Doświadczenie (exp) [necro] |
Kaagular
Forum Legend
Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III
|
|
Doświadczenie (exp) [necro] |
|
W BW gram od lat, na kilku serwerach. Aktualnie "mainuje" jeden i zacząłem grać na drugim od zera.
W obu przypadkach uderzyło mnie coś (tzn już dawno, ale teraz takim combem na ryj) i chciałem zapytać czy macie tak samo, czy przeciwnie - podoba się to wam.
Otóż w grze, w której centralną sprawą jest zdobywanie doświadczenia... doświadczenie jest największym wrogiem. Można powiedzieć, że zawsze tak było. Byli gracze, którzy tylko skarbowali i kisili się oczekując na turbo dropa. Na starych serwerach kisiło się na początkowych poziomach i szukało złomu. Nawet miało to swój urok (oj robiłem tabelki z dostępnym złomem xd). No ale teraz...
Do tego postu skłoniło mnie jedno. Ktoś u mnie klanie po tym jak się zorientował, że nie zrezygnował z exp za expe... rozebrał się i specjalnie ją wtopił.
No czy to już nie przegięcie? Tzn. ja go rozumiem. Dostałby exp - mniej będzie mógł kisić. Ale czy to ma tak wyglądać?
Całkowicie pomijam, że postacie 20 poziomów niżej są ode mnie mocniejsze. Uzbierali runy - spoko. Ja miałem przerwę to ich nie mam. Ale dlaczego nie mają wyższych poziomów? A mówiąc wprost: czemu nie cieszymy się wbijaniem expa?
Kiedyś exp był z jednej strony problemem bo malały szanse na wyprawę, z drugiej dawał bonusy, które coś znaczyły (tzn ktoś z konkretnie wyższym poziomem miał naturalną przewagę). Teraz poziomy znaczą tyle, że lepiej kisić się w nieskończoność (tzn. pewnie do talków lvl4) na jakimś marnym poziomie.
I o ile nikomu nie żałuje kiszenia. Ktoś lubi? No ok. Tyle, że jedyną radą, którą dostałem po powrocie to... kiś się albo skasuj.
Na drugim serwie podobnie. Po raz kolejny cisnę ataki, nie robię wyprawek, skanuję najniższe możliwe poziomy w poszukiwaniu złomu ale już w ogóle mnie to nie bawi. No bo obiektywnie jest to zaprzeczenie gry. Rozwój moim wrogiem... no nie mogę tego jakoś strawić. No i wspomnieć warto, że to loteria, czasem na serwie złom jest a czasem właśnie ktoś go pozbierał i kaszana... będzie miał kosmiczną przewagę.
Piszę w misz maszu bo nie mam rozwiązań ale przede wszystkim nie wiem... może to lubicie? Może to wam nie przeszkadza?
Właśnie w tym roku miałem możliwość wciągnięcia trzech kolegów do gry. Grają w takie przeglądarkowe giereczki. No ale jak pomyślałem, że będę musiał im wyłuszczyć, że mają skany robić i złomować i, uwaga, najlepiej każdy na innym serwerze żeby sobie złomu nie podbierali to wymiękłem.
No to jak z tym jest? Też was to denerwuje czy jest ok?
Jak denerwuje to co można zrobić?
No bo albo jak exp to wróg (bleh) to dać opcje "wyłącz exp" i niech przynajmniej sobie tą nową postacią wyprawkuje i kisze ogóra sto lat atakując 1 lvl, a na "mainie" nie denerwuje, że czegoś nie kliknąłem, albo coś trzeba zmienić. Zwiększyć bonusy za poziom? Zmniejszyć wpływ poziomu na niższą szansę na wyprawkę (o ile to dziś w ogóle gra rolę)? Rebalansować złom, żeby się nie opłacało kisić tylko żeby się opłacało gnać do przodu i uczestniczyć w życiu serwera?
|
|
23-04-2018 13:56 |
|
|
Kaagular
Forum Legend
Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III
Autor tematu
|
|
Zabrać maluchom złomu nie można, bo tylko dzięki niemu maluch może "dołączyć" do życia serwerowego tj. wbić trening na milion czy tam trzy PR. I dlatego się kisi. To może dawać nowym postaciom PR dopasowane do wieku serwera? Np. po roku od startu serwera 500pr za dzień. Na takim r6 byłoby to dziś ok. 2 mln pr czyli w sam raz, żeby nie trzeba było kisić ale też dla starszych postaci (z wyjątkiem tych mega spartolonych) nic to nie zmieni.
Plus zmiana algorytmu szansy na wyprawę oraz delikatne przeniesienie akcentu z talków/ewo na poziomy. To co teraz jest w propozycjach czyli druid/myśliwy to dobry kierunek ale to jest drobnostka, trzeba czegoś mocniejszego.
|
|
24-04-2018 00:08 |
|
|
|