Przebudowa systemu pielgrzymek |
Hozen
Member
Data rejestracji: 06-03-2017
Postów: 27
Kraina: Necropolia XI Skąd: Polska
|
|
Przebudowa systemu pielgrzymek |
|
Zainspirowany ostatnimi zmianami w systemie KW oraz informacją, że planowany craft przedmiotów stoi pod znakiem zapytania, wpadłem na pomysł, jak przebudować już dość antyczny i nudny system wypraw, jednocześnie zapewniając graczowi większą kontrolę oraz trochę więcej zabawy, jak miałoby to wyglądać?
Po zaznaczeniu opcji "Pielgrzymka w nieznane" w oknie "Idź na wyprawę" otwierałaby się mapa, podobna do tej z ekspedycji, na tej mapie moglibyśmy wybrać lokację, krainę, rejon, czy jakkolwiek to nazwiemy.
W zależności od tego, do jakiej lokacji nasz wampir wybierze się na pielgrzymkę, zależałoby to co może znaleźć, poziom trudności itd
Przykład:
Lokacja np. Przedsionek piekła, kamienne miasto itd. ( jak zwał tak zwał, ktoś coś wymyśli )
Tutaj byłby krótki opis tego miejsca oraz najważniejsze dla nas - informacja w jaki sposób to miejsce modyfikuje naszą pielgrzymkę np:
- Przy ustalaniu szansy na udaną wyprawę brana jest pod uwagę tylko 1/3 albo 1/2 testowanej cechy i szczęscia
- Szanse na znalezienia epickich przedmiotów + 10% ( wartości do ustalenia)
- Na wyprawie nie występują affixy: miedziany,srebrny itd
- jeżeli byłoby możliwe do zaprojektowania to np. 5% szans na spotkanie losowego przeciwnika albo grupy przeciwników, którzy po pokonaniu zostawialiby 2x normalną ilość przedmiotów za wyprawę
- Maksymalna wartość szczęścia wpływająca na jakość wylosowanego przedmiotu (również na to, czy będzie on legendarny) wynosi 500 punktów szczęścia. ( zamiast 150 jak jest normalnie )
Jak widzicie możliwości są praktycznie nieograniczone, można wymyślać godzinami rożne miejsca i ich bonusy / utrudnienia. Nie wiem, jak to wygląda od strony technicznej, ale może nawet dałoby się zaprogramować miejsca, w których wypadałyby np. tylko bronie 1h, białe, palne itd. Tutaj na pewno nasza społeczność zaleje administracje setkami pomysłów
W obecnych czasach już nikt raczej nie korzysta z opcji okolice miasta i daleka wyprawa, postanowiłem więc ominąć tę kwestię.
Po co to wszystko? Dlatego, że craftu nie ma i pewnie nie będzie, co o tym sądzicie?
Pozdrawiam wszystkich
Hoze
|
|
16-03-2019 00:01 |
|
|
Szerlok
Etatowy animator spamu
Data rejestracji: 15-06-2015
Postów: 3.526
Klan: Fairy Tail Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia IV; Moria V; Necropolia X
|
|
wymagałoby to całkowitego przebudowania systemu wypraw. ponieważ są już w produkcji zupełnie inne rzeczy, nie sądzę, aby twoja propozycja miała szanse, chyba że spotka się z wielką pozytywną reakcją graczy. w każdym razie, mi się podoba
__________________ Tengel 13:04 -> sherlock jestes gorszy niz amfik
anth 13:45 -> szerlok nie myśli.. on trolluje
cytat: |
Originally posted by Desmodontidae
uciekać, co za Mongoł to balansował ? |
cytat: |
Originally posted by Kaagular
Idźcie sobie na izi morie. Tam można sobie z g. zrobić helikopter. |
Propozycje zmian w tutorialu można zgłaszać na pw lub w tym temacie.
exT-Mod działów Kupię, Sprzedam oraz Wycena sewerów handlowych.
|
|
16-03-2019 01:10 |
|
|
Albano
Emperor
Data rejestracji: 03-02-2011
Postów: 1.348
Klan: Legion_Immortal Kraina: Necropolia IX Skąd: Waszawa
|
|
Obecne BW w niczym nie przypomina gry sprzed lat. Zmieniło się tu prawie wszystko poza wyprawami!
Gdyby BW było grą bardziej rozpoznawalną to na internet byłby zawalony memami w rodzaju "jeżeli robiłeś dalekie wyprawy to miałeś szczęśliwe dzieciństwo".
Może niektórzy obecni gracze nie pamiętają tych czasów ale kiedyś trzeba było wybierać pomiędzy poziomem trudności wypraw w oparciu o to jakie mamy szanse.
Ludzie zadłużali się na lata żeby kupić sprzęt do wypraw albo chociaż dołączyć do spółki.
Na forum były wypożyczalnie i harmonogramy kto kiedy dropi.
Niektórzy nawet inwestowali w taką statystykę jaką jest odporność żeby podbić sobie szanse na wyprawach! To był inny świat!
Teraz każdy ma wszędzie max niezależnie od wszystkiego!!!
Ewolucje, jednorazy, bonusy za srebro i złoto, przeliczenie trenu, epiki, umagi, talizmany, runy i pierdyliard innych rzeczy zostało dodanych a wyprawy pozostały niezmienione mimo ewidentego wpływu tych wszystkich zmian na nie.
Ostatnio w klanie wyłączyliśmy sobie podróżnika. Tak dla jaj i z ciekawości jaki będzie efekt?
Wiecie jaka była zmiana? ŻADNA! 3 dni latały klanówki czy ktoś zauważył zmianę i zero odzewu!
Nie ma znaczenia jak grasz i tak na wyprawach zawsze masz max. Drop to jest totalna loteria!
Może zamiast realizować skomplikowane projekty (takie jak autor proponuje) to skopujmy system z ostatniej zmiany na KW? Dodany został pasek trudności, gdzie ilość gwiazdek wyznacza poziom trudności KW i koresponduje to z szansami na dodatkowy efekt.
Może na wyprawach powinno być tak samo?
Im trudniejsza wyprawa tym więcej epików/afiksów. Może im trudniejsza wyprawa to lepsza jakość przedmiotów/mniej śmieci?
Coś trzeba zrobić w końcu! Przestańmy losować i zacznijmy grać w BW!
__________________ R14 : Brzydall
|
|
16-03-2019 10:51 |
|
|
reallny
Lord
Data rejestracji: 23-08-2018
Postów: 335
Kraina: Necropolia V
|
|
Dobry pomysl Albano.
Uwazam, ze takie poziomy trudnosci moglyby sie znalezc nawet na ekspedycjach, co daloby graczom dodatkowe mozliwosci zdobywania expa oraz ITEMOW (!!!) poki nie ma portaluf i tszecich mapuf..
__________________ 'Wełen ale anubis zawsze wygrywal więc co za roznica. No chyba taka że dobija szybciej.' xD - SPFY
|
|
16-03-2019 11:12 |
|
|
Martha1234567
Double Ace
Data rejestracji: 06-12-2018
Postów: 138
|
|
cytat: |
Albano napisał(a)
Może zamiast realizować skomplikowane projekty (takie jak autor proponuje) to skopujmy system z ostatniej zmiany na KW? Dodany został pasek trudności, gdzie ilość gwiazdek wyznacza poziom trudności KW i koresponduje to z szansami na dodatkowy efekt.
Może na wyprawach powinno być tak samo?
Im trudniejsza wyprawa tym więcej epików/afiksów. Może im trudniejsza wyprawa to lepsza jakość przedmiotów/mniej śmieci?
Coś trzeba zrobić w końcu! Przestańmy losować i zacznijmy grać w BW! |
Popieram w 100%
|
|
16-03-2019 11:32 |
|
|
|
Zamiast zmieniać, może lepiej zaproponować zupełnie nowy system wypraw na innych zasadach? Stare wypki zostają tak jak są i powstaje nowy rodzaj, powiedzmy wędrówki/podróże/rajdy jak zwał tak zwał.
|
|
16-03-2019 12:30 |
|
|
Hozen
Member
Data rejestracji: 06-03-2017
Postów: 27
Kraina: Necropolia XI Skąd: Polska
Autor tematu
|
|
Albano, do tego właśnie zmierzalem, napisałem że inspirowałem się systemem kw, ale uznałem że to nie rozwiąże problemu. Dalej będą to tylko nudne wyprawy, ktore kazdy wyśle w pare min., zaznaczy ostatnią gwiazdkę bez zastanowienia się.
Mój pomysł jest bardziej skomplikowany ale zapewnia graczowi większą kontrolę nad dropem, a czy nie tego większość chce?
wyobraź sobie, że dzięki takiemu systemowi wypraw jak proponuję masz możliwość wybrać pomiędzy np. lokacją A gdzie nie wypadają określone słabe affixy a szansa na zaliczenie wyprawy jest dość niska przez zwiększenie wymagań a np. między lokacją B gdzie wypadają tylko przedmioty epickie, ale za to np. nie działa szczęście i wypada tylko 1 przedmiot, a wyprawa ma maks 30% na zaliczenie? (można stworzyć alternatywe dla nie ssaków, wiadomo to tylko przykład bez balansu)
Takich miejsc można wiele wymyślić, do tego ciekawie opisać i wlaczyć w fabułę.
Stworzenie systemu gwiazdek na wyprawach to pojscie na łatwizne i nie pasowałoby do gry fabularnie, bo jak to uzasadnić? Natomiast wybór rejonu do którego wampir ma sie udac ma sporo sensu.
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Hozen: 16-03-2019 13:23.
|
|
16-03-2019 13:22 |
|
|
Albano
Emperor
Data rejestracji: 03-02-2011
Postów: 1.348
Klan: Legion_Immortal Kraina: Necropolia IX Skąd: Waszawa
|
|
up
Ja mogę Ci jeszcze atrakcyjniejsze rozwiązania zaproponować i to nie tylko na płaszczyźnie wypraw.
Kreatywność to jedno a możliwości to drugie!
Nie od dziś wiadomo że craft byłby wybawieniem dla tej gry.
Widzisz gdzieś chociażby wzmiankę na temat prac na craftem?
Craftu nie będzie jeszcze bardzo długo albo wcale bo to wymaga nakładu pracy i środków ze strony Administracji.
A jakie zmiany widzisz?
Otóż widzisz takie jak w przypadku KW gdzie dodano jakieś gwiazdeczki, pochlapano grafiki lokacji czerwoną farbką i dodano kilka liczb w kodzie które powodują generowanie dodatkowych mobów. (napisałem w uproszczeniu)
Takie zmiany są możliwe i o takie powinniśmy walczyć.
Postulowanie dodawania kolejnych potężnych modułów do gry może mieć jeden z poniższych finałów:
1) MOP napisze "Nie będzie"
2) Ktoś napisze "Najpierw apka"
3) Sushi napisze "Zapisałem z zeszycie"
itp
__________________ R14 : Brzydall
|
|
16-03-2019 13:47 |
|
|
Hozen
Member
Data rejestracji: 06-03-2017
Postów: 27
Kraina: Necropolia XI Skąd: Polska
Autor tematu
|
|
Zdaję sobie sprawę z powodów dla których nie ma i pewnie nie będzie craftu, jednakże przy tworzeniu nowego systemu pielgrzymek mozna wykorzystac juz pewne elementy ktore istnieją w grze, np. mapę ekspedycyjna ( wystarczy tylko zmienić nazwy, grafikę można w przyszłości ogarnać), dopisać kod blokujący pewne affixy, zwiększający trudność itd. Wydaję mi się to prostsze do zakodowania, niż tworzenie craftu od podstaw.
Nie wiem jak od strony technicznej wyglądałaby taka modyfikacja wypraw i raczej wątpię, ze Ty wiesz, więc myślę, ze najlepiej poczekać na wypowiedź CM czy takie coś jest w ogóle możliwe i ile wymagałoby pracy.
Co do kreatywności, w innym temacie CM napisal, że Sushi rozważa zmiany dotyczące dropów, dlatego założyłem ten temat, może chociaż fragment tej propozycji zainteresuje administrację. Nie chodzi tutaj wiec o inne aspekty gry i kreatywne pomysły ich dotyczące.
Ten post był edytowany 1 raz(y), ostatnio edytowany przez Hozen: 16-03-2019 14:29.
|
|
16-03-2019 14:28 |
|
|
Hozen
Member
Data rejestracji: 06-03-2017
Postów: 27
Kraina: Necropolia XI Skąd: Polska
Autor tematu
|
|
A wy dalej marzycie o crafcie, zamiast postarać się wymyślić coś co faktycznie może zostać wprowadzone i urozmaici rozgrywkę. Bo nie oszukujmy się system gwiazdek na wyprawach nie zmieni nic w tej kwestii, dalej będzie to porostu nudne kliknięcie i skasowanie raportu.
Odpowiedz CM na pewną moją propozycje, jeszcze z grudnia zeszłego roku
Hej,
Dzięki za propozycję. Na tą chwilę nie są planowane podobne zmiany na necro. Ostatnio nawet Sushi zastanawiał się czy w ogóle nie zrezygnować z wprowadzania craftu. Niemniej jeśli coś się pojawi, to raczej na pewno bez wcześniejszej zapowiedzi - ostatnia propozycja Sushiego pokazała, że takich rzeczy nie można zapowiadać
CM w innym temacie również potwierdził, że raczej nic z craftu nie będzie, jak komuś się chce to może poszukać
|
|
16-03-2019 16:29 |
|
|
garond
Triple Ace
Data rejestracji: 06-04-2007
Postów: 203
Klan: Potępieńcy Kraina: Necropolia
|
|
Chciałbym takich zmian jak zaproponował autor tematu, ale zmiany, które Podrzucił Albano na tą chwile wydają się realniejsze. 4 poziomy trudności wypraw, niekoniecznie dla łatwych. Mogły by być jedynie dla pielgrzymek, odblokowane po ukończeniu wszystkich wypraw Aktu 3.
__________________
R1: Neith
Wygrałem/Sprzedałem R1
|
|
16-03-2019 16:31 |
|
|
bla_bla_bla
Viking
Data rejestracji: 19-09-2015
Postów: 732
Kraina: Necropolia Skąd: BW → Bloody Warns
|
|
cytat: |
Albano napisał(a)
Widzisz gdzieś chociażby wzmiankę na temat prac na craftem?
Craftu nie będzie jeszcze bardzo długo albo wcale bo to wymaga nakładu pracy i środków ze strony Administracji. |
Craftu raczej nie będzie w ogóle;]
cytat: |
Hozen napisał(a)
Ostatnio nawet Sushi zastanawiał się czy w ogóle nie zrezygnować z wprowadzania craftu. |
O, to ciekawe - gdzie ostatnio SM tak się zastanawiał?
Bo jedyne co widzę to to, że ostatni jego post pochodzi z czerwca zeszłego roku
__________________
cytat: |
Co jest tej, lepiej postaw litr, siadaj, gadaj co masz
Polej raz i pij, albo będzie peace albo damy se w pysk
Nie powiedziałeś tego w ryj to jakbyś chłopcze znikł |
|
|
16-03-2019 17:46 |
|
|
Hozen
Member
Data rejestracji: 06-03-2017
Postów: 27
Kraina: Necropolia XI Skąd: Polska
Autor tematu
|
|
bla_bla_bla, wyraźnie napisałem, że otrzymałem odpowiedz od Community Managera na moja prywatna wiadomość dotycząca pewnej propozycji, odpisał mi tak:
"Hej,
Dzięki za propozycję. Na tą chwilę nie są planowane podobne zmiany na necro. Ostatnio nawet Sushi zastanawiał się czy w ogóle nie zrezygnować z wprowadzania craftu. Niemniej jeśli coś się pojawi, to raczej na pewno bez wcześniejszej zapowiedzi - ostatnia propozycja Sushiego pokazała, że takich rzeczy nie można zapowiadać Big Grin
Pozdrawiam"
Wiadomość otrzymałem w grudniu zeszłego roku
|
|
16-03-2019 17:51 |
|
|
Szerlok
Etatowy animator spamu
Data rejestracji: 15-06-2015
Postów: 3.526
Klan: Fairy Tail Rasa w grze: Ssak Kraina: Necropolia IV; Moria V; Necropolia X
|
|
nie rozumiem, co was tak jara w niemożliwości uzyskania 100% szans na udaną wyprawę. choćby nawet miało to wymagać 1000 odporności, charyzmy czy wyglądu, po co nakładać limity na %?
__________________ Tengel 13:04 -> sherlock jestes gorszy niz amfik
anth 13:45 -> szerlok nie myśli.. on trolluje
cytat: |
Originally posted by Desmodontidae
uciekać, co za Mongoł to balansował ? |
cytat: |
Originally posted by Kaagular
Idźcie sobie na izi morie. Tam można sobie z g. zrobić helikopter. |
Propozycje zmian w tutorialu można zgłaszać na pw lub w tym temacie.
exT-Mod działów Kupię, Sprzedam oraz Wycena sewerów handlowych.
|
|
16-03-2019 18:55 |
|
|
Hozen
Member
Data rejestracji: 06-03-2017
Postów: 27
Kraina: Necropolia XI Skąd: Polska
Autor tematu
|
|
Szerlok wręcz przeciwnie, moja propozycja daje właśnie możliwość stworzenia opcji na której nie będzie obowiązywał limit % na udaną wyprawę w zamian za zwiększenie trudności w uzyskaniu tych %.
Tak jak w pierwszym poście napisałem:
-Przy ustalaniu szansy na udaną wyprawę brana jest pod uwagę tylko 1/3 albo 1/2 testowanej cechy i szczęścia
Powiedzmy, że na 100 poziomie mając 150 odporności masz 70% na zaliczenie pielgrzymki, po przebudowaniu systemu i wybraniu odpowiedniej lokacji musiałbyś mieć 300 odporności, żeby uzyskać 70%, jednak w zamian, zostałaby zniesiona maksymalna granica % na zaliczenie wyprawy.
|
|
16-03-2019 20:58 |
|
|
MasterOfPuppets
Community Manager
Data rejestracji: 07-03-2008
Postów: 3.086
Klan: SunSet Nr666-2 Rasa w grze: Ssak Kraina: Moria
|
|
cytat: |
KanarkiKikkers napisał(a)
Zamiast zmieniać, może lepiej zaproponować zupełnie nowy system wypraw na innych zasadach? Stare wypki zostają tak jak są i powstaje nowy rodzaj, powiedzmy wędrówki/podróże/rajdy jak zwał tak zwał. |
Właśnie tak planujemy to zrobić. Obecne wyprawy zostaną bez zmian i dodamy nową opcję.
Jest to rozwinięcie początkowo planowanych zadań dziennych, robocza nazwa to "wyprawy 2.0". Tak jak obecne wyprawy będzie opierać się na statystykach postaci. Gracz będzie mógł wybrać poziom trudności (i jakości nagród) i zadecydować o przebiegu wyprawy, tj. wybrać sposób na pokonanie napotkanych przeszkód. W tym przypadku nie byłoby losowości jeśli chodzi o zaliczanie kolejnych etapów, np. jeśli do pokonania przeszkody możemy użyć 80 inteligencji i spełniamy to wymaganie - zużywamy 80 inteligencji i możemy przejść dalej. Oczywiście im dalej tym lepszy drop.
Hozen, z tego co widzę Twoja propozycja ma sporo wspólnych elementów z opcją nad którą obecnie pracujemy, z tym że będzie ona jeszcze mniej losowa, a w kwestii mechanik będzie miała znacznie mniej wspólnego z obecnymi wyprawami.
__________________
Community Manager
Moderator: Ogłoszenia, Nowości
|
|
18-03-2019 10:50 |
|
|
oro31337
Junior Member
Data rejestracji: 20-02-2012
Postów: 13
|
|
No fajnie, że coś się dzieje
A teraz pytanie: Kiedy to będzie -_- ?
|
|
18-03-2019 12:59 |
|
|
Hozen
Member
Data rejestracji: 06-03-2017
Postów: 27
Kraina: Necropolia XI Skąd: Polska
Autor tematu
|
|
Super, w takim razie temat do zamknięcia, dzięki za szybką odpowiedź
|
|
18-03-2019 15:26 |
|
|
sil123
King
Data rejestracji: 14-04-2013
Postów: 922
Kraina: Necropolia IV; Necropolia VII
|
|
cytat: |
MasterOfPuppets napisał(a)
Tak jak obecne wyprawy będzie opierać się na statystykach postaci. |
Super, że jest to kolejna zmiana pod przeliczone postacie. Postacie przed przeliczeniem mające poniżej 100 poziomu i nowe postacie nigdy nie będą miały pobocznych tak wysoko rozwiniętych jak postacie po przeliczeniu, na start będą sporo stratne pod tym względem.
Z drugiej strony, jeśli wejdzie to za ~rok [optymista, nie?], to może takie postacie będą mogły zaliczyć ze 2-3 pierwsze progi, skoro od 80 ma się zaczynać [o ile nie wlicza run itp.]
__________________ R6 - Locke Lamora
Stare czasy:
Locke Lamora zadaje cios krytyczny z broni Epicka Demoniczna Kama, kukiluki zostaje zraniony za 1726 PKT ŻYCIA.
Aphrael używa arkana: Dziki Szał poz. 100.
Wreszcie <3
|
|
18-03-2019 19:42 |
|
|
Eleishar
Lord
Data rejestracji: 28-02-2018
Postów: 276
Klan: Klan Cienia Rasa w grze: Łapacz Myśli Kraina: Necropolia II
|
|
Szczęście będzie jakoś na to wpływać, czy jedynie czyste statystyki? Jeśli jeszcze tego nie wiesz MoP to też jakaś odpowiedź.
__________________ Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym to był ja.
|
|
18-03-2019 21:54 |
|
|
Martha1234567
Double Ace
Data rejestracji: 06-12-2018
Postów: 138
|
|
cytat: |
sil123 napisał(a)
cytat: |
MasterOfPuppets napisał(a)
Tak jak obecne wyprawy będzie opierać się na statystykach postaci. |
Super, że jest to kolejna zmiana pod przeliczone postacie. Postacie przed przeliczeniem mające poniżej 100 poziomu i nowe postacie nigdy nie będą miały pobocznych tak wysoko rozwiniętych jak postacie po przeliczeniu, na start będą sporo stratne pod tym względem.
Z drugiej strony, jeśli wejdzie to za ~rok [optymista, nie?], to może takie postacie będą mogły zaliczyć ze 2-3 pierwsze progi, skoro od 80 ma się zaczynać [o ile nie wlicza run itp.] |
A dlaczego nowe postacie mają mieć słabiej rozwinięte poboczne statystyki? No jak będą wszystko ładowały w zasięg to pewnie tak będzie ale to już jak to się mówi coś za coś. Ja akurat uważam że dobrze by to zależało od wszystkich statystyk bo przynajmniej było by ciekawiej. Miałbyś jakieś mini cele w grze typu wytrenować 80 odporności by otworzyć dostęp do jakiegoś elementu gry, a nie tak jak teraz rutynowo pakować wszystko w zasięg.
|
|
19-03-2019 05:28 |
|
|
|