ciągłą aktywność podczas aukcji.
Mając na uwadze kwestie poruszane w tym wątku:
Handel "pokamienny" - propozycja zmian
Chcę przedstawić swoją propozycję do przedyskutowania przez graczy w odrębnym wątku. Po przyjęciu Waszych uwag zamierzam przedstawić go pod rozwagę Administratorom gry.
Oto jej treść:
Każdy wystawiony na aukcję item powoduje automatyczne wygenerowanie dwóch kolejnych przedmiotów na aukcji. To wystawiony przez gracza item determinowałby jakość przedmiotów automatycznych:
- legendarny/prefix/sufix zależałby od tego czy wystawiony item miał takie cechy.
- jeśli brakuje którejś z tych cech, to przedmiot automatyczny również nie będzie jej miał.
- aukcja automatycznego przedmiotu będzie trwać tak samo długo jak przedmiotu wystawionego przez gracza
- przedmiot automatyczny powinien mieć CM=0
Np. wystawienie legendarnego zabójczego noża zarazy, spowoduje że na aukcji pokaże się inny legendarny przedmiot z prefiksem i sufiksem. Wystawienie zabójczej maczugi spowoduje że pojawi się przedmiot wyłącznie z prefem.
Zasada wystawiania przedmiotów będzie zbliżona do duplikatów. Nie wiem jak to jest możliwe do rozwiązania od strony programistycznej, ale system duplikatów narzuca CM przedmiotu głównego, jak również nie daje możliwości licytowania duplikatów przez konto wystawiające podstawowy przedmiot. Te dwie rzeczy w przypadku przedmiotów automatycznych nie powinny mieć miejsca.
Nie jestem programistą, nie znam się kompletnie na tym. Nie wiem jakie algorytmy są wykorzystywane przy generowaniu dropów oraz przy tworzeniu duplikatów, ale wydaje mi się, że duża część tego, co byłoby potrzebne przy tworzeniu dodatkowych przedmiotów już jest zaimplementowana. Mamy system tworzenia duplikatów, który trzeba byłoby rozbudować o system generowania nowych itemów. Do tego idealnie się nadaje to co jest wbudowane w system skarbów w postaci wykopywania przedmiotów:
- Szansa na prefiks, sufiks i przedmiot legendarny - 100% jeśli przedmiot wystawiony przez gracza ma takie cechy.
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie +3 do dobrego, to będzie to przedmiot jak z bliskiej wyprawy w strefie 3.
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie dobry +1 do doskonałego, to będzie to przedmiot jak z dalekiej wyprawy w strefie 2.
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie powyżej doskonałego, to będzie to przedmiot jak z pielgrzymki w strefie 1.
Dzięki temu na rynku będą pojawiać się głównie przedmioty kiepskie i średnie. Uniknie się sytuacji, że nagle pojawi się masa top itemów.
Kamienie wydane na wygranie aukcji przedmiotu automatycznego znikają z systemu, tak samo jak w przypadku wylicytowania duplikatu.
Jako autor propozycji nie patrzę na nią w sposób obiektywny, ale uważam że ma sporo zalet:
- mniejsza liczba itemów kiszonych w zbrojowniach
- potężny odpływ kamieni z serwera
- spadek cen
- łatwiejszy dostęp dla słabszych graczy do średniej klasy przedmiotów
- im więcej itemów wystawianych przez graczy, tym więcej składników dla wszystkich
- ułatwiony dostęp do przedmiotów podtrzyma na dłużej użytkowników w grze. Posucha na aukcji jest częstym powodem rezygnacji z danego serwera.
Zaproponowane rozwiązanie, aby być w pełni skuteczne wymagać będzie dużej mobilizacji ze strony graczy: zrobienie porządku w zbrojowni, ocenienie jaki składnik będzie przydatny, a który może pójść na aukcję. Zmaleje również liczba złomowanych itemów, przez co spadnie liczba posiadanej many i nanitów oraz paczek złomu. W mojej ocenie te wady nie dominują nad ogólnymi zaletami, dlatego można je zaakceptować.
W mojej ocenie propozycja jest kompletna, ale mogę się mylić. Proszę o przemyślenie jej, komentowanie, przedstawienie propozycji zmian. Po wspólnym wypracowaniu detali przedstawię gotową propozycję Administratorom, którzy ocenią czy jest ona wykonalna oraz czy nie kłóci się z ich wizją gry.
Czekam na Wasze posty, dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
Trzy Litery. |
A może powinieneś pójść z tym do dermatologa kolego?
|
|
03-10-2016 20:43 |
|
|
Buc
Operator serwerów Moria i pralki automatycznej
Data rejestracji: 18-12-2006
Postów: 13.302
Klan: BW Team Rasa w grze: Władca Zwierząt Kraina: Moria; Moria VI; Moria S Skąd: Województwo łódzkie
Autor tematu
|
|
Bac, powiedz mi w jaki sposób dodatkowa podaż średnich i słabych przedmiotów, które będą dostępne dla wszystkich graczy ma spowodować stworzenie endowego buildu w dwa tygodnie?
Z resztą, korzystanie z algorytmu dropów ze skarbów spowoduje, że na aukcjach będzie trochę lepszy szrot. Ile na aukcji wystawiane jest przedmiotów z poziomem powyżej doskonałego?
__________________
Wielki, zły Buc
__________________
Oderint, dum metuant
__________________
,,Dorośli nie zasną bez setki, dzieci bez smoczka, a Buc bez bana"
__________________
cytat: |
Buc napisał(a)
cytat: |
MasterOfPuppets napisał(a)
Nie chciałbyś rozzłościć Konrada
|
Nikt by tego nie chciał. Konrad powinien być postacią w baśniach braci Grimm. |
|
|
03-10-2016 20:45 |
|
|
Wilku2222
Lord
Data rejestracji: 15-01-2014
Postów: 454
|
|
Nie dla odpływu kamieni z serwera.
__________________ Ten post był edytowany 912345 raz(y), ostatnio edytowany przez CBŚ: Dzisiaj
|
|
03-10-2016 20:46 |
|
|
Robsonm
Lord
Data rejestracji: 19-11-2010
Postów: 437
Klan: MIYO Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria S
|
|
Nie dla odpływu? Ktoś boi się o fortunę?
Buc pomysł bardzo na tak, ale tak jak jeden z przedmówców pisał, jeśli wystawiamy biżu-niech leci biżu, analogicznie inne przedmioty.
Na r2 bywało wiele dni ostatnimi czasy gdzie na aukcji amuletów był jeden amulet, bodajże miedziany siły...Tak ma wyglądać gra? Mozolne kopiowanie i jeszcze więcej spędzania tutaj czasu czy frajda i zabawa ze złapania itemu z aukcji i zlepienia go w coś świetnego?
10 łapek i tyle samo nóżek w górę!
|
|
03-10-2016 20:52 |
|
|
Riper_Angel
Viking
Data rejestracji: 21-01-2011
Postów: 638
Kraina: Moria IV
|
|
A co z jakością pref/suf?
Czy z miedziaka wyczaruje się bonusowy jarząb albo słońce na aukcji?
|
|
03-10-2016 20:55 |
|
|
raikiri
Lord
Data rejestracji: 20-10-2007
Postów: 411
Klan: VVV Kraina: Necropolia Skąd: Sląsk
|
|
Pomysł mi się podoba ;]
+ dla usunięcia posuchy z aukcji ;]
__________________ R1=>Koniec
R3=>Maxima
R14=>kiedyś Fallen -> Koniec
Veni Vidi Vici
|
|
03-10-2016 20:57 |
|
|
Buc
Operator serwerów Moria i pralki automatycznej
Data rejestracji: 18-12-2006
Postów: 13.302
Klan: BW Team Rasa w grze: Władca Zwierząt Kraina: Moria; Moria VI; Moria S Skąd: Województwo łódzkie
Autor tematu
|
|
Riper Angel,
wymagałoby to analizy PLN. Nie sądzę by Admini mieli taki algorytm w grze. Moje pierwotne założenie było takie, by automatyczny przedmiot mieścił się w widełkach +/- 10% ceny PLN przedmiotu głównego. Dzięki temu przedmioty automatyczne byłyby podobnej jakości co główne. Ale wymagałoby to masy czasu, a i pewnie na takie rozwiązanie nie przystaliby Admini.
Moja propozycja skupiła się na wykorzystaniu mechaniki, która już istnieje, tak by jej wprowadzenie odbyło się możliwie jak najmniejszym nakładem sił, co za tym idzie, mogłoby zostać wprowadzone w najbliższym czasie.
__________________
Wielki, zły Buc
__________________
Oderint, dum metuant
__________________
,,Dorośli nie zasną bez setki, dzieci bez smoczka, a Buc bez bana"
__________________
cytat: |
Buc napisał(a)
cytat: |
MasterOfPuppets napisał(a)
Nie chciałbyś rozzłościć Konrada
|
Nikt by tego nie chciał. Konrad powinien być postacią w baśniach braci Grimm. |
|
|
03-10-2016 20:58 |
|
|
|
Nie dla jakichkolwiek ingerencji tego typu.
|
|
03-10-2016 20:58 |
|
|
Regit
Triple Ace
Data rejestracji: 26-11-2008
Postów: 160
Klan: Independent Kraina: Moria II Skąd: Z nikąd
|
|
cytat: |
Riper_Angel napisał(a)
A co z jakością pref/suf?
Czy z miedziaka wyczaruje się bonusowy jarząb albo słońce na aukcji? |
Zawsze można dać ograniczenie np pierwsze bo ja wiem 8 prefow/sufow żeby np słonko nietoperza z automatu nie poleciało
__________________ ID R5:8246
|
|
03-10-2016 20:59 |
|
|
78dyzio
King
Data rejestracji: 28-05-2007
Postów: 951
Klan: PARAD0X Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria III Skąd: 3city
|
|
Jak już pisałem w innym temacie uważam to za bardzo dobry pomysł.
Poza brakiem składników powinno to opanować szalejącą inflację (jeszcze przed patchem) spowodowaną gruzem za drzewa w duo trio.
__________________ r259:78dyzio
r3:78dyzio - oddane
|
|
03-10-2016 20:59 |
|
|
Pytek1234
Newbie
Data rejestracji: 11-10-2011
Postów: 7
Klan: B_S Kraina: Moria Skąd: Z mamy od Taty
|
|
Dość ciekawy pomysł jednak:
Wygenerowane przedmioty powinny byc tego samego typu patrzmy biżu , którego jest mało.
Grosz do grosza będzie kokosza , będą większe bitwy na aukcji i wreszcie jakiekolwiek itemki sie pojawią na aukcji.
Kolejna sprawa to fakt , iż kamienie będą .... gdzie? znikać?
To jest rynek musi być obrót KD to jest moje skromne zdanie warto coś pomyśleć co z tymi kamykami by się działo (może dodać jakiś aspekt gry polegający na robieniu oblężeń na jakieś bossy aby wartość tych kamieni była zdobywana i dzielona przez wszystkich członków klanu np raz na tydzien?)
Bardzo słabym pomysłem jest by one znikały , nie zapominajmy , że nadal jest to rynek
|
|
03-10-2016 20:59 |
|
|
Buc
Operator serwerów Moria i pralki automatycznej
Data rejestracji: 18-12-2006
Postów: 13.302
Klan: BW Team Rasa w grze: Władca Zwierząt Kraina: Moria; Moria VI; Moria S Skąd: Województwo łódzkie
Autor tematu
|
|
cytat: |
Bau napisał(a)
cytat: |
Riper_Angel napisał(a)
A co z jakością pref/suf?
Czy z miedziaka wyczaruje się bonusowy jarząb albo słońce na aukcji? |
Podpisuję się pod tym.
Bo osobiście uważam, że powinien być jakiś ogranicznik, tzn. wystawiając przykładowo jastrzębi pierścień nie mogę zejść poniżej jakiegoś prefixu. Żeby, tak jak kolega wyżej wspomniał, z miedziaków występku nie wyczarowało się jastrzębi nietoperza, bo wtedy rynek dopiero padnie
Ogólnie jestem za, ale projekt wymaga dużo korektyw jeszcze
|
W docelowym rozwiązaniu analiza prefi suf byłaby niezbędna. Ale to wymaga dużego nakładu czasu ze strony programisty. Skorzystanie z istniejącego rozwiązania skarbów mocno skróci czas potrzebny na zaimplementowanie rozwiązania. A z destabilizacją rynku trzeba walczyć niezwłocznie.
Ile widziałeś przy skarbach sufowanych jastrzębi czy słonek?
__________________
Wielki, zły Buc
__________________
Oderint, dum metuant
__________________
,,Dorośli nie zasną bez setki, dzieci bez smoczka, a Buc bez bana"
__________________
cytat: |
Buc napisał(a)
cytat: |
MasterOfPuppets napisał(a)
Nie chciałbyś rozzłościć Konrada
|
Nikt by tego nie chciał. Konrad powinien być postacią w baśniach braci Grimm. |
|
|
03-10-2016 21:02 |
|
|
pshemko777
Forum Ace
Data rejestracji: 19-09-2009
Postów: 86
Kraina: Moria III Skąd: mazowsze
|
|
Jak najbardziej na tak. Pomysł bardzo ciekawy i już w pierwotnej wersji interesujący. Podpisuję się pod wszystkim, co ożywi rynek i wyreguluję ceny na aukcjach.
|
|
03-10-2016 21:04 |
|
|
Buc
Operator serwerów Moria i pralki automatycznej
Data rejestracji: 18-12-2006
Postów: 13.302
Klan: BW Team Rasa w grze: Władca Zwierząt Kraina: Moria; Moria VI; Moria S Skąd: Województwo łódzkie
Autor tematu
|
|
cytat: |
Pytek1234 napisał(a)
Dość ciekawy pomysł jednak:
Wygenerowane przedmioty powinny byc tego samego typu patrzmy biżu , którego jest mało.
Grosz do grosza będzie kokosza , będą większe bitwy na aukcji i wreszcie jakiekolwiek itemki sie pojawią na aukcji.
Kolejna sprawa to fakt , iż kamienie będą .... gdzie? znikać?
To jest rynek musi być obrót KD to jest moje skromne zdanie warto coś pomyśleć co z tymi kamykami by się działo (może dodać jakiś aspekt gry polegający na robieniu oblężeń na jakieś bossy aby wartość tych kamieni była zdobywana i dzielona przez wszystkich członków klanu np raz na tydzien?)
Bardzo słabym pomysłem jest by one znikały , nie zapominajmy , że nadal jest to rynek
|
Znikanie kamieni jest niezbędne do tego by ceny spadły i by mali gracze mieli szansę na lepsze itemy.
__________________
Wielki, zły Buc
__________________
Oderint, dum metuant
__________________
,,Dorośli nie zasną bez setki, dzieci bez smoczka, a Buc bez bana"
__________________
cytat: |
Buc napisał(a)
cytat: |
MasterOfPuppets napisał(a)
Nie chciałbyś rozzłościć Konrada
|
Nikt by tego nie chciał. Konrad powinien być postacią w baśniach braci Grimm. |
|
|
03-10-2016 21:05 |
|
|
pik300
Double Ace
Data rejestracji: 27-04-2013
Postów: 117
Kraina: Moria
|
|
Pomysł na + Jestem za
|
|
03-10-2016 21:05 |
|
|
DjFlash
Forum Ace
Data rejestracji: 11-04-2008
Postów: 78
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria V
|
|
RE: Propozycja wprowadzenie dodatkowych przedmiotów na aukcjach |
|
a bym jednak zasugeroał modyfikację tego fragmentu
cytat: |
Buc napisał(a)
UWAGA!
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie +3 do dobrego, to będzie to przedmiot jak z bliskiej wyprawy w strefie 3.
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie dobry +1 do doskonałego, to będzie to przedmiot jak z dalekiej wyprawy w strefie 2.
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie powyżej doskonałego, to będzie to przedmiot jak z pielgrzymki w strefie 1.
|
Na następującą:
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie +3 do dobrego, to będzie to przedmiot numerem prefix/sufix 1-2.
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie dobry +1 do doskonałego, to będzie to przedmiot numerem prefix/sufix 1-4
- Jeśli wystawiony przedmiot jest na poziomie powyżej doskonałego, to będzie to przedmiot numerem prefix/sufix 1-6
Baza przedmiotu w każdym przypadku losowa, czyli jeśli to będzie to zbroja, to losuje dowolną ze zbroi, etc.
Oczywiście wszystkie założenia dotyczące występowania legend/prefixów/sufixów jak u autora postu.
Dla tych, którzy nie wiedza o jakie numery chodzi, analogiczne jak te tutaj:
Itemy według jakości
dla poszczególnych serwerów, bo wiadomo, że r17 ma inny układ.
Uzasadnienie pomysłu:
- nie będzie płaczu na forum, że gdzieś na którejś Morii wyleciał czarny lewity, a na innym serwerze tylko pałki generuje, wszystkim leci szrot, ale zdatny do klejenia
|
|
03-10-2016 21:07 |
|
|
Bau
Lord
Data rejestracji: 17-05-2014
Postów: 340
Rasa w grze: Kultysta Kraina: Moria S
|
|
cytat: |
Buc napisał(a)
W docelowym rozwiązaniu analiza prefi suf byłaby niezbędna. Ale to wymaga dużego nakładu czasu ze strony programisty. Skorzystanie z istniejącego rozwiązania skarbów mocno skróci czas potrzebny na zaimplementowanie rozwiązania. A z destabilizacją rynku trzeba walczyć niezwłocznie.
Ile widziałeś przy skarbach sufowanych jastrzębi czy słonek? |
Wystarczająco dużo, żeby przywiązać należytą uwagę do zaprogramowania tego pomysłu.
Obawiam się tylko jednego - że przedstawiona propozycja wprowadzi ogromny napływ end-gamendowych itemów w dość krótkim odstępstwie czasowym, przez co osoby, które takie itemy robiły nawet latami zostaną nieco pokrzywdzone.
|
|
03-10-2016 21:07 |
|
|
Cerbin
Forum Legend
Data rejestracji: 30-03-2007
Postów: 1.975
Skąd: Gród Kraka
|
|
Wystawiam item dsk pref suf i generuje mi item z pielgi? Albo dwa? Wystawiam codziennie 10 takich itemów i robi to 100 graczy. No, 50. Codziennie pojawia się 500 itemów z pielgrzymki 1s.
Fajnie... Chcesz ciach system?
__________________ WEGE Blood Wars (copyright Vilku)
|
|
03-10-2016 21:07 |
|
|
budy16
Member
Data rejestracji: 18-05-2008
Postów: 39
|
|
cytat: |
Bau napisał(a)
cytat: |
Riper_Angel napisał(a)
A co z jakością pref/suf?
Czy z miedziaka wyczaruje się bonusowy jarząb albo słońce na aukcji? |
Podpisuję się pod tym.
Bo osobiście uważam, że powinien być jakiś ogranicznik, tzn. wystawiając przykładowo jastrzębi pierścień nie mogę zejść poniżej jakiegoś prefixu. Żeby, tak jak kolega wyżej wspomniał, z miedziaków występku nie wyczarowało się jastrzębi nietoperza, bo wtedy rynek dopiero padnie
No i najważniejsze, gdzie kamienie z przedmiotów "dodatkowych" będą wędrować? Bo chyba nie na konto osoby, która wystawiła "podstawowy" item?
Ogólnie jestem za, ale projekt wymaga dużo korektyw jeszcze
|
Z tego co przeczytalem to kamienie maja znikac
Czytac ze zrozumieniem trzeba
|
|
03-10-2016 21:08 |
|
|
:Aureliusz:
Emperor
Data rejestracji: 12-08-2007
Postów: 1.030
Klan: zMrok Kraina: Moria II Skąd: Dziki Zachód
|
|
Jak najbardziej za, każdy rodzaj zwiększenia 'przypływu' itemów sprawi, że rynek ożywi i to nie będzie aż tak bardzo bolało graczy bo kamienie pójdą 'gdzieś tam' po patchu większość graczy ma bardzo dużą sumę gruzu a co za tym idzie średni item idzie za sporą sumę a takie rozwiązanie sprowadziło by do normalniejszych cen. Buc zrób ankietę w temacie i wtedy zobaczymy jak ludzie postrzegają Twój pomysł.
|
|
03-10-2016 21:08 |
|
|
Blind-
Emperor
Data rejestracji: 15-06-2007
Postów: 1.261
Kraina: Moria
|
|
Buc, jedno pytanie: jakie rozwiązanie sytuacji widzisz w przypadku gdy user wystawia item, pojawia się jakiś dodatkowy item, gdzie po wygenerowaniu duplikatu (100%, że znajdziemy sposób by ocenić czy to wygenerowany item), user wycofuje swój przedmiot z aukcji?
Ogólnie na tak, ale pomysł jest do dopracowania.
@Bac: Jeśli gra przechodzi w fazę, gdzie 10 osób bije się w setkach/tysiącach o pojedynczy, pojawiający się raz na miesiąc sensowny składnik, to ja nie mam ochoty dłużej grać w tą grę.
|
|
03-10-2016 21:10 |
|
|
Buc
Operator serwerów Moria i pralki automatycznej
Data rejestracji: 18-12-2006
Postów: 13.302
Klan: BW Team Rasa w grze: Władca Zwierząt Kraina: Moria; Moria VI; Moria S Skąd: Województwo łódzkie
Autor tematu
|
|
Blind, tak samo jak w przypadku duplikatów - dodatkowa aukcja też znika. Nie da się cofnąć, gdy jeden z duplikatów jest zalicytowany.
__________________
Wielki, zły Buc
__________________
Oderint, dum metuant
__________________
,,Dorośli nie zasną bez setki, dzieci bez smoczka, a Buc bez bana"
__________________
cytat: |
Buc napisał(a)
cytat: |
MasterOfPuppets napisał(a)
Nie chciałbyś rozzłościć Konrada
|
Nikt by tego nie chciał. Konrad powinien być postacią w baśniach braci Grimm. |
|
|
03-10-2016 21:12 |
|
|
|