Bonus spaczonego setu. Sprawa uników. |
sharkey14
Full Member
Data rejestracji: 27-02-2011
Postów: 56
Kraina: Moria III; Necropolia IX Skąd: Sanok
|
|
Bonus spaczonego setu. Sprawa uników. |
|
Jak każdy wie, spaczony set na dsk5 daje takie bonusy:
obrażenia maksymalne wszystkich broni +45
SPOSTRZEGAWCZOŚĆ +36
ZWINNOŚĆ -9
unik przed bronią dystansową +37%
unik przed bronią białą +37 %
unik +37 %
Rozumiem rozdzielenie uniku na unik przed bronią dystansową,białą i ogólny unik. Bo bonus był robiony jak item na dsk5 miała zaledwie garstka osób.
Na poziomie dsk+3 ma się już +31% uniku, a max jest 30%.
na poziomie db+0 ma się 36% uniku przed białą i przed dystansową.
Spaczony set z zamysłu miał służyć głównie do uników/bunkrów. Aczkolwiek w czasach umagicznień oraz ewolucji, ten set jest zbędny.. robienie spaczonego setu, żeby zyskać +36 sposta (defakto tylko 27 ini) jest bez sensu.
z samych ewolucji jesteśmy w stanie zyskać:
12% ogólnego uniku.
12+10%=22% uniku przed bronią białą.
12+7%=19% uniku przed bronią dystansową.
Więc na spaczonym secie dsk5 mielibyśmy 49% uniku przed bronią palną, 96% uniku przed bronią białą oraz 93% uniku przed bronią dystansową. Więc dlaczego tyle uniku ma się marnować. Jak górna granica to 30% ?
Moja propozycja, to przerobienie spaczonego setu, aby był bardziej przydatny pod bunkra lub przerobienie nadwyżki uników na coś dodatkowego.
Np. nadwyżka uniku/3=szansa na kontratak. Obniżenie obrażeń o nadwyżkę uniku/4(procentowo). Lub wiele wiele innych możliwości.
Chodzi o to, że jak coś dodajecie nowego, to stare rzeczy stają się bez sensu. Ogólnie na samym początku bonusu setowego spaczonego setu chodziło o set pod bunkra. Więc chciałbym aby został przerobiony na taki, który w aktualnym stanie BW będzie przydatny dla bunkra.
Tak samo z unikami. dużo osób nawet bez spaczonego setu osiąga >30% uników. Np. z umagicznieniem +11% uniku + jastrzębi set + evo daje 29% uniku przed palną + >30% przed dystansem i białą.
PS. Nie, nie jestem posiadaczem spaczonego setu.
PS2. Nie, nie płaczę.
PS3. Może troszkę chaotycznie to napisałem, ale nie jestem po polonistyce.
__________________ R9 Artemis
|
|
07-04-2017 18:57 |
|
|
Szerlok
Etatowy animator spamu
Data rejestracji: 15-06-2015
Postów: 3.526
Klan: Fairy Tail Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia IV; Moria V; Necropolia X
|
|
zboostowanie nadwyzki unikow jeszcze zwiekszy trudnosc walki z lsami = zaraz cie zaleje rzeka lez
__________________ Tengel 13:04 -> sherlock jestes gorszy niz amfik
anth 13:45 -> szerlok nie myśli.. on trolluje
cytat: |
Originally posted by Desmodontidae
uciekać, co za Mongoł to balansował ? |
cytat: |
Originally posted by Kaagular
Idźcie sobie na izi morie. Tam można sobie z g. zrobić helikopter. |
Propozycje zmian w tutorialu można zgłaszać na pw lub w tym temacie.
exT-Mod działów Kupię, Sprzedam oraz Wycena sewerów handlowych.
|
|
07-04-2017 21:44 |
|
|
sharkey14
Full Member
Data rejestracji: 27-02-2011
Postów: 56
Kraina: Moria III; Necropolia IX Skąd: Sanok
Autor tematu
|
|
no i jak większość patrzysz tylko na jedną ścieżkę i tylko na pvp... PVP teraz się nie liczy. Chcesz zdobyć evo, atakujesz słabszych, chcesz zdobyć surowce, to albo atakujesz odpowiednią rasę/ścieżkę, z którą wygrywasz, albo ktoś Ci się rozbiera.
Musisz popatrzeć na rzeczy, które bardziej wpływają na postać. W oblężeniach teraz liczy się kryt = miotacz ognia + odpowiedni tatek + talizman do modyfikacji kryta. W oblężeniach top dmg zadają tylko palniacy, którzy nie dość, że mają po 160% kryta +, to jeszcze 14 ataków po ~3500 dmg... a dodatkowo jeszcze liczy im się inicjatywa z wiedzy...
porównując dystansa LS z palniakiem biorąc pod uwagę oblężenia:
Snajper: 14 ataków po 3500 krytem, gdzie nawet obcięcie kryta skórą bestii, daje mu te 85% maxymalnej szansy na kryta.
Dystans z dobrymi umagami: 11 ataków po ~2000 dmg, gdzie kryta ma tyle co kot napłakał... + obcięcie skórą, to jakieś 2-3 ataki może wejdą krytem jak się ma szczęście.
I teraz pewnie ktoś powie. No dobra. Ale LS ma większą przeżywalność, bo uniki.
Dla przykładu: mam 29% szansy na unik przed bronią palną i powyżej 30% na resztę.
Z ostatniego oblężenia Przykład gracza heimdall:
heimdall
Trafione: 16 / 28 (57.14%)
Krytycznych: 15 (93.75%)
Otrzymane: 3 / 8 (37.50%)
i ja:
Artemis
Trafione: 9 / 12 (75.00%)
Krytycznych: 4 (44.44%)
Otrzymane: 13 / 23 (56.52%)
Przykładowo jeszcze jeden snajper:
GunsLinger
Trafione: 17 / 24 (70.83%)
Krytycznych: 15 (88.24%)
Otrzymane: 7 / 20 (35.00%)
i jeszcze jeden dystans:
Deluxik
Trafione: 9 / 12 (75.00%)
Krytycznych: 6 (66.67%)
Otrzymane: 9 / 13 (69.23%)
obrażenia zadane przez palniaków:
heimdall 47547 ( w 16 ataków !!!)
GunsLinger 60832 (w 17 ataków !!!)
obrażenia zadane przez dystanów:
Deluxik 9963 (w 9 ataków)
Artemis 7475 (w 12 ataków)
Na temat tego skrzywionego balansu mógłbym się jeszcze dużo rozpisać. Jeszcze na temat białas vs palniak (co też ogólnie ssie).
PS. ktoś jeszcze powie, że podałem topowych palniaków z full setami suffowane słonka itp.
Gracz Deluxik akurat też ma full set w tym jastrzębie nietoperza i bodajże jastrząb lewitki na szyje.
Dodatkowo w oblężeniu największą ini mają palniacy (boost z wiedzy), gdzie Rumci, jako dystans z dobrymi umagami do ini (SPOSTRZEGAWCZOŚĆ +105, ZWINNOŚĆ +88) atakuje jako ósmy !!!
Rumci
Trafione: 13 / 20 (65.00%)
Krytycznych: 3 (23.08%)
Otrzymane: 8 / 9 (88.89%)
Rumci 11509 ( w 13 ataków)
PS2. Czekam na Twoją odpowiedź Szerlok na ten temat
ewidentnie widać, że ini palniaków jest dużo lepsze niż unik LS'a, dodatkowo mają więcej ataków i większy dmg i większy kryt.
PS3. Wedle tego balansu, to każdy powinien mieć 3 zestawy eq i codziennie rotować. Na expy zmieniać tatki i eq na białasa, na ataki zmieniać eq i tatki na dystansa, a na oble zmieniać eq i tatki na snajpera. Dodatkowo mieć na KW umagi do rotacji na oblężeniowe/expedycyjne.
__________________ R9 Artemis
|
|
07-04-2017 22:18 |
|
|
pshemko777
Forum Ace
Data rejestracji: 19-09-2009
Postów: 86
Kraina: Moria III Skąd: mazowsze
|
|
Nie wiem czy grzebanie przy spaczonym secie zmieni cokolwiek (na tym etapie gry jest on mało grywalny póki co), a takich setow znajdzie sie więcej przecież. Prawda jest taka, że teraz liczą się w walce tylko umagicznienia, czyli losowator, szczęście ślepy traf. Suffowany jastrzebi set jest niczym na oblężeniu przy gołym slonecznym secie z umagami i bonusem z wiedzy (ktory jest przegiety).
|
|
07-04-2017 22:31 |
|
|
rasad
Member
Data rejestracji: 21-10-2010
Postów: 45
Kraina: Moria III
|
|
Spróbuj snajperem zrobić drzewo duo..
grałeś snajperem, zapewne wiesz jak wymiata w pvp.
Jakby w oblach nie spisywał sie lepiej nikt by nim nie grał
Rumci nie ma nawet 200 z umek do ini. dlaczego miałby bić wyżej??
ludzie ponad 300 mają do cech
|
|
07-04-2017 22:42 |
|
|
Sherisa
Junior Member
Data rejestracji: 20-06-2013
Postów: 14
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria III
|
|
Tak na dobrą sprawę, to gdyby nie te noże driady itp, to dystans na drzewie też by za wiele nie zrobił.
Z toporka wychodzi mało ataków, trzeba szukać umagów, kryt też jest słaby, a jak ktoś jeszcze użyje skóry to już w ogóle.
Snajperem idzie grać, nawet na drzewie, bo zadaje spory dmg, widziałam dużo takich osób. A wystarczy odpalić skórę bestii to i dłużej przeżyje.
A dystans na oblężenia, areny klanowe, 3vs3 nie jest jakiś super. Takie rewo co ma np 26 ataków po 3k, a dystans z toporka co ma ich 11/12 po 2,5k. Jaka jest różnica? Snajper, nie dość, że mocno bije, to jeszcze ma dużo kryta.
A spaczony set i uniki, co miałoby być poprawione, to za wiele się nie zda
Takie tylko moje zdanie
|
|
07-04-2017 22:59 |
|
|
sharkey14
Full Member
Data rejestracji: 27-02-2011
Postów: 56
Kraina: Moria III; Necropolia IX Skąd: Sanok
Autor tematu
|
|
Ahan, skrzydła na pewno też wbijasz, a to daje Ci kolejne 10%, więc w sumie masz 14%
__________________ R9 Artemis
|
|
08-04-2017 01:48 |
|
|
Ahanaell
Emperor
Data rejestracji: 01-07-2007
Postów: 1.238
Klan: Zakon prastarych Kraina: Moria II Skąd: Anwnn
|
|
Nie mam skrzydeł, olałem
Mam tylko i wyłąvznie te wspomniane 4%, czasem unikam 1 ayaku, czasem 3, różnie to bywa, ale ptzy takiej szansie powinno się zdarzyć raz na 100 walk czy tam exp
A, z umagów uniku też nie mam, by nie było wątpliwości ;p
Z tego co wiem, to nawet przy takiej szansie może unik się zdarzyć, ale 2 razy podczas 1 walki(dzisiaj na drzewie np 2 ataków na 12 uniknąłem) jest statystycznie mało prawdopodobne ;p
Bo z tego co wiem, to szansa jest stała dla każdego ataku, to nie jest tak, że jak mam 10% szansy na coś, ale 9 razy pod rząd się nie uda, to za dziesiątym już musi, albo chociaż powinno się udać, na większą skalę powiedzmy że na 1000 ataków.powinienem uniknąć 40, tak?
Po przy większej liczbie.losowań szansa zazwyczaj mniej lub bardziej odzwierciedla stan faktyczny, nie w 100%, ale w przybliżeniu.
Ja uniknę 40 na 300?
Tak pi razy oko daje to ze 12%, wciąż mało, ale jednak 3 x więcej, a to już znaczna różnica.
W dodatku praktycznie w każdej walce ilość uników oscyluje w granicach 10%, co też jest dziwne, bo zazwyczaj jest to ruletka, nawet gdybym miał skrzydła i było by faktycznie te 14%, to i tak bardziej prawdopodobne by było uniknięcie 1 ataku raz na ruski rok, ba, przy takich szansach mogło by się wogóle nie unikać, bo przy takich szansach wynik rzadko jest wymierny, im większa szansa tym mniejsza liczba testów potrzebna jest, by się choć w.przybliżeniu sprawdziła.
Masz 90% na atak, potrafi nie wejść kilka razy pod rząd, ale przeważnie wchodzą wszystkie albo nie wejdzie 1 raz na jakiś czas, jiż jak zrobisz 100 ataków to w przybliżeniu te 90 wejdzie - może wejdzie 86, a może 100, are mniej więcej tyle ile powinno.
Ale przy np 10%?
Jak nie zapomnę to linki dam ;p
__________________ [
|
|
08-04-2017 03:42 |
|
|
Arius
Debeściak BW
Data rejestracji: 04-09-2006
Postów: 4.593
Kraina: Moria III Skąd: Wa-wa
|
|
Palna na oblężeniach jest przegietą. Ma najwyższą inicjatywę, robi teraz kosmiczne dmg, do tego chroni ją test sposta.
Słowem bije pierwsza najmocniej i największą ma przeżywalność i to w porównaniu do białej jak i dystansu.
Na r9 na oblężeniach srednia dmg białej czy dystansu to 7-10 k dmg, a palnej powyżej 20k.
Taka drobna dysproporcja.
I to są liczby, to są fakty.
Chcąc poprawić ten bonus raczej nie szedłbym drogą spaczonego setu.
Tylko najpierw zajął się ogarnięciem testu sposta.
Dopiero potem w kolejnych krokach inne aspekty poprawiał.
__________________ Pierwszy licencjonowany pielgrzym i zabójca króla wilków na R1 i R3.
Nick R3 Allise BYŁY TOP_1
|
|
08-04-2017 07:13 |
|
|
sharkey14
Full Member
Data rejestracji: 27-02-2011
Postów: 56
Kraina: Moria III; Necropolia IX Skąd: Sanok
Autor tematu
|
|
I tu się z Tobą zgodzę Arius. Jest wiele rzeczy do poprawienia, żeby był jako taki balans. Ja podałem jedną z wielu rzeczy, które można zmienić. Spaczony set jest najbardziej zryty. Bo reszta ujdzie, każdy set biżu coś daje, co jest dobre jak na łatwość stworzenia. Mściwy set jest z założenia do robienia ataków i daje +3 ataki i 52 wpływów. Spaczony set był do obrony/bunkra, a jedyne co daje, to obrażenia maxymalne i 27 ini... I gdzie tutaj masz przydatność tego setu ?? a jest dosyć trudny do złożenia.
Najlepiej jakby ktoś dał odpowiedź, czy zajmie się tym balansem, żeby dystans i biała nie ssała tak na oblach... Najlepsze jest to, że temat balansu był wiele razy poruszany, ale administracja nic z tym nie robi.
Jako, że administracja będzie się zajmowała teraz epikami moria v2, to proponuję, żeby chociaż w epikach dla dystansa i białej coś zrobiła, żeby nie ssała tak na oblach.
__________________ R9 Artemis
|
|
08-04-2017 12:51 |
|
|
kacik
Forum Legend
Data rejestracji: 10-11-2006
Postów: 1.836
Klan: @@@ B. I. G. @@@ Rasa w grze: Ssak Skąd: z mroków ciemności z męstwa i złości
|
|
h,mm spaczony najstotniejszy?
a widziales kogos uzywajacego plastika? bo na r17 chyba nikt a zdradziecki tez jakos dawno nikogo nie widzialem w zdradzie a czarny/ jak by byl taki pro bo najwyzszy set to bylby w uzyciu ale hmmm nikt nie uzywa
wiec te historie ze spaczony potrzebuje najbarzdiej balansu to sciema
nawet u nmnie wklanie dopiero co kolo sobie spaka szczescia skleil
to ze duzo jest do balansu to prawda ale najpierw inne rzeczy sa wazniesze a nie zmiany w spprzecie ktore spowoduja jescze wiekszy balagan
__________________ R1 "VENTRUE" ...:: B I G ::... $$$ eXtreme $$$
kacik kacik1 vuko
moria sezonowa
Nie odpowiadam za bledy
|
|
08-04-2017 13:17 |
|
|
sharkey14
Full Member
Data rejestracji: 27-02-2011
Postów: 56
Kraina: Moria III; Necropolia IX Skąd: Sanok
Autor tematu
|
|
I tu się mylisz kacik
nie, nie widziałem nikogo, kto by używał plastika, bo jeszcze nikt nie zrobił (chyba) plastika krwi. Na r9 jesteśmy w trakcie tworzenia tego cuda
co do zdradzieckiego setu też nie jest rewelacyjny, tylko 2 ataki i obrażenia +25. co do czarnego setu... cena suffowanego czarnego jest zbyt droga, żeby opłacało się go robić + deficyt biżu na rynku.
Są istotniejsze rzeczy ? Oczywiście, bo poprawienie spaczonego setu, zajmie administracji przecież 2 lata... Tyle kodu trzeba pisać... Nie wiem jak Konrad sobie radzi sam z tym wszystkim..
Oczywiście dla poszanowania pracy Konrada, zmiana bonusu setowego zajęłaby mu max 10 minut(pisania kodu), reszta czasu, to wymyślenie Sushiego jak go zmienić, żeby było dobrze.
Samo opracowanie balansu, żeby było w miarę ok (nigdy nie będzie idealnie) zajmuje dużo, a nawet bardzo dużo czasu. Przy tak rozwiniętej grze przeglądarkowej, którą pisze jedna osoba, będzie ciężko to zrobić. Ale zawsze jak już poprawiali balans, to przy dodaniu nowej rzeczy, ten balans się psuł. Więc moja propozycja to dodawanie 1 rzeczy -> balans -> sprawdzenie, czy balans jest ok.
Jak wszystko się zgadza, to dodanie następnej rzeczy ->balans->sprawdzenie, czy balans jest ok.
A póki co, to był balans -> dodanie króla wzgórza ->dodanie 2 mapy + talizmany -> dodanie ewolucji -> brak balansu.
__________________ R9 Artemis
|
|
08-04-2017 14:24 |
|
|
Archael
King
Data rejestracji: 29-10-2008
Postów: 860
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria
|
|
Ogólnie jestem za jakimkolwiek boostowaniem umiejętności powyżej progu, bo nie lubię gdy coś się marnuje. Tym bardziej, że w erze umagów prawie wszystkie staty da się dobić do progu, a ci, którzy powinni z tego korzystać ze względu na swoją ścieżkę, są przez to poszkodowani (tak, piję do snajpera i ignora, ale przykładów jest więcej).
Pomysł z kontratakiem za unik powyżej progu wydaje się mi się chyba najlepszy. Głosuję za
|
|
08-04-2017 14:25 |
|
|
pewalker92
Lord
Data rejestracji: 21-10-2011
Postów: 389
Kraina: Moria VI
|
|
Pomysł z kontratakiem za nadmiar uniku jest ok, o ile nie będzie to cecha spaczonego setu, tylko zawsze, niezależnie od ubranego setu.
__________________
|
|
08-04-2017 18:37 |
|
|
repe
Lord
Data rejestracji: 13-05-2007
Postów: 462
Kraina: Moria VI
|
|
cytat: |
pewalker92 napisał(a)
Pomysł z kontratakiem za nadmiar uniku jest ok, o ile nie będzie to cecha spaczonego setu, tylko zawsze, niezależnie od ubranego setu. |
Też widzę to tylko w taki sposób jeśli już.
|
|
09-04-2017 01:10 |
|
|
Archael
King
Data rejestracji: 29-10-2008
Postów: 860
Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria
|
|
cytat: |
repe napisał(a)
cytat: |
pewalker92 napisał(a)
Pomysł z kontratakiem za nadmiar uniku jest ok, o ile nie będzie to cecha spaczonego setu, tylko zawsze, niezależnie od ubranego setu. |
Też widzę to tylko w taki sposób jeśli już. |
No ale to rozwiąże problem umieszczony w temacie, prawda?
|
|
09-04-2017 14:21 |
|
|
sharkey14
Full Member
Data rejestracji: 27-02-2011
Postów: 56
Kraina: Moria III; Necropolia IX Skąd: Sanok
Autor tematu
|
|
Up. Może jakiś mod albo czerwony tu zaglądnie ?
__________________ R9 Artemis
|
|
11-04-2017 00:22 |
|
|
Trova
Turbodoładowana spamiarka forumowa
Data rejestracji: 28-01-2009
Postów: 2.605
Kraina: Necropolia IV Skąd: Zgorzelec
|
|
Carni a może niech to lepiej będzie normalny efekt osobny, a nie jakiś przekombinowany, bo widzę, że już takie rzeczy wymyślasz, że ho ho
Lepiej niech będzie efekt osobny, który będzie można zdobyć jako pozytywny efekt w umagicznieniu, będzie czego szukać a i evo by się przydało
__________________ Nick R6 Włóczykij
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Z uwagi na obecny stan kodu BW (jak by kupa trafiła w wentylator) |
|
|
19-04-2017 17:48 |
|
|
Carnivor
King
Data rejestracji: 12-02-2008
Postów: 754
Klan: [-RUNE-] Kraina: Necropolia III
|
|
Co tu masz przekombinowanego, proste jak budowa cepa przecież.
__________________ r2: Carnivor
r4: Carnivor
|
|
19-04-2017 20:03 |
|
|
sharkey14
Full Member
Data rejestracji: 27-02-2011
Postów: 56
Kraina: Moria III; Necropolia IX Skąd: Sanok
Autor tematu
|
|
cytat: |
SushiMaker napisał(a)
Bardziej rozważał bym wprowadzenie cechy "anty-unik" sprawiającej, że obniżamy unik przeciwnika.
Dostępnej w umagach/jednorazach/evo itp
Sprawiło by to, że opłacałoby się akumulować uniki powyżej 30%. |
A więc kiedy możemy się spodziewać takiej zmiany ?
Proponuję aby było idealnie, to zrobić z anty-uniku takie coś:
Agresor 1: 72% uniku
Agresor 2: 30% uniku.
A1-A2: Agresor 1 ma 30% uniku + jakieś skalowanie pozostałych 12% na wyższe trafienie, chociażby trafienie +12 (x% = x trafienia więcej).
Agresor 2 ma 0% uniku.
__________________ R9 Artemis
|
|
22-04-2017 00:40 |
|
|
|