dzienny limit wygranych aukcji |
civ
Triple Ace
Data rejestracji: 15-07-2010
Postów: 165
Kraina: Necropolia VIII
|
|
dzienny limit wygranych aukcji |
|
Proponuję wprowadzić dzienny limit wygranych aukcji. Gracz z topki, przy nadmiarze wolnego czasu na grę, jest w stanie zdominować rynek uniemożliwiając tym niżej w rankingu dokonanie zakupów w rozsądnych cenach. Po obcięciu kamieni przez opa tylko wzruszy ramionami, bo, dzięki nowemu patchowi, jeszcze szybciej to sobie odbije ekspami.
Sądzę, że taka zmiana zwiększyłaby grywalność na starszych serwerach, gdzie mniejsi i średni zawsze mieli problemy z poklejeniem sobie end-game'owych przedmiotów ze względu na ceny składników (głównie chodzi o sklejki śmieciowe z relatywnie tanich itemów) - gracz z topki jest w stanie skupić wszystko, coś tam z tego zawsze poklei i wystawi jakiegoś gotowca z przebitką za kwotę, na którą mniejszych nie stać.
Nie wiem, ile taki limit powinien wynosić, ale na pewno mniej, niż 20 itemów dziennie. A po wykorzystaniu limitu - blokada na składanie ofert do północy.
Ot, taka propozycja, może już były podobnie, nie wiem.
Ja nic do dodania w tym wątku nie mam, możecie zacząć hejcić.
__________________ Najciekawsze zajęcie na świecie: sen. Czy kiedykolwiek, ktokolwiek nudził się śpiąc?
|
|
23-02-2017 19:30 |
|
|
repe
Lord
Data rejestracji: 13-05-2007
Postów: 462
Kraina: Moria VI
|
|
Każdy pomysł, który umożliwia "małym" uczestnictwo w aukcjach uważam za dobry. Ą żeby "topka" nie poczuła się pokrzywdzona to proponuję taki limit wprowadzić wszystkim i tyle. Obecna sytuacja prowadzi do tego że mali nie kleją a i gotowców nie są w stanie kupić bo odstają z kamieniami i ich przyrostem.
|
|
23-02-2017 19:36 |
|
|
Wilku2222
Lord
Data rejestracji: 15-01-2014
Postów: 454
|
|
Pijcie mleko będziecie wielcy
A tak zapytam temat na powaznie czy beke sobie robicie?
Bo limit na aukcjach to pomysł zarabiaty.jeden i ten sam item moze zejsc za 100kd a jak sie wlaczy ludziom limit to za 1kd zejdzie.sa expy codzienie wiesz ile leci kamieni z exp w 3na drzewie tonami
__________________ Ten post był edytowany 912345 raz(y), ostatnio edytowany przez CBŚ: Dzisiaj
|
|
23-02-2017 19:47 |
|
|
pewalker92
Lord
Data rejestracji: 21-10-2011
Postów: 389
Kraina: Moria VI
|
|
Się uśmiałem
Każda regulacja rynku to nonsens. KROPKA
__________________
|
|
23-02-2017 19:52 |
|
|
repe
Lord
Data rejestracji: 13-05-2007
Postów: 462
Kraina: Moria VI
|
|
Topiaści jak zwykle bronią swego
-Nie rozumieją, że ich wypłakane zmiany na dłuższą metę zabijają gre
-Nie rozumieją, że BW jest grą całkowicie nieprzyjazną nowym graczom
Tkwią w tych swoich end-game'owych sprzętach klikając codziennie te same drzewka w tych samych składach jednocześnie narzekając na ślamazarność nielicznej administracji we wprowadzaniu zmian, bo nie dociera, że hajsu z gry mało gdyż liczba nowych graczy maleje jednocześnie z liczbą graczy starych, znudzonych klikaniem tych samych drzewek w tych samych składach.
|
|
23-02-2017 20:12 |
|
|
-Senti-
Lord
Data rejestracji: 12-01-2016
Postów: 343
|
|
Macie nowy serwer jak boicie sie ze wam topka zniszczy 17. Ustalanie odgorne ile mozna kupic przedmiotow to najwiekszy bezsens jaki widzialem mimo iz macie troche racji, ale nie tedy droga panowie czy tam panie.
__________________
|
|
23-02-2017 20:16 |
|
|
Wilku2222
Lord
Data rejestracji: 15-01-2014
Postów: 454
|
|
Moze byc ograniczenie tylko mali wtedy juz nic nie kupia.I taka jest prawda.bo ktos inny kupi i wystawi innego dnia dla tego co juz mu sie limit skończył na ten ze dzien.Problemem jest tu raczej ilosc itemow na rynku bo gdyby dropilo i bylo by wystawiane to ceny by spadly.Wszyscy mowia ze topka trzyma rynek.zgodze sie ale topka trzyma rynek juz chyba tylko bizu.reszta to juz ich malo obchodzi.No moze biala 2h ale tam to juz wszyscy sie bija.wiec jak widze ze topka sie bije o spodnie i cena jest juz o 500kk za duza to zastanawiam sie czy to topka sie bije czy mali gracze .Bo to chyba jednak mali gracze podbijaja sobie cene w kosmos
__________________ Ten post był edytowany 912345 raz(y), ostatnio edytowany przez CBŚ: Dzisiaj
|
|
23-02-2017 21:07 |
|
|
civ
Triple Ace
Data rejestracji: 15-07-2010
Postów: 165
Kraina: Necropolia VIII
Autor tematu
|
|
cytat: |
Wilku2222 napisał(a)
jeden i ten sam item moze zejsc za 100kd a jak sie wlaczy ludziom limit to za 1kd zejdzie.sa expy codzienie wiesz ile leci kamieni z exp w 3na drzewie tonami |
Moim zdaniem oba te argumenty są chybione.
1. Można ustawić cenę minimalną. Poza tym, cóż w tym złego, że jakiś mniejszy gracz kupi item taniej, skoro koksy rzucą się na grubsze zakupy, na które mniejszych i tak nie będzie stać? Straci najwyżej ten, kto nie ustawił ceny minimalnej, na własne, poniekąd, życzenie.
2. Wiem, ile leci kamieni z exp we 3 na drzewie. I właśnie o tym piszę, bo tylko grupa wybrańców może z tego korzystać, jak ma dopracowane buildy. A mniejsi też płacą premkę, żeby utrzymać serwery. Może dla odmiany jakiś ukłon w ich stronę? Jak zejdziecie z kupowania drobnicy na tony, to mniejsi szybciej pokleją sprzęt i szybciej będą mogli chodzić na te drzewa we 3.
Oczywiście, limit dla każdego, bez względu na poziom.
__________________ Najciekawsze zajęcie na świecie: sen. Czy kiedykolwiek, ktokolwiek nudził się śpiąc?
|
|
23-02-2017 21:11 |
|
|
pewalker92
Lord
Data rejestracji: 21-10-2011
Postów: 389
Kraina: Moria VI
|
|
Jak sama nazwa wskazuje "endgame" dotyczy końca gry, czyli topowych graczy. Chcesz być małym z endgame przedmiotami to musisz być cierpliwy lub urosnąć, mieć fart lub grać na nowym serwerze. Więksi mogą więcej, tak jest w grze i w życiu również.
Problem tu jest inny - brak dropa... Ten problem istnieje od zawsze, a teraz gdy zwiększyła się podaż kamieni ten problem będzie coraz bardziej widoczny.
brak dropa -> brak itemów na rynku -> wzrost cen -> płacz małych -> mali odchodzą -> mniej graczy -> mniej dropa -> brak itemów na rynku... itd.
No i jeszcze dochodzi do sytuacji, że każdy woli przytrzymać itemy w zbrojowni, bo kamieni na wbitki jest teraz opór, a jakiś syf składnik może się kiedyś przydać.
Myślę, że wyjściem z problemu przez administrację mają być zadania dzienne, które mają wejść niedługo i mają one dawać możliwość craftu itemów (autor tematu nawet pewnie nie wie, że jest taka propozycja). Nie wiem na ile rozwiąże to problem, ale w jakimś stopniu na 100% o ile nie będzie się składało w ten sposób engame itemu np rok.
Co przyniesie czas - zobaczymy. Jak dla mnie propozycja autora jest tak logiczna jak pozwalanie matce z 1 dzieckiem i 7 dziećmi na kupowanie tylu samu bułek w sklepie.
__________________
|
|
23-02-2017 21:16 |
|
|
civ
Triple Ace
Data rejestracji: 15-07-2010
Postów: 165
Kraina: Necropolia VIII
Autor tematu
|
|
cytat: |
pewalker92 napisał(a)
Jak sama nazwa wskazuje "endgame" dotyczy końca gry, czyli topowych graczy. Chcesz być małym z endgame przedmiotami to musisz być cierpliwy lub urosnąć, mieć fart lub grać na nowym serwerze. Więksi mogą więcej, tak jest w grze i w życiu również.
Problem tu jest inny - brak dropa... Ten problem istnieje od zawsze, a teraz gdy zwiększyła się podaż kamieni ten problem będzie coraz bardziej widoczny.
brak dropa -> brak itemów na rynku -> wzrost cen -> płacz małych -> mali odchodzą -> mniej graczy -> mniej dropa -> brak itemów na rynku... itd.
No i jeszcze dochodzi do sytuacji, że każdy woli przytrzymać itemy w zbrojowni, bo kamieni na wbitki jest teraz opór, a jakiś syf składnik może się kiedyś przydać.
Myślę, że wyjściem z problemu przez administrację mają być zadania dzienne, które mają wejść niedługo i mają one dawać możliwość craftu itemów (autor tematu nawet pewnie nie wie, że jest taka propozycja). Nie wiem na ile rozwiąże to problem, ale w jakimś stopniu na 100% o ile nie będzie się składało w ten sposób engame itemu np rok.
Co przyniesie czas - zobaczymy. Jak dla mnie propozycja autora jest tak logiczna jak pozwalanie matce z 1 dzieckiem i 7 dziećmi na kupowanie tylu samu bułek w sklepie. |
Na morii, szczęśliwie, możliwość założenia itemu o wiele bardziej zależy od poziomu gracza, niż na necro. "Endgame" jest w tej sytuacji pojęciem o wiele mniej względnym, niż sugerujesz. Ile dzisiaj klat na r17 kupiłeś? Ile KD buc obetnie? Wiem, wiem... 50KD robisz w dwa dni, dla Ciebie to jest nic.
Co do analogii z kupowaniem bułek, to akurat nie była zbyt trafna. Trafniejsza byłaby inna: żeby ten, co zarabia 10 zł na godzinę mógł kupić dziennie tyle samo bułek, co ten, który zarabia 100 zł na godzinę. Zwłaszcza w sytuacji, gdy bardziej zamożny wykupuje wszystkie bułki drożej po to, żeby potem biedak musiał od niego kupić za jeszcze więcej... w realu też by to pewnie tak wyglądało, dzięki ludziom Twojego pokroju, jakby tych bułek było w sklepach tyle, co dropa na BW. Weź se kup pan kawior jak nie masz co z kasą robić, biedak i tak nie kupi, bo go nie stać.
__________________ Najciekawsze zajęcie na świecie: sen. Czy kiedykolwiek, ktokolwiek nudził się śpiąc?
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez civ: 23-02-2017 21:37.
|
|
23-02-2017 21:36 |
|
|
Buc
Operator serwerów Moria i pralki automatycznej
Data rejestracji: 18-12-2006
Postów: 13.302
Klan: BW Team Rasa w grze: Władca Zwierząt Kraina: Moria; Moria VI; Moria S Skąd: Województwo łódzkie
|
|
Mało to jest aukcji, bo ktoś kupił dla kolegi? Takie ograniczenie będzie można obejść na tuzin sposobów.
__________________
Wielki, zły Buc
__________________
Oderint, dum metuant
__________________
,,Dorośli nie zasną bez setki, dzieci bez smoczka, a Buc bez bana"
__________________
cytat: |
Buc napisał(a)
cytat: |
MasterOfPuppets napisał(a)
Nie chciałbyś rozzłościć Konrada
|
Nikt by tego nie chciał. Konrad powinien być postacią w baśniach braci Grimm. |
|
|
23-02-2017 22:39 |
|
|
HC-milotek
Double Ace
Data rejestracji: 02-01-2009
Postów: 137
Klan: PSD Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria Skąd: Kostrzyn n/O
|
|
Nie przejdzie limit aukcji , bo nie będę miał co robić
Codziennie kilkadziesiąt aukcji licytuję - większość dla pozyskania manny , złomu ...
Nie ma innej możliwości , skoro znaleziska miesiącami zalegają gdzieś tam głęboko
Nie ustali się stałych cen aukcji , skoro kamieni przybywa.
Jedynym sposobem regulacji cen na rynku , jest udostępnienie przedmiotów kopiowalnych "
Z ów przedmiotów ,w prosty sposób można wszystko zrobić - łatwo produkcję taką udokumentować można ,co nowym graczom by znacząco pomogło ( wytrwali w grze - zrobią wszystko - niech sami robią swój eq , nie zamęczając tym kolegów z klanu ....)
Jednocześnie z itemów kopiowalnych " ( wcześniej ustalając koszt ich pozyskania ) , automatycznie ustali się cena itemów z nich otrzymanych ( koszt łączeń + koszt ulepszenia + koszt składników kopiowalnych" )
Znacząco ona nie odbiegnie od dropa z wypki ,będącego zawsze pomocnym składnikiem ,lub silną podstawą do produkcji - czasem gotowym do użycia it .
Przy okazji rytek wróci do łask = nadwyżkę kamieni można wydać na cokolwiek - na nowe pomysły administracji ( runa, ewo ,złom....)
Gdzieś na forum , to ładnie opisałem ...
Limit aukcji BEEE
__________________ Bubus
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez HC-milotek: 24-02-2017 07:07.
|
|
24-02-2017 02:28 |
|
|
Apollno1
Triple Ace
Data rejestracji: 03-06-2009
Postów: 244
Kraina: Moria III
|
|
Autorze temaru w pełni rozumiem dostrzegany przez Cb problem, ale akurat wprowadzenie dziennych limitów nie pomoże go rozwiązać. Jak Buc wspomnial, jest sporo sposobów aby ewentualny limit obejść.
Nie oznacza to, że nie masz racji, bo ją masz. Uważam podobnie jak ty, rzeczywiscie problem istnieje. Ale wprowadzenie limitów nie doprowadzi do jego rozwiazania.
W mojej opinii zauważalnie może pomóc jedynie zwiększenie ilości itemków. Na podkręcenie dropa nie mamy co liczyć, ale było sporo rozsądnych propozycji dotyczących zwiększenia ilości itemów na aukcji nie ingerujących w mechanizm "dropa".
Pozostaje nam czekać na zapowiedziany przez SM crafting, może on coś zmieni, ale tylko pod warunkiem, że itemy średnie tylko z prefem lub suffem będą dość łatwie do wycraftowania. Itemki engamowe powinny być znacznie trudniejsze bo inaczej gra zrobi się zbyt monotonna.
Cały problem z rynkiem wynika z faktu, że ilość wartościowych itemów jest bardzo mała. W związku z tym oraz z faktem wprowadzenia codziennych exp sytuacje może poprawić jedynie sprawienie, że składanie dobrych itemów pod handel nie będzie już takie opłacalne dla topki. Osiągnąć to można jedynie poprzez zwiększenie ilości itemów na aukcji lub danie alternatywnych sposobow ich pozyskiwania oprócz handlu. W każdym innym przypadku będzie się nasilać monopolizacja rynku przez topke.
|
|
24-02-2017 10:18 |
|
|
druga kawa
Lord
Data rejestracji: 23-11-2016
Postów: 482
|
|
RE: dzienny limit wygranych aukcji |
|
Zawsze chętnie dokopie topce ale uczciwie.
Takie coś to byłaby przesada.
Natomiast problem jest znamy i niestety trzeba napisać że olewany przez Administrację:
1. Podpięty temat o handlu złomem, grubo ponad rok bez odzewu.
2. Okienko okazji na morii. Tez długo schodzi Administracji się namyślać.
3. Był temat, chyba Buca, o dodatkowych przedmiotach na aukcjah, tylko cztery miesiące ma.
Więc rozwiązań problemu, wciąż czekających, jest trochę.
Ale Administracja woli dawać arcy-głupie loterie i jeszcze głupsze konkursy niż solidnie naprawiać grę.
Było też sporo mniejszych tematów zmian dla maluchów na moriach.
Moria dla małych i dla nowych graczy jest bardzo nieprzyjaznym serwerem.
Ale akurat takie coś co proponujesz Autorze jest po prostu nieuczciwe.
|
|
24-02-2017 15:53 |
|
|
malefo
Forum Ace
Data rejestracji: 09-12-2015
Postów: 90
Kraina: Moria III
|
|
W piekle jest specjalne miejsce dla ludzi zakładających takie cebularskie tematy.
Pomysł tak głupi, że nie warto nawet komentować.
__________________
|
|
24-02-2017 17:05 |
|
|
Ahanaell
Emperor
Data rejestracji: 01-07-2007
Postów: 1.238
Klan: Zakon prastarych Kraina: Moria II Skąd: Anwnn
|
|
Bez sensu, raz, że można to obejść, dwa, że balans rynku poszedł by do końca się gwizdać.
Dodam, że sam do topki się nie zaliczam, mam lvl stosunkowo wysoki, ale kamieni mam mniej, niż nie jeden maluch na 50lvl ;p
Mam za to inną propozycję: przesunąć poprzeczkę w kopiach, by kopiowało też lepsze itemki, dać bloka, by te kopie były dostępne tylko dla graczy do pewnego lvl - wtedy i topka kupi, i maluch.
Można też zrobić tak, by te kopie miały cm mniejsze, np o 50% lub były bez cm, oraz wprowadzić jakieś ograniczenie, by nie doszło do sytuacji, że maluch kupi kopię za ułamek osiąganej ceny i odsprzeda topce - np takiej kopii nie można sprzedać, tak by to było do kupienia na własne potrzeby, a nie do odsprzedania z zarobkiem.
Te kopie dotyczyły by pref/suf stojących wyżej, niż obecnie podlegające pod system kopiowania, zwykłe kopie pozostały by albo bez zmian, albo robiło by 1 dodatkową kopię dla maluchów.
Ofc to nie jest odealne rozwiązanie, ale faktem jest, że mniejsi gracze nie mają obecnie szans na kupno jakiegokolwiek przyzwoitego eq, bo po prostu topka wykupuje wszystko.
To tak, jakby w realu wejść do któregoś z większych domów aukcyjnych ze stówą w kieszeni ;p
Większość większych graczy miała nieco łatwiej jednak, bo w czasach gdy sami byli maluchami bw było jednak ciut żywsze ;p
__________________ [
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Ahanaell: 26-02-2017 16:18.
|
|
26-02-2017 16:17 |
|
|
druga kawa
Lord
Data rejestracji: 23-11-2016
Postów: 482
|
|
cytat: |
Ahanaell napisał(a)
Bez sensu, raz, że można to obejść,
...
Mam za to inną propozycję: przesunąć poprzeczkę w kopiach, by kopiowało też lepsze itemki, dać bloka, by te kopie były dostępne tylko dla graczy do pewnego lvl - wtedy i topka kupi, i maluch.
Można też zrobić tak, by te kopie miały cm mniejsze, np o 50% lub były bez cm, oraz wprowadzić jakieś ograniczenie, by nie doszło do sytuacji, że maluch kupi kopię za ułamek osiąganej ceny i odsprzeda topce - np takiej kopii nie można sprzedać, tak by to było do kupienia na własne potrzeby, a nie do odsprzedania z zarobkiem.
Te kopie dotyczyły by pref/suf stojących wyżej, niż obecnie podlegające pod system kopiowania, zwykłe kopie pozostały by albo bez zmian, albo robiło by 1 dodatkową kopię dla maluchów.
|
Ale to też można obejść.
Maluch kupuje dwa takie itemy i skleja...
A to co sklei już może sprzedać.
Sushi nie zagląda od 11 dni, a wymienione przez mnie w poście wyżej propozycje
mają na forum od kilku miesięcy do ponad roku.
Admini olewają stare, przedyskutowane rozwiązania, nie będą wgryzać się w nowe.
Niestety przy tak rzadkim zaglądaniu na forum każdy temat to dla Nich "wgryzanie się".
Wróciły nieciekawe czasy kiedy na dwie strony forum Admin odpisuje
raz na dwa tygodnie na dwa losowo wybrane posty i to bez zrozumienia tematu.
|
|
26-02-2017 17:23 |
|
|
|