Wgrywanie patchy bez pomyslunku i uprzykrzanie gry prze Adminow |
sil123
King
Data rejestracji: 14-04-2013
Postów: 922
Kraina: Necropolia IV; Necropolia VII
|
|
Wiadomo od zawsze jak działa losowator, temat typowo pod ścianę płaczu, a tu jeszcze Konrad traci czas na głupoty tłumacząc coś trollowi zamiast zająć się ogarnianiem przyszłych zmian :/
__________________ R6 - Locke Lamora
Stare czasy:
Locke Lamora zadaje cios krytyczny z broni Epicka Demoniczna Kama, kukiluki zostaje zraniony za 1726 PKT ŻYCIA.
Aphrael używa arkana: Dziki Szał poz. 100.
Wreszcie <3
|
|
22-09-2017 21:31 |
|
|
Szerlok
Etatowy animator spamu
Data rejestracji: 15-06-2015
Postów: 3.526
Klan: Fairy Tail Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia IV; Moria V; Necropolia X
|
|
arius i inni, którzy się znają na programistycznej stronie takich losowatorów; odchodząc trochę od tematu, co myślicie o prawdziwości innej grupy teorii spiskowych, które opierają się na konkretnych zwyczajach "droperów"? oto przykład takiej teorii: najlepiej dropi w s4 na leg dsk runie i epickim biżu na karawanach po 3-6 wypek puszczanych w godzinach 18-20 i 3-6. oczywiście zazwyczaj takie teorie są tylko szczątkowe i mają wydźwięk miejskich legend, np "ci trzej zawsze puszczają karawany po 4 wypki w bardzo podobnym zestawie i im dropi"
zbieg okoliczności, czy jednak może być w tym ziarno prawdy (pun intended
)?
__________________ Tengel 13:04 -> sherlock jestes gorszy niz amfik
anth 13:45 -> szerlok nie myśli.. on trolluje
cytat: |
Originally posted by Desmodontidae
uciekać, co za Mongoł to balansował ? |
cytat: |
Originally posted by Kaagular
Idźcie sobie na izi morie. Tam można sobie z g. zrobić helikopter. |
Propozycje zmian w tutorialu można zgłaszać na pw lub w tym temacie.
exT-Mod działów Kupię, Sprzedam oraz Wycena sewerów handlowych.
|
|
22-09-2017 22:10 |
|
|
Black_Wizzard
Forum Ace
Data rejestracji: 03-08-2009
Postów: 98
Klan: DWN(R6 kiedys)Obecnie DWN R14 xDD Kraina: Necropolia IV
Autor tematu
|
|
Dobra
Temat zaczyna schodzić na boczny tor a zaczynają się przepychanki .
Proszę o zamknięcie tematu
__________________ <500..1000) - 50pkt
<1000..5000) - 100pkt
<5000..10.000) - 500pkt
<10.000..50.000) - 1000pkt
<50.000..100.000) - 5000pkt
ID:
5706 R6
306 R14
Kasacja Konta R18
|
|
25-09-2017 19:27 |
|
|
bla_bla_bla
Viking
Data rejestracji: 19-09-2015
Postów: 732
Kraina: Necropolia Skąd: BW → Bloody Warns
|
|
cytat: |
Konrad napisał(a)
Faktycznie kiedyś jeden z graczy badał sam generator MT, ale chyba ktoś z nas źle zapamiętał/zrozumiał wnioski płynące z tego badania. Możesz podać linka, gdzie jest to "jak na dłoni" wykazane? |
A proszę Cię bardzo...
tzw "Losowator" - od nieco innej strony
Niestety, obrazki poznikały z hostingu...
cytat: |
Konrad napisał(a)
Niby czemu? Podczas rejestracji konta nie są generowane żadne dane, które później mogłyby mieć nawet potencjalny wpływ na cokolwiek przy losowaniach. |
Nie napisałem że są, tylko że tak to wygląda... Bo jak inaczej wytłumaczyć fenomen kilku(nastu) na serwer kont przegiętych pod względem dropa?
cytat: |
Konrad napisał(a)
Istnieje teoria naukowa (nie mylić z teorią w powszechnym tego słowa znaczeniu), która dość dobrze to wyjaśnia. Nazywa się teorią prawdopodobieństwa. Jeśli to co opisałeś jest w jakikolwiek sposób z nią niezgodne, to wskaż proszę, w którym miejscu (mam na myśli konkretne twierdzenia). |
Konrad, ale my tu nie gadamy o teoriach naukowych... To je tylko BW...
Spytałem po prostu jak to jest możliwe, że na każdym... ale to na każdym serwerze jest kilka(naście) przegiętych pod względem dropa kont... I nie tłumacz mi tego szczęściem życiowym, bo nie to z nim nic wspólnego... Gdyby miało, to:
- właściciele mega przegiętych pod względem dropa kont, dropiliby też na innych R-kach, a praktycznie nigdy nie dropią...
- nowi właściciele oddanych mega przegiętych pod względem dropa kont nie powinni na nich dropić, a dropią
- właściciele mega przegiętych pod względem dropa kont po ich skasowaniu i założeniu nowych nadal powinni dropić jak dzicy, a nie dropią...
W jaki racjonalny sposób chciałbyś to wytłumaczyć?
cytat: |
Konrad napisał(a)
Bardzo trudno byłoby to źle zaimplementować. To jest wywołanie jednej funkcji systemowej i sprawdzenie wyniku. Praktycznie od początku istnienia BW każdy może sam sprawdzić, czy losowator poprawnie działa na jego serwerze: https://r1.bloodwars.interia.pl/losowanie.php?chance=80.
Wg naszych testów polegających na losowaniu dużej ilości przedmiotów, "wypadalność" każdego prefixu i suffixu jest bardzo zbliżona do procentowych szans na ich wypadnięcie. |
Fajnie że dałeś tego linka, bo ten losowator ma chyba niewiele wspólnego z tym, który losuje w grze... Dlaczego tak twierdzę?
Jeśli dobrze czytam wyniki, to niezależnie od zadanej szansy teoretycznej ta pokrywa się z realną praktycznie zawsze już po max 2k prób (z odchyłką w zaokrągleniu +/-2%) - można sobie siedzieć, jak ktoś ma czas do zmarnowania, klikać tam z tydzień, a i tak wyjdzie to, co napisałem wyżej...
Jak to więc jest, że gdy robiłem w grze wypki (po równo, czyli po ~4,5k bliskich/dalekich/pielg) przy max szansie teoretycznej, to bliskie miały odchyłkę ~1% od teoretycznej (czyli OK), dalekie jakieś 3-4% (czyli też w miarę OK), ale pielg weszło mi już chyba ponad 20% mniej, niż wynosiła szansa teoretyczna?
Nadmieniam, że miałem dostęp do bonusów klanowych typu podróżnik/fortuna oraz BK kaplica, do tego luck 200+...
Albo gdy przeszedłem z A1 do A2 (czyli bliskie z max 90% na max 80%), to moment mi te % udanych w dół pooooszłyyyy...
cytat: |
Konrad napisał(a)
I tak powstał czokapik... Nie pamiętam byś mnie o to pytał, a jeśli tak, to z pewnością dostałeś odpowiedź, że tego generatora nie ma potrzeby seedować, bo jest to robione automatycznie.
http://php.net/manual/en/function.mt-srand.php - "Note: There is no need to seed the random number generator with srand() or mt_srand() as this is done automatically."
Natomiast jeśli chcesz wiedzieć, jak to jest dokładnie robione, możesz to samemu sprawdzić w kodzie źródłowym PHP (https://github.com/php/php-src/blob/c8aa...dard/php_rand.h - szukaj #define GENERATE_SEED() ; tutaj masz kod źródłowy funkcji mt_rand: https://github.com/php/php-src/blob/c8aa.../mt_rand.c#L163) - wygląda na to, że używany jest m.in. aktualny czas, id procesu, id wątku i jakieś operacje matematyczne na kilku zdefiniowanych liczbach pierwszych). |
Mea culpa, raz o to Cię pytałem... Odpowiedzi jak widać nie dostałem (również na pytanie do Buca, co go tak zaciekawiło)...
Pytanie czy te dane wejściowe mają odpowiednią entropię, bo jeśli nie, to może one są przyczyną tych kilkuminutowych odchyłek losowatora, które opisane są w temacie zapodanym w pierwszym akapicie?
cytat: |
Konrad napisał(a)
Sugerujesz, że do tworzenia losowych wyników nie powinniśmy używać generatora liczb pseudolosowych tylko... no właśnie - czego? |
Nic takiego nie sugerowałem... Po prostu wg mnie zbyt wiele elementów BW jest zbyt losowych...
cytat: |
Konrad napisał(a)
Podałeś ciekawy przykład, bo dla mnie akurat Fallout 2 był źródłem frustracji, gdy po raz 5-ty z rzędu nie trafiałem przeciwnika, na którego trafienie miałem 80%. Nawet rozumiejąc, że taka czarna seria musi się czasem zdarzyć.
Poza tym nie wiem czy sobie zdajesz sprawę, że w grze single player można spokojnie ustawić fixed dropa i dropić tak, żeby graczowi było dobrze, bo to single player i ten drop nie ma wpływu na nic oprócz tego pojedynczego gracza. W grze MMO jest zupełnie inaczej. |
No popatrz, widocznie miałeś pecha, bo mi w oba Fallouty grało się wyśmienicie i to bynajmniej nie na najniższym poziomie trudności
cytat: |
Konrad napisał(a)
Reasumując bla_bla_bla, tworzysz ciekawe zdawałoby się tezy, ale niestety większość z nich jest merytorycznie na poziomie tej poniżej
|
No tak, nie ma to jak rzucić hasło "teoria spiskowa" i każdy, absolutnie każdy adwersarz polegnie w starciu z takim, ekhem, "argumentem", bo tłuszcza łyka takie zajawki niczym młode pelikany świeży ryby...
Po kim jak po kim, ale po Tobie, Konradzie, spodziewałem się poważniejszego podejścia...
__________________
cytat: |
Co jest tej, lepiej postaw litr, siadaj, gadaj co masz
Polej raz i pij, albo będzie peace albo damy se w pysk
Nie powiedziałeś tego w ryj to jakbyś chłopcze znikł |
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez bla_bla_bla: 25-09-2017 20:08.
|
|
25-09-2017 20:04 |
|
|
twardy
Tutorial Mod
Data rejestracji: 10-02-2008
Postów: 4.671
Kraina: Moria III
|
|
Polecam poczytac o rozkladzie normalnym Gaussa. Podstawa podstaw statystyki, ma tez swoje odzwierciedlenie w alrogytmach pseudolosowych. Stad juz niedaleko do wnioskow dlaczego te kilka kont na serwerze dropi.
Jakie by odchylenie nie bylo w lewo czy w prawo... zawsze bedzie.
Jak w zyciu.
__________________ W tutorialu czegoś nie ma? Trzeba cos zmienić? Napisz w tym temacie
|
|
25-09-2017 21:01 |
|
|
Black_Wizzard
Forum Ace
Data rejestracji: 03-08-2009
Postów: 98
Klan: DWN(R6 kiedys)Obecnie DWN R14 xDD Kraina: Necropolia IV
Autor tematu
|
|
cytat: |
twardy napisał(a)
Polecam poczytac o rozkladzie normalnym Gaussa. Podstawa podstaw statystyki, ma tez swoje odzwierciedlenie w alrogytmach pseudolosowych. Stad juz niedaleko do wnioskow dlaczego te kilka kont na serwerze dropi.
Jakie by odchylenie nie bylo w lewo czy w prawo... zawsze bedzie.
Jak w zyciu. |
I tu się nie zgodzę co do treningu.
Moje postacie mają full trening a o dropie lub przydatnych epikach mogę pomarzyć :///
__________________ <500..1000) - 50pkt
<1000..5000) - 100pkt
<5000..10.000) - 500pkt
<10.000..50.000) - 1000pkt
<50.000..100.000) - 5000pkt
ID:
5706 R6
306 R14
Kasacja Konta R18
|
|
27-09-2017 07:03 |
|
|
Konrad
Administrator ds. technicznych
Data rejestracji: 24-05-2006
Postów: 13.388
Klan: BW Team Skąd: localhost
|
|
cytat: |
A proszę Cię bardzo...
tzw "Losowator" - od nieco innej strony
Niestety, obrazki poznikały z hostingu... |
No właśnie - obrazków już nie ma, więc nawet nie mamy jak zweryfikować tego, co autor napisał. Gdyby ktoś chciał je powtórzyć, mogę udostępnić wersję losowatora, który nie grupuje tych samych wyników, tylko pokazuje wszystkie wylosowane cyfry po kolei. Zdaje się, że to było główną przeszkodą w przeprowadzeniu dokładniejszych badań.
Trzeba by było też odpowiedzieć na pytanie, czy generatory liczb "prawdziwie losowych" nie mają tych wad. Przykładowe wyniki dla "real random number generatora" sprzed chwili:
kod: |
1:
2:
|
34 72 72 25 55
25 73 50 31 12 |
|
Sporo tych powtórzeń jak na 10 liczb z zakresu 1-100.
cytat: |
Spytałem po prostu jak to jest możliwe, że na każdym... ale to na każdym serwerze jest kilka(naście) przegiętych pod względem dropa kont... I nie tłumacz mi tego szczęściem życiowym, bo nie to z nim nic wspólnego... Gdyby miało, to:
- właściciele mega przegiętych pod względem dropa kont, dropiliby też na innych R-kach, a praktycznie nigdy nie dropią... |
Dlaczego miałoby to być przypisanego osoby? Wspomniany wyżej rozkład Gaussa się kłania.
cytat: |
- nowi właściciele oddanych mega przegiętych pod względem dropa kont nie powinni na nich dropić, a dropią
- właściciele mega przegiętych pod względem dropa kont po ich skasowaniu i założeniu nowych nadal powinni dropić jak dzicy, a nie dropią... |
Skąd wiesz? Analizowałeś jakąś większą ilość przekazanych kont pod względem dropa przed i dropa po? Czy znasz jedynie kilka przypadków, które potwierdzają Twoją tezę?
Póki co wygląda to mi to na tzw dowód anegdotyczny z silnym confirmation biasem.
cytat: |
Jeśli dobrze czytam wyniki, to niezależnie od zadanej szansy teoretycznej ta pokrywa się z realną praktycznie zawsze już po max 2k prób (z odchyłką w zaokrągleniu +/-2%) - można sobie siedzieć, jak ktoś ma czas do zmarnowania, klikać tam z tydzień, a i tak wyjdzie to, co napisałem wyżej...
Jak to więc jest, że gdy robiłem w grze wypki (po równo, czyli po ~4,5k bliskich/dalekich/pielg) przy max szansie teoretycznej, to bliskie miały odchyłkę ~1% od teoretycznej (czyli OK), dalekie jakieś 3-4% (czyli też w miarę OK), ale pielg weszło mi już chyba ponad 20% mniej, niż wynosiła szansa teoretyczna?chytry
Nadmieniam, że miałem dostęp do bonusów klanowych typu podróżnik/fortuna oraz BK kaplica, do tego luck 200+...
Albo gdy przeszedłem z A1 do A2 (czyli bliskie z max 90% na max 80%), to moment mi te % udanych w dół pooooszłyyyy... |
Przy każdej wyprawie od samego początku miałeś taką samą szansę na powodzenie wyprawy?
Algorytm jest dokładnie ten sam - zresztą jaki sens miałoby wstawianie innego algorytmu w grze, a innego w losowanie.php? Zwłaszcza, gdyby ten drugi był jak twierdzisz lepszy?
Ewentualne niewielkie różnice mogą wynikać z tego, że w realnej sytuacji tylko kilka losowań jest robionych na tym samym ziarnie, więc można przyjąć, że co kilka prób ziarno jest ponownie inicjalizowane. Z drugiej strony mam gdzieś inną wersję losowatora, w której ziarno było inicjalizowane ponownie przy każdej próbie. Skrypt jest oczywiście wolniejszy, ale wyniki podobne.
cytat: |
Pytanie czy te dane wejściowe mają odpowiednią entropię, bo jeśli nie, to może one są przyczyną tych kilkuminutowych odchyłek losowatora, które opisane są w temacie zapodanym w pierwszym akapicie? |
Tu już chyba trollujesz
Proponuję, żebyś zapytał o to autora algorytmu ew autorów PHP. Wyniki "prawdziwie losowe" z dużą entropią wykorzystuje się w bardziej profesjonalnych celach, a ich generowanie obarczone jest większym kosztem (wykorzystuje się np pomiary atmosferyczne). Entropia mówi nam o tym, jak prawdopodobne jest przewidzenie kolejnego wyniku, który zwróci funkcja losująca. Wysoka entropia ma zastosowanie w kryptografii, gdzie akurat nieprzewidywalność jest bardzo istotna. Nie ma natomiast znaczenia dla losowania liczb w grze komputerowej.
Kiedyś napisałem wersję losowatora, która pobierała seed albo nawet całe wyniki losowania z /dev/urandom, a nawet z /dev/random, którego entropia jest na tyle duża, że ma zastosowanie w celach kryptograficznych (https://pl.wikipedia.org/wiki//dev/random). Oprócz tego, że były dużo wolniejsze (zwłaszcza ten drugi), różnic w wynikach nie było praktycznie żadnych.
cytat: |
No popatrz, widocznie miałeś pecha, bo mi w oba Fallouty grało się wyśmienicie i to bynajmniej nie na najniższym poziomie trudności
|
Widocznie Ty byłeś tym farciarzem, a ja tym pechowcem, bo momentami miałem ochotę wywalić tą grę przez okno
cytat: |
No tak, nie ma to jak rzucić hasło "teoria spiskowa" i każdy, absolutnie każdy adwersarz polegnie w starciu z takim, ekhem, "argumentem", bo tłuszcza łyka takie zajawki niczym młode pelikany świeży ryby...
Po kim jak po kim, ale po Tobie, Konradzie, spodziewałem się poważniejszego podejścia... |
Wybacz, Twoja inwencja twórcza przy tworzeniu teorii mnie zainspirowała
__________________
|
|
27-09-2017 07:54 |
|
|
Black_Wizzard
Forum Ace
Data rejestracji: 03-08-2009
Postów: 98
Klan: DWN(R6 kiedys)Obecnie DWN R14 xDD Kraina: Necropolia IV
Autor tematu
|
|
No dropik na jednym koncie z 6ciu od wprowadzenia patcha
https://r6.bloodwars.interia.pl/showmsg....&key=bcae1796f2
__________________ <500..1000) - 50pkt
<1000..5000) - 100pkt
<5000..10.000) - 500pkt
<10.000..50.000) - 1000pkt
<50.000..100.000) - 5000pkt
ID:
5706 R6
306 R14
Kasacja Konta R18
|
|
01-10-2017 12:15 |
|
|
|