[R19] Rozpoczynanie na starym serwie. |
Forum1 Niezarejestrowany
|
|
[R19] Rozpoczynanie na starym serwie. |
|
Tak sobie jakiś czas temu zacząłem grać na r19 i muszę stwierdzić, że rozpoczynanie gry na serwie stojącym już tyle czasu i w obecnej mechanice to porażka.
Levele całkowicie poza zasięgiem, więc zaczyna się na ogół głównie dla zabawy w PVE. Ale żeby się coś bawić na PVE trzeba coś kupić i skleić. Jednak ceny na aukcjach są bardzo zaporowe. Ludzie przebijają tak, że osoba rozpoczynająca bez zasobu kamieni nie ma szans czegoś sensownego sobie kupić. Pozostaje skupowanie jakiś utwardzonych podróżników i z tym się bujać. Serwer puszczony samopas bez operatora i inflacja szybuje.
Ale kupienie itemu to jedno, a tu trzeba jeszcze go wbić. Nie wiem czy po takim czasie serwera i wejściu epików, nie powinno się zwiększyć szansy wbijania o jakiś spory % czy może obniżyć koszt rytka, skoro i tak później trzeba uzbierać kosmiczne ilości zasobów żeby zrobić jednego epika.
Ciekaw jestem czy ktoś poza mną ma podobne spostrzeżenia.
|
|
11-02-2019 19:39 |
|
|
Lisik
Full Member
Data rejestracji: 04-02-2008
Postów: 55
Kraina: Necropolia VI
|
|
Watpie, bo nikt nie zaczyna gry na starym serwerze.bo wie , ze w tej grze to nieopłacalne i bezsensowne
cieszę się ze pomoglem! Kiedyś serwery powstawały regularnie wiec miałbyś gdzie grać, ale teraz jak widzę po całym forum cała administracja wypina się na nowych graczy
__________________ ardes koks
|
|
13-02-2019 10:06 |
|
|
twardy
Tutorial Mod
Data rejestracji: 10-02-2008
Postów: 4.671
Kraina: Moria III
|
|
Otwieranie nowych serwerow to zarzynanie starych serwerow. W kazdej grze tak jest.
Syndrom "tym razem bede pierwszy!!!!!!!". Nie bedziesz, skonczysz gre po miesiacu, marudzac na forum kiedy powstanie nowy serwer.
__________________ W tutorialu czegoś nie ma? Trzeba cos zmienić? Napisz w tym temacie
|
|
13-02-2019 10:57 |
|
|
|
Trzeba stworzyć serwer ligowy. Kasacja progresu co x miesięcy, określone zasady, dostosowany do szybkiej rozgrywki. Każdy sezon miałby jakieś określone cechy. Np gramy tylko od 1 do 80 poziomu max, exp leci wolnie drop standardowo, brak bonusow mysliwego, kolejny sezon zaczynami od 100 poziomu i gramy do 200 max, tworzymy postac z gotowych archetypów itp.
|
|
13-02-2019 11:10 |
|
|
twardy
Tutorial Mod
Data rejestracji: 10-02-2008
Postów: 4.671
Kraina: Moria III
|
|
Mysle, ze na kazdym serwerze aktywnych kont jest te kilkaset. Czy jest to duzo czy malo, nie mi to oceniac bo to nie jest moj biznes. Stwierdzam tylko fakt, ze otwieranie nowych serwerow pogarsza sytuacje na starych. Uwazam rowniez, ze system serwerow rodzinnych nie do konca byl trafionym pomyslem jesli chodzi o jako taki fairplay.
Przypomne tylko sytuacje gdzie w okolicach r11 gdzie serwery otwierano czesto i organizowano na nich konkursy. Te serwery z biegiem czasu najszybciej tracily populacje. Tutaj mozna sie klocic czy to wina konkursow czy moze czestotliwosci ich wypuszczania.
Rozumiem, ze chcesz pograc na swiezym serwerze ale jak widac administracji sie to nie oplaca (?). Pozostaje poczekac na apke (tak, wiem dobry zarcik).
__________________ W tutorialu czegoś nie ma? Trzeba cos zmienić? Napisz w tym temacie
|
|
13-02-2019 14:57 |
|
|
Lisik
Full Member
Data rejestracji: 04-02-2008
Postów: 55
Kraina: Necropolia VI
|
|
No właśnie chodzi o to, że 2 lata to trochę dużo czasu jak na czekanie. I nie wiem czy im się nie opłaca nowy serwer czy co, bo po prostu nic na ten temat nie piszą. Jest totalna dezinformacja. Szkoda.
Mam nadzieje, że w końcu się coś ruszy. I mam nadzieje, ze do tego momentu nie odechce mi się czekać.
Zacząłbym po prostu grać na starym serwerze, ale zaczynanie na serwie po 2 latach jest totalnym bezsensem. Zwłaszcza po ostatnim patchu.
__________________ ardes koks
|
|
13-02-2019 15:09 |
|
|
Borszczu
Viking
Data rejestracji: 03-12-2006
Postów: 584
Klan: SG Rasa w grze: Łapacz Myśli Kraina: Moria VII
|
|
cytat: |
Lisik napisał(a)
I nie wiem czy im się nie opłaca nowy serwer czy co, bo po prostu nic na ten temat nie piszą. Jest totalna dezinformacja. Szkoda.
|
Skoro nie powstaje nowy to wniosek jest prosty. Nie opłaca sie. Sushi nie musi Ci tu wklejać tabelek wpływów z tytułu danego serwera.
Nowy serwer bez odpowiedniej reklamy i apki da szybki zastrzyk gotówki jednocześnie drylując stare serwery z regularnych graczy.
Nowi sie znudzą, jak zawsze, a starsze serwery zostaną dobite do konca.
Problem nie tkwi w częstotliwości otwierania serwerów, a w mechanice gry. I oczywiście chodzi o ewolucje. Rocznie atakami mozna zdobyc ok 16500 pkt ewo nie odpuszczając żadnego dnia, raczej niewykonalne. Stale pamiątki licząc swieta to jakies 4,5k pkt ewo. Do tego jakies tam luźne bonusy za logowanie, ok 2k.
Lacznie mamy 23k ewo na rok.
Same ewolucje pasywne to 53k (runy), 5 pasywnych ewo do wytrenowania to 11k (krew demona, dodatkowa komora itp).
Gdzie jeszcze ewolucje główne których jedna ścieżka kosztuje 15,5k?
Gdzie epiki na morii? I kilka zestawów sprzętu, bo przy niszczeniu epika ewo nie wraca?
3 lata gry na same pasywne ewo plus półtora ścieżki ewo na rok.
Reasumując grasz 5-6 lat zeby cos tam mozna bylo zrobic. W ilu grach trzeba bezmuzgo klikać ataki przez 6 lat zeby rozwinąć postać? Wymień chociaz 30
System ewo jest do zmiany, bo to on betonuje stare serwery. Trzeba zmniejszyc koszt ewolucji dodając na Nekro inne miejsca spożytkowania tego surowca.
Blokadą rozdawania ewo nie powinien byc ich koszt a pkt ewolucji, czyli lvl. Druga czesc zostala spelniona wprowadzeniem nowych poziomow. Ścianę stawia pierwsza część, czyli koszt.
Rozwlekanie rozgrywki w czasie na lat 10+ to strzał w stopę i najprostrza droga do zniszczenia tej gry.
Sztuczne wydłużanie zbierania ewo zamiast wrzucania nowego kontentu odcina możliwość ściągnięcia swierzych graczy.
__________________ r1: mark
r2,r5,r7,r19: Borszczu
|
|
13-02-2019 16:37 |
|
|
Lisik
Full Member
Data rejestracji: 04-02-2008
Postów: 55
Kraina: Necropolia VI
|
|
Od zawsze problemem była mechanika. Jedynie brak rozwoju gry oraz stagnacja na późniejszych poziomach sprawiała ze zawsze się kasowałem. Ale wracałem na nowych serwerach żeby sobie znowu pograć, za każdym razem obierając inna ścieżkę rozwoju.
Niestety, admini maja wywalone na nowych graczy. A nie powiesz mi ze jest sens zaczynać na serwerze który ma więcej niż 3 miesiące. Przy obecnym stanie jesteś w plecy i to srogo. Jedyna opcja nadrobienia jest jak wszyscy pktorzy przed Tobą zaczęli się skasują.
Szkoda szczempic ryja. W poważaniu nas maja co jest smutne. Może kiedyś się to zmieni.
__________________ ardes koks
|
|
13-02-2019 16:48 |
|
|
Borszczu
Viking
Data rejestracji: 03-12-2006
Postów: 584
Klan: SG Rasa w grze: Łapacz Myśli Kraina: Moria VII
|
|
Gdyby nie ewo to ogarnięty gracz nawet po kilka latach bez trudu wejdzie do top 50.
A sytuacja ktora opisujesz z 3 miesiecznym poslizgiem to juz raczej kabaret. W tej sytuacji masz same plusy. Minusow nie widze. Masz za grosze itemy z aukcji ktore dla startujących w dniu otwarcia byly rarytasem. Moment nadrabiasz stratę. Podbudowane klany, bonusy klanowe. Runy w zk.
Sam tak niejednokrotnie wracałem do gry za starych czasów.
Teraz jak sobie policzę ile czasu musze zmarnowac na malretowanie ewo to chęć powrotu na nekro przechodzi. Losowe umagi i lata zbierania ewo odstraszają skutecznie.
__________________ r1: mark
r2,r5,r7,r19: Borszczu
|
|
13-02-2019 17:23 |
|
|
Lisik
Full Member
Data rejestracji: 04-02-2008
Postów: 55
Kraina: Necropolia VI
|
|
Wiesz dlaczego wbijałeś do top 50? Bo połowa graczy kończyła gre, kasowała się itd. Fizycznie NIE MASZ SZANS dogonić kogoś kto gra w tą gre 3 miesiące dłuzej na serwerze. ZAWSZE będzie przed Tobą. Chyba, że nie robi exp, wypraw i ataków. Jak ktoś robi to samo co Ty, to choćby wspomniane itemki itd są łatwiejsze w zdobyciu to nie dogonisz tego gracza. Możesz sie zbliżyć na dwa miesiące może maks miesiąc przewagi.
Byłem top 1-2 przez rok czasu, znałem wszystkie nicki ludzi i co maja ludzie w top 100, i jakoś przez rok zmieniało się bardzo mało graczy, chyba że ktoś się kasował.
__________________ ardes koks
|
|
13-02-2019 18:29 |
|
|
Forum1 Niezarejestrowany
|
|
Szczerze mówiąc to nie wiem jak można by zmienić mechanikę tej gry, żeby sytuacja była lepsza. Może coś na wzór z MMO? Capy na level i wbijanie itemów a po X czasie nowy dodatek i podniesienie capów itd. Ale czy w grze przeglądowej miałoby to sens? Nie wiem.
Najprościej byłoby właśnie na starym serwerze umożliwić w miarę sprawne zrobienie eq, żeby się pobawić w expy, kw, wypki.
Co do ewo do faktycznie masakra trochę, o ile na początku jakoś na styk wystarcza to nie wyobrażam sobie wywalanie jeszcze później na epiki kosztem rozwoju ewo. Ale może tak miało być. "Zaawansowany system rozwoju postaci pozwala na obmyślanie własnych, unikalnych dróg ewolucji!"
Z ulepszaniem umagów też widzę, że będzie śmiesznie po ilości potrzebnych wolnych punktów ŁPC. Repe nastukać to też nie takie hop siup przy ludziach z 2k ini. Ale z tym można sobie jeszcze jakoś poradzić dobierając skład odpowiednio. Więc pewnie z czasem jakoś to pójdzie.
|
|
13-02-2019 18:38 |
|
|
Lisik
Full Member
Data rejestracji: 04-02-2008
Postów: 55
Kraina: Necropolia VI
|
|
Z czasem xD
Czas tutaj płynie dość dziwnie. Mam wrażenie, że rok w świecie BW (świat administracji) to jakies 2-3 lata w rzeczywistości.
__________________ ardes koks
|
|
13-02-2019 18:44 |
|
|
Borszczu
Viking
Data rejestracji: 03-12-2006
Postów: 584
Klan: SG Rasa w grze: Łapacz Myśli Kraina: Moria VII
|
|
To ze sie kasują to rzecz normalna. Nikt normalny nie bedzie gral 13 lat ciągiem w jedną grę. Dlatego tez wbijesz w topke.
Problem polega na tym, że uzbieranie tych ewo od nowa to 5-6 lat. Mało kto w ogole tyle gra. Zebranie tego wszystkie powinno zajmować max 2 lata. Reszta rozgrywki to powinien byc nowy content. Na nekro bez problemu mozna wprowadzać nowe itemy, na Morii juz nie.
Mając w perspektywie ze max po 2 latach włączysz sie do gry w topce moze Cie jakoś zmotywuje. W większości gier dojście do end game to max rok. I masz mozliwosci podobne do topki.
Nie farmienie, a kombinowanie. Szybsze zdobywanie umagow i kolejne moby pod ktore trzeba dobrac nowy sprzet.
__________________ r1: mark
r2,r5,r7,r19: Borszczu
|
|
13-02-2019 19:17 |
|
|
twardy
Tutorial Mod
Data rejestracji: 10-02-2008
Postów: 4.671
Kraina: Moria III
|
|
Nie wiem jak tam z marketingiem i zupelnie nowymi graczami ale jesli przyjmiemy, ze nowi gracze stanowia jakis bardzo maly % populacji kiedy startuje nowy serwer... to po co wlasciwie go otwierac? Wyludniasz tylko stare serwery i robi sie problem z fuzjami.
__________________ W tutorialu czegoś nie ma? Trzeba cos zmienić? Napisz w tym temacie
|
|
13-02-2019 21:05 |
|
|
Busby
Junior Member
Data rejestracji: 20-02-2019
Postów: 22
|
|
To na jakim serwerze najlepiej jest zacząć od nowa? Gdzie jest najwiecej aktywnych kont? I w ogóle jak zacząć? Opłaca się jeszcze zbierać złom?
Głównie chodzi mi o to, żeby dało się dołączyć do klanu i pobawić się w ekspedycje itp. Może to jest alternetywą dla tych, co chcą zacząć od nowa? Szybszy exp, lepszy drop, jakiś ogólny klan dla maluchów do szybkiego wykoxania i dołączenia do jakiejś top 500 czy coś?
I bardzo podoba mi się pomysł serwera ligowego. Reset co jakiś krótki okres czasu. Ewentualnie reset z zachowaniem 1/10 pr albo coś w tym rodzaju. I tak co miesiąc/kwartał/rok. Topka dostaje nagrody i od nowa. Chociaż pewnie za dużo roboty dla adminów
Dzieki
|
|
20-02-2019 10:38 |
|
|
kopnijkota
Full Member
Data rejestracji: 13-07-2011
Postów: 64
|
|
r 17 klan ARKADIAxII zapraszam
|
|
20-02-2019 16:04 |
|
|
Forum1 Niezarejestrowany
|
|
Busby osobiście znając obecną sytuację i jak ta gra teraz wygląda to bym w ogóle nie zaczynał. Nie ma to najmniejszego sensu. Chyba, że na koncie z 120lvl+.
|
|
21-02-2019 02:14 |
|
|
|