Przejdź do strony głównej Zarejestruj się Kalendarz Lista użytkowników Członkowie Teamu Szukaj Często Zadawane Pytania
Oficjalne Forum Blood Wars » Blood Wars » System gry » OGÓLNY Ekspedycje 2.0 » Witamy gościa [Zaloguj się|Zarejestruj się]
Ostatni Post | Pierwszy Nieczytany Post Drukuj | Dodaj Temat do Ulubionych
Zamieść nowy temat Wątek jest zamknięty
Przeskocz na dół strony Ekspedycje 2.0 11 Ankieta - średnia ocena: 7,3611 Ankieta - średnia ocena: 7,36
Autor
Post « Poprzedni Temat | Następny Temat »
Wełen
Emperor


images/avatars/avatar-25541.gif

Data rejestracji: 14-04-2016
Postów: 1.059

Ekspedycje 2.0 Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Od razu powiem, że tak, wiem, mają być ekspedycje klanowe, ale jak dla mnie nie zmienia to faktu, że obecne ekspedycje będące mega ważnym aspektem gry są biedne i praktycznie nie stawiają obecnie wyzwań. Niestety, ale są sprowadzone wyłącznie do tego, którego mobka da się farmić w jak najmniejszym składzie. Przed przeliczeniem kronki duo, astarte, czy też coś innego, co kto dał radę, po przeliczeniu bokrugi i tak do momentu aż wejdzie 3 mapa, potem 4, dwudziesta. Ja bym widział ekspy inaczej. Nie jako coś, co tylko sprowadza się do odpalenia znowu tego samego, co robimy od roku, zabrania 2 osoby i ubicia bokruga czy co tam ktoś klepie w duecie. Tylko ostatnie ekspy dają jakieś emocje, potrzebę grania klanowego i zgrania się, dobrania odpowiednio wszystkiego. Poza tym mamy 2 mapki ekspedycyjne, a pierwsza to w ogóle obecnie oby jak najszybciej przelecieć ją, zblaszyć kronka w duecie i o niej zapomnieć. Według mnie nie powinno tak być, że jakaś część gry nagle przestaje mieć sens, bo nie daje wyzwań ani nagrody. Jakoś slumsy są mega banalne do zrobienia, a nadal ludzie robią je pomimo tego, że mogą trzaskać cytadelę Wink Tak, na slumsach też są umagi, ale rozumiecie, o co chodzi. Mając samochód nie porzucimy na zawsze rowera albo chodzenia pieszo. Same kw to też obecnie śmiech na sali pod względem trudności, więc tutaj będzie poruszona i ich kwestia. Tak samo słabe jest to, że jak doczłapiemy się do bokruga, to de facto możemy zapomnieć nawet o całej reszcie drugiej mapki, bo wyżej nic nie da się farmić, chyba że nie mamy a chcemy mieć wszystkie blaszki. Powinno być to zmienne, powinien być ruch i ludzie powinni latać na każdą ekspedycję. Nawet na białe smoki na 300 poziomie.

TL;DR ekspy są obecnie nudne i sprowadzone do farmienia 1 docelowego mobka do porzygu i warto to zmienić.

Pomysł jest mianowicie taki, żeby po zblaszeniu danego mobka otwierała nam się możliwość wyruszenia na ekspedycję na tego samego potwora, ale w wersji trudniejszej. Trudność polegałaby na tym, że w trakcie ekspedycji występowałby zmienny efekt modyfikujący walkę. Każda potwór ekspedycyjny posiadałby 5 takich poziomów, na każdym z nich występowałaby jedna dodatkowa losowa, czyli łącznie 5(obecne ekspedycje byłyby tierem 0). Owe modyfikatory nie byłyby stałe, żeby nie doszło do sytuacji, że najbardziej opłaca się farmić, np. glaakiego na 3 stopniu trudności. Co tydzień(albo miesiąc) na każdą ekspedycję byłaby losowana nowa pula, oczywiście na całą lokację leci od razu 5, po prostu jak odpalimy ekspę tiera 2, to będziemy mieć 2 z 5 uprzykrzaczy (kolejność wylosowania ich decydowałaby o tym, które będą kolejno odpalane, tu już nie będzie losowości). Da to nam tyle, że trzeba będzie kombinować, a nie dotrzeć do 1 schematu talków i evo, tylko kombinować. Aczkolwiek to jest opcjonalne, chociaż według mnie byłby większy fun. Oczywiście każdy efekt może być wylosowany tylko raz.

Od razu dodam- moim celem nie jest zrobienie eksp, które po prostu zamiast blaszyć raz będziemy musieli zblaszyć 5 razy ciurkiem. Nie, to ma być coś, czego w tej grze mocno nam brakuje, czyli wyzwania. Osobiście widziałbym to nawet jako element 4 aktu, bo już najwyższa pora zacząć o nim myśleć(kij, że beta talków, beta to mit, są balansowane lepiej lub gorzej jak wszystko w tej grze, a jakoś przedmioty nie mają bety). Ma być trudno, ale satysfakcjonująco, gdzie na ekspy będzie trzeba latać klanowo, nie z kumplem od browara. Trudno i możliwie jak najbadziej przyszłościowo, by w rok wszystkiego nie ogarnąć i żeby były rzeczy, które będą wykonywalne z dopiero wraz z rozwojem gry.

Taka zmiana też da to, że nie będzie trzeba robić kolejnych map ekspedycyjnych, bo ilość tierów będzie można zawsze zmienić i gra będzie ciekawsza, będzie rotacja ekspedycji, a nie panie, na co mie to, jak ja na łobrukach mam 3 miljony peerelów, a tamte to mie guzik dajo, nawet naklejek na słodziaki dla Dżesiki za to nie ma

Uprzyjemniacze mogłyby być, np. takie:

Wschód słońca -10% statystyk co rundę
Legendarny: Statystyki przeciwnika *1,5
Watażka: Towarzyszy mu losowy potwór nie silniejszy niż on sam(odpowiednio dla mobków z 2 mapy losowy z 2 i na 1 losowy z 1); tylko na ekspedycjach i na dodatkowego przeciwnika nie działają pozostałe wylosowane zmienne
Opancerzony: twardość +100%
Czarownik: wyłącza efekty umagicznień
Berserker: bazowe obrażenia potwora zwiększone o % utraconych punktów życia w stosunku do całości
Atleta: Maksymalna szansa na trafienie obniżona o 15%
Mutant: siła i ilość ataków specjalnych zwiększona dwukrotnie
Kolce: każdy trafiony atak wampira powoduje odbicie obrażeń w wysokości 5% zadanych obrażeń
Deszcz popromienny: Każdy wampir co rundę traci 10% życia
Szaman: Dostaje bonusy identyczne jak bonusy wynikające z talizmanów wampira(widziałbym to jako talki zakładającego, ale może być też losowego)

Wartości do dyskusji.

Oczywiście klepanie wyższych tierów ma nie być dla samej satysfakcji. Za każdy komplet blach z danego tiera odblokowujemy dodatkowy bonus, łączący się z poprzednimi.

Tier 0: to co teraz dostajemy
Tier 1: +2 przedmioty na każdej wyprawie
Tier 2: +1 punkt ewolucji za udany atak
Tier 3: +4% na maksymalną szansę na udaną wyprawę
Tier 4: +4% do maksymalnej szansy na udany atak
Tier 5: +1 do limitu run każdego koloru

Komplet blach liczymy za daną mapkę, więc ostatecznie wszystko jest x2

Ekspedycje nie posiadałyby żadnej kary w doświadczeniu wynikającej z poziomu postaci. Ubijesz białego smoka T1 na 300 poziomie? A masz te swoje 10k perków. Dodatkowo nagroda w postaci pr i run za każdy poziom byłaby zwiększana o 50%. Ilość przedmiotów byłaby w ilości nr potwora * tier. Tak, miliony pałek z ekspedycji, każdy to kocha.

Natomiast kw widziałby tak, że na każdym tierze powyżej 0 losuje zawsze maksymalną ilość potworów. Tam blach nie ma, ale można kombinować z szansami na umagi. Tutaj na każdym poziomie podbijałbym też statystyki potworów o 50%. I tak:

Tier 1: +20% na 2 umagicznienie, 10% łpc jest brane pod uwagę przy losowaniu 2 bonusu
Tier 2: +10% na 3 umagicznieni, 5% łpc jest brane pod uwagę przy losowaniu 3 bonusu
Tier 3: Gwarantuje 2 umagicznienie
Tier 4: Gwarantuje 3 umagicznienie
Tier 5: Znosi blokady w bonusach umagicznień

Co do bonusów na kw nie jestem przekonany, ale to jest tylko propozycja, może ktoś ma lepszy pomysł. Ilości łpc zdobywanych za lokacje bym chyba nie zmieniał.


Zapraszam do dyskusji. Jeżeli ktoś jedyne, co ma do powiedzenia to tyle, że nie wejdzie, a jak wejdzie to za 10 lat, że za mocne(ma być mocne :v), że płacz temat, że bw zdycha i po co na co to komu- to tam są drzwi i proszę wyjść Smile Nawet jeżeli nagrody czy modyfikatory są złe, to można zaproponować swoje, to nie problem.


Edit- zapomniałem dopisać, że staty mobków na ekspach również byłyby pokrecone w zależności od stopnia trudności, żeby większość eksp i tak nie kończyła się w 1 rundzie. Ale tu głównie hp i bonusy do trafienia

Ten post był edytowany 3 raz(y), ostatnio edytowany przez Wełen: 18-11-2018 00:37.

16-11-2018 23:16 Wełen jest offline Szukaj postów użytkownika: Wełen Dodaj Wełen do Listy kontaktów
Kaagular
Forum Legend


Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Pisać, że nie wejdzie to jak pisać, że wszyscy umrzemy. Nie ma sensu tego pisać ;]]]]]

Pomysł interesujący ale:
1. nie ma znaczenia czy potwór nazywa się Białylvl4 czy XYZ na 4 mapie ekspedycyjnej. To tylko nazwa, grafika i "umiejscowienie". Wszystko co opisałeś może zafunkcjonować w kolejnych mapach. Czy wracanie do Białego to dobry "strategicznie" pomysł? Mnie nie porwał. Wolałbym bić XYZ. Warto wspomnieć, że bilety na drugą mapę to mechanika tragiczna w kilku aspektach ale BWT lubi jakieś porąbane rozwiązania jak nowe lvl ewo, których progres nie ma żadnego sensu i logiki. A klasyka broni się zawsze: wszystko po kolei, stabilny progres.

2. Rozumiem chęć "losowości" czyli braku jednego buildu wykorzystywanego rok (tj. do pacza balansującego Big Grin ). Ale losowość w przypadku eksp ma bardzo poważną wadę. BW ma cykl dzienny. Akcje wykonujemy dla danego dnia i koniec, dzień przepadł. To powoduje, że BW to gra matematyków. W praktyce szansa, że te Białelvl4 się nie będą opłacały jest zbyt duża, lub że nic innego się nie będzie opłacać (co jak sam zauważyłeś, gracze szybko wyłapują). Pójdziesz na takiego, nie wiesz co cię spotka i nic z tym nie zrobisz. Serwer rozegra bitwę a ty jesteś dzień w plecy. I co gorsza nic z tym nie zrobisz, analiza raportu nic ci nie powie, bo następna walka będzie z losowymi efektami. Tym samym cały czas bezpieczniej może być cisnąć te PRki na znanych ekspach. W BW nie możesz jak w jakimiś MMO pójść raz, drugi, trzeci póki masz siłę i ochotę. Nie możesz w trakcie ekpsy zareagować i coś zmienić. Tym samym ten kto "rozgryzie" system będzie do przodu a reszta będzie się frustrować, że poszli składem pod "Atleta: Maksymalna szansa na trafienie obniżona o 15%", wypadł "Czarownik: wyłącza efekty umagicznień" i są w tyłku. A drugiej ekipie weszło. A dlaczego weszło? No właśnie... bo mieli szczęście. I jeszcze za duże jest prawdopodobieństwo, że gracze czekali by aż będą na tyle mocni, żeby pokonać kolejne poziomy białego bez wysiłku, tak jak teraz się robi z większością eksp (i tak jak się robi w każdej grze, wbija się w WoWie max lvl i robi acziki na low lvl dungach biegnąc przed siebie).

3. To kontrowersyjne, ale... MMO są silne aspektem solo. Tak tak. Aspekty multi są bardzo ważne, ale gra bez contentu solo zdycha bo nie zawsze jest ekipa. W BW to widać doskonale. Trafi się do klanu gdzie coś nie gra i po zawodach. Wzmacnianie aspektu multi grze się nie przysłuży. Dlatego dobrze, że są duety a nie, że trzeba 10 osób zebrać ogarniętych, żeby był jakikolwiek progres.

4. Wyzwania w grze jakim jest BW to raczej dobór sprzętu. Niestety ten aspekt przez BWT jest od zarania olewany i tym samym zestawów nie ma bo nie dropi i walczy się tym co się ma, umagi zbiera się latami i w dodatku tylko po dwa czyli też nie ma doboru sprzętu, ewo się robi raz na zawsze i też nie ma kombinowania, talki tutaj jako tako, ale trzeba je uzbierać w kto wie ile czasu (pewnie średnio lata). Tym samym gracz, który nie zmienia umagów/talków/itemów przez rok nie jest niczym zaskakującym i to jest dramat jeśli chodzi o wyzwania. Jeśli nie ma aspektu zręcznościowego, to powinien być intelektualny. A ten jest niemożliwy (dla największych farciarzy ograniczony), bo z pustego i Salomon nie naleje.


Na twoim miejscu jeszcze bym porozkminiał parę rzeczy ale takie pomysły zawsze na plus.


EDIT: nie byłbym sobą jakbym nie dopisał. Czekam na wypowiedź CMa na całkiem poważny temat. Popatrzę jak się zarządza cummunity Big Grin

Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Kaagular: 16-11-2018 23:46.

16-11-2018 23:44 Kaagular jest offline Szukaj postów użytkownika: Kaagular Dodaj Kaagular do Listy kontaktów
Melodrama
Lord


images/avatars/avatar-25527.jpg

Data rejestracji: 14-03-2016
Postów: 254

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

problem jest taki ,że niektóre moby z drugiej mapy to czysty losowator. nie da się tego jakoś ogarnąć by ubrać dane eq i za 2-3 razem się uda. Jeżeli zbalansują moby ,że da się je zabić w 50 osób bez NB to fajne wyjście.

1.Dodatkowo troche nie rozumiem. Co z tymi tierami. Czyli mamy 5 poziomów białego smoka Dajmy na to ,że zabijemy tier 5 i całą pierwszą mape musimy tak przejechać by dostać bonus? Czy 1+2?

2. Dodatkowo masz ograniczone miejsce na podstawowych expach. Np białym smoku. Więc będzie się go robiło SOLO. Czyli nadal będzie kto większy DPS tym dalszy tier. Plus te Prki... Troche padaka Dlatego nie wiem dodał bym tam 1 mape +5000% hpsa by nie padał mob w 1 rundzie. Ale tutaj można polemizować jakoś zoptymalizować i będzie git. Ważne by każda expa czy to biały smok czy kronos stawiała wyzwanie. Trudne ale do przejścia. Nie takie gdzie gracz stanie i bez NB nie będzie w stanie dalej się posunąć.

3. KW- jest to dosyć losowa strona gry gdzie połowa graczy nienawidzi tego. Na wyższych lokacjach nawet 300lvl+ kox może się wywrócić. Dodatkowo do tego czyste RNG którego nie lubi nawet stare pokolenie graczy którzy grindowali przez 10h w swoje ulubione gierki. Dlatego każda zmiana na +.
(BO KAZDY BEDZIE MIAL UMAGI BLABLABLABLA)

Ogólonie koncept 7/10. Troche się boje ,że mimo tego ,że będzie to i tak ludzie będą farmić tier 1-3 dla prków.

__________________

16-11-2018 23:45 Melodrama jest offline Szukaj postów użytkownika: Melodrama Dodaj Melodrama do Listy kontaktów
Trolololo23
Double Ace


images/avatars/avatar-25682.png

Data rejestracji: 21-09-2018
Postów: 118

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Czytam i czytam i całkiem interesujace, nawet bardzo. Popieram. Fajne urozmaicenie.

__________________

17-11-2018 14:32 Trolololo23 jest offline Szukaj postów użytkownika: Trolololo23 Dodaj Trolololo23 do Listy kontaktów
Wełen
Emperor


images/avatars/avatar-25541.gif

Data rejestracji: 14-04-2016
Postów: 1.059

Autor tematu Temat rozpoczęty przez Wełen
Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

To już później dopisalem, że trako i hp mobów powinno być zwiększane. A limity.... fakt, to mogłoby być problemowe. Ale też nie szedłbym w jakieś cuda, że na białego smoka można iść w 30 osób. Raczej obecne ograniczenia na ekspedycji byłyby po prostu *2 na tier w stosunku do poprzedniego.


A ho mobków. Biały smok ma ile... 2k życia? 3? Zaproponowałbym taki wzór:

(17 - numer lokacji + 1) *2^tier i wtedy biały smok na tierze 1 ma 68k życia, na drugim 136, ale na 5 już ponad 2kk życia. Czy to dużo, czy mało, to kwestia policzenia i sprawdzenia dla wyższych lokacji, ale oczywistym jest to, że mobki musiałyby mieć i tak bazowo zwiększone punkty życia i trafienie Smile
18-11-2018 00:29 Wełen jest offline Szukaj postów użytkownika: Wełen Dodaj Wełen do Listy kontaktów
vroeN
Ex-Team


images/avatars/avatar-25634.jpg

Data rejestracji: 11-09-2010
Postów: 444
Klan: DM
Kraina: Moria V
Skąd: Kraków

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

No dobra, ale zostaje jeszcze wazna kwestia, czyli jak wspomniano wyżej, losowość. Pomyślcie co by sie działo, gdyby jednemu nie weszła ekspa, bo trafil na calkiem inne przeszkadzajki niż zakladal, a drugiemu sie poszczęściło, i siadło od razu.

A teraz pomnóżcie to x100, bo 'SM zakodował przeciwko mnie', 'od tygodnia jestem w plecy a on nie, jak to', etc etc.


Zastanówcie sie, czy nie lepie byłoby troche zmienić model. A mianowicie:
  • mozna stawiać wiecej eksp dziennie
  • ale tylko jedna lokacje + kolejne jej tiery
  • exp jest liczony za podstawowa lokacje normalnie + niewielkie bonusy za kolejne tiery (coś jak nowe kw mniej wiecej, z naciskiem na wiecej xd)
  • przechodząc kolejne tiery zyskujesz troche expa, ale przede wszystkim bonusy
  • jak komuś nie pyknie, to i tak dostaje bazowego expa za lokacje (tier 0, czyli obecne ekspy)
  • po przejściu tieru x, dostaje się mozliwosc odpalenia tieru x+1
  • płaci sie za lowy/resp tieru 0, potem koszt drastycznie zmniejszony (anty p2w), bardziej symboliczny, oraz darmowe skróty kolejnych tierów
  • ak ktoś nie ma czasu/ochoty na zabawę, to nie odstaje z ekspem, ale tez nie ma bonusów
  • bonusy limitowane czasowo (na przyklad na miesiac, dwa czy kwartał), potem trzeba znów odblokowywać dana lokacje



to tak na szybko wymyślone, wydaje mi sie, ze promowałoby aktywnych graczy, ale w na tyle niewielkim stopniu, ze nie powwinno być zastrzeżeń, ze ktoś nie ma czasu to zostaje w czarnej pupie

__________________


r15
r19
- ODDANE


T-Moderator - Kupię ;
Wyceny - Necropolia VII, IX, XI, Moria


18-11-2018 18:46 vroeN jest offline Szukaj postów użytkownika: vroeN Dodaj vroeN do Listy kontaktów
Wełen
Emperor


images/avatars/avatar-25541.gif

Data rejestracji: 14-04-2016
Postów: 1.059

Autor tematu Temat rozpoczęty przez Wełen
Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Dlatego też przeszkadzajki powinny być losowane globalnie na serwer, nie każdy dostaje inny zestaw, wtedy nie będzie gadania, że bwteam go nie lubi i na złość ustawia mu same najgorsze kombinacje Smile
18-11-2018 18:52 Wełen jest offline Szukaj postów użytkownika: Wełen Dodaj Wełen do Listy kontaktów
MasterOfPuppets
Community Manager


Data rejestracji: 07-03-2008
Postów: 3.086
Klan: SunSet Nr666-2
Rasa w grze: Ssak
Kraina: Moria

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Co do eksp to raczej czegoś takiego nie będzie, tzn. nie będzie zmieniana mechanika pierwszej i drugiej mapy. Prędzej wejdzie trzecia mapa z jakimiś nowymi zasady lub bonusami, innymi niż dotychczas.
Możliwości jest dużo, aczkolwiek nie sądzę żeby weszły takie bonusy jak napisałeś w pierwszym poście; większość z tego miała być w butach/pasach/rękawicach. Jeśli dodamy je do ekspedycji, to trzeba będzie od nowa planować cały przyszły content. Pytanie teraz, co wolisz: zupełnie nowy content, czy te same tylko trudniejsze ekspy? Tongue

Co do KW, to tutaj planowana jest całkiem podobna funkcja do tego co tutaj napisałeś. Wyższe tiery, coraz bardziej spasione mobki i większe nagrody.

__________________
Community Manager
Moderator: Ogłoszenia, Nowości


19-11-2018 14:24 MasterOfPuppets jest offline Szukaj postów użytkownika: MasterOfPuppets Dodaj MasterOfPuppets do Listy kontaktów
Wełen
Emperor


images/avatars/avatar-25541.gif

Data rejestracji: 14-04-2016
Postów: 1.059

Autor tematu Temat rozpoczęty przez Wełen
Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Szczerze? Jak wejdzie 3 mapa, to ona wyprze dwie obecne, jak teraz pierwsza jest martwa z powodu drugiej. A nowy content nie stoi w sprzeczności z trudniejszymi ekspami. Jakoś umagi dublują bonusy z przedmiotów, część talków również i nikomu to nie przeszkadza. Tu chodzi o to, by wszystkie ekspy były grywalne, a nie tylko najnowsza mapa, bo przy tej propozycji to nawet nowa mapka miałaby bardzo przedłużoną żywotność. Nie uważasz, że lepsza jest sytuacja, jak w bw byłaby możliwość i powód do walczenia ze wszystkimi potworami, a nie tylko z 1,bo z resztą nie ma sensu?

Poza tym... Nigdzie nie napisałem, że bonusy muszą być koniecznie takie, to tylko propozycja i temat do dyskusji Smile
19-11-2018 14:49 Wełen jest offline Szukaj postów użytkownika: Wełen Dodaj Wełen do Listy kontaktów
Feldmarshal
Triple Ace


Data rejestracji: 04-04-2016
Postów: 173
Klan: Posłańcy Śmierci
Rasa w grze: Ssak
Kraina: Necropolia IX; Moria VII

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

cytat:
Wełen napisał(a)
Szczerze? Jak wejdzie 3 mapa, to ona wyprze dwie obecne, jak teraz pierwsza jest martwa z powodu drugiej. A nowy content nie stoi w sprzeczności z trudniejszymi ekspami. Jakoś umagi dublują bonusy z przedmiotów, część talków również i nikomu to nie przeszkadza. Tu chodzi o to, by wszystkie ekspy były grywalne, a nie tylko najnowsza mapa, bo przy tej propozycji to nawet nowa mapka miałaby bardzo przedłużoną żywotność. Nie uważasz, że lepsza jest sytuacja, jak w bw byłaby możliwość i powód do walczenia ze wszystkimi potworami, a nie tylko z 1,bo z resztą nie ma sensu?



Poza tym... Nigdzie nie napisałem, że bonusy muszą być koniecznie takie, to tylko propozycja i temat do dyskusji Smile


No tak, bo lepiej rzucić nowo grająca osobę od razu na trzecią mapę Smile Jedyne co bym zmienił w I mapie, to dodał tam 50% szansy na runę, bez żadnych bonusów z evo, po prostu czyste 50% szansy, co dawałoby maluszkom nieco lepszy rozwój od początku.
19-11-2018 15:03 Feldmarshal jest offline Szukaj postów użytkownika: Feldmarshal Dodaj Feldmarshal do Listy kontaktów
Kaagular
Forum Legend


Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

cytat:
Wełen napisał(a)
Szczerze? Jak wejdzie 3 mapa, to ona wyprze dwie obecne, jak teraz pierwsza jest martwa z powodu drugiej.

Po pierwsze to całkiem normalne. Nawet można powiedzieć pożądane. "Idziemy do przodu" a nie "cofamy się do tyłu". Twój pomysł ma kilka wad po prostu. Tutaj nasuwa mi się analogia do DIII: zawsze biega się po tych samych lokacjach, tylko mobki silniejsze, więcej specjali mają itd. To nie działa na dłuższą metę.
Po drugie administracja chciała chyba utrzymać żywotność pierwszej mapy biletami na drugą. Pomysł koszmarny i wg mnie świetnie pokazuje, że to błędny kierunek. Idźmy do przodu. Trzecia mapa, czwarta mapa itd. Po co mi latać na tego Białego?
Po trzecie zawsze uważałem, że powinno się robić dwie ekspy dziennie: po XP, po runy. To by miało sens, mapy mogły by się rozwijać w sposób mniej lub bardziej skoordynowany, korzystalibyśmy z "szerszego" contentu. A tak to robimy jedną ekspę dziennie (tak, pamiętam kiedyś było co dwa dni) i to wszystko. A wolałbym ich robić 14 na każdej zdobywając inny zasób (i oczywiście na każdą mieć osobny zapis eq).

Teraz wszystkie serwery są speed, to pacze będą tak szybkie, że nie ogarniemy wszystkich zmian Wink
19-11-2018 16:42 Kaagular jest offline Szukaj postów użytkownika: Kaagular Dodaj Kaagular do Listy kontaktów
Trolololo23
Double Ace


images/avatars/avatar-25682.png

Data rejestracji: 21-09-2018
Postów: 118

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

cytat:
Kaagular napisał(a)
cytat:
Wełen napisał(a)
Szczerze? Jak wejdzie 3 mapa, to ona wyprze dwie obecne, jak teraz pierwsza jest martwa z powodu drugiej.

Po pierwsze to całkiem normalne. Nawet można powiedzieć pożądane. "Idziemy do przodu" a nie "cofamy się do tyłu". Twój pomysł ma kilka wad po prostu. Tutaj nasuwa mi się analogia do DIII: zawsze biega się po tych samych lokacjach, tylko mobki silniejsze, więcej specjali mają itd. To nie działa na dłuższą metę.
Po drugie administracja chciała chyba utrzymać żywotność pierwszej mapy biletami na drugą. Pomysł koszmarny i wg mnie świetnie pokazuje, że to błędny kierunek. Idźmy do przodu. Trzecia mapa, czwarta mapa itd. Po co mi latać na tego Białego?
Po trzecie zawsze uważałem, że powinno się robić dwie ekspy dziennie: po XP, po runy. To by miało sens, mapy mogły by się rozwijać w sposób mniej lub bardziej skoordynowany, korzystalibyśmy z "szerszego" contentu. A tak to robimy jedną ekspę dziennie (tak, pamiętam kiedyś było co dwa dni) i to wszystko. A wolałbym ich robić 14 na każdej zdobywając inny zasób (i oczywiście na każdą mieć osobny zapis eq).

Teraz wszystkie serwery są speed, to pacze będą tak szybkie, że nie ogarniemy wszystkich zmian Wink


Tylko jak tak idziemy do przodu to potem pierwsza mapa (jak i nawet teraz) jest nieużyteczna i kilka tysiecy linijek kodu staje się zupełnie zbędna.
Wyjscie to dokonać czegoś na bazie KW gdzie zdobywamy coś unikatowego na danej lokacji. Można by było zrobić, że do każdej odznaki jest przypisany jakiś bonus unikatowy tylko dla tej odznaki. Przechodzimy całą mapę, resetują się wszystkie lokacje lecz odznaki nie znikają tylko po resecie potworki stają się 2x silniejsze. Po ubiciu 2 raz tego bosa bonus z odznaki jest wzmacniany. Coś takiego jak drzewka ewolucji tylko, że zamiast evo to byłoby ubicie jakiegoś bossa proporcjonalnie mocniejszego do stopnia bonusu.
Przykładowo: Biała wieża i ubicie białego smoka 1szy raz odznaka z bonusem:
1lvl(boss standardowy) - 1 siła
2lvl(boss 2x mocniejszy (wszystkie parametry*)) - 2 siła
3lvl(boss 4x mocniejszy (wszystkie parametry*)) - 4 siła
4lvl(boss 8x mocniejszy (wszystkie parametry*)) - 8 siła
5lvl(boss 16x mocniejszy (wszystkie parametry*)) - 16 siła
*od pierwotnych statystyk
Maksymalny lvl byłby 5. Doświadczenie zdobywane byłoby tak samo proporcjonalne.
Nie trzeba nowej mapy na obecną chwilę. Trzeba wykorzystać to co jest, a potem wprowadzać coś nowego.

__________________

19-11-2018 17:55 Trolololo23 jest offline Szukaj postów użytkownika: Trolololo23 Dodaj Trolololo23 do Listy kontaktów
Kaagular
Forum Legend


Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Ja to rozumiem. Ale w grze, która nowy content widzi raz na ruski rok (chociaż powinien być co tydzień), w grze która nie jest w stanie przewidzieć (nie mówiąc o dopasowaniu się do) podstawowych konsekwencji zmian, rozkminienie takich poziomów jest autentycznie i bez złośliwości - nierealne. Oczywiście głównie dlatego, że naprawdę trudne (o ile w ogóle matematycznie możliwe).
W BW praktycznie każdy aspekt się wykrzacza. Mówicie, że pierwsza mapa to linijki martwego kodu. Może i tak. Ale pewnie administracja nawet nie wie, że w pierwszy dzień gry robi się 8 poziomów (sic), a Białego się będzie robiło w 3-4 dniu (sic) i to RAZ (sic) i pewnie potem codziennie kolejna ekspa (sic). Mówicie o ożywieniu contentu, który w aktualnym paczu administracja dorżnęła bez litości (nie wnikam tutaj czy to słusznie czy nie - stwierdzam fakt). Gorzej, że na 99% o tym nie wie. To jak to się ma do pomysłu ożywiania tych eksp?

Mechanicznie bonusy, o których tu piszecie można umieścić na kolejnych mapach. A poprzednie, z każdym nowym przelewelowaniem (które nastąpi prędzej czy później) znowu wymrą.

Tym samym można powiedzieć "nie trzeba rozgrzebywać kosmosów na starej mapie można wprowadzić nową mapę kopiuj-wklej plus nowe nazwy, nowe staty, nowe grafiki, nowe nagrody". Izi pizi. I wcale nie żartuje z tym kopiuj wklej, tak się teraz przecież wszystko programuje...
19-11-2018 23:44 Kaagular jest offline Szukaj postów użytkownika: Kaagular Dodaj Kaagular do Listy kontaktów
Melodrama
Lord


images/avatars/avatar-25527.jpg

Data rejestracji: 14-03-2016
Postów: 254

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

@up

Gry na telefon mają updaty średnio co kilka tygodni/miesiąc więc jestem ciekawy jak będzie to wyglądać z BW. Służąc się poprzednimi patchami zapewne będzie to średnio na rok.

Dlatego expy 2.0 mogą być dobrym rozwiązaniem. Gdyż wątpie by programowanie ich zajmie dużo czasu i jest to kolejna zabawka która zajmie graczą dużo czasu.

Aczkolwiek Jak napisał ktoś w poprzednich komentarzach raczej bazujemy tu na matematyce i wyliczeniach. Dlatego strata jednej expy może nie zmienić niczego ale 40 exp już napewno zmieni dużo.
Patrząc się przez pryzmat necro są to prki w plecy, Mori to są kamyki prki w plecy. Więc nadal strach o to ,że ludzie zamiast bawić się w nowe expy 2.0 będą nadal klepać dobrze znane do zanudzenia asty i bokrugi.

__________________

20-11-2018 00:03 Melodrama jest offline Szukaj postów użytkownika: Melodrama Dodaj Melodrama do Listy kontaktów
Trolololo23
Double Ace


images/avatars/avatar-25682.png

Data rejestracji: 21-09-2018
Postów: 118

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

No dlatego coś trzeba zrobić by ludzie mieli co innego do roboty niż tylko farmie nie jednej lokacji. Nie każdy chce być wrzucony do jednego worka. Co mogłoby zmienić tą sytuację? Np: lista zadań dodatkowych umiejętności.
Opcja dostępna z zakładce zadania. Przykład:
Ubij Białego Smoka bez ekwipunku 10 razy. (0/10) Nagroda +1% do ogólnego doświadczenia
Przejdź lokacje Biała Wieża 30 razy bez utraconego punktu życia. (0/30) Nagroda +1% do ogólnego doświadczenia + 2 pkt odporności na stałe.
W taki sposób zrobić listę np. 200 zadań dla 1szej mapy. Dziennie można by było trzaskać 1 expe z pierwszej mapy i jedną expe z 2 mapy po runki. Zadania posortować na lokacje i po zaliczeniu wszystkich zadań z danej lokacji byłby konkretny dopal np: +1 atak każda bronią z jednej lokacji a dla np. pustyni już całkiem co innego np: 3% do twardości.

W kodzie nie trzeba wtedy dużo grzebać tylko dopisać to i owo i zabawa na kilka lat jest murowana na pierwszej lokacji. Byłoby wtedy pełne zamknięcie 1szej mapy Smile

A na przyszłość do tej listy zadań z 1 szej mapy można by było wsadzić zadania do 2 mapy jakby się pojawiła 3 mapa.

__________________

Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Trolololo23: 20-11-2018 07:35.

20-11-2018 07:33 Trolololo23 jest offline Szukaj postów użytkownika: Trolololo23 Dodaj Trolololo23 do Listy kontaktów
Kaagular
Forum Legend


Data rejestracji: 25-12-2008
Postów: 1.614
Kraina: Necropolia III

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

Takie zadania to temat stary jak BW. Sushi zawsze pisał, że nie interesują go "generyczne" zadania tylko chce jakiś kosmosów. No to czekamy na nie lata. A oczywistym jest, że zadania typu "zabij 10 smoków" graczy by interesowały dla samego faktu, nawet nagród by nie musiało być (musiałyby być achievmenty i możliwość chwalenia się nimi w profilu). Ale nie... Może ktoś pamięta, że nie przeszedł zwykły licznik zabitych potworów...

Też bym chciał i trzecią mapę, i poziomy na pierwszej mapie i buty i zadania i kto wie co jeszcze. O! Mechanizm do sparingów, które to przez Sushiego traktowane były jako jakaś abberacja.
Ale niestety mamy jak mamy. Contentu nowego nie ma a tutaj wymyślono taki kosmos, że nawet nie jestem w stanie objąć go umysłem. Te mnożniki może i nie wydają się trudne, ale to jest imo w ogóle niepoliczalne (w kontekście zgrania ich z innymi aspektami). Takie x4, x8. Tak się nie da. Bajzel z tego wyjdzie taki jak w itemach, które też są z przelicznika a nie z palca. Doświadczenie proporcjonalnie? Też nie da rady. Na BW dostałoby się np. 16k pr za lvl4 a na PE 160k na lvl4 kiedy pewnie obie byłyby jeszcze długo niedosiężne (i pewnie w większym składzie czyli proporcjonalnie mniej pr) a już teraz się zdobywa 150k bez wysiłku (a można oczywiście ponad bańkę). I tych aspektów do przewidzenia i policzenia jest multum. A oni nie potrafią się pochylić nad tabelą expa, żeby progres był w miarę jednostajny, sensowny i ciekawy. Tylko jeb, pierwszy dzień 8 poziomów, 10 dzień 30lvl (teraz to i pewnie 40) Big Grin

W każdym razie jak by tego nie nawymyślać finalnie powstaje lista mobów do robienia od najsłabszego do najmocniejszego. To czy Biały lvl 3 wepchnie się gdzieś pomiędzy późniejsze znaczenia wielkiego nie ma. Ale to wszystko trzeba policzyć. A kolejny nowy mob po prostu jest mocniejszy od poprzedniego i siema.

Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Kaagular: 20-11-2018 12:37.

20-11-2018 12:35 Kaagular jest offline Szukaj postów użytkownika: Kaagular Dodaj Kaagular do Listy kontaktów
Trolololo23
Double Ace


images/avatars/avatar-25682.png

Data rejestracji: 21-09-2018
Postów: 118

Odpowiedź na Posta Odpowiedź z cytatem Edytuj/Usuń Posty Zgłoś Posta do Moderatora       Przeskocz na górę strony

No to zrzucamy się na wykupienie plików serwerowych i wykupujemy i stawiamy serwer. Gracze vs admini. Na serwerze graczy to gracze zajmują się kodowaniem itp. Chciałbym zobaczyć kto po roku zdobędzie więcej nowych graczy i jaki zysk z tego bedzie. Oczywiście kilku graczy z największym doświadczeniem BW.

P.S to nie jest na powaznie jakby co Wink

__________________

20-11-2018 12:49 Trolololo23 jest offline Szukaj postów użytkownika: Trolololo23 Dodaj Trolololo23 do Listy kontaktów
Struktura drzewiasta | Struktura tablicy
Przejdź do:
Zamieść nowy temat Wątek jest zamknięty
Oficjalne Forum Blood Wars » Blood Wars » System gry » OGÓLNY Ekspedycje 2.0

Oprogramowanie Forum: Burning Board 2.3.6, Opracowane przez WoltLab GmbH